Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä maalaiseksi teitä veikataan ulkomailla?

Vierailija
01.08.2025 |

Arvataanko suomalaiseksi? Vai jonkun muun maalaiseksi?

Kommentit (222)

Vierailija
141/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua luullaan sompuksi vaikka olen ihan suomalainen. Mistähän sekin johtuu??

Oletko ottanut liikaa aurinkoa?

Vierailija
142/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanska, Norja tai Alankomaat ollut yleisimmät. Varmana pituus ja tapa puhua englantia vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miamissa Ruotsissa asunut barista sanoi, että olisi ulkonäön perusteella veikannut meitä ruotsalaisiksi, mutta aksentti paljasti suomalaisiksi. Myös etelä-Euroopassa, Balilla ja Australiassa on veikattu Ruotsia. En tiedä onko Ruotsi jotenkin tunnetumpi kuin Suomi. Menen kyllä ruotsalaiseen stereotypiaan: pitkä, laiha, vaaleat pitkät hiukset, siniset silmät ja rusketun helposti.

Balilla ei suurin osa tiedä koko Ruotsia. Tietävät, että se on jossakin Euroopassa.

Se paikallinen puhui minulle ruotsia. Jotain turisteilta oppimiaan fraaseja. Sen verran ainakin tiesi. Ja ihmetteli, kun vastasin englanniksi, että sori en ole Ruotsista. Siis että mistä tiesin sen olevan ruotsia, jos en ole sieltä.

Vierailija
144/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalaiseksi tai venäläiseksi. Yleensä eivät kyllä keksi, mistä voisin olla ja minulta usein kysytäänkin mistä olen kotoisin.

Vierailija
145/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalainen kaupan kassa arvuutteli että olen Saksalainen, korjasin hänen käsitystään kertomalla olevani Suomesta.

Vierailija
146/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaiseksi 

Vierailija
147/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luullaan aika monesti kiinalaiseksi

Vierailija
148/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sakemanniks varmaan 7 kertaa. Me suomalaiset näytetään saksalaisilta ja puhutaan englantia melko samalla aksentilla.

Itä-ja keskisuomalaiset eivät näytä sakemanneilta ja aksentti on täysin henkilökohtainen :) 

Millä perustein eivät näytä? Miltä ne sitten näyttävät, venäläisiltä vai? Ei näytä. Kyllä on olemassa suomalainen aksentti. Tottakai on siitä huolimatta yksilöllisiäkin eroja, ihan kuten kaikissa muissakin asioissa 🤦🏻. 

Eri

Voi helveta nyt taas, itäsuomalaiset ovat germaani-saksalaisista geneettisesti yhtä kaukana kuin kaksi eri kansaa LOL. Itäsuomalaiset nyt ovat helpoiten tunnistettava joukko muista suomalaisista, niitä oikeita ugreja. Kuka vajaa on edes peukuttanuit typerää vastaustasi? Monet näistä veikkauksista ovat muutenkin ihan huuhaata, ladellaan kaikkia vaaleita kansoja vaikkei edes tiedetä miltä kyseisen maan edustajat yleensä näyttävät. Hyvin yksinkertaista. 

Vierailija
149/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä minä mistään mitään ymmärtäisin vaikka asun talvikuukaudet Kanarialla ja sukua on siellä ja Espanjassa. T. se "suominaama" 

Vierailija
150/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelivat että en ole mistään kotoisin.

Vierailija
151/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruorsalaiseksi, vaikka en mielestäni näytä homolta. Toki aika feminiiniseltä mieheltä kyllä, eli sinänsä ihan looginen arvaus

Aika elähtänyt heitto tuo ruotsalaisten homolta näyttäminen. Huoh. 

Ulkonäön perusteella tehdään pikaisia arvauksia. Jos näyttää ruotsalaiselta homolta niin minkäs sille voi. Ei minua haittaisi, monesti pääsee naisten juttusille helpommin.

Vierailija
152/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällä venäläiseksi, Virossa virolaiseksi, Suomessa ranskalaiseksi.

Vierailija
153/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espanjalaiseksi tai italialaiseksi. Kumpaakaan kieltä en puhu, eikä sukujuuriakaan tietääkseni ole, mutta olen tumma ja tummaihoinen valkoiseksi joten ymmärrän välimerivibat. 

Nyt on Suomessakin alettu puhutella mua englanniksi, esim. Hesassa hotellissa ja ravintolassa nihmettelin että täälläkö palvelu on pelkällä enkulla. Kunnes naapuripöytään puhuttiin suomea. 

Jospa sinussa on saamelaista perimää? Hehän ovat tummia.

Ketkä saamelaiset ovat tummia? Olen eri, nähnyt saamelaisia lähinnä telkkarissa. Minulla on tummempi iho ja suuret, ruskeat silmät. Mielestäni saamelaiset ovat kalpeita ja viirusilmäisiä, oikein kauniita mutta en näytä saamelaiselta.

Aikojen alussa saamelaiset ajettiin uudisa

Painu sinä aktivisti takaisin sinne haisevaan kotaasi. Ugrisuomalaiset olivat täällä ensin ennen kuin vaeltelevat siperialaiset tunkivat tähän maahan. Tämä on perimä-ja arkeologista dataa. Tietenkin svenssonien kustantamat "tutkimukset" yrittävät selittää että ne sivistyneissä kylissä elävät koiria pitävät esi-kantikset olivatkin primitiivisissä majoissa eläviä saamis örisijöitä lol. 

ps:Nämä oikeat saamelaiset eli maahantun.kijat todellakin olivat lättänaamaisia mustasilmä-siperialaisia jotka pukeutuivat karvarytkyihin. 

Vierailija
154/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruorsalaiseksi, vaikka en mielestäni näytä homolta. Toki aika feminiiniseltä mieheltä kyllä, eli sinänsä ihan looginen arvaus

Homolta näyttäminen = mies on pukeutuessaan turvautunut peiliin.

Vierailija
155/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsipeili vai kantaako mukanaan sovituskopin seinää?

Vierailija
156/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsipeili vai kantaako mukanaan sovituskopin seinää?

Sellainen peili josta näkyy kerralla koko ukko.  Tosin minähän en mikään täysi hetero olekaan, mistäs minä tietäisin.

Vierailija
157/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa on luultu ruotsalaiseksi ja puhuessani kavereiden kanssa suomea italialaiseksi (olen skandinaaviblondi, mutta puhun nopeasti ja rytmikkäästi adhd:n vuoksi). Muualla ei ole uskallettu arvailla, vaan on kysytty, mistä tulen.

Vierailija
158/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espanjalaiseksi tai italialaiseksi. Kumpaakaan kieltä en puhu, eikä sukujuuriakaan tietääkseni ole, mutta olen tumma ja tummaihoinen valkoiseksi joten ymmärrän välimerivibat. 

Nyt on Suomessakin alettu puhutella mua englanniksi, esim. Hesassa hotellissa ja ravintolassa nihmettelin että täälläkö palvelu on pelkällä enkulla. Kunnes naapuripöytään puhuttiin suomea. 

Jospa sinussa on saamelaista perimää? Hehän ovat tummia.

Tuota, suomalaisilla voi olla "tummia" geneejä ilman saamelaisiakin. Koko geeniperimämme (miinus ruotsi/saksa-sekoitukset) tulevat kaukaa idästä. Sitten on vielä Venäjältä saapuneet turkkilaiset kuten tataarit tiettyinä aikoina(näiden sekoituksia parissamme) Tämän nyt pitäisi olla perustietoa. Esim itäsuomalaisilla voi olla hyvinkin "aasialaiset" piirteet vaikka vaaleita. Olemme uniikki kansa. 

Vierailija
159/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi, Norja useimmin. Kropastani on todettu, että balttimainen figuuri.

Usein Suomessakin aletaan puhua englantia esimerkiksi vaatekaupassa.

Se ei merkitse että sinua luultaisiin ulkomaalaiseksi. Englantihan on oletusasetus nykyään

Vierailija
160/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mennyt venäläisestä, latvialaisesta, liettualaisesta ja puolalaisesta kyseisissä maissa ja venäläiseksi ja puolalaiseksi on muistaakseni veikattu parissa muussakin maassa. Joskus kauan sitten Kreikassa arvasivat suomalaiseksi, mutta kyseessä oli joku suomalaisten suosima turistirysä.

Olen mallia lyhyt ja leveä Itä-Suomi-maatuska, jolla on korkeat poskipäät, raskaat luomet ja iso sipulinmallinen nenä, eli en ihmettele yhtään tätä itäeurooppalaisten joukkoon sulautumistani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän