Minkä maalaiseksi teitä veikataan ulkomailla?
Arvataanko suomalaiseksi? Vai jonkun muun maalaiseksi?
Kommentit (222)
Mä olen vaalea punapää, joten Skotlannissa mut oletettiin skotiksi. Tosin vain siihen asti, kunnes avasin suuni. En puhu natiivienglantia skottiaksentilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espanjalaiseksi tai italialaiseksi. Kumpaakaan kieltä en puhu, eikä sukujuuriakaan tietääkseni ole, mutta olen tumma ja tummaihoinen valkoiseksi joten ymmärrän välimerivibat.
Nyt on Suomessakin alettu puhutella mua englanniksi, esim. Hesassa hotellissa ja ravintolassa nihmettelin että täälläkö palvelu on pelkällä enkulla. Kunnes naapuripöytään puhuttiin suomea.
Jospa sinussa on saamelaista perimää? Hehän ovat tummia.
Ketkä saamelaiset ovat tummia? Olen eri, nähnyt saamelaisia lähinnä telkkarissa. Minulla on tummempi iho ja suuret, ruskeat silmät. Mielestäni saamelaiset ovat kalpeita ja viirusilmäisiä, oikein kauniita mutta en näytä saamelaiselta.
Aikojen alussa saamelaiset ajettiin uudisasukkaiden toimesta pohjoiseen. Geenit voivat hyppiä vuosisatoja/tuhansia "yli". Kyllä oikeat saamelaiset on ruskeasilmäisiä ja mustatukkaisia.
Vaikea sanoa. En ole käynyt Suomen rajojen ulkopuolella. Täällä ovat aina pitäneet suomalaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vitivalkoinen pötsimaha, vaaleanpunainen iho..suomalainen huomataan missä vain kulkeekaan.
Pötsimaha :D Käärijällä on pötsimaha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hollantilaiseksi. Ehkä johtuu pituudesta, en ole normaali suomalainen persjalkainen.
Suomalaiset eivät ole lyhyitä
Suuri osa on persjalkaisia k ä ä p i ö i t ä.
Suomalaiset ovat pitkiä, erityisesti nuoret. Eivät tietenkään yllä hollantilaisten ja alkuperäisten ruotsalaisten tasolle, mutta maailmanlaajuisesti ovat pitkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaiseksi, saksalaiseksi, amerikkalaiseksi ja venäläiseksi. Suomalaiseksi on tunnistettu, jos ollaan puhuttu Suomea, muuten ei. En usko että se ulkonäöstä johtuu vaan nuo edellämainitut maat ovat niin paljon tunnetumpia , että eivät keksi Suomea elleivät kuule ja ennen kaikkea tunnista suomenkieltä.
Meitä oli isompi seurue suomalaisia Berliinissä ja söimme ravintolassa ja puhuimme tietenkin Suomea. Eräs vanhempi herrasmies tuli naapuripöydästä kysymään, että mitä kieltä me puhumme.Ja..?
Vastasimme tietenkin, että suomea. Pointti oli se, etteivät kaikki tosiaan tunnista suomenkieltä.Miksi tunnistaisivat? En minäkään tunnista
Ei miksikään, mutta minua ei haittaa, jos joku tulee asiasta kysymään eikä hävetä vastata olevani suomalainen. Suomalaisia on kuitenkin vaaleaihoisistakin turisteista ehkä alle prosentin verran.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vaalea punapää, joten Skotlannissa mut oletettiin skotiksi. Tosin vain siihen asti, kunnes avasin suuni. En puhu natiivienglantia skottiaksentilla.
Äitini on vaalea punapää. Lontoossa ollessa useampi ihminen tuli kysymään meiltä neuvoa ja olettivat äitini olevan paikallinen. Itse olen muuten melkein täysin äitini piirteet, mutta minulla on vaaleat hiukset, siniset silmät ja helposti ruskettuvat iho. Minua luullaan usein ruotsalaiseksi tai saksalaiseksi.
