Minkä ikäisen tulisi päästä vielä syväkyykkyyn?
Kantapäät maassa. Ja ylös tietysti myös (ilman että auttaa käsillä).
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse iästä vaan painosta.
On muitakin seikkoja, esim tekonivelet
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse iästä vaan painosta.
Ei vaan laiskuudesta veltot nuoret ei esim. pääse voima nollatasolla.No minäpä koitan olen mies 65 v.. tulos ei ongelmia.
Minä en päässyt syväkyykkyyn kantapäät maassa edes pikkulapsena. Ja elin sentään lapsuuteni aikana jolloin vielä leikittiin pihalla. Ihmiset ovat erilaisia.
Jos jalkaterät on aivan vierekkäin, en pääse mutta jos leveämpi haara-asento voi istua siinä pitkäänkin.
Kokeilin äsken syväkyykkyä, ja se vaati ehkä alle kolmaosan koko nilkan liikeradasta. Mahtaa teillä kävely olla vaikeaa kun ei nilkka taivu ollenkaan?
Minkä takia tää syväkyykky on nykyään olevinaan lähestulkoon ihmisarvon mitta? On täysin sohvaperunoituneita keski-ikäisiä ihmisiä, jotka pääsevät syväkyykkyyn tuosta vaan. On myös urheilua koko ikänsä harrastaneita normaalipainoisia ihmisiä, joille kyseinen asento tuotti vaikeuksia jo lapsena. Tää ei oikeasti kerro mitään.
Vierailija kirjoitti:
En ole päässyt koskaan, en edes lapsena, vaikka harrastin monenlaista liikuntaa.
En minäkään! Ihmettelin aina kun kaikki muut pääsivät ja itse kun yritti niin kellahti aina kumoon.
Helposti onnistuu. Aina onnistunut. M41
en ole päässy kymmeniin vuosiin. nilkan vammat estää...
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia tää syväkyykky on nykyään olevinaan lähestulkoon ihmisarvon mitta? On täysin sohvaperunoituneita keski-ikäisiä ihmisiä, jotka pääsevät syväkyykkyyn tuosta vaan. On myös urheilua koko ikänsä harrastaneita normaalipainoisia ihmisiä, joille kyseinen asento tuotti vaikeuksia jo lapsena. Tää ei oikeasti kerro mitään.
No nosta perse edes tuolista ilman käsivoimaa joten menehän harjoittelemaan, lihaskuntosi on heikko jos alat itkemään että miksi.
Viikki ja kuukki meni syväkyykkyyn. Sitten ne hyppeli pensaaseen tekemään you know what.
Olen 69-vuotias (oikeasti, ei mikään seksiasento!) ja pääsen ilman ongelmia syväkyykkyyn ja vieläpä hyppelen syväkyykyssä. Ripaskaa en pysty tanssimaan.
En harrasta juurikaan liikuntaa, mutta en ole ylipainoinenkaan. Uskon, että tämä "kyky" johtuu luuston rakenteesta ja siitä, ettei ole pahaa nivelrikkoa, vain lievä.
Vierailija kirjoitti:
En ole päässyt koskaan, en edes lapsena, vaikka harrastin monenlaista liikuntaa.
Täh ? Et ole kyllä kovin harrastanut, kun tuohon pääse ja siitä ylöskin vaikkei harrasta mitään liikuntaa. Kumpikin lonkka hajonnut ja onnistuu vieläkin vaikka olen yli 50
Nilkkojen täytyy taipua niin että polvet ylittää varpaat. Aasiassa enemmistö kykenee läpi elämän kun taas länsimaissa tekee tiukkaa, vaikka muutaman viikon harjoittelulla kyky palautuu
Vierailija kirjoitti:
Nilkkojen täytyy taipua niin että polvet ylittää varpaat. Aasiassa enemmistö kykenee läpi elämän kun taas länsimaissa tekee tiukkaa, vaikka muutaman viikon harjoittelulla kyky palautuu
Se on se ylipaino
Köyhän pitää aina mennä kyykkyyn.