Oletteko koskaan antaneet kotiintuloaikaa puolisollenne? đ
Puoliso on menossa työpaikan illanviettoon. VuorotyölÀisiÀ, eli tÀmÀ on keskellÀ viikkoa.
Minulla taas ei ole seuraavana pÀivÀnÀ vapaapÀivÀ, vaan herÀtys klo 6 ja lÀhtö töihin.
Jos hÀn tulee sieltÀ kun olen jo nukkumassa, herÀÀn enkÀ varmasti saa nukuttua pian uudelleen. Usein valvon 2-3 tuntiakin, ennen kuin saan uudelleen unta.
Voinko pyytÀÀ ettĂ€ tulisi ajoissa kotiin, ennen kuin menen nukkumaan? đ Vai pitÀÀkö vaan kĂ€rsiĂ€ ettĂ€ on hyvĂ€ ihminen.
Ja minÀ siis ihan varmuudella herÀÀn kun tulee kotiin, siltÀ ei voi vÀlttyÀ.
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Et voi sanella ettÀ tulee viimeistÀÀn sillon ja sillon
Voit sanoa ettÀ menee muualle yöksi niin sinun unet ei hÀiriinny
Sopii varmasti miehelle
Tai sitten vain sovitte, ettÀ ei tule siksi yöksi makuuhuoneeseen nukkumaan (ellette asu yksiössÀ), vaan jÀÀ vaikka olkkarin sohvalle ja tullessaan hipsii hiljaa sisÀÀn. SinÀ taas laitat nukkumaan mennessÀsi makuuhuoneen oven kiinni, etkö sillÀlailla onnistuisi olemaan herÀÀmÀttÀ, kun toinen kotiutuu?
Et kyllÀ aikuiselle ihmiselle voi mitÀÀn kotiintuloaikoja laittaa sen paremmin, kuin kieltÀÀkÀÀn toista osallistumasta työpaikan illanviettoon.
En itse lÀhtisi rajoittamaan toisen hauskaa iltaa. Aikuinen ihminen pÀrjÀÀ yhden pÀivÀn vÀhemmillÀ yöunilla !
Eikö mies voi mennÀ yöksi vaikka hotelliin tai kaverin luokse ? Sitten saat nukkua rauhassa
Vierailija kirjoitti:
En itse lÀhtisi rajoittamaan toisen hauskaa iltaa. Aikuinen ihminen pÀrjÀÀ yhden pÀivÀn vÀhemmillÀ yöunilla !
No tÀmÀ. Kuka jaksaa edes miettiÀ tÀmmöstÀ sÀÀtöÀ yhden illan takia. Antaa toisen pitÀÀ hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut, ettÀ tulee ajoissa.
En ole ikinÀ varsinaisesti kieltÀnyt olemasta jossain aamu neljÀÀn, mutta tietÀÀ ettÀ sanomista kyllÀ tulee ja kyselen perÀÀn.
Parisuhteessa ei vain lennetÀ enÀÀ koko yötÀ.
En voisi kuvitellakaan itse toimivani tavallasi. Mutta luojan kiitos me kumpikin saadaan valita, miten toimimme.
Totta. Mulla on luottamuspulaa. SitÀ ei paranna se ettÀ yötÀ myöten hillutaan jossain ties missÀ seurassa.
Mutta parisuhteessa on pakko olla? En kyllÀ katselisi hetkeÀkÀÀn, jos mieheni olisi samanlainen kuin sinÀ.
Kuulostaa siltÀ ettÀ luottamuspulan syy on miehessÀ. Niin meillÀkin on. SinÀ taas kuulostat siltÀ ettÀ vaikka pettÀisit puolisosi luottamuksen, syyttÀisit asiasta vain puolisoasi? SinÀ olet syytön?
Onneksi oma mieheni on erilainen. On myöntÀnyt tekonsa ja syyllisyytensÀ luottamuksen rikkoutumiseen. YhdessÀ ollaan ja ihan onnellisia, vaikka luottamuspulaa onkin. Mutta tiettyjÀ rajoja se aiheuttaa parisuhteeseen ja se on meille aivan ok. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuollaisilla kuulokkeilla saa nukuttua? Itse en voi nukkua selÀllÀni niin varmaan on turha kuulokkeita kokeilla?
Kun löytÀÀ sopivat pienet napit niin niillÀ on hyvÀ.
No mitenkÀs kyljellÀÀn nukkujat?!
Ne laittaa ne sieraimiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut, ettÀ tulee ajoissa.
En ole ikinÀ varsinaisesti kieltÀnyt olemasta jossain aamu neljÀÀn, mutta tietÀÀ ettÀ sanomista kyllÀ tulee ja kyselen perÀÀn.
Parisuhteessa ei vain lennetÀ enÀÀ koko yötÀ.
Ei jeesus.. Mies on aikuinen ihminen eikÀ lapsi kenen perÀÀn pitÀÀ kysellÀ ja vaatia tulemaan kotiin. Et voi kieltÀÀ aikuista ihmistÀ. Toivottavasti tajuaa itsekin ettei kannata parhaita vuosiaan tuollaisessa kontrolloivassa suhteessa sietÀÀ.
En. Mun työ on sellaista, ettÀ sitÀ voi tehdÀ vÀhÀn ns puolikuntoisena. Ei puoliso kÀy kuitenkaan niin usein viikolla missÀÀn, eri tuota tapahtuu ehkÀ kerran tai pari vuodessa. Eri asia jos töissÀ pitÀisi olla tosi skarppina.
Vierailija kirjoitti:
Mun puoliso tuli illanvietosta kotiin joskus 4:45 ja kÀÀnsin kylkeÀ ja herÀsin töihin 5:20.
Aikoinaan, vuosia sitten joskus aamuisin pystyi pÀÀttelemÀÀn puolison kotiutumisaikaa siitÀ, kumpi oli herÀtessÀni pÀÀllimmÀisenÀ eteisen lattialla, pÀivÀn sanomalehti vai puoliso.
Mun mieheni kÀy todella harvoin missÀÀn, ehkÀ kerran vuodessa tuöpaikan pikkujouluissa. Silloinkin on yleensÀ autolla ja tulee kotiin klo 22-23. Mua ei haittaisi, jos hÀn olisi pidempÀÀn tai kÀvisi useammin, mutta hÀn ei oikein ole kiinnostunut myöhÀÀn valvomisesta, niin en oikein voi pakottaakaan.
T. Kilttimiehen vaimo
Ai ettÀ. Moni pyörtyy tÀstÀ, mutta meillÀ on miehen aiheuttama luottamusongelma, ja tÀllaisissa työpaikan jutuissa mies kysyy ensin sopiiko jos hÀn menee. Jos en tykkÀÀ ajatuksesta, hÀn ei mene. EikÀ edes kiukuttele siitÀ, koska tietÀÀ syyn.
YleensÀ meneminen on minulle ok, koska asemansa takia hÀnen on tÀrkeÀ edes kÀydÀ tÀllaisissa niin ymmÀrrÀn sen kyllÀ. Mutta ei ole juonut nÀissÀ aikoihin, ja tulee ajoissa kotiin. Viimeksi oli illalla jo kahdeksan jÀlkeen kotona ;)
Ja mikÀ hassuinta, laittaa sieltÀ vÀhÀn vÀliÀ viestiÀ. EttÀ nyt syödÀÀn. Tai nyt lÀhdetÀÀn saunaan. Tai ettÀ paistetaan makkaraa. Tuo on huvittavaa, koska olen sanonut etten tarvitse tÀllaista tilintekoa. Koska mitÀ se todistaa? Ei yhtÀÀn mitÀÀn. Mutta joka kerta nÀin tekee niin ihan sama. Ja jÀlkeenpÀin kertoo mitÀ tapahtui jne.
NÀmÀ heidÀn "virkistys"pÀivÀnsÀ ovat siis jossain vuokramökillÀ, jossa ryyppÀÀvÀt, syövÀt ja sanovat, istuvat paljussa. Naiset kulkee bikineissÀ "muuten vaan", mutta kuulemma saunovat erikseen naiset ja miehet, jos naiset edes saunoo. Totuuttahan minÀ en tiedÀ, saunovatko yhdessÀ vai eivÀt.
EttÀ tÀllaista meillÀ, ja silti ihan vapaaehtoisesti molemmat tÀssÀ suhteessa ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Hoidin kotona meidÀn 1-vuotiasta lasta, jonka kanssa herÀsin joka aamu 5-6 aikoihin. LÀhdin nukkumaan joka ilta klo 22, jotta jaksoin.
Sanoin miehelle, ettÀ hÀnellÀ ei ole mitÀÀn asiaa tulla noin 30 minuutin sisÀllÀ, jolloin minÀ nukahdan. Eli tulee ennen sitÀ tai selkeÀsti sen jÀlkeen. Kun olen pÀÀssyt uneen, en nukahda pikku ÀÀniin, mutta unille lÀhtö siirtyy, jos juuri siinÀ "uni-ikkunan" kohdilla havahtuu miehen kotiintuloon.
Olen myös sanonut, ettÀ kotiin tullaan yhtÀ hipihiljaa klo 23, kuin jos tulisi vaikka aamukolmelta.
MeillÀ ongelma oli, ettÀ mies ihan huvikseen kÀvi vaikka myöhÀÀn salilla tai kavereillaan ihan arkenakin ja tuli aina kolistelemaan juuri siinÀ 22 maissa eikÀ tajunnut, ettÀ minulle se oli ihan yö! Ja hÀn jÀi aamulla sitten nukkumaan eikÀ noussut 5.30 aamulla...
Miksei mies ikinÀ herÀnnyt lapsen kanssa?
Kerran annoin kotiintuloajan, kun halusi lÀhteÀ ulos ja itse olin menossa yövuoroon. Sovittiin, ettÀ tulee kotiin ennen kuin mun tarvii lÀhteÀ töihin, koska oli kuitenkin pieniÀ lapsia nukkumassa kotona.
No eipÀ herraa nÀkynyt, kun herÀsin yöllÀ ja pakko oli lÀhteÀ töihin. PyörÀilin töihin yön pimeydessÀ ja katsoin jo kaukaa, ettÀ sieltÀ se ukko juoksee vastaan ja kÀsissÀÀn kantoi vielÀ avattua kaljakoppaa. MitÀÀn ei sanottu toisillemme siinÀ kohdatessamme, kun hÀn jatkoi tarpomistaan kotiin. Joku tuntematonkin oli hÀneltÀ matkalla kysynyt, ettÀ onko kaikki ok, kun oli juossut menemÀÀn.
NĂ€in vuosia myöhemmin jo naurattaa tĂ€mĂ€, mutta tuolloin olin kyllĂ€ tulta ja tappuraa đ Ja on myös jĂ€lkikĂ€teen ihmetelty, ettĂ€ miksei hĂ€n vaan ottanut taksia, vaan pÀÀtti juosten lĂ€hteĂ€ kotiinđ€Ł Lapset nukkui yksin kotona ehkĂ€ 5-10 min lopulta kunnes mies oli kotona, joten loppu hyvin kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kerran annoin kotiintuloajan, kun halusi lÀhteÀ ulos ja itse olin menossa yövuoroon. Sovittiin, ettÀ tulee kotiin ennen kuin mun tarvii lÀhteÀ töihin, koska oli kuitenkin pieniÀ lapsia nukkumassa kotona.
No eipÀ herraa nÀkynyt, kun herÀsin yöllÀ ja pakko oli lÀhteÀ töihin. PyörÀilin töihin yön pimeydessÀ ja katsoin jo kaukaa, ettÀ sieltÀ se ukko juoksee vastaan ja kÀsissÀÀn kantoi vielÀ avattua kaljakoppaa. MitÀÀn ei sanottu toisillemme siinÀ kohdatessamme, kun hÀn jatkoi tarpomistaan kotiin. Joku tuntematonkin oli hÀneltÀ matkalla kysynyt, ettÀ onko kaikki ok, kun oli juossut menemÀÀn.
NĂ€in vuosia myöhemmin jo naurattaa tĂ€mĂ€, mutta tuolloin olin kyllĂ€ tulta ja tappuraa đ Ja on myös jĂ€lkikĂ€teen ihmetelty, ettĂ€ miksei hĂ€n vaan ottanut taksia, vaan pÀÀtti juosten lĂ€hteĂ€ kotiinđ€Ł Lapset nukkui yksin kotona ehkĂ€ 5-10 min lopulta kunnes mies oli kotona, joten loppu hyvin kaikki hyvin.
JÀlkeenpÀin on helppo nauraa. Onneksi mitÀÀn ei sattunut.
Vierailija kirjoitti:
MÀ olen joskus pyytÀnyt, ettÀ puoliso varaa itselleen hotellin, jos aikoo juoda krapulaan asti. SitÀ hÀnen "ei saa laittaa valoja eikÀ avata verhoja" -ininÀÀ kello 12, nÀlÀn ja janon ja pÀÀnsÀryn valittamista ja oksennuksen kakomista ÀmpÀriin ei kestÀ kuunnella, kun itse yrittÀÀ vieressÀ saada jotain aikaan tai keskittyÀ harrastuksiin. Eri juttu tietenkin sitten jos olisi tahtomattaan sairastunut vaikka vatsatautiin, mutta itse aiheutetut krapulat olen pyytÀnyt kÀrsimÀÀn muualla. NiitÀ onneksi on varsin harvoin, ei edes vuosittain, kun ei enÀÀ mitÀÀn parikymppisiÀ olla.
Toimii nÀhdÀkseni myös kuvaamassasi tilanteessa, paitsi tietty sitten jos luottamus suhteessa on niin huonolla pohjalla, ettÀ toista ei voi pÀÀstÀÀ työpaikan bileiden jÀlkeen yksin hotelliin.
Aika hirveÀÀ.
Me hoivataan miehen kanssa toinen toisiamme krapulassa. Jos mies on ollut juhlimassa, tilaan valmiiksi pikaruoat olkkarin pöydÀlle, laitan poretabletin tuoppiin ja hyvÀn sarjan pyörimÀÀn. Samoin tekee mies jos minulla on mennyt myöhÀÀn. Rasvainen ruoka, lÀmpö ja lÀheisyys on parasta darra-apua.
Paitsi tietenkin jos periaatteesta harmittaa ettÀ toisella on ollut hauskaa ja itsellÀ ei. Sitten kannattaa nokka pystyssÀ kiukutella ja vi t tuilla niin ettÀ toisella olo kurjistuu entisestÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
Ai ettÀ. Moni pyörtyy tÀstÀ, mutta meillÀ on miehen aiheuttama luottamusongelma, ja tÀllaisissa työpaikan jutuissa mies kysyy ensin sopiiko jos hÀn menee. Jos en tykkÀÀ ajatuksesta, hÀn ei mene. EikÀ edes kiukuttele siitÀ, koska tietÀÀ syyn.
YleensÀ meneminen on minulle ok, koska asemansa takia hÀnen on tÀrkeÀ edes kÀydÀ tÀllaisissa niin ymmÀrrÀn sen kyllÀ. Mutta ei ole juonut nÀissÀ aikoihin, ja tulee ajoissa kotiin. Viimeksi oli illalla jo kahdeksan jÀlkeen kotona ;)
Ja mikÀ hassuinta, laittaa sieltÀ vÀhÀn vÀliÀ viestiÀ. EttÀ nyt syödÀÀn. Tai nyt lÀhdetÀÀn saunaan. Tai ettÀ paistetaan makkaraa. Tuo on huvittavaa, koska olen sanonut etten tarvitse tÀllaista tilintekoa. Koska mitÀ se todistaa? Ei yhtÀÀn mitÀÀn. Mutta joka kerta nÀin tekee niin ihan sama. Ja jÀlkeenpÀin kertoo mitÀ tapahtui jne.
NÀmÀ heidÀn "virkistys"pÀivÀnsÀ ovat siis jossain vuokramökillÀ, jossa ryyppÀÀvÀt, syövÀt
Voi hyvÀ tavaton! ihan tiedoksi se mies voi vaikka olla pnemassa jotain naista kun kirjottelee sulle jotain nyt syödÀÀn viestiÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MeillÀ on pÀivÀnselvÀÀ ettei toisen unia hÀiritÀ. Aina kotiin ennen kuin toinen menee nukkumaan.
Kuulostaapa ankealta. MeillÀ taas molemmat on ihan aikuisia ihmisiÀ eikÀ toisen nukkumaanmeno ole siitÀ kiinni onko molemmat kotona. Jos menee myöhÀÀn niin voi jÀÀdÀ vaikka sohvalle. Toki harvoin nyt missÀÀn silti yömyöhÀÀn hillutaan.
SehÀn on mahtava juttu ettette ole herkkÀunisia! Harmi ettei kaikilla ole noin helppoa.
EhkÀpÀ juuri hyvÀunisuuden ja hyvÀn, luottamusta sisÀltÀvÀn parisuhteen yhdistelmÀn myötÀ nÀmÀ tilanteet tuntuu erikoisilta kÀsittÀÀ.
Harmi vain ettei herkkÀuniset ihmiset muutu hyvÀunisiksi vaikka olisi mlten hyvÀ suhde
Olen univammainen ihminen, ollut jo varmaan kohta sen kymmenen vuotta. Korvatulpat korvissa nukkuminen onnistuu, ilman ei, koska herÀÀn kaikkiin ÀÀniin. Vahakorvatulpat parhaat, saa apteekista. Ja Ketipinoria olen syönyt uniongelmiin jo vuodesta 2022, sitÀ ennen atarax kÀytössÀ useita useita vuosia. Jos on henkilökohtaisia uniongelmia, niin ei niistÀ sentÀÀn tarvitse koko muun perheen kÀrsiÀ. Erilaisia ratkaisuja on olemassa lÀÀkkeistÀ korvatulppiin, silmÀlappuihin, painopeittoihin jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NÀmÀ heidÀn "virkistys"pÀivÀnsÀ ovat siis jo
Tai se voi panna sitÀ naista jo ennen kun tulee kotiin oli kello mitÀ vain ja ihan ilman alkoakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NÀmÀ heidÀn "virkistys"pÀivÀnsÀ ovat siis jo
Voi hyvÀ tavaton! ihan tiedoksi se mies voi vaikka olla pnemassa jotain naista kun kirjottelee sulle jotain nyt syödÀÀn viestiÀ.
No tÀtÀpÀ juuri kirjoitin, ettÀ eihÀn tuo mitÀÀn oikeasti todista. En ole niin hölmö sentÀÀn.
Ap herÀÀ aina heti kun mies tulee sisÀÀn, koska miehen ollessa ulkona kavereiden kanssa ap nukkuu poikittain oven edessÀ eteisen lattialla.