Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** Huhtikuun inssiläiset **

02.04.2007 |

Hei!

Itkut on taas itketty ja nyt ollaan menossa kohti toista inssiä hyvällä mielellä. Huomenna aloitan clomit ja inssi ois todennäköisesti pe 13.4. Toivottavasti tässä kuussa ei olis niin paljon negoja kuin maaliskuun pinossa tai siis toivon että kaikki sais plussan =)

Kommentit (139)

Vierailija
101/139 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annu ja Killa: Ikävää, jos negat siellä nostaa päätään... voi kurjimus!!! Tsemppiä teille!

Aika masentavalta näyttää tuo meidän inssiketju, eipä oo juuri plussia näkynyt. Mutta pidetään vielä toivoa yllä, että plussiakin satelis tähän kevääseen.

Suzan pp3 (vasta... miten mä jaksan odottaa vielä 10 päivää...)

Vierailija
102/139 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi killa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! pahottelut ja isot lohtuhalit! ja eikun etiapain...uskotaan vaan tulevaan...vaikkakin se valilla on niiiiiiin vaikeeta. meilla lahtee VIIDES inssi kayntiin. ja ivf ei saada vasta kun kuusi inssia on takana. aivan hullua toimintaa, meilla ei siis ole mitaan sanomista tassa asiassa!!! meille on tehty nelja hormooneilla tuettua inssia, miten voin ja kykenen enaa uskomaan onnistumiseen. mika voisi menna toisin kun ei tahankaan mennessa ole onnistunut??!! no, huomenna ekaan ultraan.....

oliko sulla killa kaikki hormoonit mukana tassa ekassa yrityksessa?

suzan, karsivallisyytta piinaan. aika onneksi kulkee vain eteenpain!!! tsemppia ja hurjasti +++++++ onnea.

samoin muille piinailijoille. hankkikaahan nyt ne + tahan pinoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/139 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inssi hoitokeinona on kovin kehno ja mitä vähemmän toivoo sitä vähemmän pettyy?

Itsellä nyt 3 inssikiertoa takana ja eipä näihin pinoihin juuri plussia ole saatu...

Anteeksi että olen " ilonpilaaja" , mutta ehkä se edesauttaa hakeutumista tehokkaampiin hoitomuotoihin. Toki nämäkin on ensin (protokollan mukaankin) kokeiltava, mutta sitten uusia tuulia päin.

Toivon tietenkin sydämestäni että joku sen plussan sieltä nappaa =)

Vierailija
104/139 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tainnut tulla plussaa tännekään. Tänään aamulla ihan aamupissasta selvääkin selvemmän negan testasin. No, näinhän se oli tietysti vähän odotettavissakin, niitä siittiöitä kun oli " niin" vähän. Saa nyt sitten nähdä miten tästä eteenpäin. Varmaankin spermanäytteen kautta muut hoitokeinot mietintään... Mut taukoa ilmeisesti tähän nyt sitten pakostakin taas tulee...

Mä olen ja ihmetelly tuota ihan samaa, kun inssissä tuntuu onnistumisprosentit olevan tosi huonoja, että kannattaako niitä ylipäänsä tehdä...? Ok, onhan se toki luonollisempi ja hellempi tapa kuin nuo rankemmat hoidot, mut lulisi maksavan yhteiskunnalle aika paljon kun me kuukaudesta toiseen ihan turhaan juostaan sairaalassa... (siis ne jotka julkisella...)

Nyt on aika eksyny olo, kun ei jatkosta mitään tietoa. Toiveita kuitenkin aina on ilmassa, vaikka tiedossa olikin että mahdollisuudet aika huonot.

Vierailija
105/139 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaahan sitä täällä itekin miettii, että miksi inssejä tehdään niin monta kun onnistumisprosentit on niin alhaiset... Mut kuten jo todettu, se on kai aina se ensimmäinen hoitomuoto (jos ei isompia ongelmia todettu raskaaksitulossa). Tietty inssit ovat meille paljon halvempia kuin esim. koeputkihedelmöitys. Tottakai sitä itekin toivoo, että näillä tulisi raskaaksi ettei tarvitsisi lähteä pankkilainan hakuun.. Vaikka korostan ilman muuta, että raha on tosi merkityksetön näissä asioissa!

