Mummo jonotti pankkiin muiden vanhusten kanssa ja haastoi riittaa aspalle - nyt itkee yleisönosastolla
Kommentit (820)
Pankki pyysi tänään anteeksi häneltä Helsingin Sanomissa.
Myönsivät, että olivat liian pienellä miehityksellä, eikä mennyt homma nappiin muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
On ihan neuvoa ja tuputtaa älykännykkää ihmiselle, joka ei pysty sitä käyttämään. Siinä ei auta yhtään vaikka joku toinen pystysi vaikka olisi pahojakin vaivoja. Kaikki vaan ei pysty ja se ei muuksi muutu vaikka täällä kuinka yritetään neuvoa.
Miksi on niin vaikea asettua jonkun asemaan, joka ei pysty käyttämään kaikkia laitteita ja palveluita? Ilmeisesti ei ole koskaan tuntenut sellaista henkilöä. Ja älkää tyrkyttäkö avustajaa, kun sitä ei tarvita.
Miksi palstamamman on vaikea asettua atm-incelin asemaan, jolla on sukupuolensa vuoksi pakollinen asevelvollisuus suoritettavanaan vankilatuomion uhalla? Vai onko se nyt eri asia?
Vierailija kirjoitti:
eikö emerita osannut ottaa vesipulloa mukaan kuumalla säällä pyörämatkalle? :D siitäkin kehtaa valittaa.
Otatko itse aina vesipullon mukaan reissulle, jonka luulet kestävän fillaroinnin päälle max puoli tuntia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan neuvoa ja tuputtaa älykännykkää ihmiselle, joka ei pysty sitä käyttämään. Siinä ei auta yhtään vaikka joku toinen pystysi vaikka olisi pahojakin vaivoja. Kaikki vaan ei pysty ja se ei muuksi muutu vaikka täällä kuinka yritetään neuvoa.
Miksi on niin vaikea asettua jonkun asemaan, joka ei pysty käyttämään kaikkia laitteita ja palveluita? Ilmeisesti ei ole koskaan tuntenut sellaista henkilöä. Ja älkää tyrkyttäkö avustajaa, kun sitä ei tarvita.
Miksi palstamamman on vaikea asettua atm-incelin asemaan, jolla on sukupuolensa vuoksi pakollinen asevelvollisuus suoritettavanaan vankilatuomion uhalla? Vai onko se nyt eri asia?
Nuo mainitsemasi kyllä saavat jo kutsunnoissa hullun paperit, koska SA ei tee tuollaisilla pelleillä yhtään mitään muuten kuin ihmiskilpinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikö emerita osannut ottaa vesipulloa mukaan kuumalla säällä pyörämatkalle? :D siitäkin kehtaa valittaa.
Otatko itse aina vesipullon mukaan reissulle, jonka luulet kestävän fillaroinnin päälle max puoli tuntia?
Tottakai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo mainitsemasi kyllä saavat jo kutsunnoissa hullun paperit, koska SA ei tee tuollaisilla pelleillä yhtään mitään muuten kuin ihmiskilpinä.
Mitä? Asettaisitko sinä emeritat ja muut naiset ihmiskilviksi? Todella kauheaa, sota on miehille!
"Jos on esim. vieraalla paikkakunnalla, voi olla tarpeen tullessa hankalaa ajella ympäri kyliä etsimässä toimivia automaatteja"
Otto. -automaattien sijainnin voi selvittää myös netistä:
Myös kilpailevien Nosto -automaattien sijainnin voi selvittää netistä:
esim. postinumero tai paikkakunnan nimi kelpaa hakukriteeriksi.
Eli ei tarvitse ajella ympäriinsä... vaan kannattaa katsoa netistä, joko Otto. tai Nosto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyynel, kun asiakaspalvelija ei erikseen hymyillyt.
On myös kulttuureja, joissa vieraalle ihmiselle hymyilijää pidettäisiin aivan tärähtäneenä, myös asiakaspalvelutilanteissa. Mitenhän siellä pärjätään?
On hyvinkin eriskummallista, jos asiakaspalvelija ei osaa hymyillä. Länsimaisessa palvelukultturissa pitää osata ottaa asiakas huomioon ja siihen kuuluu hymy erittäin tärkeänä osana.
Nykyään on paljon määräaikaisia töitä eikä ihmiset jaksa hymyillä, koska eivät saa omistusasuntoja ja matkoja. Määräaikaisia työntekijöitä on kaikki työpaikat täynnä.
Itse oli asiakaspalvelussa kaksi päivää vanhempani kuoleman jälkeen.
Hymyä vaan
Niin, pitää jaksaa hymyillä, vaikka työt määräaikaisia ja olisi itsellä mitä ongelmia tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt miksi ei nostanut rahaa pankkiautomaatista?
Kirjoitti kertoi tarvinneensa rahaa käteisostoa varten. Jos kysymyksessä on muutamaa satasta suurempi summa, niin sen nostaminen automaatista ei ole ihan yksinkertaista. Rajoitusten vuoksi tarvitaan monta nostokertaa useana eri päivänä.
Miten niin? Kyllähän niitä nostorajoja saa itse muutettua, jos osaa verkkopankkia käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostappa hiukan isompi summa niin kiva saada ne 20e seteleinä.
Kyllä se automaatti osaa antaa 50 euron seteleitäkin. Luultavasti isompiakin. Harvoin nostan käteistä mihinkään, varsinkaan noin isoja summia, mutta ihan varmana tulee muutakin kuin 20 euroisia automaatista.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt pankin ongelma, jos sää on kuuma, eikä mummeli ole siihen varautunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini 90 v ei pysty käyttämään älypuhelinta tai pankkikorttia. Sormet ovat vääntyneet nivelreumasta ja niillä ei tehdä pientä ja isompaakaan asiaa.Puhelimena on vanha puhelin joka on äänitoiminnolla käytössä.Äiti haluaa kuitenkin hallita omia ostoksia käteistä käyttämällä.Laskut ovat maksupalvelussa.
Kerran kuussa eläkepäiviään hän menee bussilla Tampereen Nordeaan ja jonottaa ovella satoi tai paistoi,pakkasessa ja helteellä.
Sisään pääsee vain muutama kerralla ja ovella udellaan millä asioilla olet.Joka kerta häntä neuvotaan käyttämään pankkikorttia.Hermostuneena hän viimeksi esitteli kääntyneet sormensa ja sanoi kiukkuisesti että"omia rahojani täältä nosta käteisenä,mutta älkää välittäjä ,en elä enää kauan vaivoinanne."
Olen vihainen äitini puolesta ala-arvoisesti palvelusta.Hän ei ole ainoa vaan jonoa riittää vanhoista asiakkaista.
Ei se ole mikään ihmisoikeus saada henkilökohtaista palvelua pankista. Aika harvasta pankista sellaista saa nykypäivänä. Asiakkaalla on kuitenkin vapaus vaihtaa sellaiseen pankkiin, josta saa tarvittaessa palvelua. Ei muuta kuin etsimään ja pankki vaihtoon, jos ei pysty tai osaa käyttää älylaitteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki näistä Kareneista tykkäävät voivat toki perustaa oman pankin näille, jossa kahvilat, juoma-automaatit ja vessat. Varmaan tienaatte idealla. En tosin pidätä henkeä odotellessa..
Onhan sellaisia pankkeja muualla maailmassa. Suomalaiseen kulttuuriin ei kuulu tarjota ylimääräisiä palveluja tai edes välttämättömiä mukavuuksia, kuten vessat tai vesipiste.
Saati asiakaspalvelijalta HYMYÄ, kauhistus mitä turhuuksia itsekkäät asiakkaat keksivätkään vaatia.
Mene itse hymyilemään tekohymyä kusipäisille asiakkaille 8 tuntia päivässä. Mikä siinä nyt voi olla niin vaikeaa, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Minä minä minä minun rahat minun kiire. Minä tärkein
Tyypillinen ikäihminen joka valittaa siitä kun asiat eivät enää ole samalla tavalla kuin 1970-luvulla ja pankkikonttorista puuttuu VESIPISTE ja VESSA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina vesipullo repun sivutaskussa, jopa talvella. Koskaan ei voi tietää kauanko reissussa menee ja vesipisteitä ei ole joka paikassa.
Hyvin asiallinen mielipide " eläkeläiseltä". Lukiessa mieleen painautuu kuva tilanteesta ja se ei ole hyvää mainosta pankille. Ikäänkuin oltaisiin jossain venäjällä tai jossain kehitysmaassa ? On menty kummalliseen suuntaan asiakaspalvelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostappa hiukan isompi summa niin kiva saada ne 20e seteleinä.
Kyllä se automaatti osaa antaa 50 euron seteleitäkin. Luultavasti isompiakin. Harvoin nostan käteistä mihinkään, varsinkaan noin isoja summia, mutta ihan varmana tulee muutakin kuin 20 euroisia automaatista.
Automaatti ei anna suurempia seteleitä kuin 50e. 8