Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (6938)

Vierailija
6441/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä tähän ja kerron mielipiteeni siitä, mikä on kirkon suurin ongelma. He esittävät edellyttävänsä uskoa Jumalaan ja Jeesukseen sellaisella tavalla, että se on suurimmalle osalle ihmisistä luotaantyöntävää. He vaativat ihmisiä tunnustamaan uskonsa, eikä suurin osa tavallisista ihmisistä voi tehdä sitä, jos he ovat rehellisiä itselleen. Kirkon kannattaisi tehdä tietoinen muutos siihen, mitä he tarkoittavat uskolla. Sellainen epämääräinen, että uskon, että jotain Jumalan kaltaista ehkä on, pitäisi riittää. Kenenkään ei pitäisi joutua lausumaan uskontunnustusta. Halun kuulua kirkkoon pitäisi olla riittävä peruste sille, että voi liittyä. Mitään muuta ei pitäisi edellyttää. Ja sitten kirkon tehtävä on tarjota jumalanpalveluksia ja muuta. Ja jokainen ihminen voi itse päättää, mitä niistä ajattelee. Kirkon pitäisi vain tarjota sitä, mitä se tarjoaa, vaatimatta ihmisiltä yhtään mitään. 

Ei kirkko ole jotain sellaista mikä tarjoaa palveluksia. Se on uskontoa ja muotomenoja. Oikea "kirkko" sanana tarkoittaa seurakuntaa eli Jeesuksen seuraajia, ihmisiä. Uskova ihminen ei tarvitse mitään varsinaisia palveluksia tai ohjelmatarjontaa, vaan elävää keskusteluyhteyttä Jeesukseen joka on sitä uskoa, joka toimii myös käytännössä. Ei uskovan tarvitse lausua mitään kehitettyä uskontunnustusta. Kun ihmisellä on elävä suhde Jeesukseen, se usko nousee sydämestä, joka kyllä sanoo "Jeesus on Herra." Minä itse en halua kuulua kirkkoon. Seurakunta eli toisten uskovien yhteys on kuitenkin jotain sellaista, mitä ihminen tarvitsee saadakseen kehotusta, rohkaisua ja opetusta.

Jumala itse edellyttää ihmiseltä uskoa. Ei minkälaista tahansa uskoa, ei ihmisten määrittelemää eikä sellaista että "tee se itse jumalasi." Ihminen menee heti harhaan ja luo sellaisen mielikuvan Jumalasta joka ei ole oikein. Kun ihminen tulee uskoon, Jumala antaa ihmiseen oman Pyhän Henkensä jolloin ihminen on samaa henkeä Jumalansa ja Luojansa kanssa. Se on se sama Henki, joka herätti Jeesuksen kuolleista ja sen takia myös Jeesukseen uskova jolla Pyhän Hengen sinetti, tulee nousemaan kuolleista.

Jumala vaatii ihmiseltä kuuliaisuutta ja Hänen sanassaan pysymistä. Uskovan elämä on oman lihallisten mielihalujen "ristiinnaulitsemista" eikä ryntäilyä jokaisen himon ja halun mukaan mitä mieli tekee. Maallinen kirkko odottaa lopulta nykyään aika vähän. Se vähän saarnaa ja antaa ihmisen jatkaa synnissään, kun Jumala itse odottaa seuraajiltaan kilvoittelua ja aktiivista synnistä luopumista.

Vierailija
6442/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On Jumala ja on hänen sanansaattajansa. Miksi kiellätte tosiasioita?

Jos sanansaattajalla viittaat minuun, niin kiitos tunnustuksesta työlleni.

Ole hyvä. Auttajiamme tarkoitin lähinnä kuitenkin.

Arvelinkin, ettei viestissä varmaankaan viitata minuun, mutta halusinkin lähinnä tuoda esille sen, että siinä olisi voitu viitata.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6443/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä tähän ja kerron mielipiteeni siitä, mikä on kirkon suurin ongelma. He esittävät edellyttävänsä uskoa Jumalaan ja Jeesukseen sellaisella tavalla, että se on suurimmalle osalle ihmisistä luotaantyöntävää. He vaativat ihmisiä tunnustamaan uskonsa, eikä suurin osa tavallisista ihmisistä voi tehdä sitä, jos he ovat rehellisiä itselleen. Kirkon kannattaisi tehdä tietoinen muutos siihen, mitä he tarkoittavat uskolla. Sellainen epämääräinen, että uskon, että jotain Jumalan kaltaista ehkä on, pitäisi riittää. Kenenkään ei pitäisi joutua lausumaan uskontunnustusta. Halun kuulua kirkkoon pitäisi olla riittävä peruste sille, että voi liittyä. Mitään muuta ei pitäisi edellyttää. Ja sitten kirkon tehtävä on tarjota jumalanpalveluksia ja muuta. Ja jokainen ihminen voi itse päättää, mitä niistä ajattelee. Kirkon pitäisi vain tarjota sitä, mitä se tarjoaa, vaatimatta ihmisiltä

Ilmeisesti luit viestini, muttet ymmärtänyt sen sisältöä.

Vierailija
6444/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys besserwisserille: jos tempaus tapahtuisi ensi yönä, pääsisitkö taivaaseen? Onko se, mitä teet Jumalalle miellyttävää?

Minä seuraan Jeesusta eli noudatan parhaani mukaan Jeesuksen opetuksia. En tiedä, millaisia seurauksia sillä on. Se jää nähtäväksi. 

Oletko ottanut huomioon, että tässä keskustelussa voi olla Jeesusta pidempään seuranneita, kuin sinä?

Vierailija
6445/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys besserwisserille: jos tempaus tapahtuisi ensi yönä, pääsisitkö taivaaseen? Onko se, mitä teet Jumalalle miellyttävää?

Minä seuraan Jeesusta eli noudatan parhaani mukaan Jeesuksen opetuksia. En tiedä, millaisia seurauksia sillä on. Se jää nähtäväksi. 

Oletko ottanut huomioon, että tässä keskustelussa voi olla Jeesusta pidempään seuranneita, kuin sinä?

Kyllä.

Vierailija
6446/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen päättänyt, etten ylennä itseäni enkä näin ollen kuvittele liikoja pääsystäni yhtään mihinkään. Jos sinne taivaaseen pääsee henkirikolliset ja barabbaat, ei taida taivaspaikka olla minun makuuni muutenkaan.

Et sinäkään ole synnitön

Vierailija
6447/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Koetko, että sinä olet ainoa jolle on uskottu tietoa tai kokemuksia?

Vierailija
6448/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

En.

Vierailija
6449/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

En.

Jatkan tätä kommenttia vielä sen verran, että haluatko siis kommentoida jotain aihetta esimerkiksi, vai haluatko kenties kysyä lisää kysymyksiä, joiden vastaukset ovat ennakoitavissa? 

Vierailija
6450/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista hyväksyä totuus ja suhtautua siihen. Se vapauttaa sinua.

Vierailija
6451/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

En.

Jatkan tätä komment

Ja tarkennan vielä, että minulle ei ole uskottu tietoa, vaan minä tiedän. Lisäksi, en luota kokemuksiini enkä perusta tietoani kokemusteni varaan. Kommentoin ymmärrykseni perusteella.

Vierailija
6452/6938 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää uskovat riidelkö keskenänne. Muistakaa Paavalin kirjeet.

Vierailija
6453/6938 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää uskovat riidelkö keskenänne. Muistakaa Paavalin kirjeet.

Asioista saa riidellä, siitä voi olla jopa merkittävää hyötyä.

Vierailija
6454/6938 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. minulle hänen kommenteissa ei ole näkynyt sinänsä uutta tietoa, toisaalta olen ohittanutkin jaarituksensa jo pitkän aikaa

Minä opin häneltä tärkeän kärsivällisyyden läksyn. Ignoraamaan idioottimaiset energiavampiirikommentit vaikka hän kirjaimellisesti vaan tuhoaa kaikkien psyykettä. Kuin hyttynen.

Projisoitkohan minuun omaa tilannettasi?

Nolo olet kun aina sama fraasi hyökkäykseksi kaikille.

Oletko miettinyt sitä, että miksi yksinkertaiset fraasit ärsyttävät sinua niin paljon?

Syy on hyvin yksikertainen. Vaikka tämä on anonyymi foorumi, 95% viesteistä sisältää jotakin oleellista asiasisältöä. Sinun viesteistäsi suuri osa on provosointia ja itsensä korottamista näinkin asiallisessa ja asiapitoisessa ketjussa. Toistelet loukkaavia ja negatiivisia fraaseja, kuten "olet väärässä, olen pahoillani" ilman mitään rakentavaa sisältöä. Nostat ketjua asiasisällöttömillä viesteillä, joka katsotaan tällä foorumilla yleisesti "spämmäämiseksi" eli roskapostitukseksi.

Kaikissa yhteisöissä on tietynlaiset käytössäännöt, joilla formaatit toimivat. Myös täällä. Ihmisiä harmittaa, että aiemmin hyvä ketju on nyt 50% täynnä sinun ulostettasi, joka ei palvele ketään, paitsi sinua itseäsi.

Tällainen on yhtä huonoa käytöstä, kuin vaikkapa toisten läpsäiseminen ja sitten kysyt, että oletko miettinyt, miksi läpsäiseminen tuntuu sinusta pahalta. Jos olet trolli, olet onnistunut tehtävässäsi hyvin. Jos olet vilpitön ihminen, ei voi sanoa oikein mitään, sillä ei ole mitään kivaa sanottavaa.

Vierailija
6455/6938 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain kohtaa lukee että Ja te tulette tietämään totuuden ja totuus on tekevä teidät vapaiksi. Tarkoittaako että jossain vaiheessa lukija ymmärtää että teksti on vain tekstiä jonka joku on sattunut kirjoittamaan. Ihminenhän sen kirjoitustaidonkin on keksinyt ja sanojen merkityksen..ja kielen. Ahdistavaa mutta näin se vain on ellei työnnä päätä pensaaseen ja ole ajattelematta.

Ei, vaan sitä, että Jeesukseen uskomalla eli Jeesusta uskomalla voi tulla tietämään totuuden.

Ei tuo nyt hirveästi tietämiseltä kuulosta. Hoetaan että usko nyt vain ja ole hiljaa. Näinhän se kirkko on aina toiminut. Nyt sitten ihmetellään kun jäsemäärät rommaa

Mih

No jaa. Luterilaisuuteen on jo käytännössä olematon sisäänpääsyvaatimus. Esimerkiksi katolisuuteen vaaditaan vuoden kurssia. 

Ja se, että rima osallistua on olematon taas on itselleni selkeä syy olla osallistumatta. Siellä istuvat r aiskaajat ja tämän ketjun "tietäjän" kaltaiset tyypit somassa rivissä kiusaamassa muita demoneineen. En halua osallistua tällaiseen. Esimerkiksi luostaritoiminta on paljon järkevämpää, kurinalaisempaa. Samasta syystä en käy kirkossakaan kuin satunnaisesti, oikeina hetkinä. Kun kirkko on täynnä syntiä ja demoneja, sen funktio on aivan eri kuin luoda yhteys jumalaan, ylistää, luoda jumalan valtakuntaa. 

Olen sattunut kirkkoon viime vuosien aikana kerran viikkoehtoolliselle, jossa oli vain vanhuksia ja pappi. Kerran konfirmaation aikaan. Kerran urkurin harjoituksiin.

Vierailija
6456/6938 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ihmettelen, miksi Daavidin ja Goljatin tarinaa on hehkutettu kautta aikain ja se on meille suomalaisillekin myyty hienona tarinana kuinka pieni voittaa isomman.

Totuushan on kuitenkin se, että Daavid oli yksi pahimmista etnisen puhdistuksen harrastajista Luvattua maata perustettaessa.

Ehkäpä tuo mitä hän teki lapsena oli symbolinen enne siitä, mitä hän tulisi tekemään vanhempana. Goljat olikin vääräuskoiset. 

Vierailija
6457/6938 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jallitanpa Aatamin ansaan ja kun se siihen lankeaa, kiroan koko ihmiskunnan mäjelle ja töihin siitä. Olipa jännä kokeilu.

Sori mutta adam itse loi kusettaja-evan omasta kylkiluustaan. Lilith, adamin vaimo, lähti lätkimään kun adam yritti tätä alistaa. Jumala jopa katui adamin luomista. 

Vierailija
6458/6938 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jallitanpa Aatamin ansaan ja kun se siihen lankeaa, kiroan koko ihmiskunnan mäjelle ja töihin siitä. Olipa jännä kokeilu.

Paratiisiin voi myös päästä takaisin jumalan käskyjä noudattamalla. Taivaaseenkin voi astua elävänä.

Vierailija
6459/6938 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen päättänyt, etten ylennä itseäni enkä näin ollen kuvittele liikoja pääsystäni yhtään mihinkään. Jos sinne taivaaseen pääsee henkirikolliset ja barabbaat, ei taida taivaspaikka olla minun makuuni muutenkaan.

Eli et usko anteeksiantoon? Sinä et ole sitten kristitty vaan edustat jotakin muuta näkökantaa. Jumala ei palkitse ansioita vaan kaikki saadaan armosta, ja sinä kiellät tämän totuuden asettamalla itsesi jumalaa kovemmaksi tuomitsijaksi. Sellainen tietäjä sieltä.

Vierailija
6460/6938 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paratiisiin voi myös päästä takaisin jumalan käskyjä noudattamalla. Taivaaseenkin voi astua elävänä.

Paratiisi maan päälle tulee luoda itse, se täytyy tehdä itse. Töitä kuuluu tehdä. Paratiisissa ei tapella eikä kiusata, vihata tai olla ilkeitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi