Mikä on huvittavin asia, mitä teille on miesselitetty?
Minua valistettiin hiljattain, että juoksumatolla kannattaisi aina välillä juosta myös alamäkeen.
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
"Mansplaining" on "OK boomer" tyyppinen yleisargumentatiivinen termi, jolla henkisesti pulun tasolla olevat ihmiset kokevat voittavansa jokaisen retorisen shakkipelin.
Kertoo kyllä paljon persoonasta, jos kokee arjen keskustelut muiden ihmisten kanssa retoriseksi shakiksi.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla ei ole huumorintajua.
Ei ole miehilläkään.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että vaimoa ei kannata neuvoa missään sellaisessa, jonka hän luulee osaavansa tehdä paremmin vaikkei oikeasti osaakaan. Parempi olla hiljaa ja olla neuvomatta. Asioissa, joista hän uskoo tietävänsä vähemmän, hän kyllä ottaa neuvoja vastaan. Minua ei haittaa vaikka hän neuvoo ihan missä asiassa tahansa. Osaan ottaa hyvät neuvot vastaan ja suodattaa huonot neuvot ottamatta niistä hernettä nenään.
Miehelle harvinainen taito, onnittelut.
Neidittely, rouvittelu, tytöttely: argh.
Keskusteltuani tässä pari päivää Raptorin Sulo Aittoniemi/Jussi Halla-aho -sanoituksista olen huvittunut useita kertoja siitä mitä minulle on vastattu - varsinkin ne täysin aiheen ulkopuoliset henkilöäni arvioivat/arvostelevat kommentit ;DDDDD
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaatten miehet sitten, että jos on naisella rengasrikko tai jengi perässä niin ei mennä siihen turhaan pätemään, perusoletuksena on oltava "kyllä nainen itsekin osaa/pärjää"
Mun aikana renkaanvaihto opetettiin autokoulussa, ja käytäntö on kyllä pitänyt huolen siitä, että sen osaa tehdä. Lappi on yhtä soratietä. Jos on jengi perässä, ei se mies siinä mitään auta. Oliko muuta?
Mitäs teet jos ruuvit on auki ja se rengas ei hievahdakkaan keskiöstä?
Jos mies on mukana tai joku normi irtomies on lähellä se jengi ei edes lähde perään.
Totta. Sitten pitää vain toivoa, että paikalle sattuu joku it-nörtti tai pleikkaripelejä pelaava poika.
Vierailija kirjoitti:
Toki tuollainen selittäminen on persiistä, mutta tämä manspleining termi on äärimmäisen typerä.
Eikö sukupuolittuneista termeistä pitäisi ennemminkin pyrkiä eroon? Siinäkin tyhmä termi tämä, koska samanlaisia päälle päsmäreitä löytyy ihmisistä sukupuoleen katsomatta.
Vai puhutaanko termeillä manspleining, women'ssplaining ja xgendersplaining?
Henkilöselittäminen tuntuu niin merkityksettömältä. Täytyy tuntua kunnolla munaskuissa/munasarjoissa ennenkuin tehoaa.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Liikennevaloissa siihen painettavaan juttuun ei syttynyt valo. Joku mies tuulipuvussaan tuli selittämään, että siitä pitää painaa monta kertaa, anna nyt hänen näyttää! No ei syttynyt valo vaikka miten paineli.
Tämä lisäpainelu on tyypillisesti naisten "vaiva". Mutta en silti ala siitä naisia dissaamaan, miehet kun eivät joka nippelistä tee ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavamies on kuusikymppinen lihava ikisinkku, jolla ei ole lapsia tai lemmikkejä ja joka asuu kerrostalossa. Hän on vuosien varrella valistanut minua koiran koulutuksesta, treenaamisesta, lastenkasvatuksesta ja vanhan omakotitalon remontoinnista. Täysin vakuuttuneena, että hän kyllä tietää paremmin.
Moni koiraton kyllä oikeasti tietää koiran koulutuksesta enemmän kuin koiran omistajat. Näkee jo koiran käytöksestä että minkälainen "kouluttaja" narun toisessa päässä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kattelin viimeksi eilen miten naisoletettu kamppaili pitkään hankalan oven, lastenvaunujen ja ostoskassien kanssa. Onnistuin täysin hillitsemään dominoivan ja patriarkaalisen impulssini alkaa tyrkyttämään "parempaa osaamistani" aikuiselle ihmiselle tähän arkiseen tilanteeseen.
Vieläkin sellainen mukavan lämmin tunne sisällä, jopa tällaisella vanhemmalla heteromiehellä on vielä toivoa oppia uusia asioita.
Ketään kiinnosta sun heteroutes, kun otsassa loistaa valokirjaimin "juntti".
Mielummin juntti kuin mansplainaava, alentuva ja loukkaava hirviö.
Eivät välttämättä ole toisiaan poissulkevia samassakaan persoonassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla ei ole huumorintajua.
Ei ole miehilläkään.
Älkää viitsikö naurattaa!!!
-winner-
Tai sitten voi vaan kysyä, tarvitko apua? Jos siis osaa oikeasti auttaa, eikä vaan selittää....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikennevaloissa siihen painettavaan juttuun ei syttynyt valo. Joku mies tuulipuvussaan tuli selittämään, että siitä pitää painaa monta kertaa, anna nyt hänen näyttää! No ei syttynyt valo vaikka miten paineli.
Tämä lisäpainelu on tyypillisesti naisten "vaiva". Mutta en silti ala siitä naisia dissaamaan, miehet kun eivät joka nippelistä tee ongelmaa.
No ei. Kehäradan junien ovet avautuvat automaattisesti seuraavalla asemalla, kun nappia kerran painetaan. Useampi tyyppi (sukupuolesta riippumatta) hakkaa sitä nappia moneen kertaan, kun juna pysähtyy.
Onkohan naiset oikeasti näin tyhmiä vai valikoituiko ketjuun erityisryhmä. Jo aloitus menee metsään, alamäkijuoksu eli jarruttelu kehittää omia lihasryhmiä. Eli oikeassa oli mies. Miten te olette päässeet koulun läpi jos teillä on ollut miesopettaja?
No tuollainen setämies ei taida tykätä naisista laisinkaan.