Amerikkalaiseksi kokoni vuoksi. Jos on iso reppu selässä, niin silloin saksalaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
"Suominaama" kuten aiemmin kirjoitin paljastaa että et ole paikallisia, mutta muut kuin paikalliset saattavat ehkä hämääntyä ja luulla toisin. Espanjalaisissa ja kanarialaisissa on paljon vaalehiuksisia ja -ihoisiakin, mutta vaikka itse olen 1/4 canario, niin naamani kyllä paikallisille paljastaa että olen joku muu. Kielitaito ja hiusten väri ei ole se juttu...
Ei ole kyllä espanjalaisissa vaaleahiuksisia. Etkö erota hiusten värjäystä? Suomessa vaaleahiuksisena pidetään valko- tai keltahiuksista, ei ruskeahiuksista, kuten Etelä-Euroopassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suominaama" kuten aiemmin kirjoitin paljastaa että et ole paikallisia, mutta muut kuin paikalliset saattavat ehkä hämääntyä ja luulla toisin. Espanjalaisissa ja kanarialaisissa on paljon vaalehiuksisia ja -ihoisiakin, mutta vaikka itse olen 1/4 canario, niin naamani kyllä paikallisille paljastaa että olen joku muu. Kielitaito ja hiusten väri ei ole se juttu...
Ei ole kyllä espanjalaisissa vaaleahiuksisia. Etkö erota hiusten värjäystä? Suomessa vaaleahiuksisena pidetään valko- tai keltahiuksista, ei ruskeahiuksista, kuten Etelä-Euroopassa.
https://e0.365dm.com/23/08/2048x1152/skysports-dani-olmo-spain_6245855… on toki. Tää on ihan normi espanjalainen
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalaiseksi kokoni vuoksi. Jos on iso reppu selässä, niin silloin saksalaiseksi.
Meidät tunnistettiin repuista suomalaisiksi ja kun jätimme reput pois, niin luultiin tanskalaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aika tummat punaiset hiukset enkä ole lähelläkään mansikkablondia. Kerran yksi mun eteläeurooppalainen kaverini kuvaili mua blondiksi, josta mä olin tosi hämmentynyt. Olenhan mä kaikin tavoin vaaleampi kuin eteläeurooppalaiset keskimäärin, mutta en mä nyt mikään blondi ole. Jos pitäisi valita akselilla brunetti vai blondi ja jättää hiusten punaisuus kokonaan pois, niin olen mä selkeästi enemmän brunetti kuin blondi.
Jos mulla on säkkipilli mukana niin skotiksi.
Opiskellessani jostain oli lähtenyt liikkeelle juoru, että olen ruotsalainen. Minulta sitten kyseltiin, että koska olen muuttanut Suomeen, kun puhun niin hyvää suomea kuitenkin. Myös virkamiesruotsin kanssa kyseltiin apua. Sitten kun korjailin tätä virheellistä tietoa sain useamman kerran kuulla epäilyä, että vaan valehtelen, kun kuitenkin näytän ihan ruotsalaiselta.
On minua senkin jälkeen luultu ruotsalaiseksi, mutta tämä oli hämmentävin kokemus.
Euroopassa venäläiseksi, etenkin Virossa. Muualla heitetään jotain ihan mitä sattuu arvauksia, ehkä englantilaiseksi, jos on vaikka ainoa maa, jonka tietävät Euroopasta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'Ruotsi, Norja useimmin. Kropastani on todettu, että balttimainen figuuri.
Usein Suomessakin aletaan puhua englantia esimerkiksi vaatekaupassa.'
[oma tekstini]
>>>
'Millainen on balttimainen figuuri?'
En voi vastata, koska se on kroppaani kommentoineen kadunmiehen sutkautus, joka perustuu hänen subjektiiviseen visioonsa.
Mitä tuo baltialainen keho juuri hänelle tarkoittaa, sitä en jäänyt tiedustelemaan.
Ilman miestä ja lasta minua luullaan yleensä ruotsalaiseksi. Miehen ja lapsen kanssa yhdessä saksalaiseksi. Minä olen vaalea ja sinisilmäinen, mies ja lapsi tummempia ja silmät tumman vihreät.
Saksa, Sveitsi, Ruotsi ja Norja viimeisimmät. Myös italialaiseksi on luultu aiemmin, vaikka olen vaalea.