Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks naisten aina oletetaan olevan rahan perässä?

Vierailija
01.08.2025 |

Itse en ainakaan ole. Oon köyhästä perheestä alunperinkin ja elän hyvin vaatimattomasti ja kun yritin tapailla hyvätuloista miestä niin se oli aivan kauheaa kun vierastin sitä elämäntapaa esim syödä oikeasti kalliissa ravintoloissa etc

Kommentit (1124)

Vierailija
681/1124 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisa,Sohvi,Netta,lokki....onhan näitä

Vierailija
682/1124 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ketään rahan perässä parisuhteeseen mennyttä naista. Luulen, että some on aiheuttanut sen, että amerikkalainen konservatiivisuus on lyönyt läpi miesten keskuudessa ja he kuvittelevat olevansa jotenkin naisia parempia. Tai ainakin tänne kirjoittelevien palstapappojen mielestä.

Niinkö?

Se alkaa tällä: mies maksaa treffit tai toisia treffejä ei tule.

No eihän miehet mitään maksa. Ainakaan palstamiehet. Tästä on ollut paljon keskustelua. Etteivät maksa. Koska se olis osoitus naisten ahneudesta.

Eli vaadit maksua.

Kiitos, kaikilla on hintansa

Ihan sama mitä vaadin, palstanies ei maks

"Mihin siis perustat väitteesi ettei mies maksa?"

Palstatotuus. Etkö muka ole lukenut tästä palstalla??

"Kerro omin sanoin."

En omista sanoja, mutta mitä ihmettä tämä tarkoittaa? Kehoitat tähän usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1124 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ketään rahan perässä parisuhteeseen mennyttä naista. Luulen, että some on aiheuttanut sen, että amerikkalainen konservatiivisuus on lyönyt läpi miesten keskuudessa ja he kuvittelevat olevansa jotenkin naisia parempia. Tai ainakin tänne kirjoittelevien palstapappojen mielestä.

Tämä on taas näitä juttuja, että tältä se varmaan näyttää kun lukee keskustelua tarpeeksi yksisilmäisessä hurmoksessa. Täällä on kyllä on tehty suunnilleen joka sivulla selväksi, että etenkin tuloihin liittyvät vaatimukset ovat varsinkin moraalin kannalta ehdottoman oikeutettuja ja oikeamielisiä ja kaikki vastaväitteet ja eriävät kannat ovat ehdottoman moraalittomia ja väärämielisiä. Jos nyt tälle linjalle lähdetään.

"Se että nainen vaatii miestä maksamaan enemmän vain sen takia että mies tienaa enemmän on juuri tuota rahan perässä olemista..."

Pakkoko siihen on suostua? Ihan hyvin voivat molemmat elää sen vähempituloisen elintason mukaan. Harva mies siihen suostuu, jos tulonsa ovat huomattavan paljon isommat, mut ihan mahdollista se on.

Eli myönnät naisten vaativan sitä.

Kiitos.

Ja keskustelu ei koske sitä onko pakko suostua vaan vaaditaanko sitä.

Vierailija
684/1124 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö?

No eihän miehet mitään maksa. Ainakaan palstamiehet. Tästä on ollut paljon keskustelua. Etteivät maksa. Koska se olis osoitus naisten ahneudesta.

Eli vaadit maksua.

Kiitos, kaikilla on hintansa

"Mihin siis perustat väitteesi ettei mies maksa?"

Palstatotuus. Etkö muka ole lukenut tästä palstalla??

"Kerro omin sanoin."

En omista sanoja, mutta mitä ihmettä tämä tarkoittaa? Kehoitat tähän usein.

"Omin sanoin" tarkoittaa, että asia ilmaistaan <b>omilla sanoilla</b>, ei suoraan kopioimalla tai lainaamalla. Se on tiivistämistä ja parafraasointia, jossa alkuperäisen tekstin ajatus esitetään uudelleen omalla kielellä ja tyylillä, säilyttäen kuitenkin alkuperäisen idean ydin. 

Tarkemmin sanottuna:

Parafraasi:

"Omin sanoin" tarkoittaa, että tekstiä ei kopioida suoraan, vaan se esitetään uudelleen omilla sanoilla. 

Tuo yllä oleva on AI:n tuottama teksti jonka kopioin suoraan tuohon. Se toimikoon esimerkkinä siitä mikä ei ole "omin sanoin"

Mutta suomalaiset sanonnat ovat sinulle siis haasteellisia. Kas kas...

Vierailija
685/1124 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nelikymppisenä erittäin hyvin tienaavana naisena musta tuntuu että aika moni mies on rahan perässä. Nuoruutta tai kauneutta mulla ei ole enää tarjota mutta ei tunnu haittaavan. No, annetaan miehille vähän armoa. Ehkä niitä kiinnostaa mun hyvä huumori? 

Tässä taas esimerkki kvanttimiehestä...

Mies samaan aikaan pelkää naista sen suurien tulojen vuoksi eikä halua seurustella sen kanssa, ja on naisen rahan perässä etsien elättäjää.

Naisen logiikka...

En nyt ihan ymmärrä missä sanoin että miehet pelkäävät minua? Eivät tunnu pelkäävän vaan kovin tuntuvat kiinnostuneilta. Sitä vaan mietin kun miehet itse aina kertovat että

"Bingo tuli jo otsikossa kun nainen väittää miesten aina olettavan naisten olevan rahan perässä."

Et kuitenkaan siihen puuttunut millään tavalla, miksi et?"

Ketjussa on kaksi miestä sanonut toisin. Kaikki muut jankanneet, et naiset ovat aina rahan perässä. Miksi minä todistaisin miesten puolesta, kun teette noin perusteellista kommentointia? Mikä minä olen puhumaan miesten puolesta teidän mielipiteistä?

Vierailija
686/1124 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo kaikki menestyneitä naisten romatiikka leffoja niin ne menee aina samalla kaavalla nainen pettää miestään jokun huomattavasti rikkaamman kanssa ja päätyy parisuhteeseen sen rikkaan kanssa käyttämään tätä rikasta taloudellisesti hyväkseen maksattamalla rikkaalla kaikki omat kulut

Ja sitten kun katsot marvel-elokuvia niin miehet kykenee muuntautumaan autoiksi. Mitä tekemistä näillä on reaalielämän kanssa?

Missä elokuvassa miehet muuttuvat autoiksi?

Vierailija
687/1124 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"vastaisitko vielä näihin kysymyksiin.."

Onhan Suonessa ruokajakoja, ilmaisia ruokailua ja vaikka mitä avustuksia. Hyvin riittää tt-tuen lisäksi.

"Miehellä pitää olla tuloja, ei pärjää muuten."

Hyvä tekosyy, kun oikeasti tuloja vaaditaan siksi, että omat menot pienenee ja jää fyffeä enemmän ylimääräiseen.

Miten ne omat menot pienenee, jos seukkaa jonkun kanssa? Jos muutetaan yhteen, usein molempien menot pienenee, kun asumiskulut jaetaan. Jos tulee lapsia, molempien menot kasvaa. 

Vastasit itse omaan kysymykseesi. Omat menosi pienenee.

Molempien. Koskee molempia osapuolia. Miten liittyy aiheeseen?

Ei se liitykään asiaan, että miehenkin menot pienenee samalla. Sun omat menot pienenee ja siksi sä vaaditkin ahneuksissasi mieheltä tuloja.

Vierailija
688/1124 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nelikymppisenä erittäin hyvin tienaavana naisena musta tuntuu että aika moni mies on rahan perässä. Nuoruutta tai kauneutta mulla ei ole enää tarjota mutta ei tunnu haittaavan. No, annetaan miehille vähän armoa. Ehkä niitä kiinnostaa mun hyvä huumori? 

Tässä taas esimerkki kvanttimiehestä...

Mies samaan aikaan pelkää naista sen suurien tulojen vuoksi eikä halua seurustella sen kanssa, ja on naisen rahan perässä etsien elättäjää.

Naisen logiikka...

En nyt ihan ymmärrä missä sanoin että miehet pelkäävät minua? Eivät tunnu pelkäävän vaan kovin tuntuvat kiinnostuneilta. Si

"Bingo tuli jo otsikossa kun nainen väittää miesten aina olettavan naisten olevan rahan perässä."

Et kuitenkaan siihen puuttunut millään tavalla, miksi et?"

Ketjussa on kaksi miestä sanonut toisin. Kaikki muut jankanneet, et naiset ovat aina rahan perässä. Miksi minä todistaisin miesten puolesta, kun teette noin perusteellista kommentointia? Mikä minä olen puhumaan miesten puolesta teidän mielipiteistä?

Eli olet vain haastamassa riitaa ja vänkäämässä.

Ja ongelmana on sukupuoli

"miksi minä todistaisin miesten puolesta"

Kiitos, esittelet ketjuun osallistuvien naisten miesvihaa varsin mallikkaasti.

Vierailija
689/1124 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo kaikki menestyneitä naisten romatiikka leffoja niin ne menee aina samalla kaavalla nainen pettää miestään jokun huomattavasti rikkaamman kanssa ja päätyy parisuhteeseen sen rikkaan kanssa käyttämään tätä rikasta taloudellisesti hyväkseen maksattamalla rikkaalla kaikki omat kulut

Kannattais katsoa toisenlaisia elokuvia. Itse en ole nähnyt ensimmäistäkään tuollaisella juonella.

Vierailija
690/1124 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mua sitten tympii tuo jankutus, että kaikki naiset on miesvihaajia. En mä ainakaan vihaa yleisesti ottaen miehiä. Joitakin ihmisiä saatan vihata heidän tekojensa vuoksi ja näitä löytyy niin naisista kuin miehistä. Vihaaminen ei liity millään tavalla sukupuoleen vaan sen ihmisen tekoihin.

Niin puuduttavan tylsää tuo joidenkin jankutus. Samaan hengenvetoon he sitten itse haukkuvat naiset täysin paskoiksi. Hohhoijaa. 

Vierailija
691/1124 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin olettamus, se on varma tietoa.

No joo, omalla tavallaan kyllä. Minäkin kaipaan tällä hetkellä rahaa, että saan ostettua ruokaa ja korjattua auton. Sen lisäksi olisi mukava maksaa laskutkin.

Mutta teenkö mitä tahansa sen takia, että saisin rahaa? No en tee, esimerkiksi en halua miestä nurkkiin pyörimään, vaikka se toisikin talouteen lisätuloja.

Koetko edustavasi valtavirtaa kun et halua miestä?

Miksi olet keskustelussa joka käsittelee parisuhteita?

Täh? Eikö täällä saa kommentoida muut, kuin parisuhteissa olevat? Mutta jos on kertonut olevansa parisuhteessa, palstamies väittää, et valehtelee. Vai onko kyse vaan yrityksestä vaientaa, kun kommentti sotii omaa käsitystä vastaan? Jotenkin tyypillistä kautta historia, et naisella ei saisi olla mielipidettä, joka eroaa miehen mielipiteestä...

Eri

Vierailija
692/1124 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, omalla tavallaan kyllä. Minäkin kaipaan tällä hetkellä rahaa, että saan ostettua ruokaa ja korjattua auton. Sen lisäksi olisi mukava maksaa laskutkin.

Mutta teenkö mitä tahansa sen takia, että saisin rahaa? No en tee, esimerkiksi en halua miestä nurkkiin pyörimään, vaikka se toisikin talouteen lisätuloja.

Koetko, että on valtavirtaa että naiset ovat NYKYPÄIVÄNÄ suhteessa rahan takia? Ja entisaikaankaan se harvemmin tarkoitti luksusta, vaan ihan perus selviytymistä.

Eikä tämä ketju käsittele parisuhdetta, tämä ketju käsittelee oletettua naisten rahanahneutta. Nyt ne faktat kuntoon, poju.

Vierailija
693/1124 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että mua sitten tympii tuo jankutus, että kaikki naiset on miesvihaajia. En mä ainakaan vihaa yleisesti ottaen miehiä. Joitakin ihmisiä saatan vihata heidän tekojensa vuoksi ja näitä löytyy niin naisista kuin miehistä. Vihaaminen ei liity millään tavalla sukupuoleen vaan sen ihmisen tekoihin.

Niin puuduttavan tylsää tuo joidenkin jankutus. Samaan hengenvetoon he sitten itse haukkuvat naiset täysin paskoiksi. Hohhoijaa. 

Se on sellaista tällä palstalla. Vihaathan sä täällä automaattisesti kaikkia naisiakin, jos kritisoit tiettyjen naisten ahnetta rahan perässä juoksentelua ja miesten esineellistämistä. Se on palstan ominaispiirre. Minkäs sille voit.

Vierailija
694/1124 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas näitä juttuja, että tältä se varmaan näyttää kun lukee keskustelua tarpeeksi yksisilmäisessä hurmoksessa. Täällä on kyllä on tehty suunnilleen joka sivulla selväksi, että etenkin tuloihin liittyvät vaatimukset ovat varsinkin moraalin kannalta ehdottoman oikeutettuja ja oikeamielisiä ja kaikki vastaväitteet ja eriävät kannat ovat ehdottoman moraalittomia ja väärämielisiä.

"Huomaatko, et edes esimerkissäsi ajattele mahdollisuutta että mies olisi se pienempi tuloinen.

Hups"

Niin, kun itse sanoit et mies ansaitsee enemmän:

"Se että nainen vaatii miestä maksamaan enemmän vain sen takia että mies tienaa enemmän on juuri tuota rahan perässä olemista..."

Et hups vaan itsellesi.

Vierailija
695/1124 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sellaista tällä palstalla. Vihaathan sä täällä automaattisesti kaikkia naisiakin, jos kritisoit tiettyjen naisten ahnetta rahan perässä juoksentelua ja miesten esineellistämistä. Se on palstan ominaispiirre. Minkäs sille voit.

Jotkut täällä yleistää kaikki naiset rahan perässä juoksijoiksi. Jotkut yleistää kaikki miehet pettäjiksi. Typerää ja lapsellista yleistämistä kumpikin. Eikä mene millään jakeluun, että kaikki naiset ei ole tuollaisia eikä kaikki miehet ole tuollaisia. Joku aivovamma täyttyy olla ihmisellä joka noita jankuttaa eikä tajua todellista elämää. 

Vierailija
696/1124 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas näitä juttuja, että tältä se varmaan näyttää kun lukee keskustelua tarpeeksi yksisilmäisessä hurmoksessa. Täällä on kyllä on tehty suunnilleen joka sivulla selväksi, että etenkin tuloihin liittyvät vaatimukset ovat varsinkin moraalin kannalta ehdottoman oikeutettuja ja oikeamielisiä ja kaikki vastaväitteet ja eriävät kannat ovat ehdottoman moraalittomia ja väärämielisiä.

"Eli myönnät naisten vaativan sitä.

Kiitos.

Ja keskustelu ei koske sitä onko pakko suostua vaan vaaditaanko sitä."

Näinhän en sanonut. En minä voi tietää kaikkien naisten vaatimuksia. Sehän olisi täydellisen typerää yleistää oma näkemys koskemaan koko sukupuolta. Ethän sinäkään sellaiseen typeryyteen lankea, ethän?

Vierailija
697/1124 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut täällä yleistää kaikki naiset rahan perässä juoksijoiksi. Jotkut yleistää kaikki miehet pettäjiksi. Typerää ja lapsellista yle

Joillain on sentään selkeä ja järkeenkäyvä logiikka väitteilleen, mutta sekään ei auta asiaan.

Vierailija
698/1124 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö?

Eli vaadit maksua.

"Omin sanoin" tarkoittaa, että asia ilmaistaan <b>omilla sanoilla</b>, ei suoraan kopioimalla tai lainaamalla. Se on tiivistämistä ja parafraasointia, jossa alkuperäisen tekstin ajatus esitetään uudelleen omalla kielellä ja tyylillä, säilyttäen kuitenkin alkuperäisen idean ydin."

Vau, osaat sivistyssanan. Se vaan ei nyt mitenkään sopinut tuohon(kaan) kohtaan. En keksi yhtään lähdettä, josta olisin voinut tuohon vastata lainaten.

Täällä aika harvoin kukaan lainaa mitään. Minä tein sen kylläkin, kun laitoin aiheesta: selittämätön palkkaero. Siinä se lainaus oli paikallaan. Se kun ei ole mielipide, vaan fakta.

Vierailija
699/1124 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Eikö täällä saa kommentoida muut, kuin parisuhteissa olevat? Mutta jos on kertonut olevansa parisuhteessa, palstamies väittää, et valehtelee. Vai onko kyse vaan yrityksestä vaientaa, kun kommentti sotii omaa käsitystä vastaan? Jotenkin tyypillistä k

Saa tietysti, onhan miehilläkin paljon kerrottavaa naisten menkkakivuista ja synnyttämisestä. Samanlaisia kokemusasiantuntijoita tekin olette.

Vierailija
700/1124 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta täytyy kommentoida, että kaikki eivät seurustele miesten kanssa. Ja otsikossa kysyttiin miksi naiset ovat rahan perässä, ei miksi naiset ovat parisuhteen perässä. Sellaiset naiset jotka OVAT rahan perässä, ei silti seurustele - heillä voi olla esim sugardaddy. Siitä sinulla tuskin on omakohtaista kokemusta, joten olet turvassa pennosiesi kanssa.