Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumppanin ärsyttävät tavat - onko vain minulla näin?! 😤

Vierailija
07.08.2025 |

Tarvitsen nyt vähän purkamista ja haluan kuulla, että en ole ainoa.

Mieheni jättää AINA likaiset sukat keittiön tuolille! Siis miksi?? Meillä on pyykkikori kylpyhuoneessa, mutta EI - keittiön tuoli on ilmeisesti se paras paikka märille ja hikisille sukille! 🤢

Ja tämä ei ole ainoa juttu WC-paperi loppu? Ei vaihdeta uutta rullaa. Astiat tiskiin? Jätetään tiskipöydälle likoamaan viikoksi. Roskat täynnä? En huomannut.

Nyt kun vauva on syntynyt, nämä pienet asiat tuntuvat vielä isommilta. Kun olen yöllä imettänyt ja nukkunut 3 tuntia, ja sitten näen ne saatanan sukat tuolilla, tekisi mieli itkeä ja huutaa samaan aikaan! 😭

Kertokaas, mitä TEIDÄN kumppaneillanne on näitä ihania tapoja? Ja miksi he eivät vain OSA laittaa asioita oikeille paikoilleen?!

Vai olenko minä vain liian nirso? (Ei ole btw, kyse on ihan perus siisteydestä!!)

Kommentit (170)

Vierailija
61/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemukseni mukaan yliopiston käynyt mies pystyy aika hyvin sisäistämään näitä uusia asioita, esim. ei enää jätetä likaisia sukkia keittiöön. Lyhyen koulutuksen käyneelle ei enää aikuisena meinaa näinkään simppelit asiat jäädä mieleen ilmeisesti.

Mun mies duunari ja kirjoitin mihin hän kykenee. 

Vierailija
62/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies siivoaa ja kokkaa useammin ja paremmin kuin minä. Hoitaa lapsia enemmän kuin minä, tienaa enemmän kuin minä, saan olla osa-aikatyössä että voin harrastaa. Lisäksi hän on hyvännäköinen ja hyvä sängyssä.

Yhtenä päivänä viikossa hän tykkää juopotella ja käydä vieraissa, se hänelle sallittakoon.

N40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mies ei tyhjennä ennen tiskausta astioiden kuivaushyllyä, laittaa/ tunkee märät tiskit kuivien päälle. Samoin se ruokailuväline kori, ei ikinä tyhjennä sitä, märät aterimet kuivien sekaan. Ei millään mene sana perille...

Nalkutahan vähän lisää niin ei oo enää miestä 😁

Uskon, että monille olisi suuri helpotus 😅

Jostain syystä se uus mies on aina edellisen kopio.

Vierailija
64/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä pitää kunnioittaa, että se on myös sen kumppanin koti, eli jos ei halua mätiä sukkia keittiöön niin ei pitäisi olla kovin vaikea asia toteuttaa.

Toki joskus pitää myös tehdä kompromisseja jos kumppani haluaa, että tehdään eri tavalla. Näistä pitää sitten pystyä keskustella ja sopia. Mitä kumppani on vastannut kun olet kertonut ettet tykkää? Vai tekeekö hän vaan mitä huvittaa ottamatta huomioon ettei ole ainut ihminen joka siellä asuu? Minusta tuo kuulostaa kunnioituksen puutteelta ja aika tyhmältä, että pitää noin pienestä asiasta tehdä vaikeaa.

Komppaan sitä, joka ehdotti sukkien kattausta lautaselle. Kunnianosoitushan tuokin on. Vai mitä?

Vierailija
65/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laittaisi märkiä sukkia pyykkikoriin. Päivänselvistä syistä.

Pistä koneeseen, eläkä jäkätä!

Vierailija
66/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siivoaa ja tekee työt, jota asoa häiritsee. Minkä takia miehen pitäisi tehdä ne, jos hän ei näe tai koe siitä haittaa itselleen.

Vierailija
67/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä heittäisin sukat roskikseen, jos joku keittiöni tuolille sellaiset likaisina jättäisi.

Mutta jos sukkien jättäjä omistaa puolet asunnosta ja sukkien heittämisen jälkeen vie merkkilaukkusi roskikseen vedoten siihen, että se ärsytti häntä?

Tuskin merkkilaukulle ruokapöydässä paikkaa, kuten hikisukille?!

Vierailija
68/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen harmiksi käytän Temun 1,50€ maksavaa käsilaukkua. 😭 Mikä siinä sitten ärsyttää, että saan puhelimen ja avaimet mukaan kun naisten vaatteissa ei tuuppaa olemaan taskuja? En ymmärrä logiikkaa.

Vierailija
69/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se siivoaa ja tekee työt, jota asoa häiritsee. Minkä takia miehen pitäisi tehdä ne, jos hän ei näe tai koe siitä haittaa itselleen.

Minkä takia naisen pitäisi asua miehen kanssa jos miehestä on hänelle haittaa?

Vierailija
70/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mies ei tyhjennä ennen tiskausta astioiden kuivaushyllyä, laittaa/ tunkee märät tiskit kuivien päälle. Samoin se ruokailuväline kori, ei ikinä tyhjennä sitä, märät aterimet kuivien sekaan. Ei millään mene sana perille...

Nalkutahan vähän lisää niin ei oo enää miestä 😁

Uskon, että monille olisi suuri helpotus 😅

Jostain syystä se uus mies on aina edellisen kopio.

Minulla ei, on tuo, jonka kans olen naimisissa ollu 20 vuotta. Ja kumpikin hallitaan siisteys ja poikaki oppinu.

Vierailija
71/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä teidän uuvattimiehet sitten selviää töissä? Ei ole tullut huomautuksia pomolta tai potkuja? Eivät osaa muuttaa käyttäytymistään, jos pomo sanoo, että näin toimitaan jatkossa?

Eli osaavat kyllä. Eivät vaan kotona viitsi, kun on kivempaa jättää naiselle ne hommat. Joka taas kertoo kunnioituksen puutteesta ja mies joka ei kunnioita, ei rakasta.

Tekisin itse omat johtopäätökset.

Strateginen inkompetenssi.

Vierailija
72/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen harmiksi käytän Temun 1,50€ maksavaa käsilaukkua. 😭 Mikä siinä sitten ärsyttää, että saan puhelimen ja avaimet mukaan kun naisten vaatteissa ei tuuppaa olemaan taskuja? En ymmärrä logiikkaa.

Ja jos heitetään roskiin niin kuljen varmaan joku muovipussi kainalossa kuin mikäkin kassialma. Ei haittaa. Toki ostin käsilaukun kun se on vähän siistimmän näköinen.

Vierailija
73/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäisin roskiin ne sukat. Meillä jätetään mm. tyhjiä leipäpusseja ja tyhjiä pakkauksia pöydälle. Mä oon kysyny mieheltä, että mitä se tekee tyhjällä leikkelepaketilla. Että haluaako säästää ne. Tyhjä maitopurkki jääkaapissa. Likasia astioita sohvalla. Jne. Mä oon kädestä pitäen näyttäny, kuinka ne astiat viedään tiskiin. Lautasesta pidetään kiinni, jos syö sohvalla ja siitä ei irroteta kättä ennenkuin ollaan tiskipöydän edessä. Nii ei voi sanoa, että se vaan jäi. 

Vierailija
74/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi päätyä sellaisen miehen kanssa ostamaan talon puoliksi, joka alkaa heittämään tavaroita roskiin kun sitä pyytää siivomaan? 🐵🐒

Vierailija
75/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet 100% vastuussa omista tunteistasi.

Oma vika jos ärsyttää, oma vika jos on surullinen. Oma vika, että lyön?

Vierailija
76/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi päätyä sellaisen miehen kanssa ostamaan talon puoliksi, joka alkaa heittämään tavaroita roskiin kun sitä pyytää siivomaan? 🐵🐒

Luulisi, toivoisi, että nuo piirteet tulevat esiin ennen kuin on noin syvällä suhteessa.

Vierailija
77/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen kanssa pitää olla yhdessä ja vielä lapsikin piti tehdä? Miksi miksi miksi miksi miksi?

Vierailija
78/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voi tehdä vauvalleen jo Tinder profiilin ja kirjoittaa sinne nuo sukka-wc paperi-roska asiat, ettei tytär teini-iässä valitse miestä yhtä huonosti kuin äiti.

Vierailija
79/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukat löytää nyt tiensä vihdoin ja viimein pyykkikoriin! \o/ 

Yksi makkarissa, toinen kylppärissä ja kolmas pyykkihuoneessa. Helpompi kerätä kuin pitkin ja poikin lattioita/tuoleja vaikka kolmeen pyykkikoriin joudunkin kurkkaamaan ennen pesua :D 

Vierailija
80/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun oon ollut vaan yhden miehen kanssa, niin sitä ei tiedä paremmasta. Kaikki miehet on sikoja. Viivi ja Wagnerissakin mies kuvataan sikana. Miehelle sopii ylsinkertainen toteutus, roskiin. Pois mielestä, pois silmistä. Taikaa arkeen.