Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo jonotti pankkiin muiden vanhusten kanssa ja haastoi riittaa aspalle - nyt itkee yleisönosastolla

Kommentit (820)

Vierailija
441/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä minun rahat minun kiire. Minä tärkein

Eihän siinä mitään, jos sinulle on tärkeintä, että pankeilla on yksi palvelutiski per 100 kilometriä. Sinun mielestäsi tärkeintä on, että pankit eivät palvele asiakkaita, vaan asiakkaat pankkia. Pankki tärkein.

Vierailija
442/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt se pakkoeutanasia äkkiä kaikille yli 70-vuotiaille. 

Törkeä kommentti.

Kohtalo voi olla joskus julma niille, jotka toivovat toisille pahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä, miten tässä ketjussa moni hyväksyy huonon ja olemattoman asiakaspalvelun. Liekö kännykkäriippuvaisuudesta johtuvaa: kuvitellaan, että kaikki asiat hoituvat pienen ruudun kautta.

Vierailija
444/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nordean mobiilipankki tosiaan vaatii jatkuvasti uusia päivityksiä ja määrätynikäisen käyttöjärjestelmän. Minulla oli ennen mobiilipankki tabletissa. Nyt on ollut jonkin aikaa niin, että tablettiin ei voi enää ladata kun ei ole riittävä käyttöjärjestelmä. Kännykässä on 11, mutta koko ajan pelkään, että sekään ei kohta riitä. Ja kun olisi hyvä olla kahdessa eri laitteessa. Ei vanhat ihmiset halua uusia laitteitaan jatkuvasti eikä ole varaakaan. 

Nordean päivitykset ja käyttöjärjestelmän vaatimukset ovat luultavasti useimmin kuin muilla pankeilla. 

Ei se pankin syy ole jos sulla on vanhentuneet laitteet etkä itse halua uusia niitä. Ihan on oma vika jos ei homma toimi.

Meinaatko, että on kestävää kehitystä ostaa uusi puhelin vain muutaman vuoden välein, kun pankkitoiminnot eivät sillä suju ja vanha laite toimisi moitteettomasti kaikissa muissa toiminnoissa? Tuolla asenteella ei ole mikään ihme, että maailma hukkuu kaikenlaiseen romuun, roskaan ja paskaan.

Vierailija
445/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin ikääntynyt mummo, mutta suhtaudun myönteisesti asioiden kehittymiseen ja muuttumiseen ja mielelläni pysyttelen kehityksen kelkassa ikääntymisestä huolimatta. Ihmisillä voi ongelmaksi muodostua haluttomuus opetella uusia asioita siitä kumpuaa toive, että kehitys pysähtyisi, jolloin uutta ei tarvitsisi opiskella. Mutta tosiasia on, että paluuta entiseen ei ole, vaikka se monesta ihmisestä vaikealta tuntuukin. 

Vierailija
446/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka naureskelette, vähättelette ja ilkutte yleisöosastokirjoitukselle, käykää katsomassa sitä jonoa, millaisia vähäosaisia ja sairaita siellä nöyrästi jonottaa.

Muistakaa, kuka tahansa meistä voi sairastua, menettää työkykynsä ja joutua samaan tilanteeseen kuin nyt puheena olevat pankkijonossa kyykytettävät ihmiset.  

Ei siellä pankin jonossa mitään vähäosaisia ole, yhteiskunnan digitaalisen muutoksen kelkasta pudonneita vain. Ne vähäosaiset ovat leipäjonoissa.

Ei tarvitse pudota digikelkasta, kun on asioita, jotka on hoidettava virkailijan kanssa kasvotusten. Ajanvarauksella ensimmäinen aika kahden viikon päähän ja aivan eri puolelle pks. Itseasiassa yli pks rajan. Toinen vaihtoehto sitten oli kahden työssäkäyvän ja yhden alaikäisen jonotus tällaisessa jonossa, jota täällä virheellisesti kutsutaan vanhusten ja digipudokkaiden jonoksi. 

Vierailija
447/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nordean mobiilipankki tosiaan vaatii jatkuvasti uusia päivityksiä ja määrätynikäisen käyttöjärjestelmän. Minulla oli ennen mobiilipankki tabletissa. Nyt on ollut jonkin aikaa niin, että tablettiin ei voi enää ladata kun ei ole riittävä käyttöjärjestelmä. Kännykässä on 11, mutta koko ajan pelkään, että sekään ei kohta riitä. Ja kun olisi hyvä olla kahdessa eri laitteessa. Ei vanhat ihmiset halua uusia laitteitaan jatkuvasti eikä ole varaakaan. 

Nordean päivitykset ja käyttöjärjestelmän vaatimukset ovat luultavasti useimmin kuin muilla pankeilla. 

Noin se on joka laitteen ja pankin kohdalla. On sinun vastuullasi pitää laitteesi käyttöjärjestelmä ajan tasalla. Kannattaa ostaa uusi laite jo tänään ulisemisen sijaan.

Ja maapallo kiittää sinua ja muita kaltaisiasi kertakäyttöromuyhteiskunnan lobbareita

Vierailija
448/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koulutukseltani tietotekniikan insinööri ja tehnyt töitä softan parissa monta kymmentä vuotta. Digilisaatio ei ole minulle mikään ongelma. Olen silti sitä mieltä, että sen kanssa ei pidä mennä överiksi. Digitilisaatio on erinomainen renki, mutta huono isäntä.

On paljon ihmisiä (sekä vanhoja että nuoria), jotka eivät syystä tai toisesta pysty toimimaan digilisaation kanssa. He voivat muuten olla täysin toimintakykyisiä ja tulevat itsenäisesti toimeen, mutta digitaaliset palvelut, esimerkiksi älykännykkä, voivat olla ylivoimaisia. Heilläkin on oikeus peruspalveluihin.Siksi täytyy pitää huoli, että pankkipalveluiden kaltaiset palvelut ovat saatavilla myös heille. Kyykyttäminen pakottamalla jonottamaan tuntikausia ja jopa ulkona on törkeän huonoa palvelua, jos sitä voi edes kutsua palveluksi.

Tarvittaessa pankit pitää pakottaa parempiin palveluihin viranomaisten toimesta, koska on kyse niin perustavaa laatua olevasta palvelu

Veli kirjoittaa painavaa asiaa, kiitos! <3

Vierailija
449/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten tuo kirjoittaja lähti pyörällään pankkiin eikä ottanut itselleen matkalle vesipulloa mukaan, olihan hirveä helle. 

En minäkään ymmärrä miksi en ota joka kerta vesipulloa mukaan kun lähden asialle. Otatko sinä?

Vierailija
450/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä, miten tässä ketjussa moni hyväksyy huonon ja olemattoman asiakaspalvelun. Liekö kännykkäriippuvaisuudesta johtuvaa: kuvitellaan, että kaikki asiat hoituvat pienen ruudun kautta.

Silloin kun omalle kohdalle sattuis niin sitten on nämä huutamassa kuinka surkeaa asiakaspalvelua Suomesta saa. 

Vierailija
451/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka naureskelette, vähättelette ja ilkutte yleisöosastokirjoitukselle, käykää katsomassa sitä jonoa, millaisia vähäosaisia ja sairaita siellä nöyrästi jonottaa.

Muistakaa, kuka tahansa meistä voi sairastua, menettää työkykynsä ja joutua samaan tilanteeseen kuin nyt puheena olevat pankkijonossa kyykytettävät ihmiset.  

Ei siellä pankin jonossa mitään vähäosaisia ole, yhteiskunnan digitaalisen muutoksen kelkasta pudonneita vain. Ne vähäosaiset ovat leipäjonoissa.

Ei tarvitse pudota digikelkasta, kun on asioita, jotka on hoidettava virkailijan kanssa kasvotusten. Ajanvarauksella ensimmäinen aika kahden viikon päähän ja aivan eri puolelle pks. Itseasiassa yli pks rajan. Toinen vaihtoehto sitten oli kahden työssäkäyvän ja yhden alaikäisen jonotus

No sitten sinä menet sinne konoon. Niin yksinkertaista.

Vierailija
452/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällä professori Anu Klipillä ole lapsia, hän ei siis voi olla mummo.

Jostain syystä mummo-sanaa käytetään nykyään halventavassa merkityksessä, mikä kertoo sivilisaatiomme rappeutuneisuudesta, kun isoäitejäkään ei enää kunnioiteta.

Onkohan näillä mummottelijoilla omat mummot dokuja, pirinistejä tai Onlyfansissa? Kun useimmilla on omista mummoistaan hyvät mielikuvat. Mutta ei kaikki mummot voi olla hyviä. :)

Vierailija
453/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt miksi ei nostanut rahaa pankkiautomaatista?

Kirjoitti kertoi tarvinneensa rahaa käteisostoa varten. Jos kysymyksessä on muutamaa satasta suurempi summa, niin sen nostaminen automaatista ei ole ihan yksinkertaista. Rajoitusten vuoksi tarvitaan monta nostokertaa useana eri päivänä.

Ei pidä paikkaansa, jos ei ole itse päättänyt laittaa tiukkaa rajoitusta. 

Kun aika ajaa ohi on aika hypätä jyrkänteeltä tai kävellä mereen. 

Vierailija
454/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä juttu tää on laittaa mielipidekirjoitukseen ammatillinen titteli perään?

Marjatta Puska, Emeriittus Professori Dosenttus?

Onko siis oletettava, että mitä hienompi titteli, sitä enemmän mielipide on oikea, kuin että allekirjoittajana olisi Pekka Virtanen, Paskakuski vuodesta 2000?

Kuljetusalan työntekijä Pekka Virtanen

Vierailija
455/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa nuorikin voi joutua pankkiin jonottamaan sen jälkeen, kun luottokorttia on käytetty väärin ja sekä kortti että pankkitunnukset kuoletetaan. Sen jälkeen on pakko käydä konttorissa hakemassa uudet tunnukset ja todistaa henkilöllisyys. Muistakaa pitää passi tai henkilötodistus voimassa. Ilman sitä ei saa uusia tunnuksia. Kiinnostaako jonottaa ulkona räntäsateessa tuon takia?

Vierailija
456/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ihminen valitti kuumuutta, janoa ja sitä, ettei päässyt istumaankaan, jos oikein ymmärsin. Ihme sinänsä, että hän vihdoin päästyään tiskille jaksoi urputtaa vielä vaatien esihenkilöä paikalle ja jaksoi haastatellakin jonossa olevia. Mummun kannattaa ottaa ensi kerralla mukaan vesipullo ja eväät, ehkä retkituolikin olisi asiaa. 

Rahaa kannattaa nostaa automaatilta ja jos sitä tarvitsee enemmän kuin se nostoraja, voi joko nostaa useampana päivänä tai vaihtoehtoisesti nostaa sitä rajaa nettipankissa. 

Miksei ollut omaa juomapulloa repussa mukana? 

Vierailija
457/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen koulutukseltani tietotekniikan insinööri ja tehnyt töitä softan parissa monta kymmentä vuotta. Digilisaatio ei ole minulle mikään ongelma. Olen silti sitä mieltä, että sen kanssa ei pidä mennä överiksi. Digitilisaatio on erinomainen renki, mutta huono isäntä.

On paljon ihmisiä (sekä vanhoja että nuoria), jotka eivät syystä tai toisesta pysty toimimaan digilisaation kanssa. He voivat muuten olla täysin toimintakykyisiä ja tulevat itsenäisesti toimeen, mutta digitaaliset palvelut, esimerkiksi älykännykkä, voivat olla ylivoimaisia. Heilläkin on oikeus peruspalveluihin.Siksi täytyy pitää huoli, että pankkipalveluiden kaltaiset palvelut ovat saatavilla myös heille. Kyykyttäminen pakottamalla jonottamaan tuntikausia ja jopa ulkona on törkeän huonoa palvelua, jos sitä voi edes kutsua palveluksi.

Tarvittaessa pankit pitää pakottaa parempiin palveluihin viranomaisten toimesta, koska on kyse niin perustavaa laatua olevasta palvelusta, että ilman sitä ei tule toimeen. Tätä on vaikeaa ymmärtää, jos ei osaa tai halua asettua niiden asemaan, jotka eivät pysty käyttämään täysin digitalisoituja palveluita."

"Kiitos - Asiallinen ja perusteltu näkökulma tietotekniikan ammattilaiselta."

Täsmälleen näin. En itse ole tietotekniikan ammattilainen, mutta kun luen toistuvasti muualtakin kuin täältä kommentteja, joissa juuri tietotekniikan ammattilaiset suhtautuvat tietoturvan ja yksityisyydensuojan vuoksi kaikkein kielteisimmin koko elämän kaikenkattavaan pakkodigitalisointiin, uskon vakaasti, että erityisesti heillä on tähän näkemykseensä tietoon ja kokemukseen perustuvat painavat syyt. Maailma ei muutu itsestään vaan sitä muuttavat oman etunsa mukaiseen suuntaan ne yhä harvemmat äärimmäisen rikkaat, joille maapallon väestön varallisuus ja sitä tietä muukin valta keskittyy Kaikki kehitys ei ole edistystä - kielteisen kehityksen kritisoijien leimaaminen muutosvastarintaisiksi on tyhjien tynnyreiden kuminaa.

Vierailija
458/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten tuo kirjoittaja lähti pyörällään pankkiin eikä ottanut itselleen matkalle vesipulloa mukaan, olihan hirveä helle. 

En minäkään ymmärrä miksi en ota joka kerta vesipulloa mukaan kun lähden asialle. Otatko sinä?

Otan. 

Vierailija
459/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa nuorikin voi joutua pankkiin jonottamaan sen jälkeen, kun luottokorttia on käytetty väärin ja sekä kortti että pankkitunnukset kuoletetaan. Sen jälkeen on pakko käydä konttorissa hakemassa uudet tunnukset ja todistaa henkilöllisyys. Muistakaa pitää passi tai henkilötodistus voimassa. Ilman sitä ei saa uusia tunnuksia. Kiinnostaako jonottaa ulkona räntäsateessa tuon takia?

Ja jos passia tai henkkaria ei ole, eikä pankkitunnukset toimi eikä ole mobiilivarmennetta, menee passin tai henkkarin hakeminen astetta vaikeammaksi.

Vierailija
460/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyynel, kun asiakaspalvelija ei erikseen hymyillyt.

On myös kulttuureja, joissa vieraalle ihmiselle hymyilijää pidettäisiin aivan tärähtäneenä, myös asiakaspalvelutilanteissa. Mitenhän siellä pärjätään?

No Suomi on nykyään tällainen kulttuuri. Ei kovin hyvin pärjätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän