HS: 50-60-vuotiaat ovat niin varakkaita että perinnöt voitaisiin siirtää heidän ohi seuraavalle sukupolvelle
"Suurten ikäluokkien lapset ovat nyt viisi-kuusikymppisiä. Monella asuntolainat on jo maksettu ja varallisuutta on kertynyt. Tarve perintönä saadulle omaisuudelle on suurempi niille ikäluokille, jotka ovat vasta astuneet työelämään ja suunnittelevat perheen perustamista.
Perinnön siirtymisellä suoraan lapsenlapsille ei olisi valtion tulopuolen kannalta merkitystä. Nuoremmille sukupolville merkitys olisi kuitenkin suuri."
Kommentit (335)
Purra auttaa Kokoomusta viemään varat 90%:lta suomalaisia rikkaimmalle 10%:lle.
Omat vanhemmat kuuluu suuriin ikäluokkiin ja olen vasta 35-vuotias, perheen viimeinen lapsi. Vanhemmat syntyneet -46 ja -50. Jäisinkö minäkin siis ilman perintöä Hesarin toimittelijan logiikalla? Vaurautta ei ole kyllä niin paljoa kertynyt TES:in minimipalkoilla, ei lapsia eikä omistussasuntoa. Nytkö pitäisi perinnöstäkin luopua vaikka omasta eläkkeestäkään ei mitään varmuutta ole.
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletus on, että perintönä on tulossa rahaa tai sijoitusasunto Helsingin keskustasta? Entä jos ainoa perintö on vanha talo tai mökki ilman mukavuuksia jostain maakunnan perukoilta?
Miten parikymppisellä on varaa maksaa perintövero saati remontoida asuttavaan kuntoon? Entä jos lapsenlapsi/lapset eivät olekaan parikymppisiä vaan alaikäisiä? Kukahan silloin maksaa?
Jos se perintö on mörskä maakunnan perukoilla, ei siitä silloin tarvitse maksaa perintöveroakaan, koska sen arvo on varmasti alle verotusrajan.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan olisi hyvä. Nuoret saattaisivat vaikka ostaa oman asunnon ja perustaa perheen, jos tilille yhtäkkiä kilahtaisi hyvä perintö. Saataisiin syntyvyys edes vähän paremmalle tasolle.
Mutta mitä joku viisikymppinen tekee? Ei varmasti ainakaan lisää lapsia. Omiin mielihaluihin ne rahat menisivät.
Oon viisikymppinen ja perintörahat menee 2 estehevoseen ja kisaamiseen.Myös matkustelen ja tykkään käydä spassa ja hoidoissa. EI kaikki ole kuten sun lähipiirisi joka viiskymppisenä nähtäväsi vaan makoilee sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan olisi hyvä. Nuoret saattaisivat vaikka ostaa oman asunnon ja perustaa perheen, jos tilille yhtäkkiä kilahtaisi hyvä perintö. Saataisiin syntyvyys edes vähän paremmalle tasolle.
Mutta mitä joku viisikymppinen tekee? Ei varmasti ainakaan lisää lapsia. Omiin mielihaluihin ne rahat menisivät.
Voiko joku olla näin tyhmä ja ahne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä Helsingissä on kyllä mahtavat perinnöt. Itsekin perinyt. Tuntuu kyllä hyvältä.
Kyllä se varmisti varsin huolettoman elämän, kun sain jo reilu 30-vuotiaana noin kolmensadan tonnin perinnon.
Raha on sulle tärkeämpää kuin edesmennyt läheinen? Hyi mitä ahneutta!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on säästössä 2500 €. Puolisolla 0 €. Puolison vanhemmat kuolivat, perintöä tuli 500 €. Olisi sen kyllä voinut ohjata suoraan meidän 15-vuotiaalle lapselle, sillä olisi maksanut yhden kuukauden harrastusmaksun.
T. opettaja 50 v.
Ai valtion pitää ohjata 500 euroa suoraan lapsellesi, kun et itse osaa sitä summaa maksaa harrastuksesta? Ei noin tyhmä saa olla opettaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku olla näin tyhmä ja ahne.
Viisikymppinen proto-buumeri bongattu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon viisikymppinen ja perintörahat menee 2 estehevoseen ja kisaamiseen.Myös matkustelen ja tykkään käydä spassa ja hoidoissa. EI kaikki ole kuten sun lähipiirisi joka viiskymppisenä nähtäväsi vaan makoilee sohvalla.
Eli omiin mielihaluihin menee nuo rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on säästössä 2500 €. Puolisolla 0 €. Puolison vanhemmat kuolivat, perintöä tuli 500 €. Olisi sen kyllä voinut ohjata suoraan meidän 15-vuotiaalle lapselle, sillä olisi maksanut yhden kuukauden harrastusmaksun.
T. opettaja 50 v.
Ai valtion pitää ohjata 500 euroa suoraan lapsellesi, kun et itse osaa sitä summaa maksaa harrastuksesta? Ei noin tyhmä saa olla opettaja.
Opettele lukemaan, ei tossa sanota niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen on jokaisella oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. opettaja 50 v.
Opettele lukemaan, ei tossa sanota niin.
Tuosta saa sen käsityksen, että nyt sitä harrastusmaksua ei voinut maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen on jokaisella oikeus.
Ahne hedonisti hyi! Viet varmaan parikymppiseltä tikkarinkin suusta, jos se tuottaa sulle mielihyvää.
Joku omaisuuden turva tulee olla. Jos on koko elämän säästänyt tulevaa varten ja veroja maksanut, ei ole oikein ottaa omaisuutta hoitokuluihin jos joku toinen vapaamatkustaja on tuhlannut samat rahat aiemmin ja saisi ilmaiseksi hoidon. Se olisi kaksinkertaista verottamista ja tuhoaisi kaiken motivaation elää taloudellisesti vastuullisesti.
On tämä kyllä sosialistien luvattu maa kun mikään ei riitä omaisuuteen kajoamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat saaneet jo lahjoina ja vähän perintönäkin sen verran että 18-vuotiaana on 50 tuhannen euron osake-/rahastosalkku. Sillä pitäis toistaiseksi pärjätä.
Verottoman perinnön yläraja on 19999e. Eli sen verran kannattaa pistää lapsenlapsille jos on tuohta.
No ei ole! Suututtaa tällaiset kokkari leuhkijat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuhlaat ne hevosiin mieluummin ku sijottaisit tai antasit omille lapsille 😂
Minun lapseni saivat perinnöksi jotain kymppitonnin verran. Ihan hyvä. Ei trvitse ottaa opintolainaa. Mutta eivät he enempää tarvitse tässä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hamasin sanomien uusin älynväläys: kommunismia koko kansalle!
Mitä kommunismia siinä on että rahat annetaan lapsenlapsille?
Jospa viittaavat siihen, kun sanotaan että jokaisen pitäisi olla oman onnensa seppä?
Miten tuokaan liittyy kommunismiin? Kapitalismissa pitää olla oman onnensa seppä, kun valtio ei auta. Kommunismissa valtio/yhteisö auttaisi.
Alkuperäinen kommentti kertoo lähinnä siitä, että persuli ei ymmärrä yhtään mitään, vaan näkee harhoissaan Hamasia kaikkialla.
Menee putkirempatun asunnon tuplaantuneeseen vastikkeeseen. Vai pääsenkö sun luo kusiseen yksiöösi asumaan?
N60