Itse ainakaan en ole kovinkaan toiveikas ja ajattelen juuri noin, että kun ei toivo liikaa, niin ei tule liian iso pettymyskään. Mut kyllähän näihin pettymyksiinkin on jo valitettavasti tottunut, joka kuukausi, joten ei mulla ainakaan tuo inssi eroa juuri mitenkään luomuraskaaksitulon yrittämisestä. Yhtä laillla inssissäkin on paljon kyse ajoituksesta - itselläni ainakin. Mut vaikkei kovinkaan toiveikas uskalla olla, niin kyllähän sitä välillä haaveilee ja laskeskelee, et mitä jos nyt oiskin tärpännyt. Kaikille suotakoon tämä haaveilu!!!

Eli paljon ++++++++++++++++++++++++++++++++ kaikille!!

Vierailija
106/139 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri muistaakseni sanoi, että puolet parempi kuin luomuna, mutta ei se ole kovin paljon, jos onnistumismahdollisuus luomuna on tosi pieni.

Helposti sitä vähän enemmän toivoo kuin luomukierrossa, kun on kuitenkin tehty toimenpide ja onneksi aina joku joskus kuitenkin tulee raskaaksi, toivottavasti vielä tässäkin pinossa sellainen iloinen asia tapahtuu.

Lääkäri myös sanoi, että juuri kolmea kertaa enempää ei kannata yrittää, koska sen jälkeen mahdollisuudet taas pienenevät.

Vierailija
107/139 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille...

Ilmottaudun mukaan kun vuosia olen näitäkin sivuja lueskellut.

Meillä 4 vuotta yritystä takana, ikää minulla 34 ja isännällä 32. Selittämättömiä olemme.

Ensimmäinen inssi tehtiin 20.4. clomit kp.3-7.

Elämäni pisimmät 2 viikkoa takana ja eilen tein elämäni toisen plussan, eka meni kesken 2v sitten.

Toivotaan että tämä jaksaa loppuun asti...

Voimia ja tsemppiä kaikille

Vierailija
108/139 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai72: Tosi paljon onnea plussan johdosta!!!! Toivotaan, että nyt kaikki menee hyvin! Ihana kyllä kuulla näitä onnistumisiakin insseistä. Vähän alkaa toivon kipinä välillä sammumaan, mut yritettävä aina positiivisesti ajatella, että joka kymmenes inssiläinen kuitenkin onnistuu.

Suzan pp5

Vierailija
109/139 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole uskoa noihin insseihin täälläkään, vaikka aina jotakin onnistaakin!

ONNEA SAI! Kovasti paljon vauvaliimaa ja muita tykötarpeita matkaan, niin että kestää kyytiläinen matkassa loppuun asti!

Höntti: voi pahoittelut sinnekin, ettei onnistanut!

Annu: siis hä? Oikeestiko teille tehdään 6 inssiä ennen IVF:ään pääsyä?! Meille lekuri sanoi, että 3-4 tehdään ja oon lukenut että tutkimusten mukaan onnistumistodennäköisyys alkaa laskea noiden jälkeen selvästi! No toivotaan kuitenkin, että teillä viides kerta sanoisi toden... Joo mä pistelin Puregonia alkukierron ja Pregnyl irrotukseen. Ja tietty lugen-pirulaiset loppukiertoon (epäilen niiden sekoittaneen mun kropan).

OmaNapa: täällä siis loppukierto venyi ja menkkoja sai odotella tähän päivään asti (ois ollut pp16), vaikka jo pp13 testatun negan jälkeen lopetin luget. Tosi outoa, että silloin oli aivan selvät menkkaoireet, jotka loppui kuin seinään ja muutaman päivän on ollut ihan normaali alkukierron olo, paitsi ei menkkoja! En tiedä johtuisiko lugeista sitten tää kierron venyminen. Pelkään että käy niin kuin Ankkikselle(?) ja munasolut jo ovatkin lähteneet kasvamaan, joten limis jäisi täälläkin liian ohueksi... No huomenna kuitenkin alkukierron ultra, joten sittenhän se selviää onnistuuko toka inssi tähän kiertoon (kovasti toivon!).

Mä meinaan kyllä myös kysyä lekurilta, voisiko harkita toisen inssin jälkeen suoraan IVF:ään siirtymistä. Ollaan yksityisellä hoidossa, joten luulisi että rahalla saa... Tuntuu ihan tyhmältä pistää rahaa näihin insseihin, kun oikeesti onnistumisprosentti on niin kehno. Tai täytyy vielä tietty toi mies saada samalle kannalle, kun sen mielestä tehdään niin kuin lääkäri määrää...

Jaksamista vielä piinailijoille! *bd*

Killa

Vierailija
110/139 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuppuliljallehan mun on pitänyt kommentoida, että aika hurjaa että voi jollekin lääkkeille olla niin allerginen ettei siksi voida hoitoa toteuttaa! Ja p*skamaista lisäksi! :( Toivon kovin teille sitten plussaa seuraavasta inssistä!

En tiedä onnistuuko tää linkki, mutta ois ihan kiinnostava tiedosto insseistä

www.tays.fi/tays/sairaanhoito/naistenklinikka/esitelmat/MITÄ%20UUTTA%20…

Jos ei onnistu, niin googlettamalla " MITÄ UUTTA INSEMINAATIOHOIDOSTA?" pitäisi löytyä. Siinä on just noista onnistumistodennäköisyyksistäkin.

Vierailija
111/139 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kuulla etta jolain onnistuu nama hoidot!! ONNEA!

killa; eikos ole ihan hullua tama 6 inssin teko!!!??? olen yrittany jokaiselle laakarille selittaa ja kysella ja......mutta EI! ja sama juttu kaikissa sairaaloissa ja yksityismahdllisuutta ei ole. sitten tarttis menna naapurimaahan...mika kieltamatta on kaynyt jo mielessa. toisaalta taas....ollaan jo voiton puolella, kaksi enaa jaljella.... mutta kauhean turhauttavaahan tama on! hormooniannostuksia vaan suurennetaan ja eikun uutta inssia peliin, mika tassa nyt muuttuis. ja kuten sanoit 3 jalkeen mahdollisuudet huononee!!!

ja nyt ne luget teki tepposen. lopetin keskiviikkona pp14 ja vielakaan ei menkkoja!!!!!??????????? kauan voi kestaa? valilla vahan tuhruaa mutta se menee ohi. arsyttaa, on jo gona-f kynat jaakaapissa ja valmiina taas taistoon..... kertokaa pliis kauan voi menna? nyt siis 18pv inssin jalkeen...

mukavaa sunnuntaita kaikille!!!

ketkas viela piinaavat???!!! ilmotelkaahan miten menee.....++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Vierailija
112/139 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kp15 viimeiset luget ja torstaina alkoivat kuukautiset. Annu, sullakin taisi olla aika reilu luge-annos? Normaaliannos lienee 2*100mg mutta mulla oli lyhyen loppukierron takia 2*200mg ja sen takia kuukautiset siirtyivät ihan liikaa.

Killa, mä kävin aukiolotutkimuksessa kp7, kaksi päivää ensimmäisen kontrolliultran jälkeen ja siellä limis taisi olla jo 8mm ja lääkäri oli sitä mieltä, että kyllä se kasvaa nopeastikin. En siis ole aivan toivoani heittänyt tämän kierron suhteen, vaikka se onkin ihan sekaisin.

Saille onnittelut plussasta ja kiitokset toivon tuomisesta tähän negatiiviseen pinoon.

Vierailija
113/139 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä piinailu jatkuu ja vasta pp6, joten eipä juuri uutta kerrottavaa... Välillä on vihlonut alavatsaa jännästi, mut eipä sen kummempaa ja tuskin mitään tarkoittaa. No, ehkäpä viikon päästä on jo viisaampi.

Aika hurjalta kuulostaa kyllä tuo 6 inssiä! Meillä tehdään 3 inssiä ja sen jälkeen järeämpiin hoitoihin. Mut näköjään vaihtelee hirveesti sairaaloittain/alueittain.

Hyvät sunnuntai-illat ja mukavaa uutta alkavaa viikkoa!

Mites muilla piinailijoilla menee?

Vierailija
114/139 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, mullahan on menossa jo pp11! Oon kieltäytyny laskemasta päiviä, mut kyllähän sitä väkisinkin tuntemuksia tarkkailee... Harmi vaan kun tuntemukset voi olla joko ihan normaaleita oviksen jälkeisiä ja menkkojen tuloa enteileviä oireita - tai sitten raskausoireita = rinnat on turvonneet ja kipeät, välillä vatsaa vihloo ja sit siellä tuntuu semmoista kuplivaa tunnetta aina hetkittäin.

Oon menettäny täysin uskoni näihin tuntemusten analysointeihin, niin monta kertaa oon ollu " ihan varma" että oon raskaana ja aina se täti vaan on kylään tullut...

En aio testailla kun vasta joskus pp20 jos ei menkkoja kuulu. Oon niin kyllästyny tekemään negatestejä. Sitä paitsi mulla saattaa menkat tulla vasta joskus pp18-pp20 - vaikkei ole edes luget käytössä. Tuo johtunee piinailusta johtuvasta stressistä...

Tää oli siis meidän 5. ja tod.näk. viimonen inssi (tällä erää). Näinkin monta on tehty ihan omasta tahdostamme. Jotenkin se yksi keskenmennyt plussa antoi uskoa että kyllä tälläkin keinolla voi tärpätä. Ja koeputkihoitojen hormonimäärät ja muu rehellisesti sanottuna hirvittää... mut sinnehän se on suunnattava jos ei tästä nyt onnista.

Onnittelut Sai72:lle - on aina niin kiva kuulla plussista :) toivotaan että tällä kertaa kaikki menee hyvin!

Puhaltelen täällä hurjasti plussatuulia vielä piinaileville!

T.Menina

Vierailija
115/139 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin allerginen lääkkeelle, että meinasin kuolla, mutta en kuulemma ole ainut suomen maassa. Ei juuri lohduta. Jos viimeinen inssi ei onnistu on meillä menossa adoptio asiat jo aika pitkällä, joten vuoden päästä realisestikin meillä voi olla pieni etelä -Afrikasta.

Onnea sinulle Killa

Vierailija
116/139 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä tulla tsemppaamaan piianailijoita: ottakaahan vielä parit plussat tähän pinoon! ++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Täällä valmistaudutaan jo seuraavaan inssiin: tänään kp 2 ja kp5 alkaa piikittelyt entisen mukaan. Vähän vaan jännittää, että kun mulla nyt vasta oikein kunnon tulvavuoto alkamassa, nää pari ekaa päivää on ollut tavallista niukempaa vuotoa, niin ehtiikö limis kasvaa riittävästi. No Ankkiksen tilanne näyttääkin jo lupaavalta, joten josko täälläkin... :)

Noista menkkojen siirtymisestä vielä: kysyin lekurilta ja sanoi että Lugejen lisäksi myös Pregnyl-irrotuspiikki saattaa siirtää menkkoja, joten ei ihme että niitä piti odotella!

Nuppulilja: no edelleen toivotaan, sitä inssiplussaa, mutta jos ei onnistu niin sit suloinen etelä-afrikkalaismuksu teille! :)

Jaa, olikos kukaan vielä avannut toukokuun inssipinoa?! Täytyy mennä kurkkimaan...

Killa

Vierailija
117/139 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siis menossa pp7, mitään tuntemuksia ei ole mutta eihän niitä tässävaiheessa kuulune ollakkaan. Meillähän mennään nyt jo 5. inssiä ja varmaankin vielä pari tullaan tekemään mikäli tämä ei onnistu.

Kyllähän nää inssimäärät on niin tapauskohtaisia, meillä kolmas inssi toi plussan joka kuitenkin meni kesken rv10 paikkeilla. Niin sekin vaikuttaa innsiien jatkamiseen samalla mallilla.

Pahoittelut kaikille neganneille, mutta taisihan siellä joku plussakin olla. Onnittelut!

Tsemppiä meille vielä piinaileville! [b]bd[/b]

Vierailija
118/139 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaanpa tätä pinoa vähän ylemmäksi. Ei meitä montaa piinailijaa täällä taida ollakaan, mut jatketaan me sitkeesti loppuun asti!

Menina ja SuviTuulia: ootteko jo päättäneet minä päivänä teette mahdollisen raskaustestin? Itse aattelin tehdä sen aikaisintaan pp14, joka on mulla kp32. Tietty, jos menkat ilmoittelee tulostaan jo aiemmin, niin voipi unohtaa testailut... Tietty äitienpäivänä ois kiva jo testata...

Tsemppiä muillekin piinailijoille!

Suzan pp8

Vierailija
119/139 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

menina, suzan ja suvituulia onnea hurjan paljon etta sielta ne pinon plussat tulis! alkaahan menko sitten liian aikasin testailemaan....hih....se on niin kauheen vaikeeta olla tekematta,tiedan! mutta olen hengessa mukana!!!!!!!!!!!

killalla alkaa jo ola katse tulevaan...positiivisella mielella talle retkelle taas lahdossa, hyva niin! kaikkea hyvaa. olisin mielellani tullut jannaamaan kanssas toukokuun pinoon, mutta en ikava kylla paase mukaan. kayn kylla kurkkimassa kuulumisia ja elan hengessa mukana....peukut ja varpaat ristissa!

niin.....maanantaina alkoi kunnon ' hanat auki' toiminta. tanaan sitten paasin ultraan. vasemalla oli jo 7.5X8 munis jota ensin epailtiin kystaksi. ja verikokeisiin mars....muta se onkin hormoonia tuottava follikkeli ja siksi ei voida stimulointia aloittaa. V*****AA. anteeksi vaan. ne soitti mulle iltapaivalla ja unohdin kysya etta tarkottaako tama nyt sita etta se limis on liian ohut vaikkakin ovis tulee nyt luultavimmin aikasemmin....ymmartaako kukaan miten taa menee? oliko ankkiksella samoa kokemuksia??!! jllainhan oli sama juttu....

sitten viela....tyokaveri sai tanaan poikavauvan (siis ihanaa mutta...ymmarrattehan), toinen tyokaveri tuli nayttamaan uutta vauvaansa (jalleen ihanaa, mutta...) ja kaiken kukkuraksi olin rakentamassa lapsille junarataa ja vitsailin kuinka mulle on aina hankalaa saada se hienosti kokoon kun aina tuntuu etta on lopuksi vaarat palikat jaljella ym. vitsia niin yksi aiti sanoi ' kylla katsos huomaa ettei sinulla ole omia lapsia jne.' ja mina meinasin kayda kurkkuun kiinni. etta osukin VAARA ihminen VAARANA paivana heittamaan tommosta vitsia....

huh,huh....kiitos etta saa purkaa......

mutta nyt, onnea piinailijoille ja usin yrityksiin lahteneille!!!+++++++ kayn kattelemassa miten teilla menee, ja valilla kyselemassakin jos ette pahastu.......

Vierailija
120/139 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä edes miettinyt testauspäivää ja aijon kyllä odotella sen kanssa ihan rauhassa. Toki piiniksen viimepäivinä saatan kyllä repsahtaa, kun on kuitenkin yks testi jo valmiina tuolla kaapissa.

Ainakin edellisen inssin yhteydessä (tehtiin helmikuussa) pari vikaa piinapäivää oli ne kaikkeista hankalimmat. Tuolloin en kyllä ehtinyt testata, kun menkat kuitenkin tuli pp16 ja tuhrua jo ennen sitä.

Mulla on lääkärille puh. aika 22.pv. joten viimeistään ennen sitä, mutta tuskin nyt kuitenkaan noin pitkälle edes pystyisin odottamaan. =)

Mutta ensiviikon puoleenväliin nyt ainakin odottelen.

~+~+~+~+~Plussapäteitä kanssani vielä piinaileville ~+~+~+~+~

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan