Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** Huhtikuun inssiläiset **

02.04.2007 |

Hei!

Itkut on taas itketty ja nyt ollaan menossa kohti toista inssiä hyvällä mielellä. Huomenna aloitan clomit ja inssi ois todennäköisesti pe 13.4. Toivottavasti tässä kuussa ei olis niin paljon negoja kuin maaliskuun pinossa tai siis toivon että kaikki sais plussan =)

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten inssi takana täälläkin! Valitettavastasti vaan munarakkula oli jo ehtinyt puhjeta, ja koska ajankohtaa ei voi tietää (mulla ei niin minkäänlaisia tuntemuksia), niin voipi olla että oltiin liian myöhään liikkeellä. No ei auta kuin odotella. Maanantaina aloitan Luget ja kahden viikon päästä käski lääkäri testata. Kovin toiveikkailla mielin ei miehen kanssa olla, kun tällaisia pessimistejä ollaan. Mutta niinhän se on, että pessimisti ei pety! :) Lekuri muuten sanoi siitä tikuttelusta, että sen avulla voitaisiin just ajoittaa inssi paremmin, kuin vaan tuikkamalla irrotuspiikki ja ongelmallista oli, kun mä en tosiaan saanut lainkaan plussatulosta siihen.

Menina: älähän vielä huoli, mullakin oli kp10 vaan 10mm kokoisia muniksia, mutta kp14 jo 16.5mm ja kp16 20mm. Tosin tiedän tuon tunteen, itsekin olin pettynyt noista lukemista.

Ankkis: meillekään ei mitään sanottu sperman laadusta. Eikä olisi sanottu muuten rakkulan puhkeamisestakaan, jos en olisi itse kysynyt. Muutenkin hijaista sorttia oli tuo lääkäri toimenpiteen aikana. Pahoittelut vielä kerran, nyt tädistä! :(

Höntti: ai kun hyvä, että inssi voitiin tehdä! :) Mä tulen sitten päivää sun perässä! Koska olet aikeissa testata?

Osaisinkohan päivitelllä tuota listaa...

Ankkis 31.3. -> nega

Simpukka 12.4.

Tikru 13.4.

Pittinen 13.4.

Nuppulilja 16.4.

Höntti 19.4.

Killa 20.4.

Vierailija
62/139 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä juttu juu, että inssi ylipäätään tehtiin. Viime kierrossa kun ei sinne asti edes päästy. Toiveet ei tosiaan kyllä kovin korkealla ole tuon äärettömän huonon siittiötilanteen vuoksi... Tosin, eihän siihen tarvita kuin se tasan yksi oikeaan paikkaan löytävä siimahäntä, mutta kuitenkin... Kotona nyt sitten ollaan yritetty oikein urakalla saada mahdollisimman paljon siittiöitä tuonne uiskentelemaan. Kun hyvinliikkuvia kuitenkin onneksi oli. Toinen muniksista oli eilen ennen inssiä jo irronnut, toinen jäi vielä odottelemaan irtoamistaan. Testaamista en ole vielä edes uskaltanut ajatella, varmaan tuolla joskus parin viikon päästä sitten, aikaisintaan, ellei täti tulla tupsahda sitä ennen...

Mitenkäs te muut muuten järjestätte töistä poissaolon hoitojen takia?

Mä olen toistaiseksi järjestelly vapaapäiviä ja työvuoroja, mut jotenki tuntuu vähän hankalalta sekin. Ihan sairaslomalappua ei näistä taida kuitenkaan saada?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen unohdellut reissussa laittaa parit luget. Toivottavasti siitä ei ole haittaa, ei varmaankaan kun ei ole yhtä kokonaista päivää jäänyt välistä. Toisaalta suoraan sanottuna en kyllä usko siihen plussaankaan, joten mitäpä ne unohtelut haittaa... (ah, tätä positiivisuutta).

Höntti kyseli miten ultrailut ja inssipäivät on saatu lomitettua töiden kanssa. No itse olen ollut 3kk sairauslomalla, joten siinä mielessä ei ole ongelmia ollut. Mies on pyytänyt inssipäivinä todistuksen tutkimuksissa käynnistä ja mennyt sitten myöhässä töihin. Niin, minäkin olen sairaanhoitaja (meitäpä täällä enemmänkin) ja ultrat tehdään omassa sairaalassa, joten onpa siellä työasu päällä tultu pötköteltyä =) Inssit tehdään myös samassa sairaalassa, mutta eri yksikössä, joten toiseen sairaalaan on matkaa 30km. Pakkohan sinne kesken työpäivän olisi pakko mennä. Luulen muutenkin, ettei sitä varten tarvitse järjestellä vapaita/ vuoroja; eikös erikoislääkärin vastaanotolla saa käydä työaikanakin. Tämä voi olla tietysti myös ihan työpaikkasopimuskohtaista.

Kiitos listan päivityksestä, kuka olikaan...(hitto mulla on muisti...!)

Pittinen pp 7

Vierailija
64/139 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ihan vähän hassulta, kun ei tunnu yhtään miltään ton inssin jäljiltä! Oli mun kohdalla niin mitätön toimenpiden, etten edes tuntenut kun laittoi katetrin kohtuun asti (sitä mä oli pelännyt)! Tänään tuli vessareissulla vähän vanhaa verta pyyhkiessä, mutta se lienee normaalia?! Varmaan siinä vähän paikat voi sen verran ärtyä.

Höntti: ei tosiaan tarvita kuin yksi simppa sopivasti kohtaamaan munasolun!

Tuolla klinikalla käyntien järjestely on mulle tuottanut vaikeuksia. Oon sellaisessa duunissa, että sieltä ei tosiaankaan helposti voi lähteä lyhyellä varoitusajalla. Tähän mennessä oon aika hyvin saanut käynnit järjestymään ottamalla lyhennykset ko ajalle, mutta jo valmiiksi hermostuttaa seuraava kierto, jos nyt ei tärppääkään. Silloin jo varmaan alkaa pomo vähän ihmetellä noita äkillisiä menoja. Meillä periaatteessa pitäisi järjestää lääkärikäynnit omalla ajalla (esim. käyttää ylityöt ja lyhennykset), mutta jos ei onnistu, niin saadaan mennä työajallakin. Kyllähän tuo stressiä kuitenkin lisää!

Killa pp1

Vierailija
65/139 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menina: Kuulostaapa tutulta sun ultrakäynti. Itse kävin eilen perjantaina seurantaultrassa ja piti olla kp 10. Tosin mulla oli todella hankala laskea kierron eka päivää kun tiputteli lähemmäs viikon ennen kuin menkat alkoi kunnolla. Eli todellisuudessa eilen tais olla vasta kp 8. Munarakkuloita oli kypsynyt molemmin puolin useampia ja yhteensä 2 vähän isompaa. Mutta nämäkin vasta 13 ja 10 millisiä. Kohdun limakalvo myöskin oli vielä tosi ohut. Eli nyt sit vaan kasvatellaan vielä... Maanantaista alkaen pitää alkaa tikuttaan ovista ja jos hyvin käy, niin loppuviikosta vois olla inssi. Mulla on vaan luomusti ovis tosi myöhään, n. kp 19-20, mut lääkäri vakuutteli, että nyt kun olen alkukierron clomeja popsinut, niin oviskin tulee aikaisemmin. No, sen näkeepi sit... Toivon itekin, että ovistesti näyttäis kerrasta kunnon viivaa, ettei tarvis arvuutella mikä päivä on se ovis sit oikeesti... Uudesta ultra-ajasta ei lekuri puhunut mitään... eli ovistestin varassa tässä nyt sit mennään...

Vierailija
66/139 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli huomenna menen ensimmäiseen kontrolliultraan ja jos kaikki on ok, niin pistely alkanee tiistaina.

Toivottavasti kaikille muille käy paremmin kuin mulle ja saan pinoilla keskenäni toukokuun inssiläisissä.

Vierailija
67/139 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran olen seuraillut muitten insseilyä, että ihan järjestään kaikilla tuntuu olevan tuo kontrolliultra ensin, useilla Pregnyl lisäksi. Suapiko kysyä, kuinka moni teistä on julkisella puolella hoidossa? Me ollaan julkisella, jossa eteneminen on ollut a) todella hidasta, ekat tutkimukset tehtiin puolitoista vuotta sitten b) todella ei-yksilöllistä, tuntuu kuin olisi jokin kaava, jonka mukaan kaikki menee, eikä ollenkaan kuunnella meitä (minä kuitenkin katson olevani oman kiertoni asiantuntija) c) todella köyhää...Mulle ei tehty alussa minkäänlaista kierron kartoitusta, progesteroni katsottiin ja kun se oli ok luteaalivaiheessa, ainakin siinä kyseisessä kierrossa, niin sitten kaikki on kuulemma kunnossa. Vaikka olen viimeisen reilun vuoden tiputellut JOKAISESSA kierrossa vähintään neljä, joskus yhdeksän päivää ennen menkkoja...

Ja nyt, ei kontrolliultraa, tikuttelen vain ovista (ja toivon, että se ei osu perjantaille, lauantaille tai sunnuntaille) ja kun muuttuu +, soitto klinikalle ja inssi seuraavana päivänä.

Äh, on niin turhauttavaa. Kp 17 eikä tuu ovisplussaa ei sitten millään.

Saga

Vierailija
68/139 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saga77: Me ollaan hoidossa julkisella puolella ja kaikki tutkimukset on kyllä mennyt tosi jouhevasti eteenpäin. Eka lekurikäynti oli tammikuussa, sen jälkeen on otettu kaikki hormonikokeet kierron eri vaiheissa. Munatorvien aukiolotutkimus on tehty myös. On kyllä aika kummallista, ettei teillä kestänyt yhteensä noin pitkään!?? Yleensähän mennään naisen kierron mukaan ja heti edetään seuraavaan vaiheeseen kun on mahdollista. Seurantaultra on myös aika tärkeä, koska siinä nähdään kypsyvien munasolujen oletettu lkm sekä limakalvon paksuus. Itsellä oli clomifen-kuuri päällä, joten senkin takia tärkeä seurata, ettei munasoluja kypsy liikaa.

Mut systeemit varmasti vaihtelee sairaaloittain, joka paikassahan säästetään... Täälläkin sairaala kiinni kesällä 8-12 vkoa, joten eipä silloin voi muuta kuin luomusti yrittää ellei sit tärppää ennen sitä.

Vierailija
69/139 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... niin tarkoitin, ETTÄ teillä kestänyt näin pitkään... Oon kuumeessa kotona, joten ei oikein nää sormet pysy näppiksellä oikein... : )

Vierailija
70/139 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suzan: kiitti kommentista, oikeestaan sen rohkaisemana soitin sitten epätoivoisen puhelun klinikalle. Pitkä tarina lyhyesti, pääsen huomenna ultraan ja saan sitten Pregnylin, jos kaikki näyttää hyvältä. Näin päästäisiin inssiin torstaina. Vihdoinkin jotain tapahtuu!

Onneksi on näitä keskustelupalstoja...

Saga

Vierailija
71/139 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saga: Hyvä, että otit ohjat omiin käsiisi ja homma etenee! Mä täällä tikutellut ovista eilisestä asti, mut vain tosi tosi hailakka viiva havaittavissa... menee varmaan vielä ainakin pari päivää.

Tsemppiä kaikille inssiin menijöille (ja tietty jo inssissä käyneille!)

Vierailija
72/139 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan,

ekana vastaan Saga77lle että me ollaan Hgin väestöliitolla hoidoissa, ja oon ollu siellä tyytyväinen henkilökuntaan ja heidän asenteeseen. Rahaa yksityisellä kuluu tietysti ihan liikaa, mutta kokemukset julkisesta puolesta oli jo alkututkimusten aikaan niin huonot että raha tuntuu loppujen lopuksi ihan toisarvoiselta - raskaasta asiasta kun on kyse.

Sitten ultrakuulumisiin: eilen oli siis ultra kp15, ja siellä näkyi yksi 16mm ja yksi 17mm rakkula. Limiskin oli tuplaantunut kymmeneen milliin - eli ihan hyvältä näytti. Nyt sitten tänä aamuna ovistesti näytti selkeesti vahvaa viivaa joten tuikkasin pregnylin mahaan ja huomenna klo 10.00 tehdään inssi.

Oonpahan taas tosi epäileväinen (oon tämmönen peruspessimisti) että kasvaako noi rakkulat tässä inssiin mennessä muka tarpeeksi isoiksi ym.ym. Ollaan tässä hoitotauon aikana muutettu kauemmaksi hoitopaikasta, joten nyt mies menee ekaa kertaa sinne labran koppiin antamaan näytettä - ja se jänskättää kanssa kovasti. Miehen kun ei ole helppoa sitä näytettä purkkiin antaa. No, toivotaan että kaikki menee kuitenkin ok :) pidän huomisen koko päivän sairaslomaa vaikkei periaatteessa saisikaan. Mun työpaikalla voi olla 3 päivää saikulla ilman todistusta, joten käytän nyt sitä luottamusta törkeesti hyväkseni... hyi minua :)

Tulen sitten perjantaina kertomaan inssikuulumiset. Voi että kun hermostuttaakin kovasti!

Tsemppiä edelleenkin piinailijoille sekä meille vasta inssiin menossa oleville :)

t.Menina

Vierailija
73/139 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinpä siellä ultrassa aamulla, ovistesti ei edelleenkään näytä plussaa. Eikä tule todennäköisesti näyttämäänkään, molemmilla puolilla näkyi jotain sameita rakkuloita, ei siitä kuulemma pystynyt sanomaan, mitä siellä on. Inssiä ei kuitenkaan tehdä tässä kuussa, joten väistyn takavasemmalle odottelemaan toukokuun pinoa.

Sitten se tehdäänkin vähän pitemmän ja erilaisen kaavan mukaan, pääsen pistämään puregonia ensin ja sitten pregnylin...

Kiitos kommentista myös Meninalle. Kyllä mekin ollaan mietitty sitä yksityistä, mutta vielä ei olla siihen päädytty. Vaikka raivostuttaa välillä tämä hidas eteneminen. Onnea inssiin!

Saga

Vierailija
74/139 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole muutenkaan ollut omat piinapäivät ajatuksissa etusijalla, on kaikenmaailman perhehuolia ja lisäksi kummipoikani on vakavasti sairaana henkihieverissä sairaalassa =(

Vierailija
75/139 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut niin masentunut etten oo jaksanut täällä käydä kertomassa tuntemuksia. Nyt alkaa olla hyvä fiilis pitkästä aikaa ja ajattelin tänne kirjoitella. Tänään alkanut menkkafiilikset eli huomenna pitäis sitten tädin tulla kylään vaikka ihmettelenkin runsasta valkovuotoa kun nyt pitäisi olla kuivat päivät. Tsemppiä paljon teille kaikille piinailjoille.

Vierailija
76/139 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan,

eilen siis tehtiin inssi kp17. Toinen rakkula oli jo lähtenyt teilleen ja toinen näkyi ultrassa sellaisena kutistuneena ja ryppyisenä. Inssi oli vaikea, lääkärillä meni puolisen tuntia (avustajan kanssa) ennen kuin se onnistui. Mulla on kohdunsuu niin tiukka ettei sinne ihan helpolla katetria saa työnnettyä. No ei se onneksi kovin kipeää kuitenkaan tehnyt, lähinnä inhottavaa maata siinä niin pitkään kaiken maailman värkit jalkojen välissä. No onneksi sentään sperma oli erinomaista: pesun jälkeen 80milj. nopeasti liikkuvaa veitikkaa :)

Ahdistaa vähän tää tuleva piinailuaika, pitää yrittää ajatella ihan muita juttuja ja olla kuuntelematta liikaa kropan " oireita" . Sopivaan saumaan myös saatiin miehen kanssa eilen illalla aikaiseksi iso riita, ja nyt on taas sillä saralla kaikki ihan päin seiniä... elämä on kyllä välillä ihan älyttömän v****maista.

Hyvät viikonloput ja vaput kaikille :)

t.Menina

Vierailija
77/139 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli testasin siis tänään ja negaa tuli. Meidän lapsettomuushoidot päättyy toistaiseksi tähän, katsotaan sitten syksyllä josko IVF: ään lähdetään.

Plussaonnea teille muille ja kovasti kiitoksia vertaistuesta!

Pittinen pp 15

Vierailija
78/139 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan kurjuus, Pittinen! Pahoittelut negasta! :( Jaksamista syksyn odotteluun ja mahdolliseen IVF:ään!

Menina: no olihan toimenpide sulla! Saan näköjään olla onnellinen, että meni itsellä tosi helposti, kun en tuntenut yhtään mitään...

Tikru: mitkäs tilanteet siellä, joko täti tuli?

Saga: pahoittelut sinne, ettei inssi onnistunutkaan! Toivottavasti seuraavassa kierrossa sitten! Kysyit missä ollaan hoidoissa: me on Väestöliitossa ja oltu oikein tyytyväisiä. Ehkä sitten julkiselle, jos noihin kalliimpiin hoitoihin joudutaan.

Täällä on tätioireet jo alkaneet, joten voi olla ettei tarvii testailla vaan tätsä tulee ennen pp 14:sta. Vähän epäilen, että meillä se inssi oli kuitenkin liian myöhään, kun tosiaan oireet on jo alkaneet. Onneksi lääkärin " määräyksestä" hoidettiin homma myös kotona pari päivää ennen.

Vielä päivittey lista

Ankkis 31.3. -> nega

Simpukka 12.4.

Tikru 13.4.

Pittinen 13.4. -> nega

Nuppulilja 16.4.

Höntti 19.4.

Killa 20.4.

Menina 26.4.

Killa pp 8

Vierailija
79/139 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli täti tuli tänään ihan niinkuin olin laskeskellutkin.

Tää oli kolmas inssi ja voitas kuulemma tehdä neljäskin vielä tai sitten lähtee heti IVFää kokeileen mutta nyt ei osaa ajatella yhtään mitään. Ei jaksa ajatella yhtään mitään tulevaa. Ois vaan pakko päättää, maanantaina pitää joko aloittaa klomit tai mennä käymään klinikalla jos heti IVF kokeillaan.

Ehkä tänään kunnon nollaus kun on sopivasti illaksi bileetkin tiedossa. Eiköhän se päätös sitten maanantaihin mennessä saada tehtyä...

Vierailija
80/139 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin negaa mutta parempi näin ku ollaan miehen kanssa eroamassa =(

Plussaonnea teille piinailjoille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä