Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on huvittavin asia, mitä teille on miesselitetty?

Vierailija
12.08.2025 |

Minua valistettiin hiljattain, että juoksumatolla kannattaisi aina välillä juosta myös alamäkeen. 

Kommentit (135)

Vierailija
41/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa joskus juhlissa tuntematon mies kysyi, minkä alan ihminen olen. Kun kerroin, mistä aineesta ja yliopistosta olen valmistunut, hän ilmoitti että ei siellä ole kyseistä pääainetta. Olin siinä sitten että ahaa ok, varmaan olen itse erehtynyt. Luulin vaan suorittaneeni tällaisen tutkinnon ja menneeni sillä töihin. 

Vierailija
42/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla ei ole huumorintajua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs mies selitti minulle, että olen lihava, vaikka olen vain 79 kiloa (pituutta 164 cm.) Kyllä nauratti tyttöjen kanssa myöhemmin kahvilla tuo outo väite.

Vierailija
44/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua valistettiin hiljattain, että juoksumatolla kannattaisi aina välillä juosta myös alamäkeen. 

Kai missä tahansa juoksumatossa pystyy säätämään maton kulmaa ja alamäkeen/ylämäkeen juoksu kuormittaa lihaksia eri tavalla. Tämäkin asia meni tietysti täysin yli akkojen käsityskyvyn.

Vierailija
45/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tapailemani tyyppi selitti oikein opettavaisella ja ylevällä äänellä, että vesipullon korkin kierteissä on vettä ja siksi sitä tihkuu sieltä eikä pullo ole auki. Kysyin siis varmuuden vuoksi, että onhan sohvalla oleva pullo kiinni kun huomasin, että vettä oli valunut sohvalle jostakin. Kyseinen tyyppi myös mielellään keksi asioita ja vastasi asian vierestä, että sai minut näyttämään (omasta mielestään) tyhmältä. Oli kerran lankannut kenkänsä ja pyyhki niitä myöhemmin ulkona ollessamme ja paperiin jäi paljon väriä. Totesin vain ääneen, että kylläpä niistä lähteekin väriä (ajatuksena siis, ettei kenkiin ole imeytynyt se lankki/kiilloke). Tyyppi oikein ylimielisen voitonriemuisesti totesi, että luuletko sä tosiaan, että väri on kengistä lähtevää tms. En jaksanut kommentoida ko. pellelle juurikaan enää mitään kun yritti päteä joka asialla vääntämällä asiat tahallaan solmuun, että sai minut näyttämään muka tyhmältä. Huomasin kyllä tyypin taktiikan. Oli myös sitä mieltä, ettei mielipiteitä kannata kertoa, koska niistä tulee kuitenkin erimielisyyksiä. Okei...

Vierailija
46/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaatten miehet sitten, että jos on naisella rengasrikko tai jengi perässä niin ei mennä siihen turhaan pätemään, perusoletuksena on oltava "kyllä nainen itsekin osaa/pärjää"

Manchild? Voit edelleen kysyä tarvitseeko naisoletettu apua, mutta älä vuorovaikutuksellasi nolaa, nöyryytä tai puhu naiselle aluntuvasti.

Avun tyrkyttäminen oletusarvoisesti itsekin hyvin pärjäävälle on kyllä melko alentuvaa. Enkä ole Neneh Cherryn hittibiisi.

Vierailija
47/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaatten miehet sitten, että jos on naisella rengasrikko tai jengi perässä niin ei mennä siihen turhaan pätemään, perusoletuksena on oltava "kyllä nainen itsekin osaa/pärjää"

Manchild? Voit edelleen kysyä tarvitseeko naisoletettu apua, mutta älä vuorovaikutuksellasi nolaa, nöyryytä tai puhu naiselle aluntuvasti.

Kuka hullu ottaa riskiä, että syyllistyy noihin tahtomattaan? Tätä ketjua kun lukee, niin arkipäiväinen jutustelu jostain nippelitiedosta riittää nolaamiseen, nöyryyttämiseen ja alentuvuuteen.

Vierailija
48/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kattelin viimeksi eilen miten naisoletettu kamppaili pitkään hankalan oven, lastenvaunujen ja ostoskassien kanssa. Onnistuin täysin hillitsemään dominoivan ja patriarkaalisen impulssini alkaa tyrkyttämään "parempaa osaamistani" aikuiselle ihmiselle tähän arkiseen tilanteeseen.

Vieläkin sellainen mukavan lämmin tunne sisällä, jopa tällaisella vanhemmalla heteromiehellä on vielä toivoa oppia uusia asioita.

Onneksi siihen tuli vanhempi täti-ihminen, joka kysyi naiselta "voinko auttaa" ja piti naiselle ovea auki. Se suu auki möllöttävä vanha mieskin sai jalkoihin liikettä ja yritti rynniä ovesta lastenvaunuja tönien. Sitten nuori nainen ja täti-ihminen naureskelivat yhdessä, että mikä kiire sille nyt tuli.

Vierailija
49/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla ei ole huumorintajua.

/kaan

Vierailija
50/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka rätillä pyyhitään pöytää. Selittäjänä mies joka ei koskaan siivoa.

Kun lapset olivat nuoria, toivoin ääneen, että mies vähän osallistuisi muutamiin taloustöihin, kun vähän kysyi jaksamista.

Selitti aina, miten minun pitäisi järjestää ne hommani, jotta niistä selviäisin.

- No, sai sitten maistaa omaa lääkettään, kun nuorimmaisenkin mentyä kouluun aloin opiskella työn ohella ja olin useana iltana viikossa luennoilla. :D

Vierailija
51/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu ottaa riskiä, että syyllistyy noihin tahtomattaan? Tätä ketjua kun lukee, niin arkipäiväinen jutustelu jostain nippelitiedosta riittää nolaamiseen, nöyryyttämiseen ja alentuvuuteen.

:::JJJJa varsinkin uhriutumiseen!

Vierailija
52/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kattelin viimeksi eilen miten naisoletettu kamppaili pitkään hankalan oven, lastenvaunujen ja ostoskassien kanssa. Onnistuin täysin hillitsemään dominoivan ja patriarkaalisen impulssini alkaa tyrkyttämään "parempaa osaamistani" aikuiselle ihmiselle tähän arkiseen tilanteeseen.

Vieläkin sellainen mukavan lämmin tunne sisällä, jopa tällaisella vanhemmalla heteromiehellä on vielä toivoa oppia uusia asioita.

Onneksi siihen tuli vanhempi täti-ihminen, joka kysyi naiselta "voinko auttaa" ja piti naiselle ovea auki. Se suu auki möllöttävä vanha mieskin sai jalkoihin liikettä ja yritti rynniä ovesta lastenvaunuja tönien. Sitten nuori nainen ja täti-ihminen naureskelivat yhdessä, että mikä kiire sille nyt tuli.

Ikävien kokemusten fabulointi mukaviksi on oire traumasta. Sinun kannattaisi hakeutua terapiaan.

Vierailija
53/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävien kokemusten fabulointi mukaviksi on oire traumasta. Sinun kannattaisi hakeutua terap

Oho, setä onkin tosikko. Miten se nyt noin.

Vierailija
54/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin palvelutalon liepeillä vanhan naisen kanssa, sanoin että aiemmin tässä oli lastenkoti (jossa itse kasvoin) niin granny kivenkovaan tinkaamaan että eiei, sehän oli tuolla kauempana!

Ei horjuttanut päättäväisyyttään edes kun sanoin olleeni itse asukkaana kyseisessä laitoksessa!

Hirveää Granspleinaamista! Äkkiä uhriutumiset tulille! Apuvaaaaaaaa

Vierailija
55/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on asenteesta, äänensävystä jne. jonka kyllä tunnistaa kun kohdalle osuu. Ei mistään ohimennen neutraalisti sanotusta toteamuksesta.

Vierailija
56/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai missä tahansa juoksumatossa pystyy säätämään maton kulmaa ja alamäkeen/ylämäkeen juoksu kuormittaa lihaksia eri tavalla. Tämäkin asia meni tietysti täysin yli akkojen käsityskyvyn.

Kerrotko vielä lisää näistä matoista, joilla voi juosta nimenomaan alamäkeen? Aika monella salilla olen vuosien varrella treenannut ja tällaista tuotetta ei ole vielä tullut vastaan. Ap

Vierailija
57/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kah, nyt alapeukutetaankin naisen itsenäisyyttä ja pystymistä!(?)

Miltä sinusta tuntuu trollata palstalla heti aamusta? 

Näin. Kysyn myös, että miltä tuntuu, kun ei ole elämää?

Vierailija
58/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos mies erehtyy neuvomaan kun ei telepatialla tiedä etukäteen naisen tiedon/osaamisen määrää niin se on manspleinaamista sitten. 

Kun samat neuvovat toisia miehiä niin mitä spleinaamista se on?

Se on vertaistukea.

Vierailija
59/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttelin palvelutalon liepeillä vanhan naisen kanssa, sanoin että aiemmin tässä oli lastenkoti (jossa itse kasvoin) niin granny kivenkovaan tinkaamaan että eiei, sehän oli tuolla kauempana!

Ei horjuttanut päättäväisyyttään edes kun sanoin olleeni itse asukkaana kyseisessä laitoksessa!

Hirveää Granspleinaamista! Äkkiä uhriutumiset tulille! Apuvaaaaaaaa

Nuorten naisten keskuudessa on ihan yleistä tietoa, että vanhemmat ihmiset voivat myös spleinata. Onko tämä jokin uutinen sinulle? 

Vierailija
60/135 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei vaan kestä sitä, että joku tulee hyvää hyvyyttään neuvomaan tai auttamaan. Ei tuntematon neuvoja voi mistään tietää, mitä toinen tietää tai osaa. Mitä pahaa siinä on, jos yrittää auttaa? Onko itsetunto niin huono ettei kestä sitä?