Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumppanin ärsyttävät tavat - onko vain minulla näin?! 😤

Vierailija
07.08.2025 |

Tarvitsen nyt vähän purkamista ja haluan kuulla, että en ole ainoa.

Mieheni jättää AINA likaiset sukat keittiön tuolille! Siis miksi?? Meillä on pyykkikori kylpyhuoneessa, mutta EI - keittiön tuoli on ilmeisesti se paras paikka märille ja hikisille sukille! 🤢

Ja tämä ei ole ainoa juttu WC-paperi loppu? Ei vaihdeta uutta rullaa. Astiat tiskiin? Jätetään tiskipöydälle likoamaan viikoksi. Roskat täynnä? En huomannut.

Nyt kun vauva on syntynyt, nämä pienet asiat tuntuvat vielä isommilta. Kun olen yöllä imettänyt ja nukkunut 3 tuntia, ja sitten näen ne saatanan sukat tuolilla, tekisi mieli itkeä ja huutaa samaan aikaan! 😭

Kertokaas, mitä TEIDÄN kumppaneillanne on näitä ihania tapoja? Ja miksi he eivät vain OSA laittaa asioita oikeille paikoilleen?!

Vai olenko minä vain liian nirso? (Ei ole btw, kyse on ihan perus siisteydestä!!)

Kommentit (170)

Vierailija
21/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko tehdä lapsi miesvauvan kanssa jolla ei ollut lainkaan seurustelukokemusta ennen sinua?

Vierailija
22/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä sitten muuttuu kun oikein paljon nalkutan? Kyllä se siitä sitten muuttuu, kun saadaan lapsia? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet itse virheetön ja voit vaatia muilta täydellisyyttä? Jos sen kumppanin siihen rinnallesi haluat joudut jonkun verran sietämään myös epätäydellisyyttä. Kenessäkään meissä ei ole vain niitä rakastettavia piirteitä.  

Jos se, että vie pyykit pyykikoriin ja osallistuu oman kotinsa siivoamiseen, kun on siellä sotkenutkin, on täydellisyyden vaatimista, niin ei ole tainnut pahemmin olla vastoinkäymisiä miehen elämässä :D Rankkaa olla mies! Ihan omia jälkiään pitäisi korjata omassa kodissaan, eikä nakittaa kaikkea äidill... siis vaimolle.

Vierailija
24/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä pitää kunnioittaa, että se on myös sen kumppanin koti, eli jos ei halua mätiä sukkia keittiöön niin ei pitäisi olla kovin vaikea asia toteuttaa.

Toki joskus pitää myös tehdä kompromisseja jos kumppani haluaa, että tehdään eri tavalla. Näistä pitää sitten pystyä keskustella ja sopia. Mitä kumppani on vastannut kun olet kertonut ettet tykkää? Vai tekeekö hän vaan mitä huvittaa ottamatta huomioon ettei ole ainut ihminen joka siellä asuu? Minusta tuo kuulostaa kunnioituksen puutteelta ja aika tyhmältä, että pitää noin pienestä asiasta tehdä vaikeaa.

Vierailija
25/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene hoitoon jos märät ja hikiset sukat aiheuttaa noin paljon ahdistusta. Vika on sun päässä.

Mulla vaimo jättää paskaset kalsarinsakin minne sattuu. En näe ongelmaa, siirrän ne pyykkikoriin. Parisuhde on tiimityötä, meillä ainakin molemmilla omat huonot tapansa joiden kanssa luovitaan. 

Totta kai jättää, kun sinä siirrät ne pyykkikoriin. Jättikö hän sinkkuna ollessaan ja yksin asuessaan kalsarinsa aina lattialle eikä saanut niitä koskaan itse pesukoneeseen?

Höpöhöpö. Katsos kun ei terve ihminen toimi niin että käyttää kumppaniaan noin hyväksi. Yksin asuessaan toimi aivan samoin.

Vierailija
26/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex torkutti ja varmaan 15 kertaa. Vee että meni hermo jos ois kerranki saanu nukkua pitempään kun oli iltavuoro. Ex;)

Vierailija
27/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä pitää kunnioittaa, että se on myös sen kumppanin koti, eli jos ei halua mätiä sukkia keittiöön niin ei pitäisi olla kovin vaikea asia toteuttaa.

Toki joskus pitää myös tehdä kompromisseja jos kumppani haluaa, että tehdään eri tavalla. Näistä pitää sitten pystyä keskustella ja sopia. Mitä kumppani on vastannut kun olet kertonut ettet tykkää? Vai tekeekö hän vaan mitä huvittaa ottamatta huomioon ettei ole ainut ihminen joka siellä asuu? Minusta tuo kuulostaa kunnioituksen puutteelta ja aika tyhmältä, että pitää noin pienestä asiasta tehdä vaikeaa.

Tuossa nähdäkseni molemmat tekevät pienestä asian suuren :)

Vierailija
28/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, missähän sikolätissä porukka asuu, jos parisuhteessa ei saa omia likaisia vaatteitaan lattialta tai tuoleilta pois, ei saa tiskejä tiskattua, ei saa astianpesukonetta täytettyä ja tyhjennettyä, ei saa imuroitua, ei saa laitettua ruokaa... 

Holhouksen alaisuuteenhan jonnekin vammaisten laitokseen tuollaiset kuuluvat, kun on noin vakavia mielenterveysongelmia ja haasteita arjessa.

Vierailija
29/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet 100% vastuussa omista tunteistasi.

Vierailija
30/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi märkiä sukkia pyykkikoriin. Päivänselvistä syistä.

Vierailija
31/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä teidän uuvattimiehet sitten selviää töissä? Ei ole tullut huomautuksia pomolta tai potkuja? Eivät osaa muuttaa käyttäytymistään, jos pomo sanoo, että näin toimitaan jatkossa?

Eli osaavat kyllä. Eivät vaan kotona viitsi, kun on kivempaa jättää naiselle ne hommat. Joka taas kertoo kunnioituksen puutteesta ja mies joka ei kunnioita, ei rakasta.

Tekisin itse omat johtopäätökset.

No höpö höpö, ompa tarkkaa! Sanoo isäni ja naurahtelee. Ei ihme, että äitini otti avioeron.

Vierailija
32/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, kyllä on miehellä ärsyttäviä tapoja mutta niin on minullakin. Väsyneenä ne on joskus liikaa, mutta muuten niiden kanssa on oppinut elämään.

Vierailija
33/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kengät riisuttu satunnaiseen huoneeseen.

Laukkuja/reppuja/pussukoita kaikissa huoneissa siinä kohtaa missä sattui putoamaan.

Astiat siinä missä kädestä irtosivat, olkkarissa, keittiön pöydällä, missä milloinkin.

Kierrätettävät roskat pitkin tiskipöytää (meillä olisi asiallinen astia joka laadulle).

Likaiset sukat tai milloin mitkäkin riisutut likaiset vaatteet olkkarin sohvalla.

Käytettyjä nenäliinoja ympäriinsä asunnossa.

Pyykkikorissa housut+pikkarit yhdistelmiä mytyssä, kaikki tavarat ja roskat taskuissa.

(Liian täydessä koneessa pyykätyt) pyykit mytättyinä tiukkaan ruttuun naruille.

Kylpyhuoneen ja kaikkien vessojen _kaikki_ tasot täynnä avonaisia kemikaalipurkkeja, meikkikasoja, fööni, käytettyjä vanulappuja jne.jne.

Jos on laittanut ruokaa (harvinaista) niin keittiö on pommin jäljiltä mausteita, l

Aivan kuin lista mun vaimon tavoista 😂 ihan pelottavan tarkka.

Täällä kolmas jolla tuollainen nainen. Noista osuu lähes kaikki.

Vierailija
34/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä heittäisin sukat roskikseen, jos joku keittiöni tuolille sellaiset likaisina jättäisi.

Mutta jos sukkien jättäjä omistaa puolet asunnosta ja sukkien heittämisen jälkeen vie merkkilaukkusi roskikseen vedoten siihen, että se ärsytti häntä?

Vierailija
35/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä miehen pyykit pesemättä. Itse heittäisin sukat roskiin jos ne eivät siirry pyykkikoriin asiasta kertomisesta huolimatta. Sulla on ihan tarpeeksi tekemistä jo siinä että huolehdit itsestäsi ja vauvasta. Aikuista miesvauvaa ei tarvitse hoivata. Jos miesvauva ei kasva aikuiseksi mieheksi niin miesvauva päästetään vapauteen etsimään uutta äitiä.

Jos lapsenne on tyttö on mahdollista että tulevaisuudessa miesvauva olettaa tyttärensä hoitavan miesvauvan asioita kuten pyykinpesua. Jos lapsi on poika niin miesvauva kasvattaa tästä uuden miesvauvan seuraavan naisen ongelmaksi.

Vierailija
36/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet itse virheetön ja voit vaatia muilta täydellisyyttä? Jos sen kumppanin siihen rinnallesi haluat joudut jonkun verran sietämään myös epätäydellisyyttä. Kenessäkään meissä ei ole vain niitä rakastettavia piirteitä.  

Jos se, että vie pyykit pyykikoriin ja osallistuu oman kotinsa siivoamiseen, kun on siellä sotkenutkin, on täydellisyyden vaatimista, niin ei ole tainnut pahemmin olla vastoinkäymisiä miehen elämässä :D Rankkaa olla mies! Ihan omia jälkiään pitäisi korjata omassa kodissaan, eikä nakittaa kaikkea äidill... siis vaimolle.

Hih hih

Vierailija
37/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei osaa alkeellisiakaan siivous- tai kotitöitä. On niin avuton, että minulle pitäisi ihan oikeasti maksaa jo palkkaa, kun teen ihan kaiken.

Vierailija
38/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa nähdäkseni molemmat tekevät pienestä asian suuren :)

Aijaa, itselle nähdäkseni se on vaimolle tärkeää kun ihan teki siitä aloituksen vauvapalstalle. Mutta vaimoa vähättelemällä se suhde pelaa kivasti miehen pussiin. Heijastuu varmasti myös muissa asioissa.

Vierailija
39/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene hoitoon jos märät ja hikiset sukat aiheuttaa noin paljon ahdistusta. Vika on sun päässä.

Mulla vaimo jättää paskaset kalsarinsakin minne sattuu. En näe ongelmaa, siirrän ne pyykkikoriin. Parisuhde on tiimityötä, meillä ainakin molemmilla omat huonot tapansa joiden kanssa luovitaan. 

Totta kai jättää, kun sinä siirrät ne pyykkikoriin. Jättikö hän sinkkuna ollessaan ja yksin asuessaan kalsarinsa aina lattialle eikä saanut niitä koskaan itse pesukoneeseen?

Höpöhöpö. Katsos kun ei terve ihminen toimi niin että käyttää kumppaniaan noin hyväksi. Yksin asuessaan toimi aivan samoin.

Nainen on lapsen tasolle typistetty uhri jota paha paha mies silkkaa pahuuttaan käyttää hyväkseen? Jumalauta, tuollaisia miehiä käsketään vetämään käteen, jossain muualla kuin samassa osoitteessa. 

Vierailija
40/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, missähän sikolätissä porukka asuu, jos parisuhteessa ei saa omia likaisia vaatteitaan lattialta tai tuoleilta pois, ei saa tiskejä tiskattua, ei saa astianpesukonetta täytettyä ja tyhjennettyä, ei saa imuroitua, ei saa laitettua ruokaa... 

Holhouksen alaisuuteenhan jonnekin vammaisten laitokseen tuollaiset kuuluvat, kun on noin vakavia mielenterveysongelmia ja haasteita arjessa.

Ne on koteja, joissa kylppärin kaapissa on sisältönä kokonainen kemikalio-osasto, vaatehuoneessa on vain naisen vaatteita ja miehen urheilukamppeet n siivouskomerossa, koska naisen mukaan ne ei mahdu muualle.

Jos naista suututtaa sukat ja tiskit jne., niin nainen joko korjaa tilanteen tai antaa asian olla. Koska jos vaatii miestä toimimaan vastoin luonnettaan, saa aika äkkiä huomata, että kengistä puolet on kadonnut eikä netflixin tunnukset toimi. Todennäköisesti myös miestä ärsyttävät naisen pienet mitättömät jutut, mutta hän ei niistä nalkuta.

Ihan tiedoksesi: kaupungissa ei tarvitse tehdä ruokaa, sen voi tilata kotiin. Ap ei kertonut, että noutoruokarasiat jäävät pöydälle.