Oletteko koskaan antaneet kotiintuloaikaa puolisollenne? đ
Puoliso on menossa työpaikan illanviettoon. VuorotyölÀisiÀ, eli tÀmÀ on keskellÀ viikkoa.
Minulla taas ei ole seuraavana pÀivÀnÀ vapaapÀivÀ, vaan herÀtys klo 6 ja lÀhtö töihin.
Jos hÀn tulee sieltÀ kun olen jo nukkumassa, herÀÀn enkÀ varmasti saa nukuttua pian uudelleen. Usein valvon 2-3 tuntiakin, ennen kuin saan uudelleen unta.
Voinko pyytÀÀ ettĂ€ tulisi ajoissa kotiin, ennen kuin menen nukkumaan? đ Vai pitÀÀkö vaan kĂ€rsiĂ€ ettĂ€ on hyvĂ€ ihminen.
Ja minÀ siis ihan varmuudella herÀÀn kun tulee kotiin, siltÀ ei voi vÀlttyÀ.
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut, ettÀ tulee ajoissa.
En ole ikinÀ varsinaisesti kieltÀnyt olemasta jossain aamu neljÀÀn, mutta tietÀÀ ettÀ sanomista kyllÀ tulee ja kyselen perÀÀn.
Parisuhteessa ei vain lennetÀ enÀÀ koko yötÀ.
En voisi kuvitellakaan itse toimivani tavallasi. Mutta luojan kiitos me kumpikin saadaan valita, miten toimimme.
Totta. Mulla on luottamuspulaa. SitÀ ei paranna se ettÀ yötÀ myöten hillutaan jossain ties missÀ seurassa.
miksi et eroa jos et luota kumppaniisi
Miksi pitÀis erota jos haluavat olla yhdessÀ?
Vaikka on luottamuspulaa?
Niin? YhdessÀhÀn se parisuhteen sisÀllÀ pÀÀtetÀÀn ettÀ onko hyviÀ asioita kuitenkin enemmÀn. Jos ei ole tarvetta eikÀ halua erota, silloin ei tietenkÀÀn erota.
En suostuisi skippaamaan bileitÀ siksi ettÀ toisella on univaikeuksia. EnkÀ koskaan vaatisi sellaista mieheltÀni.
Mene lÀÀkÀriin, ei ole normaalia eikÀ tervettÀ ettet saa unta. Ja anna miehen pitÀÀ hauskaa edes vÀlillÀ.
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut, ettÀ tulee ajoissa.
En ole ikinÀ varsinaisesti kieltÀnyt olemasta jossain aamu neljÀÀn, mutta tietÀÀ ettÀ sanomista kyllÀ tulee ja kyselen perÀÀn.
Parisuhteessa ei vain lennetÀ enÀÀ koko yötÀ.
Jos meillÀ olisi neljÀÀn jossain ja kotiin tulo kestÀisi n.45min., niin olen jo herÀnnyt kahvin keittoon tuolloin. MeillÀ niin pÀin, ettÀ minulla arkena vapaata ja miehellÀ sÀÀnnöllinen pÀivÀtyö. Kummallakaan ei ole tapana hÀiritÀ yöunia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MÀÀrÀÀkö miehesi koska sinÀ lopetat illanviettosi ja viimeistÀÀn saavut kotiin?
Jos vastaat kyllÀ - SinÀkin voit tÀtÀ vaatia
Jos vastaat ei - EpÀreilua ettÀ sinÀ saat tehdÀ mutta hÀn ei, joten olisi kohteliasta ettet sinÀkÀÀn niin tekisi
Itse asiassa viimeksi kun olin viettÀmÀssÀ kaverin luona iltaa ja puoliso tuli hakemaan minut niin kyllÀ, hÀn sanoi milloin viimeistÀÀn voi tulla hakemaan. Kun aamulla hÀnellÀ oli lÀhtö töihin. Haki minut ihan omasta halustaan kun matkaa oli vain 8 km. Ap
Luetko ap uudelleen kirjoittamasi. Sinun miehesi tarjoutui omilla ehdoillaan hakemaan sinut. NÀin ollen hÀn pÀÀtti, kuinka kauan voit aikaa ystÀviesi kanssa viettÀÀ. MinÀ olisin kieltÀytynyt tarjouksesta ja tilannut taksin illanvieton pÀÀtteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mies ei voi mennÀ kotiin tultuaan sohvalle/vierashuoneeseen/työhuoneeseen/mihin tahansa muuhun kuin makuuhuoneeseenne nukkumaan? Pakko tulla sinun viereesi nukkumaan?
Edelleen. HerÀÀn siihen kun puoliso tulee kotiin. Ihan sama minne menee nukkumaan. Ap
Kuinka kovasti rymistelee tullessaan?
naiset keksii vaikka mitÀ rajoituksia ja kummallisia sÀÀntöjÀ miehiÀ vastaan, ihan vain valtaansa nÀyttÀÀkseen kuten moraalittomat, autistiset psykopaattipoliitikot ja virkanilkit. Kohtuutonkin sÀÀntö on naisille maailman tÀrkein asia ettÀ toiset noudattaa sitÀ pilkulleen, tai seurauksena on rangaistus. Itse eivÀt tietenkÀÀn noudata mitÀÀn sÀÀntöjÀ vaan tekevÀt mitÀ itseÀ huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mieti nyt itsekin miltÀ mies vaikuttaa siellÀ illanvietossa, jos joutuu sanomaan työkavereilleen kello yhdeksÀn ettÀ hÀnen pitÀÀ nyt lÀhteÀ kun on kotiintuloaika. EttÀ pÀÀsee vaimo nukkumaan.
No mitÀ apn mies tekee? Tarjoutuu omilla ehdoillaan hakemaan apn illanvietosta, koska pitÀÀ mennÀ aamulla töihin! KyllÀ minun miehellÀni on pokkaa sanoa, ettÀ ei voi olla myöhÀÀn, koska vaimolla aikainen herÀtys. HÀnen työkaverit ymmÀrtÀvÀt, koska heillÀkin joskus sama tilanne. Voivat esim. mennÀ töiden jÀlkeen syömÀÀn ja muutamalle oluelle. Toki mieheni jo 59v, mutta nÀin on ollut nuorempanakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vastaat ei - EpÀreilua ettÀ sinÀ saat tehdÀ mutta hÀn ei, joten olisi kohteliasta ettet sinÀkÀÀn niin tekisi
Itse asiassa viimeksi kun olin viettÀmÀssÀ kaverin luona iltaa ja puoliso tuli hakemaan minut niin kyllÀ, hÀn sanoi milloin viimeistÀÀn voi tulla hakemaan. Kun aamulla hÀnellÀ oli lÀhtö töihin. Haki minut ihan omasta halustaan kun matkaa oli vain 8 km. Ap
Niin, milloin viimeistÀÀn hÀn voi tulla hakemaan. Ei milloin viimeistÀÀn sinun pitÀÀ tulla kotiin. Kaksi aika eri asiaa.
Ap ei pyytÀnyt! Mies tarjoutui omilla ehdoillaan. On tyystin eri asia, jos ap olisi pyytÀnyt!
Mun puoliso tuli illanvietosta kotiin joskus 4:45 ja kÀÀnsin kylkeÀ ja herÀsin töihin 5:20.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MeillÀ on pÀivÀnselvÀÀ ettei toisen unia hÀiritÀ. Aina kotiin ennen kuin toinen menee nukkumaan.
Kuulostaapa ankealta. MeillÀ taas molemmat on ihan aikuisia ihmisiÀ eikÀ toisen nukkumaanmeno ole siitÀ kiinni onko molemmat kotona. Jos menee myöhÀÀn niin voi jÀÀdÀ vaikka sohvalle. Toki harvoin nyt missÀÀn silti yömyöhÀÀn hillutaan.
SehÀn on mahtava juttu ettette ole herkkÀunisia! Harmi ettei kaikilla ole noin helppoa.
