Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on huvittavin asia, mitä teille on miesselitetty?

Vierailija
12.08.2025 |

Minua valistettiin hiljattain, että juoksumatolla kannattaisi aina välillä juosta myös alamäkeen. 

Kommentit (135)

Vierailija
101/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin tuli uusi naistyöntekijä. Hänellä ei ole aiempaa kokemusta alalta. Kun yritettiin neuvoa työtehtävissä, tämä nainen ilmoitti suureen ääneen tiimipalaverissa, että hän ei siedä manspleinaamista. Käsi ylös virheen merkiksi, korjasimme porukalla toimintapojamme ja tiedostimme kuinka tyhmiä miehiä olimme olleet.

Nainen on tähän mennessä aiheuttanut firmalle tappioita varmasti viisinumeroisen luvun verran, ja todennäköisesti karkottanut jo ainakin yhden asiakkaan. Mutta antaa mennä vaan, kyllä nainen osaa kaiken!

Kyllä tytöt osaa! Kattokaa vaikka tätä suomen pätevimpien tyttöjen mahtisuoritusta.

https://www.talouselama.fi/uutiset/a/d030c303-7ffd-4925-9864-75db3ae3fd…

Vierailija
102/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhasta pyörästä putosi jatkuvasti ketju. Jossain vaiheessa sen takaisin laittaminen oli minulle ihan rutiinia.

Tähän se kiteytyy hienosti.

Voisin tässä hieman spleinata, että jotain siinä pyörässä ei ole kunnossa, kun ketjua laitetaan rutiininomaisesti takaisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukko kysyi minulta, kuinka paljon lapsilisää maksetaan. Sanoin, että vähän alle sata euroa. Appiukko ei hyväksynyt vastaustani vaan vakuutti, että kyllähän se nyt on monta sataa euroa, ainakin 300 e. Vänkäsi vastaan niin kauan, että näytin hänelle tiliotteeni ja sieltä Kelan maksut.

Tuossa vaiheessa appiukon nuorin lapsi oli 35 ja minulla oli alle vuoden ikäinen vauva. Mutta kyllähän hän nyt tietää nämä asiat paremmin.

Vierailija
104/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, jos nainen on tehnyt jatkuvasti virheitä, niin kyllä siitä pitää esimiehen hänelle huomauttaa, ihan niinkuin kenelle tahansa. Mutta ei tosiaan joka jampan tarvitse olla olan takana sepostamassa. Kuten miehiin, niin naisiinkin mahtuu yksilöitä, jotka eivät ymmärrä mitä setäselittäminen on.

Setäselittäminen on sitä, että setämiehen laserkatse näkee irtoripsien, meikkien, jakkupukujen ja muun hötön läpi suoraan bimbon tyhjään päähän.

Sen takia tätitytöt ei tykkää setämiehistä.

Vierailija
105/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka rätillä pyyhitään pöytää. Selittäjänä mies joka ei koskaan siivoa.

Myös minun mieheni kouluttaa minua ikkunoiden pesemisessä, vaikka ei ole koskaan sitä tehnyt.

Vierailija
106/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka rätillä pyyhitään pöytää. Selittäjänä mies joka ei koskaan siivoa.

Myös minun mieheni kouluttaa minua ikkunoiden pesemisessä, vaikka ei ole koskaan sitä tehnyt.

Minä olen pessyt elämäni aikana paljon enemmän ikkunoita kuin rouva (2 kesää ammatikseni). Mutta silti en kouluta. 

Vierailija
107/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tuollainen selittäminen on persiistä, mutta tämä manspleining termi on äärimmäisen typerä.

Eikö sukupuolittuneista termeistä pitäisi ennemminkin pyrkiä eroon? Siinäkin tyhmä termi tämä, koska samanlaisia päälle päsmäreitä löytyy ihmisistä sukupuoleen katsomatta. 

Vai puhutaanko termeillä manspleining, women'ssplaining ja xgendersplaining? 

Vierailija
108/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvihaajia koko ketju täynnä. 

Vierailija
109/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eräs nainen tuli women'sspleinaamaan minua. Tuli neuvomaan kuinka kodin talousasioita hoidetaan, vaikka olen hoitanut talouteni ongelmitta jo parisenkymmentä vuotta. Hänen mielestään miehet eivät ymmärrä raha-asioiden päälle ja siksi naisten tulisi hoitaa ne. Hän itse oli menettänyt luottotietonsa jo aikaa sitten ja taisi jotain vuokra velkaakin olla rästissä. Että en kyllä tämän naisen talous osaamiseen luottaisi.

Vierailija
110/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että vaimoa ei kannata neuvoa missään sellaisessa, jonka hän luulee osaavansa tehdä paremmin vaikkei oikeasti osaakaan. Parempi olla hiljaa ja olla neuvomatta. Asioissa, joista hän uskoo tietävänsä vähemmän, hän kyllä ottaa neuvoja vastaan. Minua ei haittaa vaikka hän neuvoo ihan missä asiassa tahansa. Osaan ottaa hyvät neuvot vastaan ja suodattaa huonot neuvot ottamatta niistä hernettä nenään.

Vierailija
111/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies väitti, että olen tyhmä jos en anna pimpsaa ja todistni heti olevani viisas!

Vierailija
112/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä miesselitysketjut on itsessään huvittavia, ja ilmeisesti osaa ottaa täydestä, mutta ei sitä muualla ole. 

Vierailija
113/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisit väitellyt alalta X, kyllä miesselittäjä tietää alan X asiat aina huomattavasti paremmin. 

Ja jos olet harrastanut lajia Y koko ikäsi ja mies noin 6 kuukautta, hän luonnollisesti tuntee tuonkin paremmin. 

Vierailija
114/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"manspleinaaminen" tai mitä ikinä se on olevinaankin....voi hyvä elämä mitä paskaa akat jaksaakaan

Vierailija
115/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä miesselitysketjut on itsessään huvittavia, ja ilmeisesti osaa ottaa täydestä, mutta ei sitä muualla ole. 

Todellakin on. Ilmiö on hyvin todellinen.

Vierailija
116/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annoit siitä just esimerkin. Sinä olet ylivertainen naisiin verrattuna ja tiedät kaiken aina paremmin. Sitähän tuo on. 

Vierailija
117/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että naisena en muka voisi kävellä enemmän kuin hän miehenä päivän aikana. Että askelmittari oli muka jotenkin ottanut vääriä askeleita. Nainen ei kuulemma kykene kävelemään yli 40 000 askelta päivässä (kävin vaeltamassa), mies kykenee mutta nainen ei. Mietin mielessäni, että millaisia askelmääriä hän kuvittelee naismaratoonareilla olevan saati muilla naisurheilijoilla? Tosin mies ei ollut suomalainen, vaan eräästä Baltian maasta, jossa käsitys naisista ja miehistä oli selvästi hyvin kivikautinen. 

Vierailija
118/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, jos nainen on tehnyt jatkuvasti virheitä, niin kyllä siitä pitää esimiehen hänelle huomauttaa, ihan niinkuin kenelle tahansa. Mutta ei tosiaan joka jampan tarvitse olla olan takana sepostamassa. Kuten miehiin, niin naisiinkin mahtuu yksilöitä, jotka eivät ymmärrä mitä setäselittäminen on.

Setäselittäminen on sitä, että setämiehen laserkatse näkee irtoripsien, meikkien, jakkupukujen ja muun hötön läpi suoraan bimbon tyhjään päähän.

Sen takia tätitytöt ei tykkää setämiehistä.

Setäselittäminen on juurikin tuota, josta annoit esimerkin. Harhainen käsitys omasta ylivertaisuudesta. Naiset ovat "bimboja", joita sinun tulee valistaa. 

Vierailija
119/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eräs äijä tuli miesselittämään, kuinka kilo höyheniä painaa saman verran kuin kilo kultaa. Ihme juntti setämies, kun lapsetkin tietävät että höyhenet ovat kevyempiä kuin kulta.

Vierailija
120/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaatten miehet sitten, että jos on naisella rengasrikko tai jengi perässä niin ei mennä siihen turhaan pätemään, perusoletuksena on oltava "kyllä nainen itsekin osaa/pärjää"

Itse en ainakaan tarvitse kenenkään apua vaihtaessani renkaita, päinvastoin. Keväällä eräs nuori mies oli jäänyt tien poskeen rikkoutuneen renkaan kanssa ja siinä se seisoi katsellen tuhoa. Pysäytin auton ja kysyin tarvitseeko apua. Hän kertoi, että voi kyllä soittaa jollekin kaverillekin. Ei siinä sitten soittoja tarvittu. Otin oman hyvän tunkkini käyttöön, kun poitsun tunkki näytti melko huteralle viritykselle. Mukanani oli myös pulttipyssy. Vaihdoin sitten vararenkaan hänen autoonsa. Hän oli hyvin kiitollinen.

Ei tuo nyt iso homma ole, kun vaihdan aina kausittain renkaat omaankin autooni. 

Terv. N65

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän