Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys kristityille homoseksuaalisuudesta

Vierailija
16.08.2025 |

Minua kiinnostaisi kuulla kristittyjen näkemystä siihen, että miksi Jumala luo osan ihmisistä homoseksuaaleiksi jos se hänen mielestään on väärin? Seksuaalinen suuntaus on ominaisuus kuten hiusten tai silmien väri, ei ihminen itse voi sitä päättää. Sen voi tietenkin päättää miten toimii, mutta miksi Jumala luo osan ihmisistä samaa sukupuolta rakastaviksi ja haluaa heidän sitten elävän koko elämänsä kärsimyksessä kun ei saa rakastaa sitä ketä rakastaa?

Toivon asiallisia vastauksia, ettei ketju poistu. Ihan vilpittömästi tätä asiaa pohdin ja yritän ymmärtää.

Kommentit (1075)

Vierailija
921/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Muuten meni hienosti parvi olkiukkoja kehässä pitkin kaltevaa pintaa, mutta et sitten malttanut paastota siitä omasta kristittyjentrollailunhalustasi ja piti laittaa tuo viimeinen kappale."

Vastauksena kommenttiin missä yrität homoseksuellina thirst trapta kristittyjä naisia omani oli erinomainen ja sinun roskaa. Harmi! Ja btw en koskaan trollaa. Olen aina tosissani.

Vierailija
922/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Two passages in the New Testament are typically used to discuss what is sometimes called the gift of celibacy. The first is Matthew 19:912, I tell you that anyone who divorces his wife, except for marital unfaithfulness, and marries another woman commits adultery. The disciples said to him, If this is the situation between a husband and wife, it is better not to marry. Jesus replied, Not everyone can accept this word, but only those to whom it has been given. For some are eunuchs because they were born that way; others were made that way by men; and others have renounced marriage because of the kingdom of heaven. The one who can accept this should accept it.

Eli käytännössä jokainen joka kykene elämään selibaatissa, tämän tulisi elää selibaatissa. Ja sama paavalilta:

The other pertinent passage is 1 Corinthians 7. In this chapter Paul states that it is not wrong to get married,

Paatti paatti, seli seli paatti

isoisän päähän puuuuu-tosi

paatti paatti seli-seli-paatti

-winner-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on ihan sama miten aviomies hinkuttelee omissa oloissaan, kunha on rakastava ihminen elämässäni. Tuki ja turva. Outoa olla kiinnostunut muiden hinkutteluista.

Tee kristitty

Juu ja minäkin maailman keisarina olen sitä mieltä, että on ihan sama mitä teette salaa selkäni takana, kunhan maksatte veronne minulle.

T maailman keisari

??

Sama analogia kuin siinä, ettei sinua kiinnosta mitä miehisi hinkuttaa selkäsi takana. Ja myös siinä, että jos käyttäydyt epäkristitysti, et voi kutsua itseäsi kristityksi. Tai no voit, mutta se on yhtä uskottavaa kuin se, että minä kutsun itseäni maailman keisariksi.

Vierailija
924/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Two passages in the New Testament are typically used to discuss what is sometimes called the gift of celibacy. The first is Matthew 19:912, I tell you that anyone who divorces his wife, except for marital unfaithfulness, and marries another woman commits adultery. The disciples said to him, If this is the situation between a husband and wife, it is better not to marry. Jesus replied, Not everyone can accept this word, but only those to whom it has been given. For some are eunuchs because they were born that way; others were made that way by men; and others have renounced marriage because of the kingdom of heaven. The one who can accept this should accept it.

Eli käytännössä jokainen joka kykene elämään selibaatissa, tämän tulisi elää selibaatissa. Ja sama paavalilta:

The other pertinent passage is 1 Corinthians 7. In this chapt

Noin. Ja katso kun taas vastattiin kysymykseesi, päin vastoin kuin mitä valehtelit, ettei vastattaisi. Kaappihetero :)

Vierailija
925/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"

Muuten meni hienosti parvi olkiukkoja kehässä pitkin kaltevaa pintaa, mutta et sitten malttanut paastota siitä omasta kristittyjentrollailunhalustasi ja piti laittaa tuo viimeinen kappale."

Vastauksena kommenttiin missä yrität homoseksuellina thirst trapta kristittyjä naisia omani oli erinomainen ja sinun roskaa. Harmi! Ja btw en koskaan trollaa. Olen aina tosissani.

Sulla on selkeästi kyllä elämä nyrjähtänyt ja rakentunut argumentaation varaan, kun tulee jotain hienoja termejä kuin kaupan hyllyltä ;DDDD

Ei oo ihmekään, jos sitten on joko aseksuaali tai selibaattius vaihtoehtoina elämässä, kun ajatusmaailma on tuossa tilassa :/

-winner-

Vierailija
926/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää menee nyt sellaiselle pro patria ad hominem skotlantilainen kilttimies kaapissa jargoni-tasolle, että alkaa kinastella ihmiset, eikä asiat ;D

Jaxuhalit, popparikulho joko puoliksi täynnä tai puoliksi tyhjänä kuunnelkaa päästänne kuuluvaa Pyhän Hengen surinaa. Kyllä se siitä.

Muikkelis mui!

-winner-

Vierailija
927/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristinuskossa on YKSI Jumala, kolmessa persoonassa: Isä, Poika , Pyhä Henki.

Vertauskuvana voi ajatella joku mies. Sama mies voi olla sekä : jonkun poika, jonkun aviomies ja jonkun isä ( ja paljon muutakin). Jokainen "rooli" ei tee hänestä yksi henkilö lisää.

Raamattu on monin tavoin todistanut olevansa totta!  Koraani puolestaan EI !!

Tuo on ihan sympaattinen vertauskuva, ja toimii varmaan hyvin silloin, kun tarkoitus on vakuuttaa vähän yksinkertainen rivikristitty siitä, että kolminaisuuden doktriini on jollain tapaa järkevä. Sen huono puoli on siinä, että se ei vastaa doktriinia.

Nuo "roolit" ovat erilaisia nimilappuja, joita annetaan *yhdelle spesifille oliolle*. Olen poika, aviomies ja isä, mutta nuo eivät ole minkäänlaisessa ontologisessa mielessä itsenäisiä, erillisiä, distinktejä olioita vaan jokaisen merkitys on yksi ja sama "minä". Kolminaisuuden doktriini sanoo, että kolminaisuuden jokainen osa on ontologisesti distinkti, sanojen varsinaisimmassa ja täydellisimmässä merkityksessä täydellisiä olioita: Isä on 100% Jumala ja täydellinen, Poika on 100% Jumala ja täydellinen ja Pyhä Henki on 100% Jumala ja täydellinen, ja silti on vain yksi Jumala, joka on 100% Jumala ja täydellinen.

Kolminaisuuden osalta on kaksi mahdollisuutta: Se on joko epätotta, tai sitten kyseessä on logiikan pääsääntöjä rikkova ja inkoherentti totuus, "syvällinen mysteeri", tiettävästi ainoa logiikan vastainen totuus mitä on olemassa. Kummassakin tapauksessa juutalaisuuden tai islamin yksinkertaisesta ja loogisesta monoteismistä katsoen sen luonnehtiminen polyteismiksi ei ole millään tapaa kohtuutonta.

Ja loppuun: Raamatun totuuden puolesta ei ole edes yhtä edes kohtalaista todistetta. Se on Koraanin kanssa tismalleen samalla viivalla tämän osalta.

Vierailija
928/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Sulla on selkeästi kyllä elämä nyrjähtänyt ja rakentunut argumentaation varaan, kun tulee jotain hienoja termejä kuin kaupan hyllyltä ;DDDD

Ei oo ihmekään, jos sitten on joko aseksuaali tai selibaattius vaihtoehtoina elämässä, kun ajatusmaailma on tuossa tilassa :/

-winner-

Päin vastion, olen niin lahjakas että minulla on kaikki vaihtoehdot. Mutta selibaattius on niistä merkittävin ja siksi se kannattaa valita.

Vierailija
929/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristinuskossa on YKSI Jumala, kolmessa persoonassa: Isä, Poika , Pyhä Henki.

Vertauskuvana voi ajatella joku mies. Sama mies voi olla sekä : jonkun poika, jonkun aviomies ja jonkun isä ( ja paljon muutakin). Jokainen "rooli" ei tee hänestä yksi henkilö lisää.

Raamattu on monin tavoin todistanut olevansa totta!  Koraani puolestaan EI !!

Tuo on ihan sympaattinen vertauskuva, ja toimii varmaan hyvin silloin, kun tarkoitus on vakuuttaa vähän yksinkertainen rivikristitty siitä, että kolminaisuuden doktriini on jollain tapaa järkevä. Sen huono puoli on siinä, että se ei vastaa doktriinia.

Nuo "roolit" ovat erilaisia nimilappuja, joita annetaan *yhdelle spesifille oliolle*. Olen poika, aviomies ja isä, mutta nuo eivät ole minkäänlaisessa ontologisessa mielessä itsenäisiä, erillisiä, distinktejä olioita vaan jokaisen merkitys on yksi ja sama "minä". Kol

"Kolminaisuuden osalta on kaksi mahdollisuutta: Se on joko epätotta, tai sitten kyseessä on logiikan pääsääntöjä rikkova ja inkoherentti totuus, "syvällinen mysteeri", tiettävästi ainoa logiikan vastainen totuus mitä on olemassa. Kummassakin tapauksessa juutalaisuuden tai islamin yksinkertaisesta ja loogisesta monoteismistä katsoen sen luonnehtiminen polyteismiksi ei ole millään tapaa kohtuutonta."

Usko ei ole alisteinen logiikalle. Tässä ongelmasi. Yrität tarkastella sitä jostain tieteellisestä sääntöviitekehyksestä, mutta kun tiede on uskon lapsi, et pysty koskaan sisällyttämään uskoa tieteeseen. Voit tarkastella tiedettä uskonnollisesta viitekehyksestä, mutta et toisin päin. Simppeliä.

Sama juttu pätee tuohon todisteluun. Se on tieteellinen doktriini ja sääntökyhäelmä, mutta kuten sanottua... Tiede on uskon lapsi, eikä se siksi koskaan tule toimimaan alisteisena tieteelle.

Vierailija
930/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtuiko aihe selibaattiin? Emmä sitte jaksa enää tätä seurata. 

Vierailija
931/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs olette mieltä siitä teoriasta, että kun moni meistä homoista on tosi fiksuja ja hyvätapaisia, osataan tehdä ruokaa, siivota ja jotkut meikkaa ja ollaan hyvännäköisiä ja vieläpä useimmilla on alakerrassa jotain mitä hinkuttaa, niin Jumala on tehnyt meille jekun siinä, ettei naiset kiinnosta, emmekä näin pääse jalostamaan ihmisen geeniperimää paremmaksi, vaan naisparat joutuvat tyytymään näihin rystyset maassa käveleviin juoppoihin heteroihin?

;DDDD

-winner-

Sä olet ihana Winner. Minulla on paljon tuttuja jotka homoseksuaaleja, on yksi sukupuolen vaihtanutkin(elää sinkkuna) ja kristitty. Mielenkiintoisia keskusteluja ja pohdintaa ollut heidän kanssaan. Ja erittäin kipeitä kysymyksiä ja kokemuksia liittyen seksuaalisuuteen. Aihe ei kuitenkaan hallitse kanssakäymistämme, vaan ihan kaikki muu. On samoja intohimoja kuten taide ja kirjallisuus(joista mieheni ei ole lainkaan innostunut!) Jne. Koen olevani etuoikeutettu kun minut hyväksytään heidän ystäväksi ja saamme jakaa elämän ilot ja surut yhdessä.

Vierailija
932/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on ihan sama miten aviomies hinkuttelee omissa oloissaan, kunha on rakastava ihminen elämässäni. Tuki ja turva. Outoa olla kiinnostunut muiden hinkutteluista.

Tee kristitty

Juu ja minäkin maailman keisarina olen sitä mieltä, että on ihan sama mitä teette salaa selkäni takana, kunhan maksatte veronne minulle.

T maailman keisari

??

Sama analogia kuin siinä, ettei sinua kiinnosta mitä miehisi hinkuttaa selkäsi takana. Ja myös siinä, että jos käyttäydyt epäkristitysti, et voi kutsua itseäsi kristityksi. Tai no voit, mutta se on yhtä uskottavaa kuin se, että minä kutsun itseäni maailman keisariksi.

En ole käynyt keskustelua kanssasi mutta sinusta voin uskoakin että koet keisarikompleksia. 😉

Yks aihetta seuraava

Vierailija
933/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ei orgasmiin tarvita mitään hinkuttamista. Nainen voi saada orgasmin ihan pelkästää supistelmalla sukuelintään vaikka samalla kun tiskaa astioita. 😂

Kyllä ihmiset ovat tietämättömiä ja puusilmiä mitä tulee nautintokokemuksiin. Aivot ja keho toimivat nimittäin koko ajan yhdessä, ja yleensä orgasmi syntyy aivojen ja sukupuolielinten yhteispelinä mutta varsinkin naisilla se aivoalue on tärkeämpi hinkuttamista. Eli orgasmi on aivoilmiö.

Kun Jumala on meidät ainutlaatuiseksi tehnyt, ja antanut kehon ja aivot ja sukupuolisuuden, luonteen ja lahjat jne miksi se sukupuolisuus pitäisi kieltää? Mikä siinä ihmisiä niin pelottaa? Vai onko niin että itse sukuvietti on suurella osalla ihmisiä mysteeri, kovin vaarallinen, pelottava mielihaluineen ja fantasiataipumuksineen, sanoisin että joskus jopa "kesyttämätön". Ja joillain ihmisillä enemmän kuin t

No vaikka samasta syystä ettet syö joka purkkia apteekin hyllystä ihan vaan huviksesi. Kyllähän siinä kaikenlaisia tiloja ja vaikutuksia saa aikaan, mutta onko siinä mitään järkeä ja onko se hyvää ihmiselämää? Voihan sitä käyttää elämänsä vaikka tavoitellen maksimaalista nautintoa huumausaineilla tai extreme-urheilulla, eikä perversoitunut seksuaalisuus poikkea näistä millään tavalla.

Mutta loiko jumala ihmisen tällaiseen? Ja jos loi, niin miksi valita ehkä kaikista typerin ja alkeellisin nautinnon muoto, kuten seksuaalisuus? Saatana on luonut paljon jännittävämpiä, huikeampia ja stimuloivampiakin asioita. Omia sanojasi lainaten, ovatko nämä nautinnot sinulle liian pelottavia ja "kesyttämättömiä" ;-) ? Pedofilia, sadismi, ihmisuhrit, joukkotuhoaseet - kyllä nämäkin aikamoisia tunteiden väristyksiä kehossa kun alkaa vähän fantasioimaan ja leikittelemään! 

Siksi: paasto. Jos tavallinen elämä ei tuota sinulle riittävästi nautintoa, paastoa ja rauhoitu. Jos täytyy mennä äärirajoille, on aivan selvää, että mitään rajaa ei lopulta ole. Mutta se ei ole elämän tarkoitus.

Oho. Ihan kaksi äärivaihtoehtoa? 😃

Vierailija
934/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtuiko aihe selibaattiin? Emmä sitte jaksa enää tätä seurata. 

Sama. Selibaatti ei ole kiehtova. Nunnaksi en sovi.

Vierailija
935/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Jumala on meidät ainutlaatuiseksi tehnyt, ja antanut kehon ja aivot ja sukupuolisuuden, luonteen ja lahjat jne miksi se sukupuolisuus pitäisi kieltää? Mikä siinä ihmisiä niin pelottaa? Vai onko niin että itse sukuvietti on suurella osalla ihmisiä mysteeri, kovin vaarallinen, pelottava mielihaluineen ja fantasiataipumuksineen, sanoisin että joskus jopa "kesyttämätön". Ja joillain ihmisillä enemmän kuin toisilla. Se voi pelottaa varsinkin jos on elänyt 

Onko joku kieltämässä Luojan tarkoittamaa perhe-elämää?

Vierailija
936/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen että homoseksuaalisuus on syntiinlangenneen maailman yksi seuraus/ ilmiö, samoin kuin näkövammaisuus tai taipumus alkoholismiin. Jumala ei ole varsinaisesti luonut kenestäkään ihmistä epätäydelliseksi, mutta näin se nyt on tässä maailmassa. 

Yhdellä on kiusaus alkoholiin, toisella samaan sukupuoleen, kolmannella ylensyöntiin. 

