Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos pitäisi pelastaa palavasta talosta naapurin vieras lapsi vai oma koirasi/muu lemmikki, kumman valitset?

Vierailija
04.08.2025 |

Itse valitsen ehdottomasti oman koirani. Koira on mun perheenjäsen, naapurin vieras ihminen ei. 

Kommentit (1362)

Vierailija
1081/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Valita oikein ja pelastaa ihminen". Mitäs pas kaa sitä taas täällä jauhetaan? Miten niin "on oikein" valita ihminen eläimen sijasta?

Vierailija
1082/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikki ehdottomasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitsisi edes miettiä. Eläimiä meillä ei ole eikä tule. Kotihämähäkki varmaan osaisi pelastaa itsensä, eikä se muutenkaan ole lemmikki. Naapurilla taas on kauniit ja kiltit lapset.

Oot siis joku p e d a r i. 

Vierailija
1084/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairas kysymys. Ihmishenki menee aina edelle. 

Ei mene. Ihmiset ovat pahoja ja saastaa. 

Vierailija
1085/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin pelastaisin lapsen. Sosiopaattiset lemmikinomistajat/trollit voivat titenkin venyttää moraalia lemmikkinsä valitsemiseksi, mutta sitä nyt hädin tuskin tarvitsee ottaa vakavasti.

Vierailija
1086/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän tutkittiin jo vuosikymmeniä sitten että oma lemmikki pelastetaan naapurin lapsen sijasta. Olen niin pettynyt ihmisiin! 

Miksi ihmeessä mun pitäis toisen pilluhedelmiä pelastaa. 

Vierailija
1087/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma perhe menee aina edelle. Koira on omaa perhettä. Olen vastuussa siitä. 

Naapurin lapsi on naapurin vastuulla. 

Vierailija
1088/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä antaa minulle vahvistusta siitä, että suuri osa "eläinihmisistä" on todellisuudessa sekopäitä. 

Vierailija
1089/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut vähän outo olo joistain lemmikinomistajista. Tottakai lemmikki on kaikille tärkeä, mutta toisille se on normaalimmalla tavalla tärkeä ja joistain tulee outo viba. Alankin välttelemään näitä outoja.

Vierailija
1090/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä antaa minulle vahvistusta siitä, että suuri osa "eläinihmisistä" on todellisuudessa sekopäitä. 

Niin? Oma rakas lemmikki menee monilla muiden edelle

Vierailija
1091/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut vähän outo olo joistain lemmikinomistajista. Tottakai lemmikki on kaikille tärkeä, mutta toisille se on normaalimmalla tavalla tärkeä ja joistain tulee outo viba. Alankin välttelemään näitä outoja.

Kuka kysy?

Vierailija
1092/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaisin kaikkia, kun joku otti keskustelussa esiin Hitlerin. Hänethän tosiaan tunnettiin eläinrakkaana ihmisenä.

Mitä sitten? Kaikista rumimmat vastaukset tässäkin ovat niiltä jotka pelastaisivat lapsen. Muutamaa trollia lukuunottamatta koiran pelastavat ovat vastanneet paljon empaattisemmin. Eläinrakkaat ovat yleensä muutenkin huomattavasti lempeämpää väkeä kuin the mammat.

Tosissasi koet näin? Kunnon denialismia.

Vierailija
1093/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo valinta. Lemmikki ja omat ihmiset ensin. :)

Vierailija
1094/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaisin kaikkia, kun joku otti keskustelussa esiin Hitlerin. Hänethän tosiaan tunnettiin eläinrakkaana ihmisenä.

Mitä sitten? Kaikista rumimmat vastaukset tässäkin ovat niiltä jotka pelastaisivat lapsen. Muutamaa trollia lukuunottamatta koiran pelastavat ovat vastanneet paljon empaattisemmin. Eläinrakkaat ovat yleensä muutenkin huomattavasti lempeämpää väkeä kuin the mammat.

Tuleeko mieleen, että joitakin ihmisten itsekkyys saattaa etoa aika oahasti, ja koska lemmikinomistajana varmasti ymmärrät niin hyvin muita ihmisiä, niin todennäköisesti ymmärrät myös heidän katkuiset vastaukset. Eläimen pelastaminen ihmisen yli on puhdasta itsekkyyttä ja tun

Ei se tarkoita sitä, etteikö koiran henki voisi olla jollekin tärkeä, mutta se on yksinkertaisesti vähemmän arvokas, kuin ihmisen henki. Eli jos näistä kahdesta olisi tositilanteessa valittava, pitää valita oikein ja pelastaa ihminen. 

Mitkä ovat perustelut sille, että toinen tunteva olento on toista tärkeämpi? 

Vierailija
1095/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi tällaista edes keskustellaan. Ihminen on ihminen ja eläin on eläin. Toki lemmikki on lemmikki mutta eläimiä saa ostaa uuden, ihmisiä ei. 

Lisäksi jos pelastat oman lemmikkisi ja jätät naapurin kauhukakaran liekkeihin - saat naapurin ikuiset vihat ja katkeruudet niskaasi ja mitäköhän lakikin sanoo jos valitset eläimen ihmisen sijaan. 

Vierailija
1096/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko mieleen, että joitakin ihmisten itsekkyys saattaa etoa aika oahasti, ja koska lemmikinomistajana varmasti ymmärrät niin hyvin muita ihmisiä, niin todennäköisesti ymmärrät myös heidän katkuiset vastaukset. Eläimen pela

Mitkä ovat perustelut sille, että toinen tunteva olento on toista tärkeämpi? 

Sinua ei siis haittaa että lemmikkikärpäseni Esko on sinua tärkeämpi? Jos ajatus on epämukava, kerrohan miksi näin?

Vierailija
1097/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä voisi pettää koiraani ja jättää sitä liekkeihin, jos voisin sen pelastaa. 

Vierailija
1098/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi tällaista edes keskustellaan. Ihminen on ihminen ja eläin on eläin. Toki lemmikki on lemmikki mutta eläimiä saa ostaa uuden, ihmisiä ei. 

Lisäksi jos pelastat oman lemmikkisi ja jätät naapurin kauhukakaran liekkeihin - saat naapurin ikuiset vihat ja katkeruudet niskaasi ja mitäköhän lakikin sanoo jos valitset eläimen ihmisen sijaan. 

Pelastaisin silti lemmikkini

Vierailija
1099/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että sinä et kykene kokemaan erittäin syvää rakkautta eläintä kohtaan ei tarkoita etteivätkö muut pystyisi. Sanomalla että jonkun toisen tapa rakastaa on väärä/outo kuulostaa kieltämättä aika karulta.

Vierailija
1100/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skenaarion koira valitsi lapsen, pelasti sen henkensä kaupalla. Sen sekopää omistaja halusi lapsen palavan hengiltä, mutta onneksi koira osoitti moraalista kyvykkyyttä ja lapsi pelastui.