Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pidätte mielitekonne kurissa painonpudotuksessa?

Vierailija
17.07.2026 |

Itse olen ollut puolitoista vuotta sellaisella pätkädieetillä, että jätän yhden aterian pois ja olen jättänyt myös namit minimiin. Mutta ruokalajeja syön mitä vaan. 

Ajattelin, että kun painon pudottaminen riittää, niin lisään sen puuttuvan aterian. 

Mutta: Miten pidätte mielitekonne kurissa. Muut perheestä syö tietty normaalisti, joten täällä on myös esim herkkupitkoja. Välillä joudun ottamaan, kun en en kestä makeannälkääni. 

Olen pudottanut nyt 29 kiloa ja jatkan vielä

Mitä apua makeanhimoon?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostanut kotiini mitään "herkkuja". Niiden sijaan ostin hedelmiä. Syömäni ruoan määrää en vähentänyt, vaan vaihdoin korkeaenergiset ainekset vähäenergisiin.

Vierailija
2/17 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole niin hirmuisia mielitekoja mutta mä painankin vain 53kg ja enemminkin voisin saada kilon kaksi lisää. 

Mieliteko menee ohi kun ei vaan anna periksi. Ei kukaan pakota sinua syömään makeaa jos et halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä riittävästi ja säännöllisesti ruokaa niin, että en päästä nälkää liian kovaksi, pysyvät mieliteot poissa, tai ainakin järkevinä ja hillittyinä. Esim.pidä aina mukana pieni terveellinen välipala, vaikkapa manteleita, maitorahka tms. Lisäksi salliva suhtautuminen. Sen ymmärtäminen etteivät yksittäiset poikkeamat järkevästä syömisestä kaada koko projektia. Tai vaikka sattuisi pahempikin repsahdus, siihen järkevään syömiseen kannattaa aina palata sen sijaan, että jäisi moittimaan itseään. 

Onnittelut onnistuneesta painonpudotuksesta!

Vierailija
4/17 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaan vain syöneenä ja kaikki paska jätetään hyllyyn.

Vierailija
5/17 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö säännöllisesti ja suositusten mukaan, pureskele hyvin.  Urheile ja panosta unen laatuun.

Älä osta kotiin sellaisia herkkuja, joita et voi vastustaa. Jos tekee mieli makeaa, osta vaikka tuoreita mansikoita. Jos tekee mieli suolaista, valitse vähäkalorinen, esim popcornit.

Vierailija
6/17 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen ja langoitan hampaani jo klo 16. En syö sen jälkeen mitään, vettä voin juoda. En jaksa pestä hampaita uudestaan. Pätkäpaastoan ja syön vain klo 8 -16 välillä. 20 kiloa lähtenyt vuosia sitten ja näin saan painon pysymään alhaalla. 

Vierailija
7/17 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustuksesta!

Asunnossa on muita varten jonkin verran makeaa. Sitä himoitsen välillä. En tiedä, mistä se himo tulee. Onneksi olen päässyt sentään eroon pahimmasta koulustani eli suklaasta. Suklaalevyt saa olla rauhassa. Jouluna retkahdin täytesuklaaseen tosin ja sen itselleni sallin tarkoituksella. 

En ole onnistunut vähentämään annosten energiapitoisuutta, joten tää päivittäinen pätkädieetti tavallisilla ruuilla sopii paremmin. Lämminruoka-annokset ovat mitä tahansa. Tänään oli lounaana pitsaa. Toki pelkkä roiskeläpän kokoinen, ei kotipitsan kokoinen. 

Ap

Vierailija
8/17 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pesen ja langoitan hampaani jo klo 16. En syö sen jälkeen mitään, vettä voin juoda. En jaksa pestä hampaita uudestaan. Pätkäpaastoan ja syön vain klo 8 -16 välillä. 20 kiloa lähtenyt vuosia sitten ja näin saan painon pysymään alhaalla. 

Haluaisin pitää pätkää tuolla aikataululla, mutta palelen yöllä ja nukun huonosti, jos en ole syönyt illalla. 

Vierailija
9/17 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis ap

Vierailija
10/17 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pudotin 8 kiloa 6 vuotta sitten, söin sokerittomia karamelleja, popcornia ja join sokerittomia limuja (Coke Zero, Pepsi Max, 7-Up Zero sugar). Rajoitin lisäksi muutenkin kaloreita. Luovuin perunalastuista ja normaaleista sokerikarkeista ja söin muutenkin vähemmän. Mahdollisimman vähän hiilaria. Ei esimerkiksi sokeroituja jogurtteja ollenkaan. Eikä vaaleaa leipää. Ruisleipää, perunoita, mahdollisimman rasvatonta lihaa kuten kanaa ja kalaa. Lisäksi tein voimaharjoittelua. 

Vierailija
11/17 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pudotin 8 kiloa 6 vuotta sitten, söin sokerittomia karamelleja, popcornia ja join sokerittomia limuja (Coke Zero, Pepsi Max, 7-Up Zero sugar). Rajoitin lisäksi muutenkin kaloreita. Luovuin perunalastuista ja normaaleista sokerikarkeista ja söin muutenkin vähemmän. Mahdollisimman vähän hiilaria. Ei esimerkiksi sokeroituja jogurtteja ollenkaan. Eikä vaaleaa leipää. Ruisleipää, perunoita, mahdollisimman rasvatonta lihaa kuten kanaa ja kalaa. Lisäksi tein voimaharjoittelua. 

Mulla nuo sokerittomat limsat aiheutti nälkää. Keho kai koki, että sitä on huijattu :-)

Ap

Vierailija
12/17 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Addiktoidut niin helposti sokeriin että älä syö herkkuja enää yhtään. Se himo häviää vain noin, ja jossain vaiheessa huomaat ettei se enää tule takaisin. Ja tietty syöt säännöllisesti, ei muutenkaan mitään ns. höttöä joka nostaa ja laskee verensokerin äkkiä. Ei sulla noin paljon sitä ylipainoakaan llisi kertynyt ellet olisi sokeriaddikti. 

Vierailija
13/17 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla nuo sokerittomat limsat aiheutti nälkää. Keho kai koki, että sitä on huijattu :-)

Ap

Itsekurista kiinni. Minulla toimi. Minä myös treenasin tuolloin tavoitteellisesti. 

Vierailija
14/17 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just Veera Bianca tmv. sanoi ”Paino ei mitenkään määritä sun arvoa. Ylipaino ei kerro laiskuudesta tai itsekurin puutteesta, hän kirjoittaa.”

Olen aina ollut sitä mieltä että normaslipaino/hoikkuus vaatii keski-ikäisenä itsekuria!

Vierailija
15/17 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään.  Mieliteosta selviää helpoimmin lankeamalla siihen.

Vierailija
16/17 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä muutkin hiilarit pois. Ne ylläpitävät makeannälkää. Viljat ovat ainakin minulle paha triggeri. No jotain sipulia, kurkkua ja kesäkurpitsaa voi syödä aika lailla huoletta, kun eivät sisällä tärkkelystä.

Vierailija
17/17 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole niitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä