Kollega ei hoida hommiaan
Mä olen sanonut asiasta. Ei se ole mun kaveri. Me ollaan samassa työpaikassa sitä työntekemistä varten.
Oleellisinta on, että se työ hoituu asiallisesti.
Mikäli työkaveri ei hoida omaa osuuttaan, niin se kaatuu sitten meidän muiden päälle.
Itsellä ainskin meni luottamus, kun kahtena peräkkäisenä kertana jätti sovitut asiat tekemättä.
Hehkutti kyllä, että joo jes hän tekee.
Ei tehnyt.
Kommentit (52)
Noi on rasittavia tyyppejä. Hehkuttaa yleisölleen, miten ovat staroja ja homma hoituu, mutta todellisuus on ihan toista.
Siinä lähikollegana vaan ihmettelen, että miten toi kehtaa. Ärsyttää, kun ei tee sitä mitä pitäisi ja, mitä on sovittu.
Sähän olet varsinainen isopää. Selvästi omassa henkilökohtaisessa elämässä on synkkää ja painat kuin jussi suolla ja kaadat muiden niskaan asioita jotka ei heille kuulu ja käyttäydyt kuin joku esimies. Muilla on työelämän lisäksi perhe-elämääkin.
Vierailija kirjoitti:
Noi on rasittavia tyyppejä. Hehkuttaa yleisölleen, miten ovat staroja ja homma hoituu, mutta todellisuus on ihan toista.
Siinä lähikollegana vaan ihmettelen, että miten toi kehtaa. Ärsyttää, kun ei tee sitä mitä pitäisi ja, mitä on sovittu.
Oliko luvat kysytty ylemmältä taholta?
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta oletko selvittänyt asiat että ne voi laittaa harjoittelijan niskoille?
Asiat pitää hoitaa johtoportaan kautta asianmukaisesti, eikä siten että leikit pikkupomoa ilman kenenkään lupaa.
Etenkin jos kyseessä on sinua vanhempi henkilö. Suomalaisessa kultuurissa kunnioitetaan vanhempia vaikka mikä olisi.
Ei ole ikäkysymys. Tän pitäis tehdä yhdessä sovitut kokonaisuuteen liittyvät jutut, mutta vain jättää tekemättä. Selityksiä löytyy.
No kyllä aikuisen iässä pitäisi olla tullut jossain vaiheessa elämää sellaisiakin tilanteita työelämäs vastaan ettei asiat aina hoidu ja ymmärretään kyllä.
Oletteko te nuoret niin uniikkeja pitsireunuksisia lumihiutaleita, että ette kestä pientä pettymystä jos tulee mutkia työelämässä vastaan?
Pistäkää konkurssi ja itkekää nyt.
Vai? Pitäiskö tehdä ne asiat itse?
Vierailija kirjoitti:
Sähän olet varsinainen isopää. Selvästi omassa henkilökohtaisessa elämässä on synkkää ja painat kuin jussi suolla ja kaadat muiden niskaan asioita jotka ei heille kuulu ja käyttäydyt kuin joku esimies. Muilla on työelämän lisäksi perhe-elämääkin.
Joo, niin on mullakin.
Kai sä työssäsi hoidat ne työasiat kuitenkin?
Mun kaverin työpaikalla on 30v. mies, joka aloitti n. vuosi sitten eikä vieläkään osaa mitään. Siis yhtään mitään. On kieltäytynyt opiskelemasta ohjelmia joita koneella pitäisi tehdä ja joka olisi hänen työtä. En ymmärrä edelleenkään miksi tämä kaveri ei saa potkuja. On kuulemma pomon kanssa kaveri. Mutta työt kaatuu muiden niskaan ja pomo saa selitellä tämän tyypin tekemisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on selkeä yhteinen projekti ja samat tehtävät siinä. Tämä on ihan tähän meidän juttuun liittyvä.
otat yhteyttä lähimpään esimieheesi ja kerrot ettei työkaveri tee hommiaan, joka johtaa siihen, että muut joutuu tekemään ne, joka johtaa siihen, että muut stressaantuu liikaa ja tämä nakertaa työpaikan ilmapiiriä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta oletko selvittänyt asiat että ne voi laittaa harjoittelijan niskoille?
Asiat pitää hoitaa johtoportaan kautta asianmukaisesti, eikä siten että leikit pikkupomoa ilman kenenkään lupaa.
Etenkin jos kyseessä on sinua vanhempi henkilö. Suomalaisessa kultuurissa kunnioitetaan vanhempia vaikka mikä olisi.
Ei ole ikäkysymys. Tän pitäis tehdä yhdessä sovitut kokonaisuuteen liittyvät jutut, mutta vain jättää tekemättä. Selityksiä löytyy.
Harjoittelijalle ei teetetä töitä jotka ei sääntöjen mukaan heille kuulu. Onko kyse harjoittelijasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, niin on mullakin.
Sääntöjen mukaan teen. Jos on jotain töitä jotka ei kuulu mulle tehtäväksi ja en saa tehdä niitä, niin en todellakaan tee virhettä ja hanki itselleni ongelmia.
En esimerkiksi ota työpaikan työsuhdeautoa käyttööni, vaikka sitä on ehdotettu, koska mulla ei ole ajolupia. Helposti olisin voinut, mutta menen sääntöjen puitteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on myös ikäkysymys. Älä venkoile vastaan. Seiso suorassa saatana ja noudata sääntöjä.
Meillä on sosiaaliset säännöt ja työporukasta ja työpaikan sisällä olevista ei vuodeta ympärinsä. Juoruhenkilö.
Vierailija kirjoitti:
otat yhteyttä lähimpään esimieheesi ja kerrot ettei työkaveri tee hommiaan, joka johtaa siihen, että muut joutuu tekemään ne, joka johtaa siihen, että muut stressaantuu liikaa ja tämä nakertaa työpaikan ilmapiiriä
Vai onko esimies lomalla ja et uskalla ottaa yhteyttä?
Ole suoraselkäinen ja ota yhteyttä ja hoida hommat. Äläkä syytä muita.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaverin työpaikalla on 30v. mies, joka aloitti n. vuosi sitten eikä vieläkään osaa mitään. Siis yhtään mitään. On kieltäytynyt opiskelemasta ohjelmia joita koneella pitäisi tehdä ja joka olisi hänen työtä. En ymmärrä edelleenkään miksi tämä kaveri ei saa potkuja. On kuulemma pomon kanssa kaveri. Mutta työt kaatuu muiden niskaan ja pomo saa selitellä tämän tyypin tekemisiä.
Tässä kans kyse samanikäluokan ja sattumalta myös sukupuolen, hehkuttajasta.
Tää rehentelee yhteisössä, minkä kerkee.
Me lähikollegat saadaan tuta noi tekemättömyydet.
Ei oo enää luottoa, koska toistuvasti laistaa sanat tehtävät. Valehtelee, että tekee ja sitten lopussa huomataan, että ei siten tehnytkään.
Vierailija kirjoitti:
No sehän on selvästi sun ongelma. Etkö luota pomoon. Et selvästi.
Ehkä voisit kokeilla vallankaappausta ja kertoa että olet parempi pomo.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä aikuisen iässä pitäisi olla tullut jossain vaiheessa elämää sellaisiakin tilanteita työelämäs vastaan ettei asiat aina hoidu ja ymmärretään kyllä.
Oletteko te nuoret niin uniikkeja pitsireunuksisia lumihiutaleita, että ette kestä pientä pettymystä jos tulee mutkia työelämässä vastaan?
Pistäkää konkurssi ja itkekää nyt.
Vai? Pitäiskö tehdä ne asiat itse?
nää kolminelikymppiset alkaa sulaa pitsireunuksista kun asiat ei tapahdu heidän tahtiin. esimies on sitä varten jos uskaltaa ottaa häneen yhteyttä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on selkeä yhteinen projekti ja samat tehtävät siinä. Tämä on ihan tähän meidän juttuun liittyvä.
Ihan sama mitä mulle siitä selittelet.
Mennäänkö ihan ohjeiden mukaisesti?
Miksi olet painostanut harjoittelijan mukaan projekteihisi?
Jättäist harjoittelijan rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, niin on mullakin.
Sääntöjen mukaan teen. Jos on jotain töitä jotka ei kuulu mulle tehtäväksi ja en saa tehdä niitä, niin en todellakaan tee virhettä ja hanki itselleni ongelmia.
En esimerkiksi ota työpaikan työsuhdeautoa käyttööni, vaikka sitä on ehdotettu, koska mulla ei ole ajolupia. Helposti olisin voinut, mutta menen sääntöjen puitteissa.
Juuri näin. Näin se menee elämässä.
Älkää lähtekö elämässä rikkomaan sääntöjä jos joku työkaveri yllyttää. Tulee vain ongelmia. Kysykää meiltä esimiehiltä ja pomoilta ensin!