Minkä ikäisen tulisi päästä vielä syväkyykkyyn?
Kantapäät maassa. Ja ylös tietysti myös (ilman että auttaa käsillä).
Kommentit (38)
Itse jouduin "opettelemaan" tuon lukiossa, oma luontainen kyykkyasentoni on kantapäät ilmassa. Kantapäät maassa on jotenkin hankalampi pysyä tasapainossa.
Joka ilta pesen hampaat syväkyykyssä, ei ongelmaa pysyä siinä pitkiäkin aikoja.
N44
Mä pääsen syväkyykkyyn liiankin helposti. Ja ylös tietysti. Asteita vaikeammaksi tekee, että istahtaa kyykystä maahan. Ja siitä ylös. Sekin onnistuu, vaikka olen 61 v.
64 ja minuutissa 64 kyykkyä, tosin harjoiteltukin on
Vierailija kirjoitti:
Vauvasta vaariin. Ihmisen ja muiden kädellisten luontainen lepoasento.
Höpö höpö. Ei todellakaan ole ihmiselle luontainen. Kaltaisellesi paviaanille ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vauvasta vaariin. Ihmisen ja muiden kädellisten luontainen lepoasento.
Ei minun 3 kk vauvakaan osaa. Pitääkö huolestua?
T.Taberman kirjoitti runon että köyhä on kyykyssä kauneimmillaan
Se on vähän pakko päästä, jos meinaan saunaa vielä lämmittää. Kyykyssä on sytytettävä tulet ja lisäiltävä puita. Polvet rutisee kyllä nyt jo ja ikää vasta 50.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse iästä vaan painosta.
Mikä on paino jollin tuo ei enää onnistuisi?
T.syväkyykkäävä täti 108kg
Juljus kirjoitti:
Se on vähän pakko päästä, jos meinaan saunaa vielä lämmittää. Kyykyssä on sytytettävä tulet ja lisäiltävä puita. Polvet rutisee kyllä nyt jo ja ikää vasta 50.
Voi sen tehdä kontallaan tai istuenkin. Mutta hienoa kun onnistuu kyykyssä.
Kokeillaa slaavinyykkyä se on helpompaa
Jalat yhdessä kantapäät eivät mene maahan eivätkä ole koskaan menneet. Tää riippuu ihan jalkojen mittasuhteista. Liikunnanopettajana olen huomannut että niille joilla kantapäät eivät mene maahan, on taas toiset asennot helpompia kuin niillä joilla menee.
Alas pääsee tämä 45 v mutta ylös ei ilman apua koska toinen polvi menee kyykistyessä lukkoon eikä avaudu kuin tietyssä asennossa johon ei kyykyssämpääse. Muutamia kerroja viikossa menem kyykkyyn ihan vain siksi että pääsisin siihen edelleen. Istun myös lootusasennossa viikottain ettei jäykisty.
Vierailija kirjoitti:
Köyhänä koko ikä.
Juuri olin tulossa sanomaan samaa. Mutta myöhästyin.
Kuperkeikkakaan ei ole ikinä onnistunut syväkyykky nuorempana.
Juljus kirjoitti:
Mä lämmitän saunan kumartumalla, ei tarvi kyykkiä😁
Syväkyykky ei onnistu, mutta syväkurkku kyllä
N47
Sama. Rakenteellinen juttu. Ollut aina, vaikka olen urheillut lapsesta saakka.
Sama juttu nykyisin 12-vuotiaalla kilpaurheilevalla lapsellani.