Kumppanin ärsyttävät tavat - onko vain minulla näin?! 😤
Tarvitsen nyt vähän purkamista ja haluan kuulla, että en ole ainoa.
Mieheni jättää AINA likaiset sukat keittiön tuolille! Siis miksi?? Meillä on pyykkikori kylpyhuoneessa, mutta EI - keittiön tuoli on ilmeisesti se paras paikka märille ja hikisille sukille! 🤢
Ja tämä ei ole ainoa juttu WC-paperi loppu? Ei vaihdeta uutta rullaa. Astiat tiskiin? Jätetään tiskipöydälle likoamaan viikoksi. Roskat täynnä? En huomannut.
Nyt kun vauva on syntynyt, nämä pienet asiat tuntuvat vielä isommilta. Kun olen yöllä imettänyt ja nukkunut 3 tuntia, ja sitten näen ne saatanan sukat tuolilla, tekisi mieli itkeä ja huutaa samaan aikaan! 😭
Kertokaas, mitä TEIDÄN kumppaneillanne on näitä ihania tapoja? Ja miksi he eivät vain OSA laittaa asioita oikeille paikoilleen?!
Vai olenko minä vain liian nirso? (Ei ole btw, kyse on ihan perus siisteydestä!!)
Kommentit (170)
Miksi ihmeessä olet tuollaisen mieslapsen kanssa? Hän pitää sinua äitinään ja siitä huolimatta nussiikin vielä. Sairasta. M54
Vierailija kirjoitti:
Jätä miehen pyykit pesemättä. Itse heittäisin sukat roskiin jos ne eivät siirry pyykkikoriin asiasta kertomisesta huolimatta. Sulla on ihan tarpeeksi tekemistä jo siinä että huolehdit itsestäsi ja vauvasta. Aikuista miesvauvaa ei tarvitse hoivata. Jos miesvauva ei kasva aikuiseksi mieheksi niin miesvauva päästetään vapauteen etsimään uutta äitiä.
Jos lapsenne on tyttö on mahdollista että tulevaisuudessa miesvauva olettaa tyttärensä hoitavan miesvauvan asioita kuten pyykinpesua. Jos lapsi on poika niin miesvauva kasvattaa tästä uuden miesvauvan seuraavan naisen ongelmaksi.
Totta hitossa ensin perustetaan se perhe ja sitten ruvetaan kasvattamaan aikuistalasta.🤦 Te naiset ootte niin noloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä heittäisin sukat roskikseen, jos joku keittiöni tuolille sellaiset likaisina jättäisi.
Mutta jos sukkien jättäjä omistaa puolet asunnosta ja sukkien heittämisen jälkeen vie merkkilaukkusi roskikseen vedoten siihen, että se ärsytti häntä?
No tietysti ottaisin avioeron jos mies paljastuisi noin kieroksi. Jotain vallanhalua ja kontrollointia tollaisessa on varmaan takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä heittäisin sukat roskikseen, jos joku keittiöni tuolille sellaiset likaisina jättäisi.
Mutta jos sukkien jättäjä omistaa puolet asunnosta ja sukkien heittämisen jälkeen vie merkkilaukkusi roskikseen vedoten siihen, että se ärsytti häntä?
Whoa whoa, tuo kuulostaa jo ihan eri tilanteelta kuin se mitä itse tarkoitin!
Jos kumppani tahallaan tuhoaa tai heittää pois sun tavaroita kostoksi siitä, että pyysit häntä siistimään omat tavaransa, niin se EI ole normaalia parisuhteen kinastelua. Se on jo ihan jotain muuta.
Normaalissa parisuhteessa molemmat kunnioittaa toisen omaisuutta, vaikka olisi välillä ärsyttynyt. Se että joku heittää toisen laukun roskiin koska se ärsytti kuulostaa aika pelottavalta kontrolloivalta käytökseltä.
Oma asunto tai ei, se ei anna oikeutta tuhota
Vastasin tähän viestiin "Kyllä minä heittäisin sukat roskikseen, jos joku keittiöni tuolille sellaiset likaisina jättäisi.". Sukat on yhtä paljon toisen omaisuutta kuin merkkilaukku. Jos kumppani heittää sukat roskiin siksi, että ne ärsyttävät, niin miksi toinen ei saa viskoa merkkilaukkua perään samasta syystä? Ei sukkien heittäminen roskiin ole sekään normaalia parisuhteessa kinastelua, se on puhdasta vallankäyttöä. Miksi asunnon toisella asukkaalla on mielestäsi oikeus viskoa sukat roskiin etkä pidä sitä ongelmana, mutta kun naisen merkkilaukkuun kosketaan, onkin kyseessä jo pelottavan kontrolloiva käytös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet itse virheetön ja voit vaatia muilta täydellisyyttä? Jos sen kumppanin siihen rinnallesi haluat joudut jonkun verran sietämään myös epätäydellisyyttä. Kenessäkään meissä ei ole vain niitä rakastettavia piirteitä.
Jos se, että vie pyykit pyykikoriin ja osallistuu oman kotinsa siivoamiseen, kun on siellä sotkenutkin, on täydellisyyden vaatimista, niin ei ole tainnut pahemmin olla vastoinkäymisiä miehen elämässä :D Rankkaa olla mies! Ihan omia jälkiään pitäisi korjata omassa kodissaan, eikä nakittaa kaikkea äidill... siis vaimolle.
Olen aina ihmetellyt sitä, että perussiisteys omassa kodissa on jotenkin täydellisyyden vaatimista. Ei me pyydetä että se rakentaa Taj Mahalin tai opettelee kukkien sitomista - me pyydetään että se vie omat pyykkinsä pyykikoriin. PYYKIKORIIN joka on 5 metrin päässä!
Ja tuo rankkaa olla mies -valitus Ai että pitää imuroida kerran viikossa ja laittaa lautaset koneeseenkin! Kuinka he selviävät työelämästä, jos kotona pystyy olemaan vain täydellisen avuton olento? 🤔
Mutta se äidin mainitseminen oli kultaa. Siinähän se ongelma on - moni mies hakee kotoa sellaista äitiä joka hoitaa kaiken, ei tasavertaista kumppania. Ja kun ei saa, niin alkaa se märehtiminen siitä kuinka perfektionistinen vaimo on kun pyytää kantamaan vastuuta omista jäljistään.
Huvittavaa on myös se, että nämä samat miehet hoitavat työpaikoilla kaiken moitteettomasti - siellä kyllä osataan olla vastuussa ja huolehtia asioista. Kotona vaan muuttuu yhtäkkiä kykenemättömäksi? 🙄
Ei tässä mitään ihmeitä pyydetä, vaan ihan perus-aikuisuutta!
Eiköhän se mies tee tuon tarkoituksella. Kun koti ei ole hänen kotinsa, se on sinun näyttämösi, niin mies jättää jälkiä itsestään sinne tänne. Jos ne ärsyttävät, niin kysy itseltäsi, ärsyttävätkö sukat vai sittenkin mies.
Mutta älä kysy mieheltä, onko sinussa jotain, mikä saa hänet joka päivä pohtimaan eroa. Usko tai älä, takuuvarmasti on, mutta sinä et halua kuulla liikakiloistasi tai naistenlehdistä sohvalla tai eteisen täyttävistä kengistä.
Vierailija kirjoitti:
Apua, missähän sikolätissä porukka asuu, jos parisuhteessa ei saa omia likaisia vaatteitaan lattialta tai tuoleilta pois, ei saa tiskejä tiskattua, ei saa astianpesukonetta täytettyä ja tyhjennettyä, ei saa imuroitua, ei saa laitettua ruokaa...
Holhouksen alaisuuteenhan jonnekin vammaisten laitokseen tuollaiset kuuluvat, kun on noin vakavia mielenterveysongelmia ja haasteita arjessa.
Meillä on kaikki vähän heikunkeikun eikä mitään Instagram-kotia jossa kotityöt yms on se oman egon jatke jonka avulla päteä.
Vierailija kirjoitti:
Kengät riisuttu satunnaiseen huoneeseen.
Laukkuja/reppuja/pussukoita kaikissa huoneissa siinä kohtaa missä sattui putoamaan.
Astiat siinä missä kädestä irtosivat, olkkarissa, keittiön pöydällä, missä milloinkin.
Kierrätettävät roskat pitkin tiskipöytää (meillä olisi asiallinen astia joka laadulle).
Likaiset sukat tai milloin mitkäkin riisutut likaiset vaatteet olkkarin sohvalla.
Käytettyjä nenäliinoja ympäriinsä asunnossa.
Pyykkikorissa housut+pikkarit yhdistelmiä mytyssä, kaikki tavarat ja roskat taskuissa.
(Liian täydessä koneessa pyykätyt) pyykit mytättyinä tiukkaan ruttuun naruille.
Kylpyhuoneen ja kaikkien vessojen _kaikki_ tasot täynnä avonaisia kemikaalipurkkeja, meikkikasoja, fööni, käytettyjä vanulappuja jne.jne.
Jos on laittanut ruokaa (harvinaista) niin keittiö on pommin jäljiltä mausteita, likaisia valmistusastioita, roskaa. Mitään ei ole l
Ai, taas vaihteeksi naikkonen esittää miekkosta täällä naikkosten palstalla. Erittäin yllättävä ja uusi asia. 🥱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet itse virheetön ja voit vaatia muilta täydellisyyttä? Jos sen kumppanin siihen rinnallesi haluat joudut jonkun verran sietämään myös epätäydellisyyttä. Kenessäkään meissä ei ole vain niitä rakastettavia piirteitä.
Jos se, että vie pyykit pyykikoriin ja osallistuu oman kotinsa siivoamiseen, kun on siellä sotkenutkin, on täydellisyyden vaatimista, niin ei ole tainnut pahemmin olla vastoinkäymisiä miehen elämässä :D Rankkaa olla mies! Ihan omia jälkiään pitäisi korjata omassa kodissaan, eikä nakittaa kaikkea äidill... siis vaimolle.
Olen aina ihmetellyt sitä, että perussiisteys omassa kodissa on jotenkin täydellisyyden vaatimista. Ei me pyydetä että se rakentaa Taj Mahalin tai opettelee kukkien sitomista - me pyydetään että se vie omat pyykkinsä pyykikoriin. PYYKIKORIIN joka on 5 metri
Kuuluvatko nuo asiat perusaikuisuuteen vai sittenkin naisen kuvitelmiin siitä, miten hänen kuplassaan toimitaan? Mitä kamalaa tapahtuu, jos tuolilla on sukat? Mistä sinä tiedä, ovatko ne menossa pyykkiin vai jalkaan. Kannattaa vilkaista makuuhuoneeseen, siellä on tuolinkarmilla naisen puolipitoisia vaatteita "ihan oikealla paikallaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, missähän sikolätissä porukka asuu, jos parisuhteessa ei saa omia likaisia vaatteitaan lattialta tai tuoleilta pois, ei saa tiskejä tiskattua, ei saa astianpesukonetta täytettyä ja tyhjennettyä, ei saa imuroitua, ei saa laitettua ruokaa...
Holhouksen alaisuuteenhan jonnekin vammaisten laitokseen tuollaiset kuuluvat, kun on noin vakavia mielenterveysongelmia ja haasteita arjessa.
Meillä on kaikki vähän heikunkeikun eikä mitään Instagram-kotia jossa kotityöt yms on se oman egon jatke jonka avulla päteä.
Joo ei todellakaan ole kyse mistään Instagram-kodista tai päteilystä!
Meilläkin on ihan normaali koti - leluja lattialla, tiskejä tiskipöydällä ja pölyä hyllyillä. En vaadi mitään täydellisyyttä, mutta just se että kun laitan ruokaa niin en halua että keittiön tuolilla heiluu miehen hikoset sukat. Se pilaa kyllä ruuanlaiton tunnelman aika tehokkaasti! 🤢
Kyse ei ole siitä että koti näyttäisi hienolta ulospäin, vaan siitä että pystyy käyttämään sitä tilaa mihin se on tarkoitettu. Keittiö ruuanlaittoon, ei likaisten vaatteiden säilytykseen.
Sama kuin jos joku jättäisi märät uimapuvut sohvalle - ei siinä ole kyse perfektionismista vaan siitä, että haluaa pystyä istumaan sohvalla kuivilla housuilla! 😂
Mun mielestä se on ihan normaalia että haluaa että ruoanlaittoalue on suhteellisen siisti kun siellä käsittelee ruokaa. Se ei ole mitään egon jatketta vaan ihan perusterveyttä ja hygienian huomioimista.
Kyllä mä ymmärrän että koti on elämistä varten, ei katseltavaksi - mutta senkin voi tehdä ilman että jättää likaiset vaatteet sinne missä syödään! 🤷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt sitä, että perussiisteys omassa kodissa on jotenkin täydellisyyden vaatimista. Ei me pyydetä että se rakentaa Taj Mahalin tai opettelee kukkien sitomista - me pyydetään että se vie omat pyykkinsä pyykikoriin. PYYKIKORIIN joka on 5 metri
Kunhan nainen saa määritellä sen aikuisuuden? Mitäköhän siitä tulisi jos mies alkaisi päättämään milloin ja miten siivotaan, mitä syödään, milloin käydään kaupassa, miten pyykit pestään, jne.😂
Vierailija kirjoitti:
Minun mies ei tyhjennä ennen tiskausta astioiden kuivaushyllyä, laittaa/ tunkee märät tiskit kuivien päälle. Samoin se ruokailuväline kori, ei ikinä tyhjennä sitä, märät aterimet kuivien sekaan. Ei millään mene sana perille...
Miehet tekevät sen tahallaan, koska tietävät että te annatte periksi ja lopulta teette kotityot. Tämän takia en ikänä huoli miestä saman katon alle! N44
Ei ole. Illalla laittaa tuolille puhtaat sukat ja paidan. Riisuu likaiset pyykkikoppaan. Aamuisin tyhjentää astianpesukoneen ennenku lähtee töihin. Ruokatiskit kerää ja laittaa koneeseen. Pesee omat pyykkinsä, poika omansa ja minä muut. Toki mies pesee pyyhe- ja lakanapyykkiä, jos olen töissä. Ruokaa laittaa molemmat. Siivous yhdessä. Kun poika oli vauva, heräsi syöttämään tissimaitoa pullosta. Mikroa meillä ei ole vieläkään. Antaa suukon mennen tullen palatessa. Mitään en ole pyytänyt, on luonteeltaan avulias ja hyväsydäminen. Tämmöistä meillä ollu 20 vuotta.
Olen ihan paskaukko. Kotonani on hirveää, enkä pysty tekemään mitään. Keittiön tuolilla on kilo hikisiä sukkia. Olen vaan niin pohjattoman paska mies.
eikö tatuoitu jännä mie osaa tapoja ei ihme ensin on äiti passannut ja sitten vankilassa täyshoidossa.
Tiedän tunteen.
Todellakin tekee mieli itkeä, huutaa ja polkea jalkaa, kun tyhjä muovikassi lojuu keskellä keittiön pöytää, vaikka niille on paikka allaskaapissa, joka on siinä metrin päässä. Likaiset ja puolipitoiset vaatteet ukko jättää melkolailla siihen, mihin sattuvat päältä putoamaan, samoin lähes kaikki roskat. Kaappien ovet ja vetolaatikot jättää retkottamaan auki ja asia, joka sieltä kaapista/laatikosta on otettu ulos, ei varmasti päädy sinne takaisin, vaan kun tarve loppuu, tavara jää makaamaan johonkin tasolle. Oikeastaan juuri mikään ei koskaan miehen jäljiltä päädy takaisin sinne, mistä on otettu, mistä seuraa, että minä en niitä löydä, kun tarvitsisin ja joskus ei löydä enää mies itsekään.
Joku mainitsi, että mies survoo märät tiskit kuivauskaappiin kuivien päälle. Niin tekee minunkin mieheni. Ihan sama, vaikka kaappi olisi tupaten täynnä, ei varmasti vaivaudu sitä tyhjentämään, vaan runnoo vain uudet tiskit sinne sekaan. Ei ole yksi kerta, kun mulle on tullut kuivauskaappia avatessa leikkuuveitsi syliin, koska kaappi on ollut miehen jäljiltä niin täynnä ja typerästi järjestetty, että tavarat vyöryvät päälle kun avaa oven.
Inhoan riitelyä ja nalkuttamista, joten yleensä nielen kiukkuni ja siivoan tuon ison kakaran jälkiä korvat sauhuten ja kiitän itseäni siitä, etten ole sen kanssa erehtynyt lapsia tekemään. Vttu täällä lentäisi leipäveitset muutenkin kuin omin voimin astiakaapista, jos lastenhoidon päälle pitäisi vielä mieslapsenkin sotkut siivota.
Vierailija kirjoitti:
Ei kenenkään tule sikolätissä elää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta v i t t u a k a a n sun ulina miksi kuvittelet että jotakuta kiinnostaisi? Se on sinun ongelma, tee asialle jotain ja lopeta valitus saatanan naislapsi.
Pese sukkas ja siivoa suusi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mies ei tyhjennä ennen tiskausta astioiden kuivaushyllyä, laittaa/ tunkee märät tiskit kuivien päälle. Samoin se ruokailuväline kori, ei ikinä tyhjennä sitä, märät aterimet kuivien sekaan. Ei millään mene sana perille...
Nalkutahan vähän lisää niin ei oo enää miestä 😁
Uskon, että monille olisi suuri helpotus 😅
Whoa whoa, tuo kuulostaa jo ihan eri tilanteelta kuin se mitä itse tarkoitin!
Jos kumppani tahallaan tuhoaa tai heittää pois sun tavaroita kostoksi siitä, että pyysit häntä siistimään omat tavaransa, niin se EI ole normaalia parisuhteen kinastelua. Se on jo ihan jotain muuta.
Normaalissa parisuhteessa molemmat kunnioittaa toisen omaisuutta, vaikka olisi välillä ärsyttynyt. Se että joku heittää toisen laukun roskiin koska se ärsytti kuulostaa aika pelottavalta kontrolloivalta käytökseltä.
Oma asunto tai ei, se ei anna oikeutta tuhota kumppanin tavaroita. Se on jo ihan eri kategoria kuin se, että jättää omat sukkansa lattialle.
Toivottavasti et ole tuollaisessa tilanteessa itse? Jos olet, niin ehkä kannattaisi jutella jonkun ulkopuolisen kanssa asiasta. Tällainen ei ole terve dynamiikka parisuhteessa, oli sitten omistussuhteet mitkä tahansa.