Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (6938)
Paavali sitä paitsi teki tiedoillaan jotain hyödyllistä
Vierailija kirjoitti:
No eipä nyt todellakaan kiinnosta. Voistko nyt vaan itse poistattaa itsesi täältä, ettei muiden tarvitse.
En ikävä kyllä aio tehdä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Paavali sitä paitsi teki tiedoillaan jotain hyödyllistä
Haluaisitko tarkentaa, että mitä tarkoitat tällä?
Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
Paavali käytti tietoakin rakkaudessa, itsensäylentäjä ei muuhun kuin itsensä korostamiseen.
Toimitaanpas sitten raamatun käskyn mukaisesti ja alennetaan tämä tietäjä epä-tietäjäksi. Väärän tiedon levittäjäksi. Itsensä ylentäjä!!
26:26 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini".
26:27 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
26:28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi. Matteus, 1.Korinttolaiskirje:
10:16 Siunauksen malja, jonka me siunaamme, eikö se ole osallisuus Kristuksen vereen? Se leipä, jonka murramme, eikö se ole osallisuus Kristuksen ruumiiseen?
Johanneksen evankeliumi:
6:50 Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
6:51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
6:58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
Paavali käytti tietoakin rakkaudessa, itsensäylentäjä ei muuhun kuin itsensä korostamiseen.
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.
Vierailija kirjoitti:
Toimitaanpas sitten raamatun käskyn mukaisesti ja alennetaan tämä tietäjä epä-tietäjäksi. Väärän tiedon levittäjäksi. Itsensä ylentäjä!!
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.
Vierailija kirjoitti:
26:26 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini".
26:27 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
26:28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi. Matteus, 1.Korinttolaiskirje:
10:16 Siunauksen malja, jonka me siunaamme, eikö se ole osallisuus Kristuksen vereen? Se leipä, jonka murramme, eikö se ole osallisuus Kristuksen ruumiiseen?Johanneksen evankeliumi:
6:50 Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
6:51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani,
Jeesus kehotti pysymään hänessä. Se tarkoittaa käskyjen pitämistä.
Raamatusta:
Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä.
Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
Esim. minulle hänen kommenteissa ei ole näkynyt sinänsä uutta tietoa, toisaalta olen ohittanutkin jaarituksensa jo pitkän aikaa
Vierailija kirjoitti:
Esim. minulle hänen kommenteissa ei ole näkynyt sinänsä uutta tietoa, toisaalta olen ohittanutkin jaarituksensa jo pitkän aikaa
Sanoinkin jossain vaiheessa, ettei minulla ole uutta tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Minä opin häneltä tärkeän kärsivällisyyden läksyn. Ignoraamaan idioottimaiset energiavampiirikommentit vaikka hän kirjaimellisesti vaan tuhoaa kaikkien psyykettä. Kuin hyttynen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä opin häneltä tärkeän kärsivällisyyden läksyn. Ignoraamaan idioottimaiset energiavampiirikommentit vaikka hän kirjaimellisesti vaan tuhoaa kaikkien psyykettä. Kuin hyttynen.
Projisoitkohan minuun omaa tilannettasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nolo olet kun aina sama fraasi hyökkäykseksi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt sitä, että miksi yksinkertaiset fraasit ärsyttävät sinua niin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain kohtaa lukee että Ja te tulette tietämään totuuden ja totuus on tekevä teidät vapaiksi. Tarkoittaako että jossain vaiheessa lukija ymmärtää että teksti on vain tekstiä jonka joku on sattunut kirjoittamaan. Ihminenhän sen kirjoitustaidonkin on keksinyt ja sanojen merkityksen..ja kielen. Ahdistavaa mutta näin se vain on ellei työnnä päätä pensaaseen ja ole ajattelematta.
Ei, vaan sitä, että Jeesukseen uskomalla eli Jeesusta uskomalla voi tulla tietämään totuuden.
Ei tuo nyt hirveästi tietämiseltä kuulosta. Hoetaan että usko nyt vain ja ole hiljaa. Näinhän se kirkko on aina toiminut. Nyt sitten ihmetellään kun jäsemäärät rommaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain kohtaa lukee että Ja te tulette tietämään totuuden ja totuus on tekevä teidät vapaiksi. Tarkoittaako että jossain vaiheessa lukija ymmärtää että teksti on vain tekstiä jonka joku on sattunut kirjoittamaan. Ihminenhän sen kirjoitustaidonkin on keksinyt ja sanojen merkityksen..ja kielen. Ahdistavaa mutta näin se vain on ellei työnnä päätä pensaaseen ja ole ajattelematta.
Ei, vaan sitä, että Jeesukseen uskomalla eli Jeesusta uskomalla voi tulla tietämään totuuden.
Ei tuo nyt hirveästi tietämiseltä kuulosta. Hoetaan että usko nyt vain ja ole hiljaa. Näinhän se kirkko on aina toiminut. Nyt sitten ihmetellään kun jäsemäärät rommaa
Mihin asiaan haluaisit selvennystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi näinä aikoina vain jäsenmäärät rommaa. Männävuosisatoina ihmisiä olisi poltettu roviolla jos hitusenkaan kritisoi. Tätä soopas jotkut jaksaa puolustaa vielä 2025(!)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt sitä, että miksi yksinkertaiset fraasit ärsyttävät sinua niin paljon?
Sinä aiheutat vastenmielisyyttä ja sen jälkeen yrität kääntää sen muihin. On selvää ettei oikein kukaan halua sinua tänne.
No eipä nyt todellakaan kiinnosta. Voistko nyt vaan itse poistattaa itsesi täältä, ettei muiden tarvitse.