Minkä maalaiseksi teitä veikataan ulkomailla?
Arvataanko suomalaiseksi? Vai jonkun muun maalaiseksi?
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hollantilaiseksi. Ehkä johtuu pituudesta, en ole normaali suomalainen persjalkainen.
Suomalaiset eivät ole lyhyitä
Suuri osa on persjalkaisia k ä ä p i ö i t ä.
Suomalaiset ovat pitkiä, erityisesti nuoret. Eivät tietenkään yllä hollantilaisten ja alkuperäisten ruotsalaisten tasolle, mutta maailmanlaajuisesti ovat pitkiä.
Turisti, joka viettää Lapissa lomansa ja tutustuu loman aikana kymmeneen anttituiskuun, tuskin ajattelee, että suomalaiset ovat pitkiä. Suomessa Lapissa ja idässä porukka on ihan oikeasti lyhyempää, eikä vastaa tuota mielikuvaa pitkistä suomalaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä kaverilla on karjalaiset sukujuuret ja joka paikassa veikataan venäläiseksi.
Karjala on venäjällä, että luulevat venäläistä venäläiseksi?
Huoh. Vähän sivistyneempi ihminen tietäisi, että karjalaiset on ihan oma kansansa. Vähän niin kuin inkeriläiset ja saamelaiset.
Inkeriläiset ovat oikeastaan suomalaisia.
Niin on karjalaisetkin.
Venäläiseksi, espanjalaiseksi, ruotsalaiseksi, slaaviksi.
Venäläiseksi useamman kerran, on verrattu joskus vuosia sitten Anna Kornikovaan. En tiedä, edustaako hän sitten joillekin tyypillistä venäläistä naista.
Useimmiten kyseisen maan kansalaiseksi. Ihmiset aloittavat juttelun kanssani omalla äidinkielellään kaikkialla. Perheenä kun ollaan liikkeellä, niin lähes aina meitä luullaan italialaisiksi. Johtuu varmaan Suomen kielen painokkaasta r-kirjaimesta, jonka lausumme kuten italialaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suominaama" kuten aiemmin kirjoitin paljastaa että et ole paikallisia, mutta muut kuin paikalliset saattavat ehkä hämääntyä ja luulla toisin. Espanjalaisissa ja kanarialaisissa on paljon vaalehiuksisia ja -ihoisiakin, mutta vaikka itse olen 1/4 canario, niin naamani kyllä paikallisille paljastaa että olen joku muu. Kielitaito ja hiusten väri ei ole se juttu...
Ei ole kyllä espanjalaisissa vaaleahiuksisia. Etkö erota hiusten värjäystä? Suomessa vaaleahiuksisena pidetään valko- tai keltahiuksista, ei ruskeahiuksista, kuten Etelä-Euroopassa.
Kaikki jotka ovat joskus vierailleet Baskimaassa tietävät, että siellä on näitä vaaleita skandinaavisia piirteitä omaavia natiiveja asukkaita. Baskit on eri rotua kuin muut espanjalaiset.
Kerran virolaiseksi, tarjoilija tuli sanomaan että maassani alkanut sota, kotiin palatessa kuulin että Virossa oli se yhteenotto Venäjän kanssa , ei ihan sota kuitenkaan.
Skandinaavis-arjalaiseksi persuksi.
Minulle ei ole ikinä tullut kukaan kertomaan veikkauksistaan. En itsekään kyttää ihmisiä ulkomailla ja mieti, että minkälainen tausta heillä mahtaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espanjalaiseksi tai italialaiseksi. Kumpaakaan kieltä en puhu, eikä sukujuuriakaan tietääkseni ole, mutta olen tumma ja tummaihoinen valkoiseksi joten ymmärrän välimerivibat.
Nyt on Suomessakin alettu puhutella mua englanniksi, esim. Hesassa hotellissa ja ravintolassa nihmettelin että täälläkö palvelu on pelkällä enkulla. Kunnes naapuripöytään puhuttiin suomea.
Jospa sinussa on saamelaista perimää? Hehän ovat tummia.
Tuota, suomalaisilla voi olla "tummia" geneejä ilman saamelaisiakin. Koko geeniperimämme (miinus ruotsi/saksa-sekoitukset) tulevat kaukaa idästä. Sitten on vielä Venäjältä saapuneet turkkilaiset kuten tataarit tiettyinä aikoina(näiden sekoituksia parissamme) Tämän nyt pitäisi olla perustietoa. Esim itäsuomalaisilla voi olla hyvink
No niin, olenkin siis alkuperäinen suomalaisugri Pohjois-Karjalasta: Ruskeat silmät, musta tukka ja tumma iho.
Japanissa moni ilahtuu, kun olen kertonut olevani suomalainen. Japanilaiset fanittaa Suomea. M28
En ole viime vuosina matkustanut, mutta kun vielä matkustelin, niin venäläiseksi yleensä luultiin.
Vierailija kirjoitti:
Japanissa moni ilahtuu, kun olen kertonut olevani suomalainen. Japanilaiset fanittaa Suomea. M28
Saat 0p tästä vastauksesta. Lue kysymys uuestaan
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaiseksi ja puolalaiseksi
Mikähän tässäkin oli alapeukkujen arvoista?
Vierailija kirjoitti:
Minua on veikattu USA:n presidentiksi ja astronautiksi.
Yksi kaveri luuli että olen molempia yhtäaikaa.
Minua luultiin pohjois-korealaiseksi koska olen niin kommunistin näköinen. Kerran myös venezuelalaiseksi koska olen kuulemma niin sosialistin näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Britiksi ovat useammat brittiläiset luulleet. En ole edes lihava vaikka olen nainen :(
Älä jauha paskaa. Et varmasti puhu englantia brittiaksentilla niin hyvin että natiivi hämääntyisi.
Olen eri, mutta minulle käynyt useita kertoja samalla tavalla. Britanniassa on älyttömästi eri aksentteja mihin oma voi sekoittua. Uskokaa tai älkää.
Hollanti ja ruotsi . Useimmin. Aito suomalainen . Kuin joskus joksikin muuksi henkilöksi tyyliin kaksoisolento tai indentiteettivarkaat.
Espanja, Neuvostoliitto(!), Yhdysvallat, Norja ja Tanska taitaa olla yleisimmät.
Voi olla. Olen lyhyt ja tukeva.