Nainen, vaaditko miestä tekemään puolet kaikesta?
Eli kummatkin tekevät täyttä työaikaa ja tuovat rahaa taloon suurinpiirtein saman verran. Laskut ja lainat maksetaan puoliksi. Kotityöt, ruuanlaitto, kuskaaminen, metatyöt ja lastenhoito hoidetaan puoliksi.
Tämäkö on se malli, johon valtaosa nykyään pyrkii?
Kommentit (393)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaadi vaimoni. Olisihan se hullua, kun teen puolet pidempää työviikkoa kuin hän, eli en ole myöskään kotona sotkemassa ja siivoamassa yhtä paljon. Maksan toki vastaavasti enemmän perheemme kuluista.
Miksi sinun pitää saada sluibailla kotitöistä vain siksi että saat tehdä uraa ja kerryttää eläkettä?
Teeppä itse kahta työtä, 140% työviikkoja ja tule sitten kertomaan, minkä verran paukkuja riittää kotitöihin.
Toki teen kotitöitä, mutta en yhtä paljon kuin vaimoni. Hänelle ei tilannetta ole edes tarvinnut rautalangasta vääntää, kuten nyt sinulle.
Miksi teet kahta työtä? Hy
Juu, myönnetään. Loma ei oo mua varten. Viikonloppuna sentään keräsin pari sangollista mustikkaa. Jaetaan ne tasan vaimon kanssa, 50/50, kappale- ja painomäärän mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaadi vaimoni. Olisihan se hullua, kun teen puolet pidempää työviikkoa kuin hän, eli en ole myöskään kotona sotkemassa ja siivoamassa yhtä paljon. Maksan toki vastaavasti enemmän perheemme kuluista.
Miksi sinun pitää saada sluibailla kotitöistä vain siksi että saat tehdä uraa ja kerryttää eläkettä?
Teeppä itse kahta työtä, 140% työviikkoja ja tule sitten kertomaan, minkä verran paukkuja riittää kotitöihin.
Toki teen kotitöitä, mutta en yhtä paljon kuin vaimoni. Hänelle ei tilannetta ole edes tarvinnut rautalangasta vääntää, kuten nyt sinulle.
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tienaan enemmän, teen pidempiä työpäiviä ja matkustan töiden vuoksi paljon joten mies tekee valtaosan kotitöistä. Kun olin lasten kanssa kotona hoitovapaalla tein about kaikki. Aikansa kutakin.
Kuulostaa täysjärkiseltä naiselta. Arvostan.
Miksi työnjako näinpäin on ok, mutta toisinpäin ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen standardien mukaan yleensä mennään? Eli puolet mistä tasosta? Tip top millilleen somekuvaston mukaan vai ok-tason mukaan - siinäpä kysymys pohdittavaksi.
Keittiö jää siihen kuntoon kun se oli ennen kun aloitit sotkemisen. Pitäis olla itsestäänselvyys.
Kuka määrittelee kunnon ja lähtötason?
Siistimpi. Vai haluatko itse siivota paskat pois ennen kuin kokkaat?
Miksi? Aidosti kysyn, eikö nk. siistimmän tarvitse madaltaa rimaa?
Jos toinen on siitinyt vaikka nyt sen keittiön vimpan päälle, ei sulla ole mitään oikeutta mennä tuhoamaan toisen työ. Totta hitossa sä korja
En ymmärrä termiä saada keittiö x kunnossa. Tuo on määritelty yksipuolisesti ja kuulostaa siltä, että tällä tasolla on kaikkien mentävä. Edelleen kysyn miksei nk. siistimpi voi joustaa ja sotkuisempi petrata? En vaan ymmärrä tuollaista yksipuolista vimpan päälle -määrittelyä. Osoittaa tietynlaista luonnetta kommentoijalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan miehenä, vaikka naisilta kysyttiinkin.
Meillä on vaimon kanssa diili että hän hoitaa kodin siivoamisen, tiskin, pyykit. Ja jos tarkkoja ollaan niin mun ei edes anneta niitä juurikaan tehdä kun en tee niitä oikein. Mutta se ei nyt ollut pointti.
Vaan se että mulle sen sijaan lankeaa se nurmikon leikkuu kesällä 4-5 päivän välein (vie jo kauemmin kuin siivoaminen), sekä koiran ulosvienti aina muulloin paitsi iltavuorossa. Myös saattaa olla että kun tulen klo 23.30 iltavuorosta, saattaa olla lappu pöydällä että fillaristani puhkesi kumi, paikkaatko aamuksi kun lähden töihin. Ja minähän lähden autotalliin tunniksi paikkaamaan vaikka kuinka väsyttäisi. Ja en valita. Kerran myös jouduin keskellä yötä samaan hommaan kun tulin baarista työporukan huveista.
Roskat vien ja joskus astianpesukoneen tyhjennän, vaimo hoitaa muut kodin sisällä, minä ulkona.
T
Montako kertaa viikossa teet "ylitöitä" salarakkaan kanssa vaimon huolehtiessa samaan aikaan sun lapsista ja kodista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tienaan enemmän, teen pidempiä työpäiviä ja matkustan töiden vuoksi paljon joten mies tekee valtaosan kotitöistä. Kun olin lasten kanssa kotona hoitovapaalla tein about kaikki. Aikansa kutakin.
Kuulostaa täysjärkiseltä naiselta. Arvostan.
Miksi työnjako näinpäin on ok, mutta toisinpäin ei?
Niinpä. Selvät kaksoisstandardit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen standardien mukaan yleensä mennään? Eli puolet mistä tasosta? Tip top millilleen somekuvaston mukaan vai ok-tason mukaan - siinäpä kysymys pohdittavaksi.
Keittiö jää siihen kuntoon kun se oli ennen kun aloitit sotkemisen. Pitäis olla itsestäänselvyys.
Kuka määrittelee kunnon ja lähtötason?
Siistimpi. Vai haluatko itse siivota paskat pois ennen kuin kokkaat?
Miksi? Aidosti kysyn, eikö nk. siistimmän tarvitse madaltaa rimaa?
Jos toinen on siitinyt vaikka nyt sen keittiön vimpan päälle, ei sulla ole mitään oikeutta m
Meillä se on mies, joka haluaa, että edes vesilasia ei saa jättää tiskipöydälle ja tiskiharjat täytyy olla värijärjestyksessä.
Minun aasialainen vaimo kyllä tekee ihan kaikki kotityöt. Saisi raivokohtauksen jos koettaisin niihin puuttua.
Ja ennenkuin alatte sen iän ikuisen alistamisjankutuksen. Tai jonkin "miehen siivellä elävä kotiorja" horinat.
Niin vaimo on huomattavasti varakkaampi kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vaimon kanssa diili että hän hoitaa kodin siivoamisen, tiskin, pyykit. Ja jos tarkkoja ollaan niin mun ei edes anneta niitä juurikaan tehdä kun en tee niitä oikein. Mutta se ei nyt ollut pointti.
Vaan se että mulle sen sijaan lankeaa se nurmikon leikkuu kesällä 4-5 päivän välein (vie jo kauemmin kuin siivoaminen), sekä koiran ulosvienti aina muulloin paitsi iltavuorossa. Myös saattaa olla että kun tulen klo 23.30 iltavuorosta, saattaa olla lappu pöydällä että fillaristani puhkesi kumi, paikkaatko aamuksi kun lähden töihin. Ja minähän lähden autotalliin tunniksi paikkaamaan vaikka kuinka väsyttäisi. Ja en valita. Kerran myös jouduin keskellä yötä samaan hommaan kun tulin baarista työporukan huveista.
Roskat vien ja joskus astianpesukoneen tyhjennän, vaimo
Olen eri mies, mutta noin johdatteleva "salarakas" -kysymys täytyy liittyä johonkin omaan traumaasi tai kuvitteluusi.
Vierailija kirjoitti:
Minun aasialainen vaimo kyllä tekee ihan kaikki kotityöt. Saisi raivokohtauksen jos koettaisin niihin puuttua.
Ja ennenkuin alatte sen iän ikuisen alistamisjankutuksen. Tai jonkin "miehen siivellä elävä kotiorja" horinat.
Olis siis saanut paremmankin miehen.
Eikö olekin joustamattoman kuuloista?
Vierailija kirjoitti:
Eikö olekin joustamattoman kuuloista?
No vähintäänkin. Autistisen joustamatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rosk
Kuvittelua tai ei, mutta naiselta on äärimmäisen tyhmää antaa oman elämänsä hallinta täysin miehen käsiin. Jos nainen ei saa panostaa uraansa ja talouteensa, niin hänellä ei niitä myöskään miehen lähdettyä tai kuoltua ole. Minusta huonoa taloussuunnittelua aikuiselta ihmiseltä sellainen.
Mutta riippuvaiseksi itsestään miehet toki naisen haluavat.
Hän on kotiorja.
Ja menettää oman työuran ja oman elämän ja itsenäisyytensä.
Tosin tämähän on taas vain näitä liitupiirtäjän tarinoita, volume tuhat.
Kukaan aasialainen rikas nainen ei tod ota jotain laiskanpulleaa tyhmää punakkaa suomalaisukkelia palveltavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Naisten käsitys kaiken puolittamisesta on usein sellainen, että mies tekee puolet kotitöistä ja sen lisäksi kaikki perinteiset miesten työt (rempat, ajoneuvot ym. tekniikan).
Ei ole. Jos mies tekee remonttia, johon en osallistu, teen sen aikana muita kotitöitä. Kun remontti on tehty, palataan normaaliin järjestykseen eli molemmat tekevät muita kotitöitä.
Naisten käsitys kaiken puolittamisesta on usein sellainen, että mies tekee puolet kotitöistä ja sen lisäksi kaikki perinteiset miesten työt (rempat, ajoneuvot ym. tekniikan).
Niitä remppoja todella harvoin on joka päivä, renkaat vaihdetaan kahdesti vuodessa (harva edes vaihtaa itse) ja mikä tekniikka? Kaukosäätimen paristo?
Lapsiperheessä on erittäin paljon muutakin pakollista kuin vain kotityöt. Esimerkiksi kaikki viestintä päiväkodin/koulun/iltiksen/harrastusten/kaverien vanhempien/sukulaisten/lastenvahtien/terveydenhuollon jne. kanssa. Ja kaikki niihin liittyvät varusteet.
Niin että vaikka mies ja nainen jakaisi puoliksi kotityöt, mies tekisi niitä remontteja ja vaihtaisi renkaat kahdesti vuodessa, jaettavana on edelleen koko tuo ylläoleva massiivinen urakka. Sekö jää naiselle niiden talvirenkaiden takia?
En vaadi.
Jos ei luonnostaan hoida osuuttaan / löydy hyvä balanssi, niin ei oo mun mies ja toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelua tai ei, mutta naiselta on äärimmäisen tyhmää antaa oman elämänsä hallinta täysin miehen käsiin. Jos nainen ei saa panostaa uraansa ja talouteensa, niin hänellä ei niitä myöskään miehen lähdettyä tai kuoltua ole. Minusta huonoa taloussuunnittelua aikuiselta ihmiseltä sellainen.
Se että nainen ottaa päävastuun kotitöistä miehen ottaessa päävastuun elättämisestä ei tarkoita, että talous olisi annettu kokonaan miehen käsiin. Mieheni on ottanut minulle yksityisen eläkevakuutuksen ja järjestelyjä on tehty myös mahdollisen eron varalta. Olen korkeakoulutettu ja myös minulla on työpaikka, vaikka teen huomattavasti lyhyempää työaikaa kuin mieheni. Työajan lisääminen on kuitenkin mahdollista, mikäli siihen tarvetta tulisi. Eivät kaikki ns. perinteiset naiset ole bimboja, jotka eivät ymmärrä raha-asioista mitään. Ihmettelen tässä ketjussa näkyvää aggressiivista suhtautumista perinteiseen työnjakoon.
Sulla kestää TUNTI paikata pyörän kumi? Ei jösses :D