Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Oletteko koskaan antaneet kotiintuloaikaa puolisollenne? 😂

Vierailija
10.08.2025 |

Puoliso on menossa työpaikan illanviettoon. VuorotyölĂ€isiĂ€, eli tĂ€mĂ€ on keskellĂ€ viikkoa. 

Minulla taas ei ole seuraavana pÀivÀnÀ vapaapÀivÀ, vaan herÀtys klo 6 ja lÀhtö töihin.

Jos hÀn tulee sieltÀ kun olen jo nukkumassa, herÀÀn enkÀ varmasti saa nukuttua pian uudelleen. Usein valvon 2-3 tuntiakin, ennen kuin saan uudelleen unta.

Voinko pyytÀÀ ettĂ€ tulisi ajoissa kotiin, ennen kuin menen nukkumaan? 😂 Vai pitÀÀkö vaan kĂ€rsiĂ€ ettĂ€ on hyvĂ€ ihminen.

Ja minÀ siis ihan varmuudella herÀÀn kun tulee kotiin, siltÀ ei voi vÀlttyÀ.

Kommentit (168)

Vierailija
121/168 |
11.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti nyt itsekin miltÀ mies vaikuttaa siellÀ illanvietossa, jos joutuu sanomaan työkavereilleen kello yhdeksÀn ettÀ hÀnen pitÀÀ nyt lÀhteÀ kun on kotiintuloaika. EttÀ pÀÀsee vaimo nukkumaan.

No mitĂ€ apn mies tekee? Tarjoutuu omilla ehdoillaan hakemaan apn illanvietosta, koska pitÀÀ mennĂ€ aamulla töihin! KyllĂ€ minun miehellĂ€ni on pokkaa sanoa, ettĂ€ ei voi olla myöhÀÀn, koska vaimolla aikainen herĂ€tys. HĂ€nen työkaverit ymmĂ€rtĂ€vĂ€t, koska heillĂ€kin joskus sama tilanne. Voivat esim. mennĂ€ töiden jĂ€lkeen syömÀÀn ja muutamalle oluelle. Toki mieheni jo 59v, mutta nĂ€in on ollut nuorempanakin. 

Avainsana tarjoutuu. Ei kÀske lÀhtemÀÀn. Tarjouksesta voi aina kieltÀytyÀ jos ei kyseistÀ palvelua halua. Vai itsekö tilaat kaiken mitÀ puhelinmyyjÀt keksii sinulle tarjota?

Voi vit-tu, ei kukaan voi olla laisesi idiootti 😂. MitĂ€ ap aloituksessaan kysyy? MitĂ€ tÀÀllĂ€ vastataan? En voi olla ainoa, joka nĂ€kee apn miehessĂ€ kontroloivan ihmisen. VÀÀnnĂ€n rautalangasta! Apn mies tarjoutuu hakemaan apn illanistujaisista. HĂ€n kertoo mihin mennessĂ€ hakee, jotta pÀÀsee ajoissa nukkumaan! Ap hyvĂ€ksyy, mutta miettii, voiko itse mÀÀrittÀÀ, milloin miehen tĂ€ytyy tulla kotiin, jotta apn unenlaatu ei kĂ€rsi. 

Vierailija
122/168 |
11.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti nyt itsekin miltÀ mies vaikuttaa siellÀ illanvietossa, jos joutuu sanomaan työkavereilleen kello yhdeksÀn ettÀ hÀnen pitÀÀ nyt lÀhteÀ kun on kotiintuloaika. EttÀ pÀÀsee vaimo nukkumaan.

No mitĂ€ apn mies tekee? Tarjoutuu omilla ehdoillaan hakemaan apn illanvietosta, koska pitÀÀ mennĂ€ aamulla töihin! KyllĂ€ minun miehellĂ€ni on pokkaa sanoa, ettĂ€ ei voi olla myöhÀÀn, koska vaimolla aikainen herĂ€tys. HĂ€nen työkaverit ymmĂ€rtĂ€vĂ€t, koska heillĂ€kin joskus sama tilanne. Voivat esim. mennĂ€ töiden jĂ€lkeen syömÀÀn ja muutamalle oluelle. Toki mieheni jo 59v, mutta nĂ€in on ollut nuorempanakin. 

Avainsana tarjoutuu. Ei kÀske lÀhtemÀÀn. Tarjouksesta voi aina kieltÀytyÀ jos ei kyseistÀ palvelua halua. Vai itsekö tilaat kaiken mitÀ puhelinmyy

Minulla nousee myös kontrolloija-tutka nyt kyllÀ tÀstÀ kuviosta. Puolin ja toisin. Mutta tÀytyy vaan ymmÀrtÀÀ, ettÀ toisista se on ok ja normaalia.

Minun mieheni saattaa olla vaikka ylitöissÀ raportoimatta siitÀ erikseen. Sama minÀ itse. Voi tulla ÀkillisiÀ menoja puolin ja toisin. Ja meillÀ on, herranjestas, ystÀviÀ, joita tavataan ei-pariskuntanakin.

Ei muuta kun avioeropaperit vetÀmÀÀn. Ei selkeÀsti olla normaaleja.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/168 |
11.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

98

minÀhÀn vain puolustin sinun aloitusta ja nÀkemystÀsi asiaan. SinÀ nillitÀt, kun herÀÀt miehesi kotiin tuloon ja et saa nukuttua. Sitten kuitenkin kerrot, ettÀ miehesi ihan itse, tarjoutuu sinut hakemaan, MUTTA hÀnen omilla ehdoillaan, koska aamulla herÀtys töihin. MitÀ kohtaa minÀ en ymmÀrtÀnyt? TÀmÀhÀn on juuri se, ettÀ miehesi tulisi huomioida kotiintulo, jotta sinun uni ei hÀiriinny!

Niin, minÀ todellakin tulin kotiin illanistujaisista silloin, kun mieheni sanoi ettÀ vielÀ jaksaa hakea. Ja mies sanoi eilen tulevansa kotiin omasta illanvietostaan ennen, kuin menen nukkumaan. Ihan pyytÀmÀttÀ. Asia siis selvisi jo, kirjoitin siitÀ myös ketjuun. Ap

Vierailija
124/168 |
11.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MÀ olen joskus pyytÀnyt, ettÀ puoliso varaa itselleen hotellin, jos aikoo juoda krapulaan asti. SitÀ hÀnen "ei saa laittaa valoja eikÀ avata verhoja" -ininÀÀ kello 12, nÀlÀn ja janon ja pÀÀnsÀryn valittamista ja oksennuksen kakomista ÀmpÀriin ei kestÀ kuunnella, kun itse yrittÀÀ vieressÀ saada jotain aikaan tai keskittyÀ harrastuksiin. Eri juttu tietenkin sitten jos olisi tahtomattaan sairastunut vaikka vatsatautiin, mutta itse aiheutetut krapulat olen pyytÀnyt kÀrsimÀÀn muualla. NiitÀ onneksi on varsin harvoin, ei edes vuosittain, kun ei enÀÀ mitÀÀn parikymppisiÀ olla.

Toimii nĂ€hdĂ€kseni myös kuvaamassasi tilanteessa, paitsi tietty sitten jos luottamus suhteessa on niin huonolla pohjalla, ettĂ€ toista ei voi pÀÀstÀÀ työpaikan bileiden jĂ€lkeen yksin hotelliin. 

Vierailija
125/168 |
11.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MÀ olen joskus pyytÀnyt, ettÀ puoliso varaa itselleen hotellin, jos aikoo juoda krapulaan asti. SitÀ hÀnen "ei saa laittaa valoja eikÀ avata verhoja" -ininÀÀ kello 12, nÀlÀn ja janon ja pÀÀnsÀryn valittamista ja oksennuksen kakomista ÀmpÀriin ei kestÀ kuunnella, kun itse yrittÀÀ vieressÀ saada jotain aikaan tai keskittyÀ harrastuksiin. Eri juttu tietenkin sitten jos olisi tahtomattaan sairastunut vaikka vatsatautiin, mutta itse aiheutetut krapulat olen pyytÀnyt kÀrsimÀÀn muualla. NiitÀ onneksi on varsin harvoin, ei edes vuosittain, kun ei enÀÀ mitÀÀn parikymppisiÀ olla.

Toimii nĂ€hdĂ€kseni myös kuvaamassasi tilanteessa, paitsi tietty sitten jos luottamus suhteessa on niin huonolla pohjalla, ettĂ€ toista ei voi pÀÀstÀÀ työpaikan bileiden jĂ€lkeen yksin hotelliin. 

Ja paitsi silloin, jos toinen ei halua sinne hotelliin vaan haluaa tulla kotiin. On sinne silloin oikeus myös tulla. Vai mikÀs teillÀ on huonolla tolalla jos et sitÀ kestÀ?

Vierailija
126/168 |
11.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

98

minÀhÀn vain puolustin sinun aloitusta ja nÀkemystÀsi asiaan. SinÀ nillitÀt, kun herÀÀt miehesi kotiin tuloon ja et saa nukuttua. Sitten kuitenkin kerrot, ettÀ miehesi ihan itse, tarjoutuu sinut hakemaan, MUTTA hÀnen omilla ehdoillaan, koska aamulla herÀtys töihin. MitÀ kohtaa minÀ en ymmÀrtÀnyt? TÀmÀhÀn on juuri se, ettÀ miehesi tulisi huomioida kotiintulo, jotta sinun uni ei hÀiriinny!

Niin, minÀ todellakin tulin kotiin illanistujaisista silloin, kun mieheni sanoi ettÀ vielÀ jaksaa hakea. Ja mies sanoi eilen tulevansa kotiin omasta illanvietostaan ennen, kuin menen nukkumaan. Ihan pyytÀmÀttÀ. Asia siis selvisi jo, kirjoitin siitÀ myös ketjuun. Ap

YmmĂ€rrĂ€, ettĂ€ lukijat eivĂ€t ole kanssasi reaaliajassa. EmmehĂ€n voi tietÀÀ, ettĂ€ jossain myöhemmĂ€ssĂ€ vaiheessa asiasi on ratkennut, kun aloitetaan ketju lukemaan alusta. Itse sinĂ€ kompastuit tyhmyyteesi. Keksi seuraavalla kerralla pitĂ€vĂ€mpi aloitus, jotta kestĂ€t vastaukset. 

Vierailija
127/168 |
11.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

98

YmmÀrrÀ, ettÀ lukijat eivÀt ole kanssasi reaaliajassa. EmmehÀn voi tietÀÀ, ettÀ jossain myöhemmÀssÀ vaiheessa asiasi on ratkennut, ku

YmmĂ€rrĂ€n erittĂ€in hyvin, mutta mikĂ€ sinun ongelmasi on? Juuri siksihĂ€n tuon kerroin, ettĂ€ asia on jo ratkennut, kun et selvĂ€sti sitĂ€ tiennyt. Ja jos en olisi maininnut ettĂ€ olen siitĂ€ kirjoittanut, olisi seuraava kommentti ollut ettĂ€ "et sitten viittinyt mainita ketjussa ettĂ€ ratkesi jo" 😄

Ja minĂ€ sentÀÀn kerroin tuon tĂ€ysin asiallisesti sinulle. SinĂ€ sen sijaan alat haukkua tyhmĂ€ksi ja aloituksen keksimisestĂ€ 😄 EttĂ€ nyt joku muu kyllĂ€ kompastui ikĂ€vĂ€sti. Ap

Vierailija
128/168 |
11.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Sitten se ottaisi hotellihuoneen. Mieluummin pois sitten koko yön, ettei tarvii odotella ja pohtia. En mÀ saa nukuttua kuitenkaan ennen kuin on kotoa, mutta mun mörköjen takia ei tarvii iltaa kesken lopettaa.

Vierailija
129/168 |
11.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten se ottaisi hotellihuoneen. Mieluummin pois sitten koko yön, ettei tarvii odotella ja pohtia. En mÀ saa nukuttua kuitenkaan ennen kuin on kotoa, mutta mun mörköjen takia ei tarvii iltaa kesken lopettaa.

MitÀ pohtimista siinÀ on? Ja mitÀ ihmeen mörköjÀ?

Vierailija
130/168 |
11.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Me ollaan viisikymppisiÀ ja aika pitkÀlti molempien eriliset menot on menty. MinÀ en työpaikan juhliin enÀÀ ole mennyt vuosikausiin, pakollisten tyhypÀivienkin ajaksi otan mieluummin vaikka lomapÀivÀn tai palkattoman. Mies kÀy tÀllaisissa ehkÀ kerran vuodessa, kirjaimellisesti kÀy eli selvinpÀin ja ajoissa kotiin. Risteilyt ja yön yli menevÀt hÀnkin jÀttÀÀ vÀliin. Kivempi on herÀtÀ aamulla kotona ja hyvissÀ voinneissa.

Juuri miestÀ kaverit pyyteli paljuun ja saunailtaan, ei mennyt. Itse olen kaverin luona ollut iltaa istumassa viimeksi kaksi vuotta sitten yksin. YhdessÀ kÀydÀÀn kyllÀ ja silloin on kaikkien puolisot paikalla. Niin tÀmÀ on muuttunut ja hyvÀ nÀin!

Vierailija
131/168 |
11.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

No en kyllĂ€ muista, ettĂ€ n. 23 vuoden avioliiton aikana kertaakaan kumpikaan olisi varsinaisesti mÀÀrĂ€nnyt kotiintuloaikaa. YleensĂ€ kuitenkin huomioimme omatoimisesti toistemme tarpeet, esimerkiksi jos puolisolla on lĂ€htö johonkin reissuun seuraavana pĂ€ivĂ€nĂ€, en ole koko iltaa poissa vaan varaan osa illasta parisuhteen hoitamiseen. Mun mielestĂ€ on ihan perusjuttuja,  kun on parisuhteessa,  ettĂ€ kumpikin huomioi toista, eikĂ€ tietoisesti aiheuta pahaa mieltĂ€ tai eripuraa...

Vierailija
132/168 |
11.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Molemmille omat makkarit. 

Vierailija
133/168 |
11.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MitÀ pohtimista siinÀ on? Ja mitÀ ihmeen mörköjÀ?

Olen ison luokan huolehtija. MÀ pÀrjÀÀn kyllÀ ja osaan olla pohtimatta, jos mies on yötÀ pois. Mutta jos tiedÀn, ettÀ tulee jossain vaihessa, niin en saa nukutuksi, kun mielikuvituslaukkaa onnettomuuksien ja pahoinpitelyjen vÀlillÀ. NiitÀ kun lÀhipiirissÀ ihan tarpeeksi sattunut vuosikymmenten aikana.

Vierailija
134/168 |
11.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nekö on ÀÀnieristetty, ettet kuule, kun ulko-ovi kÀy?

Vierailija
135/168 |
11.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa varmaan eri taloissa olevia makkareita? 😄

Vierailija
136/168 |
11.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli pitÀÀkö sen puolison tulla aina samalla kellonlyömÀllÀ sÀnkyyn, pysyÀ siinÀ koko yö hiljaa paikallaan vaikka kusisi alleen ja liikahtaa seuraavan kerran vasta kun sen toisen herÀtyskello aamulla soi?

Vierailija
137/168 |
11.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa varmaan eri taloissa olevia makkareita? 😄

Tietysti juu. :)

Vierailija
138/168 |
11.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut, ettÀ tulee ajoissa.

En ole ikinÀ varsinaisesti kieltÀnyt olemasta jossain aamu neljÀÀn, mutta tietÀÀ ettÀ sanomista kyllÀ tulee ja kyselen perÀÀn.

Parisuhteessa ei vain lennetĂ€ enÀÀ koko yötĂ€. 

En voisi kuvitellakaan itse toimivani tavallasi. Mutta luojan kiitos me kumpikin saadaan valita,  miten toimimme.

Totta. Mulla on luottamuspulaa. SitÀ ei paranna se ettÀ yötÀ myöten hillutaan jossain ties missÀ seurassa.

Mutta parisuhteessa on pakko olla? En kyllÀ katselisi hetkeÀkÀÀn, jos mieheni olisi samanlainen kuin sinÀ.

Vierailija
139/168 |
11.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli pitÀÀkö sen puolison tulla aina samalla kellonlyömÀllÀ sÀnkyyn, pysyÀ siinÀ koko yö hiljaa paikallaan vaikka kusisi alleen ja liikahtaa seuraavan kerran vasta kun sen toisen herÀtyskello aamulla soi?

APlla se varmaan on noin.

Vierailija
140/168 |
11.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Laita korvatulpat,  niin et herÀÀ.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kuusi viisi yhdeksÀn