Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin taas kampaajalla pilaamass hiukset

Vierailija
07.08.2025 |

Miksi paksu taipuisa hius pitää ohentaa kengännaruksi? Mistä löytyisi kampaaja Helsingistä, joka leikkaa siksi, että lopputulos olisi nätti, eikä siksi että se rouhiminen ja rikkominen saksilla on niin nautinnollista? Halusin vain vähän tasoittamista, mutta hiusten paksuudesta lähti puolet ja melkein kaikki kasvatettu pituus. Nyt latvat on ohuet hörsylät ja taipuilee miten sattuu. Hiukset oli paremmat ennen leikkaamista. Tämän tyypin piti olla oikein hiusstylisti

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon kun tietäisi.

Vierailija
2/108 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varten menit parturiin, jos haluat kasvattaa hiuksiasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia en ole käynyt itse 10 vuoteen parturissa. Lastani käytän noin 6kk:n välein, koska hänellä kasvaa hiukset todella kovaa vauhtia. Lapsellani on hyvin PAKSU hius ja joka kerta kampaaja leikkaa siitä valehtelematta lähes puolet paksuudesta pois. Lapseni kohdalla tämä ei sinänsä haittaa, koska puolen vuoden päästä on taas kunnon leijonaharjas. 

... mutta jos minulle tekisi noin, eihän minulla olisi enää hiuksia ollenkaan :o Eli ymmärrän sinua!

Vierailija
4/108 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että lyhentää latvat, mutta ei kerrosta.

Vierailija
5/108 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asiakkaan pitää itsensä sanoa: vain tasoitus kiitos. Älä ohenna tai muotoile hiusta. 

Vierailija
6/108 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä varten menit parturiin, jos haluat kasvattaa hiuksiasi?

Niitä pitää tasoittaa välillä, kuivat latvat pois. Puoli vuotta sitten olin viimeksi käynyt.

Vierailija
7/108 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano, että lyhentää latvat, mutta ei kerrosta.

Ei onnistunut, hiuksista lähti 20cm, koska se sopi "ikäiselleni paremmin".

Vierailija
8/108 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan asiakkaan pitää itsensä sanoa: vain tasoitus kiitos. Älä ohenna tai muotoile hiusta. 

Niin sanoinkin. Ja voihan sitä vähän muotoilla, mutta jos jäljelle jää pelkät kengännarut niin se on liikaa.

Vierailija
9/108 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo stadin hiustaiteilijat ovat juuri niitä pahimpia. Miesstylisti sanoi kaverilleni: 'et sinä tarvitse noin paljon hiuksia', ja veisteli hänelle trendikkään rikotun polkan. Kaveria kyllä harmitti, kun oli tarkoituksella kasvattanut hiuksia pitkään.

Vierailija
10/108 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano seuraavan kerran, että ei saa kerrosta, vaan haluat tasaisen latvan. Ei mulle ole koskaan käynyt noin, päinvastoin yleensä eivät uskalla leikata tarpeeksi ja aina kysytään saako jotain tehdä. En tosin Helsingissä ole käynyt kampaajalla.

Vierailija
11/108 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia en ole käynyt itse 10 vuoteen parturissa. Lastani käytän noin 6kk:n välein, koska hänellä kasvaa hiukset todella kovaa vauhtia. Lapsellani on hyvin PAKSU hius ja joka kerta kampaaja leikkaa siitä valehtelematta lähes puolet paksuudesta pois. Lapseni kohdalla tämä ei sinänsä haittaa, koska puolen vuoden päästä on taas kunnon leijonaharjas. 

... mutta jos minulle tekisi noin, eihän minulla olisi enää hiuksia ollenkaan :o Eli ymmärrän sinua!

Naiset eivät käy parturissa vaan KAMPAAJALLA. 

Vierailija
12/108 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun vielä vieraskielinen parturi, niin aina kun kerrotaan mitä halutaan, siihen nyökkäillään ja hymyillään (ei kerrota jos ei ymmärretä toivetta), ja lopputulos on aina luokkaa ylläri. Tässä siis kyse lapsen parturiin viemisestä. No, kasvava luonnonvara, mutta hiukan huvittaa kun lopputulos ei ole yhtään sitä mistä puhuttiin aluksi :D:D

Vierailija
13/108 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ollut koskaan tyytyväinen kampaajien. Mieheni joka tekee paljon puutöitä ja autokorjauksia ns tarkka saa parempaa jälkeä. Ostin leikkaussakset ja mies lyhentää välillä puoleen selkään olevan paksun tukkani hyvin. Kampaajat aina ohensi  ja " otti vähän enemmän".

Vierailija
14/108 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa valitatte sille kampaajalle? Mä nostaisin sellaisen karenmaisen huudon jos joku leikkaisi mun hiukset ei toivomalla tavallani. Raivostuisin ja vaatisin hyvityksen esimerkiksi hiuslisäkkeiden muodossa. Ei tuo ole ok. 

Vierailija
15/108 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

👵🏻: Kyllä MINÄ tiedän kaiken hiuksista ja tukkamuodista, yksikään hiusten asiantuntija EI TIEDÄ!!!

Vierailija
16/108 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän muutenkaan välitä miltä näytät. 

Vierailija
17/108 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä saa kunnon ohennuksen ja kerrostuksen? Itse pyydän aina, että kerrostakaa ja ottakaa vaan volyymista ihan reippaasti pois ja lopputuloksena on suoraan pätkäisty, vähän latvoista nyhrätty leikkaus, joka paksussa taipuisassa hiuksessa on yhtä tyhjän kanssa. Viimeksi tosin ottivat yli 10cm enemmän kuin mitä alunperin oli sovittu, nyt mennyt vuosi kasvatellessa pituutta takaisin... 

Vierailija
18/108 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiktokissa näkee, että kampaajista on tullut ylpeää porukkaa, joka on aina oikeassa.

Lisäksi, kun asiakas valittaa korkeaa hintaa, niin hän on väärässä, koska kampaajan palkka, kesälomat ja muut kulut...

Missä vaiheessa tämä muuttui, että kampaajien pitää saada itselleen insinööritason tulot? Amis-koulutuksella.

Vierailija
19/108 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajat tykkäävät siitä, että asiakas kertoo selkeästi mitä tahtoo. Jos tahtoo tasoituksen kannattaa sanoa "kevyt tasoitus" ja sitten näyttää kädellä mihin asti. Jos ei halua ohennusta pitää se myös kieltää. 

Jos kampaajalle antaa vapaat kädet suunnitella mallia ja leikkaustekniikkaa kannattaa jo aikaa varatessa tarkistaa vastaako oma tyylisi kampaajan tyyliä  pelkästään kampaamon sisustuksesta sekä millaisessa tukassa itse esiintyy. 

Olen tehnyt saman virheen elämässäni riittävän monta kertaa ja miksi hiuksiini ei kosketa ennen kuin kampaajan silmiin syttyy ymmärryksen valo. Mitä vieraampi kampaaja sen tarkemmin pitää sopia, eikä kampaajan hyvä maine tai muiden asiakkaiden  kehumiset takaa hyvää lopputulosta. 

Vierailija
20/108 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap osaa avata suuntansa kampaajalla. Mutta pystyy valittamaan nimettömänä netissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan