Mummo jonotti pankkiin muiden vanhusten kanssa ja haastoi riittaa aspalle - nyt itkee yleisönosastolla
Kommentit (820)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nordean mobiilipankki tosiaan vaatii jatkuvasti uusia päivityksiä ja määrätynikäisen käyttöjärjestelmän. Minulla oli ennen mobiilipankki tabletissa. Nyt on ollut jonkin aikaa niin, että tablettiin ei voi enää ladata kun ei ole riittävä käyttöjärjestelmä. Kännykässä on 11, mutta koko ajan pelkään, että sekään ei kohta riitä. Ja kun olisi hyvä olla kahdessa eri laitteessa. Ei vanhat ihmiset halua uusia laitteitaan jatkuvasti eikä ole varaakaan.
Nordean päivitykset ja käyttöjärjestelmän vaatimukset ovat luultavasti useimmin kuin muilla pankeilla.
Ei se pankin syy ole jos sulla on vanhentuneet laitteet etkä itse halua uusia niitä. Ihan on oma vika jos ei homma toimi.
Se vaan tuntuu niin turhauttavalta pelkän pankkisovelluksen takia ostaa uusi laite. Kun pärjäisi muuten ihan hyvin sillä entisellä. Monet vanhat eivät vaadi kaikkia appeja ja yppejä. Myös tulee turhaa saastetta, kun nuoret tätäkin ajattelevat. Kaikki on myös rahasta kiinni. Ei saa mitään tukea uuteen laitteeseen. Jos ostaa vanhan jostain se ei ole sen kummempi kuin omakaan, voi olla huonompi. Pienestä eläkkeestä on iso raha kun on ylimääräinen meno. Nuorilla eri kun vaihtavat jatkuvasti laitteitaan, turhaankin. Kun kerran maksan pankin palvelumaksun olisi oikeudenmukaista saada palveluakin.
Kyllähän se totta on, että pankkien palvelut ovat surkeita jos haluaa henkilökohtaista palvelua. Esimerkiksi kuolinpesän asiat ovat usein sellaisia joihin sitä kaipaisi. Tuttavalleni oli eräs kuolinpesään liittyvä tarkennusjuttu, ja se piti kiireesti viedä pankkiin. Ei muuta kuin vain jättää ja laittaa siellä eteenpäin. Hän joutui myös minuutin asian takia jonottamaan. Kun pankin henkilöitä kulki siinä välillä ohi yritti antaa, että tämän vain jättäisin, ei käynyt. Luukulle piti jonottaa ja sinne jättää.
Onhan sekin jotenkin väärin, että on sinulla minuutin tai pitempi asia niin kaikki jonottavat siinä samassa laumassa. Ennen oli pikakassa, jolta sai nopean asian hoidettua ja juuri pelkän käteisoton. Pitäisi olla palvelupiste erikseen pikaiset asiat ja sitten pidemmät. Sekin helpottaisi jonotusta.
Jos minä olisin miljonääri perustaisin oman pankin. Satsaisin hyvään palveluun ja aukioloaikoihin. Kahvia ja vettä olisi tarjolla ja vessa. Kyllä asiakkaita piisaisi. Moni haluaisi varmaan käydä niinkuin ennenkin on käyty. Vaikka en voittoa tarvitsisi haluaisin auttaa vanhuksia ja muita apua tarvitsevia. Näitä koppavia ilkeilijöitä ei sinne huolittaisi edes isosta maksusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän käteistä käyttävien mummojen kannattaisi myös palata öljylamppuun ja ulkovessaan.
Kriisin sattuessa nämä mummot ne pärjäisivätkin hyvin. Sinä sen sijaan kuolisit kuin russakka, kun et osaisi tehdä ruokaasi etkä edes paskantaa.
enkä ku mä tilaisin ruuat woltista
475: Mitä tarkoitat yhdellä päivällä kuukaudessa? Etkö sinä pönttö tajua, että eri eläkeyhtiöillä menevät maksupäivät omien kalentereidensa mukaan ja esim. Kevalla näyttää niitä olevan useita, eri eläketyyppejä eri päivinä. Voi autuas taivas tätä nykyisten nuorten aikuisten huonoa ajatusten virtaa, kun älypuhelimet ovat vieneet sen vähänkin normaalin ajatuksenjuoksun.
Tilanne Nordeassa on ollut aika tukala; sisällä odottamassa 40 ihmistä ja lisäksi ulkona pitkä jono.
Ainakin pitäisi olla mahdollista tarkemmin sopia aika, milloin tulee asioimaan. Pankissa käyvät asiakkaat ovat suureksi osaksi vanhoja ihmisiä, joten pitkä odotusaika voi käydä raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Teidän käteistä käyttävien mummojen kannattaisi myös palata öljylamppuun ja ulkovessaan.
Kriisin sattuessa nämä mummot ne pärjäisivätkin hyvin. Sinä sen sijaan kuolisit kuin russakka, kun et osaisi tehdä ruokaasi etkä edes paskantaa.
Arvaapa, toimisiko se edes tai mikään ravintola ylipäätään?
Verotoimistolla ei ole edes joka kaupungissa aspaa.
Vierailija kirjoitti:
Verotoimistolla ei ole edes joka kaupungissa aspaa.
Tai on huone, missä on virkailija etänä.
Intoa kyllä riittää kaikenlaisten kiinteistörahastojen tuputtamiseen, mutta sen kerran kun tarvitset setelirahaa niin pankilta loppuu kiinnostus asiakaspalveluun. Voisivat samalla aktiivisuudella palvella konttoriasiakkaitaan kuin tyrkyttävät kalliita sijoitustuotteitaan. Ainiin, hiekkaa tuova asiakas ei tuota. Paremmin tuottaa koijata eläkeläisen rahat riistohintaisiin sijoituksiin, joista saat rahat ulos ehkä mahdollisesti vuoden kuluttua ja kulut juoksee silti koska forje majoure ja ei pysty tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt miksi ei nostanut rahaa pankkiautomaatista?
Olettaisin, että kyse oli sen verran suuresta summasta?
Niinpä. Lisäksi kun maksaa käteiskaupassa suuria määriä, kannattaa nostaa rahat pankista, että saa siitä jonkun todistuksen, että mihin rahat ovat menossa ettei jälkikäteen tule ongelmia.
Pankeissa joutuu jonottamaan vain yhtenä päivänä kuukaudessa. Eläkkeiden maksupäivänä. Miksi kaikkien vanhusten on pakko lähteä juuri sinä päivänä pankkiasioille? Muina päivinä ei ole pankissa ruuhkaa ja suuri osa jonottajista on vaihtamassa kuulumisia kuin olisi pakottava tarve hakea rahaa.
Miksi valehtelet? Olin muutama vuosi todistamassa pitkää jonoa Nordean konttorin edessä. Ei ollut mikään eläkkeiden maksupäivä kuun 11 päivä. Hiljainen ja nöyrän kansan jono pankin edessä oli. Juuri niitä ihmisiä, joista Nalle Wahlroos totesi, että tuovat vain jaloissaan hiekkaan pankkisaliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaapa, toimisiko se edes tai mikään ravintola ylipäätään?
no, ööö, no mä tekisin huonon arvostelun googleen niistä jos ruoka olisi myöhässä tai jotain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä, miten tässä ketjussa moni hyväksyy huonon ja olemattoman asiakaspalvelun. Liekö kännykkäriippuvaisuudesta johtuvaa: kuvitellaan, että kaikki asiat hoituvat pienen ruudun kautta.
Silloin kun omalle kohdalle sattuis niin sitten on nämä huutamassa kuinka surkeaa asiakaspalvelua Suomesta saa.
On sattunut omalle kohdalle, mutta en huutanut kuinka surkeaa asiakaspalvelua suomesta saa. Lähinnä kritisoin itseäni siitä etten tajunnut ajatella, että se maanantai, jolloin menin pankkiin jonottamaan olikin eläke ja tukimaanantai, jolloin sinne tuli kaikki tilinsä tyhjäksi haluavat tukiasiakkaat. Olin saaut pankista kirjeen erään kuolleen omaiseni osuusmaksuista, että tulkaa hakemaan konttorista, rahaa ei voi laittaa tilille. Menin sitten mitään ajattelematta juuri vääränä päivänä hakemaan niitä rahoja. Kaksi tuntia jonotin. Mikä ei ole mitään siihen verrattuna, että eräänä keväänä jonotin neljä tuntia verotoimistossa. tuohon olin jo osannut varautua, joen mukana oli kirja ja kännykkä ja vähän evästä. Mikään tuossa ei trkoita sitä, että minusta tuo olisi ollut hyvää asiakaspalvelua tai ok, mutta ymmärrän miksi palveluilta karsitaan enkä haluaisi maksaa hirveitä pankkien kuukausimaksuja vain siksi, että joku ei vaan suostu oppimaan uutta. Jos vain haluaa asiakaspalvelukokemuksen ihmisen kanssa, niin silloin siitä voisi veloittaa ekstraa. En ainakaan itse haluaisi maksaa lisää pankkien kuukausimaksuja vain siksi, että meillä on maassa joukko ihmisiä, jotka vain haluaa asioida konttorissa itse asiakaspalvelijan kanssa. Kaikille kyvyttömille (syystä tai toisesta) voisi sitten vaikka myöntää jonkun invaluvan kaltaisen passin pankkiasiointiin, siis vain sille joukolle ihmisiä, jotka ei vaan mitenkään voi kyetä selviytyä digistä. Heiltä ei olisi ok ottaa ekstraa.
Jos joku haluaa ehdottoasti asioida konttorissa ja jos mahdollista, niin muuttakaa britanniaan. Sieltä meille tuli joskus (aika useinkin itse asiassa) palkat (veronkorotukset, sähkö- ja vesipalautukset, tavarapalautusten rahat ym) :shekkeinä:, jotka piti käydä rahastamassa pankissa. Eli jonotettiin pankkiin palkkashekin kanssa ja kerrotiin halutaanko summa omalle tilille kokonaan tai osittain ja loput sitten käteisenä ja millaisena käteisenä ja siinä sivussa voivoteltiin säätä ja toivottiin hyvää ja sitä ja tätä. Ja sitten joskus jos shekki olikin matkannut kauan ympäri saarivaltiota, niin saattoi olla, että sen voimassaoloaika päättyi samana päivänä, kun shkein sai käteen, niin lähdepä siitä sitten kesken työpäivän jonottamaan pankkiin, jotta voisit saada shekkiin merkat varat itsellesi. Siellä voi edelleen asioida pankeissa ja ihmiset on kyllä ihmeissään, kun kertoo suomesta, jossa melkein kaikki hommat hoidetaan puhelimella tai tietokoneella. Toiset sitten sanoo ettei tahtoisi sellaista, kun tykkää olla pankissa "haistelemassa" rahaa.
48, niinpä. Tätä luokkaa ovat tiedot ja täällä paasaavat muka niin viisaina ja tietävät koko kansan asiat. Älypuhelin on vienyt kaiken yleisen tiedonmurun. Se onkin jännää kun tietävät vanhustenkin asiat paremmin kuin he itse.
Eläkepäiviä ja tukien päiviä on tosiaan useita. Joillakin ensimmäinen, joillakin kolmas, joillakin monesta eri eläkekassasta pitkin kuuta. Myös on tt-tuen tms. saajia. Ja kyllä jonot ovat myös muinakin päivinä olemassa.
Vierailija kirjoitti:
No. Helppo on huudella, kun itse ja läheiset ikääntyneet pärjää. mutta kohta on miljoona ikäihmistä, jotka todellakaan ei pärjää. Näkö heikkenee, muisti huononee, kädet vapisee. Tekoäly tuo huijauksia koko ajan lisää, tuskin tiedämme, mikä digimaailma on kymmenen tai kahden päästä...
kelle yhteiskuntaamme rakennamme? Nuorille ja pärjääville? Vai kaikille?
joku hyökkäys koko systeemiin kaataa koko verkon, jos ei saada sähköä, vettä? Mitä sitten? Joku varasuunnitelma olisi todella tarpeen. Ei turhaan säilötä siemeniä kymmenien vuosien varalle turvasäilöön. Onneksi kuolen pois varmaan parin kymmenen vuoden kuluessa viimeistään. En sure itseni vuokdi, mutta 1v kummipojan tyttären vuoksi huoli on suuri.
Eihän tässä HS:n tapauksessa ollut kyse tuosta. Siinä fyysisesti hyväkuntoinen seniori, joka on hyvin korkeasti koulutettu ja täysissä älyllisissä voimissaan, teki asiallisen valituksen pankin esimiehelle, koska näki kuinka huonosti paikalla olleita asiakkaita kohdeltiin.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa nuorikin voi joutua pankkiin jonottamaan sen jälkeen, kun luottokorttia on käytetty väärin ja sekä kortti että pankkitunnukset kuoletetaan. Sen jälkeen on pakko käydä konttorissa hakemassa uudet tunnukset ja todistaa henkilöllisyys. Muistakaa pitää passi tai henkilötodistus voimassa. Ilman sitä ei saa uusia tunnuksia. Kiinnostaako jonottaa ulkona räntäsateessa tuon takia?
Jos nyt en väärin muista, niin kuoletuksen jälkeen tuli postissa uusi kortti ja tunnukset, erillisinä postilähetyksinä ja sitä ennen piti käydä pankin nettipankissa valitsemassa, että minkä kuvan korttiinsa haluaa.
Perkele kun kerran maksetaan kovia palvelumaksuja niin niiden vastineeksi on saatava palvelua!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ihminen valitti kuumuutta, janoa ja sitä, ettei päässyt istumaankaan, jos oikein ymmärsin. Ihme sinänsä, että hän vihdoin päästyään tiskille jaksoi urputtaa vielä vaatien esihenkilöä paikalle ja jaksoi haastatellakin jonossa olevia. Mummun kannattaa ottaa ensi kerralla mukaan vesipullo ja eväät, ehkä retkituolikin olisi asiaa.
Rahaa kannattaa nostaa automaatilta ja jos sitä tarvitsee enemmän kuin se nostoraja, voi joko nostaa useampana päivänä tai vaihtoehtoisesti nostaa sitä rajaa nettipankissa.
Miksei ollut omaa juomapulloa repussa mukana?
Otan. Etenkin, jos menen fillarilla.
Eri.
(puolen litran vesipullo painaa vain 500g+vesipullon paino ja sitäkin pienemmällä vesipullolla pärjää hyvin, jos tulee tarve vesihörpylle)
Oletti pääsevänsä suht pian asioimaan. Otatko sinä jokaiselle fillarilla tehdylle kauppareissulle lisäpainoa mukaan reppuusi?
Olipa kiva, että hän jäi vielä häiriköimään ja viivyttämään muiden asiakkaiden palvelemista. Luulisi myös, että ihminen tajuaa ottaa vesipullon mukaan, jos lähtee kesäkuumalla pyöräilemään.
Tänään on aloitettu monta venäjämielistä sotapropagandakeskustelua, jotka mode on poistanut. Igorit ovat täällä päivystäneet koko päivän
Luulen, että aloitus ja useat törkykommentit on venäläistä tai venäjämielistä trollausta.
Venäläisiltä on kokonaan estetty länsimaiset pankkipalvelut ja sen takia ne purkavat kiukkuaan täällä vääristelemällä ap:ssa HS:n mielipidekirjoituksen ja jatkamalla skeidaansa provokatiivisilla kommenteilla.
Aivan, sitten tulevaisuudessakin nämäkin k-päät näkevät (alentuneella näkökyvyllään) ja kokevat ihan itse millaista se on... suits you sir / ma'am