Kävin taas kampaajalla pilaamass hiukset
Miksi paksu taipuisa hius pitää ohentaa kengännaruksi? Mistä löytyisi kampaaja Helsingistä, joka leikkaa siksi, että lopputulos olisi nätti, eikä siksi että se rouhiminen ja rikkominen saksilla on niin nautinnollista? Halusin vain vähän tasoittamista, mutta hiusten paksuudesta lähti puolet ja melkein kaikki kasvatettu pituus. Nyt latvat on ohuet hörsylät ja taipuilee miten sattuu. Hiukset oli paremmat ennen leikkaamista. Tämän tyypin piti olla oikein hiusstylisti
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Missä saa kunnon ohennuksen ja kerrostuksen? Itse pyydän aina, että kerrostakaa ja ottakaa vaan volyymista ihan reippaasti pois ja lopputuloksena on suoraan pätkäisty, vähän latvoista nyhrätty leikkaus, joka paksussa taipuisassa hiuksessa on yhtä tyhjän kanssa. Viimeksi tosin ottivat yli 10cm enemmän kuin mitä alunperin oli sovittu, nyt mennyt vuosi kasvatellessa pituutta takaisin...
Mulla sama! Ihan sama missä kampaamossa käyn, niin lopputulos on kansantanhuja harrastavan luotisuoraan leikattu latva.
Miksi kampaaja ei itse varmista ja kysele kunnolla, onko ymmärtänyt varmasti oikein asiakkaan toiveen!?
Jos itse leikkasin jonkun hiuksia, haluaisin olla varma mitä hän tahtoo.
Minulla oli upea miespuolinen luottokampaaja, jonka luona kövin monta vuotta. Kun hänelle tuli avioero hän muuttui sietämättömäksi pälättäjäksi. En kerta kaikkiaan kestänyt kuunnella miehen taukoamatonta puhetulvaa.
Nyt on tukka huonolla leikkauksella ollut jo pari vuotta, kasva vaan.
Leikkaan itse ja hyvä lopputulos. Olen saanut jopa kehuja ja kysytty millä kampaajalla käyn 🙂
Minä myös ihmettelen miksi ne latvoja ei voi leikata suoraan , vaan aina ihmeellisesti saksitaan ne niin että kääntyvät mihin sattuu ja ohennellaankin , vaikka minulla on todella ohuet ja hennot hiukset muutenkin . Sanon kyllä joka kerran että vain tasoitetaan , mutta ei näy vain onnistuvan .
Kyllä oudolta vaikuttaa hiusten leikkaustyyli jossa nostetaan ensin nippu hiuksia ylös ja " sahataan" saksilla edestakaisin.
Vierailija kirjoitti:
👵🏻: Kyllä MINÄ tiedän kaiken hiuksista ja tukkamuodista, yksikään hiusten asiantuntija EI TIEDÄ!!!
Jos hiusten asiantuntija leikkaa jotakin muuta kuin sitä, mistä on asiakkaan kanssa sovittu, niin hän ei osaa työtään.
Älä hyvä ihminen mene kampaajalle, jos et halua, että hiuksiasi leikataan!
Yleensä hiusten tasoitukseen ilman pesua on varattu todella lyhyt työaika, se voi olla esim. 10-30min. Eipä siinä ajassa muuta ehtisi tekemäänkään.
Hämmästelen kyllä näitä juttuja, että on muka leikattu puolet hiuksista pois, tai ohennettu, kerrostettu ja ties mitä vaikka on varannut vain latvojen tasauksen. Miksi ihmeessä kampaaja tekisi ylimääräistä työtä, josta ei edes makseta ja johon ei ole edes varattu riittävää työaikaa?
Yleensä juttu menee ihan toisinpäin, eli asiakkaat varaa sen pelkän tasauksen ja oikeasti odottavat mallinmuutosta ja sitten suuttuvat, kun pitäisi varata pidempi ja kalliimpi aika.
Kyllä niitäkin asiakkaita on, jotka eivät todella halua, että hiuksia leikataan yhtään. Hiukset voi olla hyvin hapsuiset ja katkeilleet ja pyydetään siistimään ja lyhentämään 5mm. Sellaisessa tilanteessa pitää selittää, että käytännössä mitään muutosta ja näkyvää siistiytymistä siinä ei sitten näy, koska latva on niin epätasainen, että 5mm ei tasoitukseen riitä. Varmistetaan asiakkaan tahto, eikä tietenkään leikata yhtään enempää! Enkä usko että kukaan näin tekisi. Miksi ihmeessä muka tekisi, koska tavoitteena on, että asiakas tulee uudestaan, niin tottakai tehdään mitä asiakas haluaa. Joskus asiakkaat ei vaan tajua sitä, että jos hiukset on epätasaiset ja hapsuiset, niin se olemassa oleva epätasaisuus/rikkonaisuus/hapsuisuus ei sieltä poistu sillä pienellä tasoituksella. Sitten kotona ihmetellään kun hiukset on edelleenkin epäsiistit.
Asiakkaille, jotka ei halua leikkausta on hyvä suositella hiusta vahvistavia ja kasvua tukevia hoitoja leikkausten sijaan ja suositella pidentämään leikkuuväliä vaikka puoleen vuoteen tai jopa vuoteen tarvittaessa. On ihan turhaa asiakkaan maksaa työstä, jota ei edes itse halua tehtävän.
Mä kerron aina tarkasti miten haluan että leikataan ja aina oon saanut mitä olen pyytänyt.
Menet kampaajalle joka maksaa 200 euroa kerta. Haluat hiemna siistiä ja kerrot että kasvatat joten ei mielellään oteta paljoa pituudesta.
Lopputulos : Googlatkaa Mia Farrowin hiusten Vidal Sassoon leikkausmalli elokuvasta Rosemaryn painajainen.
Vierailija kirjoitti:
Menet kampaajalle joka maksaa 200 euroa kerta. Haluat hiemna siistiä ja kerrot että kasvatat joten ei mielellään oteta paljoa pituudesta.
Lopputulos : Googlatkaa Mia Farrowin hiusten Vidal Sassoon leikkausmalli elokuvasta Rosemaryn painajainen.
Viimeksi maksoin reippaasti yli 200 euroa ja oli huonoin leikkaus ja väri missä ikinä käynyt. Eli ei se korkea hinta ole tae mistään paremmasta laadusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano, että lyhentää latvat, mutta ei kerrosta.
Ei onnistunut, hiuksista lähti 20cm, koska se sopi "ikäiselleni paremmin".
Sä itse voit sanoa että ei käy haluan vain sen mitä pyysin, tietysti parempaa vaihtoehtoa tarjotaan ei ole pakko ottaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan.. Ei kukaan usko noin älyttömiä juttuja.
Älä valita, miten esitit toiveesi kampaajalle, oma syy täysin sinun syysi !
Mä näytän kuvan, mitä tahdon ja silti aina tulee paljon lyhyempi. En siksi käykään kuin parin kolmen vuoden välein kun kaipaan jotain uudistusta.
Ota ennen ja jälkeen kuvat ja vie asia kuluttaja-asiamiehelle ja vaadi rahat takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli upea miespuolinen luottokampaaja, jonka luona kövin monta vuotta. Kun hänelle tuli avioero hän muuttui sietämättömäksi pälättäjäksi. En kerta kaikkiaan kestänyt kuunnella miehen taukoamatonta puhetulvaa.
Nyt on tukka huonolla leikkauksella ollut jo pari vuotta, kasva vaan.
Kävin luottokampaajallani lähes 15 vuotta. Paikalliset juorut toki, mutta loppuvaiheessa hän alkoi kirjaimellisesti suu vaahdossa sylki roiskuen huutamaan paikallisen kylän tapahtumista. Kerran sitten vaahdotessaan vain leikkasi, leikkasi ja leikkasi ja jouduin pyytämään lopettamaan, kun etuhiuksia ei ollut kohta ollenkaan. Vaihdoin kampaajaa.
Tälle uudelle kerroin, että haluan selkeän lyhyen tarkkarajaisen polkan. Meni ja leikkasi sellaisen venäläisen pottatukan. Oli olevanaan paikallinen laatukampaaja.
Vaihdoin eläkeikää lähestyvään kampaajaan, joka leikkaa millintarkasti toiveeni mukaan. Ja on uskomattoman halpa ja ottaa vastaan myös myöhään iltaisin ja jopa vappuaattona. Tällaisia kokemuksia pikkukaupungista.
Vierailija kirjoitti:
Sano, että lyhentää latvat, mutta ei kerrosta.
Ei se auta.
Luulisi kyllä, että kampaaja ei omin päin alkaisi ohentamaan ja muotoilemaan