Kyllä on maailma mustavalkoinen jos noin asiat näkee. 

Eihän seksuaalinen suuntaus ole kiusaus! Seksuaalisuus on monimutkainen asia ja ikivanhat uskomukset eivät ole enää valideja.

Kristitty on kutsuttu lähimmäisenrakkauteen. Ihmettelen kenellä on oikeus sörkkiä muiden seksuaalisuutta jos ei tämä tee mitään rikollista? Joillain uskovaisilla tuntuu kyllä olevan kova hinku päällepäsmäröidä ja arvioida miten on oikein toimia. Sörkittekö muiden rahankäyttöä tai hiusten värjäämistä tai lastenkasvatustakin kun luulette tietävänne paremmin toisen ihmisen henk.koht. elämästä? Ellei kyseessä ole vahingoittamisesta ja lainvastaisesta toiminnasta, silloin onkin "sörkittävä" eli puututtava.

Jokainen voisi pitää huolta omasta elämästään ja valinnoistaan ja antaa muiden elää rauhassa. Jos ei siedä erilaisuutta kannattaa hakeutua luostariin tai johonkin korpimökkiin mököttämään.

Yks Uuno Uskova

Vierailija
937/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homous on saatanalta saatu mielensairaus tai syntisestä elämänpiiristä imetty belsebuuöin ominaisuus. Homoseksuaalin on mahdollista parantua siinä missä vakavammastakin vammasta kärsivän kunhan avaa sydämensä jumalalle varauksetta ja tunnustaa syntisyytensä.

Suurehko osa homoseksuaaleista nauttii kuitenkin sairaudestaan niin paljon-, onhan sen antanut itse saatana jonka viettelys on väkevä, että ei ikinä löydä itsestään sellaista nöyryyttä jolla pelastus olisi mahdollinen.

Vierailija
938/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin hetero kuin olla voi. En mitenkään voisi olla samaan sukupuoleen kuuluvan kanssa romanttisessa/seksuaalisessa suhteessa. Kuvottava ajatus. En voisi valita alkavani muuksi kuin mitä olen. Samoin on homoilla ja lesboilla. Bi henkilö voi olla samaa sukupuolta olevan tai vastakkaista sukupuolta olevan kanssa. Jos on Jumala joka on kaikkivoipa, luo ihmiset erilaisiksi ja yhtä hyviksi.

Vierailija
939/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun Jumala on meidät ainutlaatuiseksi tehnyt, ja antanut kehon ja aivot ja sukupuolisuuden, luonteen ja lahjat jne miksi se sukupuolisuus pitäisi kieltää? Mikä siinä ihmisiä niin pelottaa? Vai onko niin että itse sukuvietti on suurella osalla ihmisiä mysteeri, kovin vaarallinen, pelottava mielihaluineen ja fantasiataipumuksineen, sanoisin että joskus jopa "kesyttämätön". Ja joillain ihmisillä enemmän kuin toisilla. Se voi pelottaa varsinkin jos on elänyt 

Onko joku kieltämässä Luojan tarkoittamaa perhe-elämää?

Siitähän ei tässä ole kyse vaan homoseksuaalien luvasta myös parisuhteeseen läheisyyteen rakkauteen. Homoseksuaaleja on kuitenkin hyvin pieni prosentti ihmisistä. Voisiko kristikansa vain rakastaa heitåkin ilman ehtoja?

Vierailija
940/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homous on saatanalta saatu mielensairaus tai syntisestä elämänpiiristä imetty belsebuuöin ominaisuus. Homoseksuaalin on mahdollista parantua siinä missä vakavammastakin vammasta kärsivän kunhan avaa sydämensä jumalalle varauksetta ja tunnustaa syntisyytensä.

Suurehko osa homoseksuaaleista nauttii kuitenkin sairaudestaan niin paljon-, onhan sen antanut itse saatana jonka viettelys on väkevä, että ei ikinä löydä itsestään sellaista nöyryyttä jolla pelastus olisi mahdollinen.

Ja sinun uskomusjärjestelmäsi ei ainakaan vastaa millään tavalla kristillistä näkemystä. Koita pärjätä tuolla asenteella. Mutta muista, meitä toisella radalla ajattelevia uskovaisia on paljon.

Kristitty minäkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän