Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos pitäisi pelastaa palavasta talosta naapurin vieras lapsi vai oma koirasi/muu lemmikki, kumman valitset?

Vierailija
04.08.2025 |

Itse valitsen ehdottomasti oman koirani. Koira on mun perheenjäsen, naapurin vieras ihminen ei. 

Kommentit (1362)

Vierailija
1041/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole lemmikkiä ja asun omakotitalossa. Ei tarvitse yrittää pelastaa muita kuin puoliso ja lapset.

Vierailija
1042/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että suurin osa ihmisistä ei pelastaisi kumpaakaan: koiraa/kissaa ei pelastettaisi sen vuoksi, että kukaan naapuri ei ota niitä vaivoikseen. Lapsia ei pelastettaisi siksi, että suhtaudutaan välinpitämättömästi myös muihin ihmisiin ja odotetaan, että ammattipelastaja hoitaisi työn heidän kuvatessaan tapahtumia kännykällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koira on pelastanut minut kuolemalta joten valitsen oman koiran.

Vierailija
1044/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa keskustelua. Selvä kysymys mihin vastattu kuka mitäkin ja osa rääkyy että et sä noin oikeasti tekisi kunhan sanot vaan! Mikä teidät saa luulemaan että joku tekisi toisin kuin täällä sanoo?

Mammat eivät kestä ajatusta, että kaikki eivät pelastaisi hänen riehuvaa adhd-pentuaan tulipalosta.

Vierailija
1045/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastan jos pystyn ihmiset ennen eläimiä.

Mamma

Vierailija
1046/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja saisit syytteen, oikeutetusti. Taidat olla aika epäempaattinen ihminen, kun et välitä muista ihmisistä paljoakaan

Vierailija
1047/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta tarjoaa kodin ja turvan sekä koiralle että omistajalle. Yhteiskunnan muodostaa muut ihmiset. 

Ihmisen hylkääminen tällaisen hädän hetkellä (tässä valittiin vieläpä lapsi, jotta ei voi vetäytyä ihmisen pahojen tekojen taakse, lapsi on vielä viaton) kertoo siitä, että ei tippaakaan arvosta sitä turvaa ja yhteisöä, jonka muut ihmiset tarjoavat. 

Ymmärrän tämän psykologisesti hyvin. Joillakin on olemattomat sosiaaliset taidot, ja on kehitelty muista ihmisistä mielessään vihollisia, kun ei pysty kohtaamaan heitä normaalisti. En tiedä liittyykö tämä kaupungistumiseen, ehkä jossain määrin, mutta ehkä ei sittenkään, onhan maallakin kaikenlaista kyräilyä ja siellä ne riidat vasta onkin railakkaita.

Mutta siis, koira vai ihminen? Koiran ja sinun turva on muu yhteiskunta ja ihmiset. Nekin, jotka eivät tervehdi rapussa.&nbs

Sinulta ei ainakaan vilpitöntä rakkautta tai rmpatiaa löydy lainkaan, jos olet valmis hylkäämään ihmisen jonkun koiran tähden. Tyypillinen lemmikinomistaja, kylmäkiskoinen 

Vierailija
1048/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koira on niin avuton, ettei saa pelastettua itseään, niin kuolkoot sitten.

Vierailija
1049/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuttaisin kaikkia, kun joku otti keskustelussa esiin Hitlerin. Hänethän tosiaan tunnettiin eläinrakkaana ihmisenä.

Vierailija
1050/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja saisit syytteen, oikeutetusti. Taidat olla aika epäempaattinen ihminen, kun et välitä muista ihmisistä paljoakaan

Siitä ei mitään syytettä saa. Kenenkään siviilin ei tarvitse mennä pelastamaan tulipalosta ketään. Ja jos molemmat ois vieressä, milläs sen todistat että jätit vieraan taloon, tulipalossa tilanne muuttuu sekunnissa. Se ei sulje empatiaa pois, että pelastaa oman rakkaan ensin.

Vierailija
1051/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan vanhemmat on sellaisia, että heidän lapsiaan ei saa komentaa tai ohjeistaa. Miksi mun siis pitäisi hädän hetkellä olla joku pelastava enkeli?

Lapset kuolkoon, jos et saa komennella heitä? Kuulostatpa hyvältä ihmiseltä sinäkin

Vierailija
1052/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaisin kaikkia, kun joku otti keskustelussa esiin Hitlerin. Hänethän tosiaan tunnettiin eläinrakkaana ihmisenä.

Mitä sitten? Kaikista rumimmat vastaukset tässäkin ovat niiltä jotka pelastaisivat lapsen. Muutamaa trollia lukuunottamatta koiran pelastavat ovat vastanneet paljon empaattisemmin. Eläinrakkaat ovat yleensä muutenkin huomattavasti lempeämpää väkeä kuin the mammat.

Vierailija
1053/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastaisin tietysti ensin oman lemmikkikärpäseni sillä Keijo-kärpänen on minulle kuin oma lapsi.

Sitten pelastaisin sen lapsen sillä mieluummin itse kuolisin kuin eläisin sen tiedon kanssa, että lapsi jäi liekkeihin minun valinnan takia. Jaksan kyllä kantaa Keijon lisäksi myös lapsen.

Mutta oho: aikaa jäi vielä. Toinen naapuri ja hänen Musti-koiransa ovat pahassa loukussa. Olen kuullut naapurin usein lässyttävän koiralleen olevansa sen äippä, joten ajattelen että hän varmasti toivoo minun pelastavan koiran.

Liekeistä pelastuu siis Keijo-kärpänen, naapurin lapsi ja Musti-koira. 

Vierailija
1054/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Kaikista rumimmat vastaukset tässäkin ovat niiltä jotka pelastaisivat lapsen. Muutamaa trollia lukuunottamatta koiran pelastavat ovat vastanneet paljon empaattisemmin. Eläinrakkaat ovat yleensä muutenkin huomattavasti lempeämpää väkeä kuin the mammat.

Eläinrakkaat ovat sen verran lempeitä että pistävät muita ihmisiä uuniin

Vierailija
1055/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä ei mitään syytettä saa. Kenenkään siviilin ei tarvitse mennä pelastamaan tulipalosta ketään. Ja jos molemmat ois vieressä, milläs sen todistat että jätit vieraan taloon, tulipalossa tilanne muuttuu sekunnissa. Se ei sulje empatiaa pois, että pelastaa oman rakkaan ensin.

Ei saakkaan ja mitä sitten vaikka saisikin? Ihan sama kunhan omat saa turvaan.

Vierailija
1056/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sää et pääse siitä epäempaattisuudesta ja itsekkyydestä ikinä irti, jos pelastat oman lemmikin ihmisen sijasta. Ymmärrän sen, että lemmikinomistajat haluaa näyttäytyä juurikin muita huomioivina ja empaattisina ihminen, joille toisten tunteilla on väliä, mutta tämä ketju osoittaa sen aika hyvin, että vain heidän omalla ahterillaan on väliä

Vierailija
1057/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelastaisin tietysti ensin oman lemmikkikärpäseni sillä Keijo-kärpänen on minulle kuin oma lapsi.

Sitten pelastaisin sen lapsen sillä mieluummin itse kuolisin kuin eläisin sen tiedon kanssa, että lapsi jäi liekkeihin minun valinnan takia. Jaksan kyllä kantaa Keijon lisäksi myös lapsen.

Mutta oho: aikaa jäi vielä. Toinen naapuri ja hänen Musti-koiransa ovat pahassa loukussa. Olen kuullut naapurin usein lässyttävän koiralleen olevansa sen äippä, joten ajattelen että hän varmasti toivoo minun pelastavan koiran.

Oletan että nämä eläintenystävät pelastavat talostaan myös jokaisen hämähäkin, hiiren ja sokeritoukan

Vierailija
1058/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastaisin lemmikkini

Vierailija
1059/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, tämä keskutelu saa minut kyllä pelkäämään yli-innokkaita eläintenomistajia. Pitää vähän haistella, kannattaako pitää tuttavapiirissään

Vierailija
1060/1362 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletan että nämä eläintenystävät pelastavat talostaan myös jokaisen hämähäkin, hiiren ja sokeritoukan

Yrität ilmeisesti olla jotenkin hauska? Ei tässä ole kyse eläin vastaan ihminen vaan itselle rakas vastaan joku vieras tilanteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän