Minkä maalaiseksi teitä veikataan ulkomailla?
Arvataanko suomalaiseksi? Vai jonkun muun maalaiseksi?
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turkissa veikattiin puolalaiseksi. En ymmärrä miksi, minulla ei ole hajuakaan miltä puolalaiset naiset näyttävät.
Kotoisia, pohjoiseurooppalainen näköisiä, mutta kauniimpia kuin saksalaiset?
Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksalaiseksi
Älä tee jatkuvasti sitä Hirvisaaren tervehdystä niin eivät erehdy!
Siitäkö se johtuikin?
Barcelonassa kerran metrossa jotkut turistit(miehet) juttelivat enkuksi, että olen varmaan espanjalainen. Noh, pohjois-Espanjassahan on vaaleampia ihmiset kuin etelässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä kaverilla on karjalaiset sukujuuret ja joka paikassa veikataan venäläiseksi.
Karjala on venäjällä, että luulevat venäläistä venäläiseksi?
Huoh. Vähän sivistyneempi ihminen tietäisi, että karjalaiset on ihan oma kansansa. Vähän niin kuin inkeriläiset ja saamelaiset.
R y s s i ä ne karjalaisetkin on.
Venäläiseksi on veikattu useamman kerran. En kyllä ole semmoinen slaavilainen pitkäsääri, vaan enemmänkin maatuskamainen pyllerö. Perusilme on tuima. Kerran on joku veikannut saksalaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hollantilaiseksi. Ehkä johtuu pituudesta, en ole normaali suomalainen persjalkainen.
Suomalaiset eivät ole lyhyitä
Suuri osa on persjalkaisia k ä ä p i ö i t ä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä kaverilla on karjalaiset sukujuuret ja joka paikassa veikataan venäläiseksi.
Huoh. Vähän sivistyneempi ihminen tietäisi, että karjalaiset on ihan oma kansansa. Vähän niin kuin inkeriläiset ja saamelaiset.
No sinullapa se on laaja määritelmä venäläiselle. Sisällytätkö siihen suomalaisetkin?
Pohjois-Euroopassa paikalliseksi. Vähän etelämpänä saksalaiseksi, ruotsalaiseksi, venäläiseksi, mikä vaalea porukka nyt milloin kenelläkin tulee mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Mua luullaan ulkomaalaiseksi ihan Suomessakin koska olen todella tummapiirteinen luonnostani.
Tein jopa dna-testin ja sen perusteella olen täysin itä-suomalainen.
Samoin. Ruskeasilmäistä ja lähes mustahiuksista luullaan jatkuvasti ulkomaalaiseksi Suomessakin ja ulkomailla kukaan, koskaan ei luule suomalaiseksi. Olen ollut ihmisten mielissä kaikkea ranskalaisesta armenialaiseen, oikeasti Itä-Suomi ja pisara Valloniaa.
Vierailija kirjoitti:
Turkissa veikattiin puolalaiseksi. En ymmärrä miksi, minulla ei ole hajuakaan miltä puolalaiset naiset näyttävät.
M a a t u s k o i l t a.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaiseksi, saksalaiseksi, amerikkalaiseksi ja venäläiseksi. Suomalaiseksi on tunnistettu, jos ollaan puhuttu Suomea, muuten ei. En usko että se ulkonäöstä johtuu vaan nuo edellämainitut maat ovat niin paljon tunnetumpia , että eivät keksi Suomea elleivät kuule ja ennen kaikkea tunnista suomenkieltä.
Meitä oli isompi seurue suomalaisia Berliinissä ja söimme ravintolassa ja puhuimme tietenkin Suomea. Eräs vanhempi herrasmies tuli naapuripöydästä kysymään, että mitä kieltä me puhumme.Ja..?
Vastasimme tietenkin, että suomea. Pointti oli se, etteivät kaikki tosiaan tunnista suomenkieltä.
Suomessa täällä asuvat ulkomaalaiset yleensä olettavat ihmeellisen usein, etten ole täysin suomalainen. Veikataan ruotsalaiseksi, saksalaiseksi, amerikkalaiseksi, joskus venäläiseksi yms. Olenkin puoliksi englantilainen. Ulkomailla luullaan vaaleammissa maissa paikalliseksi kai, etelämpänä ruotsalaiseksi, saksalaiseksi yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sakemanniks varmaan 7 kertaa. Me suomalaiset näytetään saksalaisilta ja puhutaan englantia melko samalla aksentilla.
Itä-ja keskisuomalaiset eivät näytä sakemanneilta ja aksentti on täysin henkilökohtainen :)
Millä perustein eivät näytä? Miltä ne sitten näyttävät, venäläisiltä vai? Ei näytä. Kyllä on olemassa suomalainen aksentti. Tottakai on siitä huolimatta yksilöllisiäkin eroja, ihan kuten kaikissa muissakin asioissa 🤦🏻.
Eri
Vitivalkoinen pötsimaha, vaaleanpunainen iho..suomalainen huomataan missä vain kulkeekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaiseksi, saksalaiseksi, amerikkalaiseksi ja venäläiseksi. Suomalaiseksi on tunnistettu, jos ollaan puhuttu Suomea, muuten ei. En usko että se ulkonäöstä johtuu vaan nuo edellämainitut maat ovat niin paljon tunnetumpia , että eivät keksi Suomea elleivät kuule ja ennen kaikkea tunnista suomenkieltä.
Meitä oli isompi seurue suomalaisia Berliinissä ja söimme ravintolassa ja puhuimme tietenkin Suomea. Eräs vanhempi herrasmies tuli naapuripöydästä kysymään, että mitä kieltä me puhumme.Ja..?
Vastasimme tietenkin, että suomea. Pointti oli se, etteivät kaikki tosiaan tunnista suomenkieltä.
Miksi tunnistaisivat? En minäkään tunnista yhtään Itä-Euroopan kieltä.
Ei ole varsinaisesti veikattu kuin Suomessa kaksi kertaa ranskalaiseksi, mikä on ihan käsittämätöntä, koska en mielestäni ole yhtään ranskalaisen näköinen. Siis eikös ranskalaisilla ole verrattain tummat piirteet monilla, tai ainakin hiukset aika usein? Minulla on luonnostaan punertavan vaalea tukka, siis sellainen strawberry blonde. Ihoni on vaalea, mutta ei sellainen kalmankalpea, vaan siinä on vähän lämpimämpi sävy. Silmät vihreät. Hoikka olen kyllä, mutta en mikään mallinmittainen. 168 cm. Ehkä tyylini on sitten vähän klassisempi/naisellisempi kuin monella on. Tai sitten se on se ns. resting b i t CH -face...
Ulkomailla kysytään että mistä olen kotoisin ja näytetään jotenkin yllättyneiltä, kun sanon että Suomesta. Kertaakaan ei ole suoraan veikattu. Aikoinaan Pariisissa muistan kun miehen kanssa kävimme syömässä niin viereisen pöydän ranskalaiset ilmeisesti pohtivat mistä olemme ja kai tunnistivat kielen suomeksi. Siis keskenään puhuivat, sen verran ymmärsin sanan sieltä toisen täältä ja kuulin sanat aa, Finlande. Tämä oli silloin kun olimme parikymppisiä, nyt olemme vajaat 40 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinullapa se on laaja määritelmä venäläiselle. Sisällytätkö siihen suomalaisetkin?
Totta kai, Suomihan on ollut osa Venäjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hollantilaiseksi. Ehkä johtuu pituudesta, en ole normaali suomalainen persjalkainen.
Suomalaiset eivät ole lyhyitä
Suuri osa on persjalkaisia k ä ä p i ö i t ä.
Pohjoismaalaiset eli myös suomalaiset ovat paljon pitempiä kuin monet muut kansat.
Vierailija kirjoitti:
Vitivalkoinen pötsimaha, vaaleanpunainen iho..suomalainen huomataan missä vain kulkeekaan.
Töpselinenä ja ohuet hiukset.😁
Ne "romanisukunimet" ovat ruotsalaisia, saksalaisia jne