EhkÀpÀ juuri hyvÀunisuuden ja hyvÀn, luottamusta sisÀltÀvÀn parisuhteen yhdistelmÀn myötÀ nÀmÀ tilanteet tuntuu erikoisilta kÀsittÀÀ.
Huonounisuus ei ole merkki luottamuspulasta. N54
Hoidin kotona meidÀn 1-vuotiasta lasta, jonka kanssa herÀsin joka aamu 5-6 aikoihin. LÀhdin nukkumaan joka ilta klo 22, jotta jaksoin.
Sanoin miehelle, ettÀ hÀnellÀ ei ole mitÀÀn asiaa tulla noin 30 minuutin sisÀllÀ, jolloin minÀ nukahdan. Eli tulee ennen sitÀ tai selkeÀsti sen jÀlkeen. Kun olen pÀÀssyt uneen, en nukahda pikku ÀÀniin, mutta unille lÀhtö siirtyy, jos juuri siinÀ "uni-ikkunan" kohdilla havahtuu miehen kotiintuloon.
Olen myös sanonut, ettÀ kotiin tullaan yhtÀ hipihiljaa klo 23, kuin jos tulisi vaikka aamukolmelta.
MeillÀ ongelma oli, ettÀ mies ihan huvikseen kÀvi vaikka myöhÀÀn salilla tai kavereillaan ihan arkenakin ja tuli aina kolistelemaan juuri siinÀ 22 maissa eikÀ tajunnut, ettÀ minulle se oli ihan yö! Ja hÀn jÀi aamulla sitten nukkumaan eikÀ noussut 5.30 aamulla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, milloin viimeistÀÀn hÀn voi tulla hakemaan. Ei milloin viimeistÀÀn sinun pitÀÀ tulla kotiin. Kaksi aika eri asiaa.
Ei vaan hÀn nimenomaan halusi minut hakea. Joten minÀ tulin siihen aikaan
Eli kontroloi sinun kotiintuloa! MitÀ olisi tapahtunut, mikÀli olisit sanonut tulevasi taksilla, kun illanvietto pÀÀttyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MeillÀ on pÀivÀnselvÀÀ ettei toisen unia hÀiritÀ. Aina kotiin ennen kuin toinen menee nukkumaan.
Kuulostaapa ankealta. MeillÀ taas molemmat on ihan aikuisia ihmisiÀ eikÀ toisen nukkumaanmeno ole siitÀ kiinni onko molemmat kotona. Jos menee myöhÀÀn niin voi jÀÀdÀ vaikka sohvalle. Toki harvoin nyt missÀÀn silti yömyöhÀÀn hillutaan.
SehÀn on mahtava juttu ettette ole herkkÀunisia! Harmi ettei kaikilla ole noin helppoa.
Olen herkkÀuninen, siksi nukun muutenkin aina kuulokkeet korvissa niin kaikki pienet ÀÀnet ei herÀtÀ. Kannattaa kokeilla niin ei joudu pitÀmÀÀn puolisoa vankinaan.
Jotkut niin aistiherkkiÀ, ettÀ mitÀÀn ylimÀÀrÀistÀ ei voi olla nukkumaan mennessÀ. Minulla ei voi olla edes kello kÀdessÀ, joten unen laatua voi mitata. Turhaa syyllistÀÀ muita. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein puoliso sun unia hÀiritsee? Jokun pari kertaa vuodessa sietÀisin, mutt kerran kuussa on ihan liian usein.
Eilen viimeksi, kun tuli yövuorosta kotiin. Yritin kovasti vielÀ nukkua sen jÀlkeen, mutta en saanut enÀÀ unta. Ja kolmisen kertaa viikossa hÀn herÀÀ 4.30 ja lÀhtee töihin. YleensÀ tuolloin menee tunnin verran, ennen kuin saan nukuttua uudelleen. Ap
Moneltako sulla sitte herÀtys?
Karmeita pirttihirmuja tÀÀllÀ. KyllÀhÀn sitÀ myöhÀÀn tuleva voi nukkua vaikka olohuoneen sohvalla niin ettei hÀiritse jo nukkuvaa
Se on sit eri asia jos vaikka joka vkl pitÀÀ olla pilkkuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletettavasti jÀlkikasvu tai edes lemmikki ei tule kysymykseenkÀÀn ja kumpikin tietÀÀ sen.
MitÀ tÀmÀ tarkoittaa? Molempia on. Tosin lapset jo opiskelemassa. NÀin 50+ iÀssÀ ei vaan unenlahjat ole enÀÀ kuin teininÀ. Ap
Luulin sua nuoremmaksi, huomattavasti nuoremmaksi. Ei meillÀ oo kotiintuloaikoja. Ei meillÀ myöskÀÀn arkena mennÀ illanviettoon. Itse olen se vuorotyölÀinen, mutta vapaavkl on itsellÀni se, milloin istun iltaa, jos istun. Mieluummin vietÀn aikaa puolison ja hyvien ystÀvien parissa, kuin työkavereiden kanssa. N54
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luetko ap uudelleen kirjoittamasi. Sinun miehesi tarjoutui omilla ehdoillaan hakemaan sinut. NÀin ollen hÀn pÀÀtti, kuinka kauan voit aikaa ystÀviesi kanssa viettÀÀ. MinÀ olisin kieltÀytynyt tarjouksesta ja tilannut taksin illanvieton pÀÀtteeksi.
Tottakai sinulla on oikeus tehdĂ€ juuri kuten haluat, en minĂ€ ole sitĂ€ estĂ€mĂ€ssĂ€, ei mitÀÀn ongelmaa đ Ap
Vierailija kirjoitti:
Hoidin kotona meidÀn 1-vuotiasta lasta, jonka kanssa herÀsin joka aamu 5-6 aikoihin. LÀhdin nukkumaan joka ilta klo 22, jotta jaksoin.
Sanoin miehelle, ettÀ hÀnellÀ ei ole mitÀÀn asiaa tulla noin 30 minuutin sisÀllÀ, jolloin minÀ nukahdan. Eli tulee ennen sitÀ tai selkeÀsti sen jÀlkeen. Kun olen pÀÀssyt uneen, en nukahda pikku ÀÀniin, mutta unille lÀhtö siirtyy, jos juuri siinÀ "uni-ikkunan" kohdilla havahtuu miehen kotiintuloon.
Olen myös sanonut, ettÀ kotiin tullaan yhtÀ hipihiljaa klo 23, kuin jos tulisi vaikka aamukolmelta.
MeillÀ ongelma oli, ettÀ mies ihan huvikseen kÀvi vaikka myöhÀÀn salilla tai kavereillaan ihan arkenakin ja tuli aina kolistelemaan juuri siinÀ 22 maissa eikÀ tajunnut, ettÀ minulle se oli ihan yö! Ja hÀn jÀi aamulla sitten nukkumaan eikÀ noussut 5.30 aamulla...
Niin ÀrrrrsyttÀvÀÀ! Vauvan Àiti tÀÀllÀ samoissa tunnelmissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein puoliso sun unia hÀiritsee? Jokun pari kertaa vuodessa sietÀisin, mutt kerran kuussa on ihan liian usein.
Eilen viimeksi, kun tuli yövuorosta kotiin. Yritin kovasti vielÀ nukkua sen jÀlkeen, mutta en saanut enÀÀ unta. Ja kolmisen kertaa viikossa hÀn herÀÀ 4.30 ja lÀhtee töihin. YleensÀ tuolloin menee tunnin verran, ennen kuin saan nukuttua uudelleen. Ap
Eli saat tunnin vÀhemmÀn unta kuin yleensÀ? Ja kehtaat vikistÀ siitÀ? Melkein toivoisi ettÀ joskus kokisit mitÀ ihan oikea unettomuus on.
SinÀhÀn voisit nyt keskittyÀ hoitamaan sitÀ omaa unettomuuttasi, jolla ei ole mitÀÀn tekemistÀ apn aloituksen kanssa.
TĂ€mĂ€ đ