Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (6938)

Vierailija
6481/6938 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jallitanpa Aatamin ansaan ja kun se siihen lankeaa, kiroan koko ihmiskunnan mäjelle ja töihin siitä. Olipa jännä kokeilu.

Paratiisiin voi myös päästä takaisin jumalan käskyjä noudattamalla. Taivaaseenkin voi astua elävänä.

Paratiisi maan päälle tulee luoda itse, se täytyy tehdä itse. Töitä kuuluu tehdä. Paratiisissa ei tapella eikä kiusata, vihata tai olla ilkeitä.

Työ ei kuulu vieläkään jumalan lapsen elämään, sillä tämä ei ole orja. Jos et tätä ymmärrä niin voi voi, näin asia kuitenkin on.

Opettele kommentoimaan asiallisesti, olet lapsellinen ja laiska, ei mikään ihme jos työkään ei maistu. Se näkyy ruumiissakin.

Vierailija
6482/6938 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kieltä Aatami ja Eeva puhui?  Miksi Jumala loi heidät aikuisiksi?  Tämähän todistaa, että kana oli ennen munaa.

Muna oli ennen kanaa koska liskotkin munivat ja kana-laji kehittyi myöhemmin ;-)

Raamatussa puhutaan kait jostain universaalista kielestä, jonka ymmärryksen jumala poisti ihmisiltä. Tuo kieli muuten on edelleen olemassa, mutta siitä ei kaikille kerrota.

Höpöhöpö, Raamatun kirjoituksen aikana ei tiedetty hevon haituvaa mistään universaalista.  Keskiajalla joudui roviolle jos väitit maapallon olevan pyöreä😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6483/6938 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasteappa se kohta, missä jeesus kehottaa raamatussa työntekoon? Aivan, sellaista ei ole. Entä eikö siellä olekin kohta, missä kehotetaan olemaan enää suostumatta orjuuteen, kun on kerran orjuudesta vapautettu? Aivan, on.

Vierailija
6484/6938 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kieltä Aatami ja Eeva puhui?  Miksi Jumala loi heidät aikuisiksi?  Tämähän todistaa, että kana oli ennen munaa.

Muna oli ennen kanaa koska liskotkin munivat ja kana-laji kehittyi myöhemmin ;-)

Raamatussa puhutaan kait jostain universaalista kielestä, jonka ymmärryksen jumala poisti ihmisiltä. Tuo kieli muuten on edelleen olemassa, mutta siitä ei kaikille kerrota.

Höpöhöpö, Raamatun kirjoituksen aikana ei tiedetty hevon haituvaa mistään universaalista.  Keskiajalla joudui roviolle jos väitit maapallon olevan pyöreä😆

Juu, tuo ei ollut se sana mitä siitä käytettiin. Mutta siellä puhutaan yleiskielestä, ja sitten jumala erotti maan kansat puhumaan eri kieliä. Joku tarkemmin indeksoinut voi tuon kohdan tähän linkata tai sitten voit sen itse etsiä jos aihe kiinnostaa.

Vierailija
6485/6938 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että miten voi tuo satuilu mennä edelleen joillekin täydestä. Vesi muuttuu viiniksi ja ihminen kävelee veden pinnalla vaikkei se ole ihmiselle mahdollista. 

Vierailija
6486/6938 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jallitanpa Aatamin ansaan ja kun se siihen lankeaa, kiroan koko ihmiskunnan mäjelle ja töihin siitä. Olipa jännä kokeilu.

Paratiisiin voi myös päästä takaisin jumalan käskyjä noudattamalla. Taivaaseenkin voi astua elävänä.

Paratiisi maan päälle tulee luoda itse, se täytyy tehdä itse. Töitä kuuluu tehdä. Paratiisissa ei tapella eikä kiusata, vihata tai olla ilkeitä.

Työ ei kuulu vieläkään jumalan lapsen elämään, sillä tämä ei ole orja. Jos et tätä ymmärrä niin voi voi, näin asia kuitenkin on.

Opettele kommentoimaan asiallisesti, olet lapsellinen ja laiska, ei mikään ihme jos työkään ei maistu. Se näkyy ruumiissakin.

Jaa, kiva että paljastat meille tämän sairaudesi alkulähdettä. Äitisikö ja isäsikö sinua lapselliseksi ja laiskaksi haukkui, kun et suostunut raatamaan heille perse ruvella? Vai mistä olet tämän verbaalisen väkivallan oppinut? 

Olen vapaa, en tee työtä. Kuten ei tehnyt jeesuskaan.

Vierailija
6487/6938 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käskikö jeesus siis sanomaan "jeesus on herra"? Tuskinpa vaan. Tuo on pokkurointia.

Sellainen, joka seuraa Jeesusta, ei koe sitä pokkuroinniksi. Se ei sitä olekaan, vaan totuus. 

Onhan tuo pokkurointia ihan miltä tahansa kantilta asiaa katsot. Rakkauskin on hyvin erilaista, kutsuisit jeesusta armaaksesi etkä herraksesi.

Vierailija
6488/6938 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pasteappa se kohta, missä jeesus kehottaa raamatussa työntekoon? Aivan, sellaista ei ole. Entä eikö siellä olekin kohta, missä kehotetaan olemaan enää suostumatta orjuuteen, kun on kerran orjuudesta vapautettu? Aivan, on.

Orjuus on eri asia. Nykyisinkin kuuluu tehdä työtä vaikka se ei sopisikaan omaan elämäntyyliin.

Vierailija
6489/6938 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatusta:

Orjat, totelkaa maallisia isäntiänne.Pelätkää ja kunnioittakaa heitä ja palvelkaa heitä vilpittömin sydämin, niin kuin Kristusta. Älkää olko silmänpalvelijoita ja mielistelijöitä, vaan noudattakaa Kristuksen palvelijoina Jumalan tahtoa koko sydämestänne.

Vierailija
6490/6938 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele kommentoimaan asiallisesti, olet lapsellinen ja laiska, ei mikään ihme jos työkään ei ma

Eivät solvauksesi minua hetkauta. Työnteko kuuluu nykyiseenkin yhteiskuntaan, siltikin vaikka sinä et sitä tekisi. Anna muiden tehdä ja opeta asiat oikein kaikesta huolimatta.

Vierailija
6491/6938 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa sairas tulkinta. Totta kai luostarissa on kuria, esim. että sieltä poistetaan henkilö joka yrittää järjestää siellä orgiat. Se ei poista sen vapaaehtoisuutta.

En myöskään seuraa jeesusta, se on ihan sinun juttusi. Ja selvästi tarvitset sitä kipeästi.

Tietysti yhteisöjen ja organisaatioiden toiminnassa täytyy olla säännöt. Se on eri asia kuin se, että kirkko edellyttää jäseniltään jotain sellaista kuin uskontunnustus. Kirkon tulisi minun mielestäni edellyttää jäseniltään ainoastaan halua kuulua kirkkoon. Sellaisen, joka osallistuu kirkon toimintaan, täytyy sitten tietysti noudattaa toiminnan sääntöjä. Niiden ei kuitenkaan pitäisi ulottua ihmisten ajatuksiin tai uskomuksiin. 

En tajua tätä - miksi? Kirkko on jo nyt hyvin leväperäinen eteisaula sille, mitä jeesus ja uskonto ylipäätään edustaa. Siis HYVIN leväperäinen, ilman minkäänlaista seulaa, millaisia henkilöitä sinne otetaan. Kirkosta voi sitten erikoistua tiukempiin kerhoihin, jos rahkeet riittävät. 

Kirkossa jos jossain tunnistetaan ajatusten (esim. rukouksen) voima ja siksi on tärkeää, että siellä nimenomaan monitoroidaan myös ajatuksia. Peruskouluun pääset ajattelemaan häpeällisiä, rikollisia, pahoja asioita, siellä ei valvota toisten ajatuksia. Kuulut valtioon automaattisesti ja valtio ei rajoita ajatuksia - ei ole olemassa ajatusrikollisuutta. 

Kristinuskossa kuitenkina sanotaan, että take your thoughts to captive and make them obedient to christ (ei raamatusta), joka on mielestäni hyvä asia. Ajatuksilla ON voima ja vaikka valtio ja tiede eivät näitä tunnista ja tunnusta, on hyvä, että edes jossain organisaatioissa se tunnistetaan JA sitä jollain tasolla myös valvotaan. 

Vierailija
6492/6938 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille vapaus ei tarkoita vapautta työnteosta, ei ainakaan siinä tapauksessa jos ei ole omaisuutta jonka avulla voisi elellä.

Vierailija
6493/6938 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele kommentoimaan asiallisesti, olet lapselli

Kirkko ei olekaan valtio eikä kirkko jeesus. Tässä puhutaan jeesuksesta ja siitä mikä on oikein, ja työnteko tai orjuus eivät niihin kuulu. Syysi on omasi miksi kumartelet ja orjuutat itseäsi, vapaita ne eivät kuitenkaan koske. Sairautesi on vain sinun.

Vierailija
6494/6938 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille vapaus ei tarkoita vapautta työnteosta, ei ainakaan siinä tapauksessa jos ei ole omaisuutta jonka avulla voisi elellä.

Ei linnullakaan ole omaisuutta ja se on vapaa. Ihmisllä on yhtälainen oikeus elämään ja toimeentuloon, joko yhteiskunnassa tai sen ulkopuolella. Mm. ihmisoikeudet, jotka ovat suomen perustuslaissakin, turvaavat tämän. Ja huom. tämä on SEKULAARI taso. Se mitä valtio pystyy tarjoamaan. Jumala haluaa lastensa kukoistavan, ei vaan "tulevan toimeen".

Vierailija
6495/6938 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatusta:

Orjat, totelkaa maallisia isäntiänne.Pelätkää ja kunnioittakaa heitä ja palvelkaa heitä vilpittömin sydämin, niin kuin Kristusta. Älkää olko silmänpalvelijoita ja mielistelijöitä, vaan noudattakaa Kristuksen palvelijoina Jumalan tahtoa koko sydämestänne.

VT:n yahween juttuja. Jeesus ei ollut orja eikä orjuuden puolesta puhunut. Lisäksi mikset pastea sitä kohtaa, missä kehotetaan, että älkää enää orjuuteen suostuko, kun teidät on siitä vapautettu? 

Vierailija
6496/6938 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Jeesuksen opetukset liittyvät elämään. Opiskele hieman vielä lisää, loppuelämäsi on tähän aikaa käytettävissäsi.

Vierailija
6497/6938 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tätä - miksi? Kirkko on jo nyt hyvin leväperäinen eteisaula sille, mitä jeesus ja uskonto ylipäätään edustaa. Siis HYVIN leväperäinen, ilman minkäänlaista seulaa, millaisia henkilöitä sinne otetaan. Kirkosta voi sitten erikoistua tiukempiin kerhoihin, jos rahkeet riittävät. 

Kirkossa jos jossain tunnistetaan ajatusten (esim. rukouksen) voima ja siksi on tärkeää, että siellä nimenomaan monitoroidaan myös ajatuksia. Peruskouluun pääset ajattelemaan häpeällisiä, rikollisia, pahoja asioita, siellä ei valvota toisten ajatuksia. Kuulut valtioon automaattisesti ja valtio ei rajoita ajatuksia - ei ole olemassa ajatusrikollisuutta. 

Kristinuskossa kuitenkina sanotaan, että take your thoughts to captive and make them obedient to christ (ei raamatusta), joka on mielestäni hyvä asia. Ajatuksilla ON voima ja vaikka valtio ja tiede eivät näitä tunnista ja tunnusta, on hyvä, että edes jossain organisaatioissa se tunnistetaan JA sitä jollain tasolla myös valvotaan. 

Koska ajatusten kontrollointi tai monitoroiminen muiden ihmisten taholta ei ole Jumalasta. Ajatusten pitäisi olla jokaisen ihmisen itsensä kontrolloitavana. Kirkon tulisi kunnioittaa ajatuksenvapautta. Se on edellytys Jeesuksen seuraamiselle. Joka muuta väittää, on väärässä. Tämä ei tarkoita sitä, ettei kirkko voisi työnjohdollisesti kontrolloida työntekijöitään. Mutta sen tulisi tietysti koskea vain ihmisten toimintaa, ei ajatuksia tai uskomuksia. Ajatusten ja uskomusten vapauden tulisi säilyä myös kirkossa. Halun kuulua kirkkoon pitäisi riittää siihen, että voi kuulua kirkkoon. 

Vierailija
6498/6938 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatusta:

VT:n yahween juttuja. Jeesus ei ollut orja eikä orjuuden puolesta puhunut. Lisäksi mikset pastea sitä kohtaa, missä kehotetaan, että älkää enää orjuuteen suostuko, kun teidät on siitä vapautettu? 

Oletko sinä vapautunut orjuudesta?

Vierailija
6499/6938 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei uskontunnustukseen voisi suhtautua niin, että se kuvaa sitä, mitä kirkko organisaationa edustaa? Miksi jokaisen kirkon jäsenen pitäisi väittää uskovansa juuri ne asiat? Kun totuus on, etteivät he mitenkään voi uskoa täysin samoja asioita, koska jokaisen ihmisen ajatukset ja uskomukset ovat yksilölliset? Vaatimus uskon tunnustamisesta on järjetön ja siitä pitäisi luopua. 

Vierailija
6500/6938 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyn teiltä, että kannattiko Jeesus tiukkoja kerhoja? Jeesus kehotti tekemään kaikki kansat hänen opetuslapsikseen. Se tarkoittaa kaikkia ihmisiä. Tiukat kerhot ovat naurettavaa pelleilyä eikä niillä ole mitään tekemistä Jeesuksen seuraamisen kanssa.

Raamatusta:

Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän