Nainen, vaaditko miestä tekemään puolet kaikesta?
Eli kummatkin tekevät täyttä työaikaa ja tuovat rahaa taloon suurinpiirtein saman verran. Laskut ja lainat maksetaan puoliksi. Kotityöt, ruuanlaitto, kuskaaminen, metatyöt ja lastenhoito hoidetaan puoliksi.
Tämäkö on se malli, johon valtaosa nykyään pyrkii?
Kommentit (393)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin autan miestäni kotitöissä niin paljon kuin jaksan.
Wow, miehesi on varmasti onnellinen ahkerasta vaimosta. Kaikki miehen kaveritkin on kateellisia.
Niin että edelleen kysytään mikä ongelma se tasajako on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin autan miestäni kotitöissä niin paljon kuin jaksan.
Wow, miehesi on varmasti onnellinen ahkerasta vaimosta. Kaikki miehen kaveritkin on kateellisia.
Niin että edelleen kysytään mikä ongelma se tasajako on?
Heillähän homma toimii. Mies pyytää apua ja nainen aina auttaa jos ehtii ja jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan miehenä, vaikka naisilta kysyttiinkin.
Meillä on vaimon kanssa diili että hän hoitaa kodin siivoamisen, tiskin, pyykit. Ja jos tarkkoja ollaan niin mun ei edes anneta niitä juurikaan tehdä kun en tee niitä oikein. Mutta se ei nyt ollut pointti.
Vaan se että mulle sen sijaan lankeaa se nurmikon leikkuu kesällä 4-5 päivän välein (vie jo kauemmin kuin siivoaminen), sekä koiran ulosvienti aina muulloin paitsi iltavuorossa. Myös saattaa olla että kun tulen klo 23.30 iltavuorosta, saattaa olla lappu pöydällä että fillaristani puhkesi kumi, paikkaatko aamuksi kun lähden töihin. Ja minähän lähden autotalliin tunniksi paikkaamaan vaikka kuinka väsyttäisi. Ja en valita. Kerran myös jouduin keskellä yötä samaan hommaan kun tulin baarista työporukan huveista.
Roskat vien ja joskus astianpesukoneen tyhjennän, vaimo hoitaa muut kodin sisällä, minä ulkona.
Tämä on meillä työnjako ollut nyt 19 vuotta ja se
Minulla on 3000m2 puutarha ja nurmikon leikkaamiseen menee n. 3h viikossa n. 3kk ajan vuodessa ja vastaavasti joudun siivoamaan joka päivä. Olenkin tosin 72v mummo, etten voi kehuskella miehuudella. Ja samalla tulee fillarin kumit paikattua.
Kyllä on nykymiehellä rankkaa näissä miesten töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Sitten kun parisuhteessa, meidän tapauksessa avioliitossa, on erittäin merkittävä tulotasojen ero, alkaa tämä millimetritasa-arvomalli hieman ontumaan. Tuon kotiin lähes kymmenkertaisesti sen mitä normaalityössä oleva vaimoni. Teen toki pidempää päivää, ja vastuu seuraa lomalla tai viikonlopuille. Vaimolle vastaavasti kertyy enemmän kotitöitä. Jos hän jostain syystä olettaisi että kotitöiden pitäisi mennä ihan 50/50, ihmettelisin kyllä miten hän vastaavasti sitten ajatteli hoitaa tienaamisen 50/50. Tietysti minä voisin teoriassa vaihtaa tavallisiin töihin (ja työaikaan), jolloin tuloeromme tasaantuisi. Mutta tuskin meistä kumpikaan olisi onnellisempi niin.
Tässä ketjussa ei ole normaaleja naisia. Tällainen itsestään selvä arkijärkinen ratkaisu ja kommentti keräsi tukun alanuolia. Jotain feminatśeja paikalla.
Kiitos. Normaali olen. Siihen ei tosin paljoa tässä ketjussa vaadita.
Vierailija kirjoitti:
Kun edes kerran nainen tekisi perinteisen miesten työn. Jonkun rempan taloon tai autoon. Edes kerran.
Kyllä, ne eivät toistu säännöllisesti, eivätkä välttämättä usein. Puoliksi nekin pitäisi silti laittaa kun kerran kaikki muukin.
Jos en olis hoitanut kaikkia paperitöitä, asuntonäyttöjä, asuntolainan hakemista ja kilpailutusta, kuntokartoitusta, jatkoselvityksiä, tarjouskilpailua jne niin meillä ei edes olis sitä taloa, mitä rempata.
N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Sitten kun parisuhteessa, meidän tapauksessa avioliitossa, on erittäin merkittävä tulotasojen ero, alkaa tämä millimetritasa-arvomalli hieman ontumaan. Tuon kotiin lähes kymmenkertaisesti sen mitä normaalityössä oleva vaimoni. Teen toki pidempää päivää, ja vastuu seuraa lomalla tai viikonlopuille. Vaimolle vastaavasti kertyy enemmän kotitöitä. Jos hän jostain syystä olettaisi että kotitöiden pitäisi mennä ihan 50/50, ihmettelisin kyllä miten hän vastaavasti sitten ajatteli hoitaa tienaamisen 50/50. Tietysti minä voisin teoriassa vaihtaa tavallisiin töihin (ja työaikaan), jolloin tuloeromme tasaantuisi. Mutta tuskin meistä kumpikaan olisi onnellisempi niin.
Tässä ketjussa ei ole normaaleja naisia. Tällainen itsestään selvä arkijärkinen ratkaisu ja kommentti keräsi tukun alanuoli
Sinä et ole normaalia nähnytkään. Menes piirtelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vaimon kanssa diili että hän hoitaa kodin siivoamisen, tiskin, pyykit. Ja jos tarkkoja ollaan niin mun ei edes anneta niitä juurikaan tehdä kun en tee niitä oikein. Mutta se ei nyt ollut pointti.
Vaan se että mulle sen sijaan lankeaa se nurmikon leikkuu kesällä 4-5 päivän välein (vie jo kauemmin kuin siivoaminen), sekä koiran ulosvienti aina muulloin paitsi iltavuorossa. Myös saattaa olla että kun tulen klo 23.30 iltavuorosta, saattaa olla lappu pöydällä että fillaristani puhkesi kumi, paikkaatko aamuksi kun lähden töihin. Ja minähän lähden autotalliin tunniksi paikkaamaan vaikka kuinka väsyttäisi. Ja en valita. Kerran myös jouduin keskellä yötä samaan hommaan kun tulin baarista työporukan huveista.
Roskat vien ja joskus astianpesukoneen tyhjennän, vaimo hoitaa muut kodin sisällä, minä ulkona.
T
Oikeastiko sä uhriudut koiran lenkityksellä ja nurtsin leikkuulla 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa ei ole normaaleja naisia. Tällainen itsestään selvä arkijärkinen ratkaisu ja kommentti keräsi tukun alanuolia. Jotain feminatśeja paikalla.
"Sinä olet työtön".
Projisoitko tekemättömyyttäsi minuun, työn sankariin? Tekisit nyt edes niitä kotitöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa ei ole normaaleja naisia. Tällainen itsestään selvä arkijärkinen ratkaisu ja kommentti keräsi tukun alanuoli
Sinä olet työtön. Täällä kitiset aamusta iltaan. Vuosia jo.
"Minulla on 3000m2 puutarha ja nurmikon leikkaamiseen menee n. 3h viikossa n. 3kk ajan vuodessa ja vastaavasti joudun siivoamaan joka päivä. Olenkin tosin 72v mummo, etten voi kehuskella miehuudella. Ja samalla tulee fillarin kumit paikattua.
Dänks mummo kommentistasi. Alkoi naurattamaan nämä miesten ininät. :D
N56
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T
Mä taas olen hankkinut robotin, joka leikkaa, eikä vaadi vastapalveluksia (lue seksiä joka ilta).
Vierailija kirjoitti:
Mä tienaan enemmän, teen pidempiä työpäiviä ja matkustan töiden vuoksi paljon joten mies tekee valtaosan kotitöistä. Kun olin lasten kanssa kotona hoitovapaalla tein about kaikki. Aikansa kutakin.
Kuulostaa täysjärkiseltä naiselta. Arvostan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tienaan enemmän, teen pidempiä työpäiviä ja matkustan töiden vuoksi paljon joten mies tekee valtaosan kotitöistä. Kun olin lasten kanssa kotona hoitovapaalla tein about kaikki. Aikansa kutakin.
Palstan satusedältä se kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
"Minulla on 3000m2 puutarha ja nurmikon leikkaamiseen menee n. 3h viikossa n. 3kk ajan vuodessa ja vastaavasti joudun siivoamaan joka päivä. Olenkin tosin 72v mummo, etten voi kehuskella miehuudella. Ja samalla tulee fillarin kumit paikattua.
Dänks mummo kommentistasi. Alkoi naurattamaan nämä miesten ininät. :D
N56
Tämä vei voiton koko ketjussa. Ottakaa oppia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonkos mies piti hoitovapaata? Onko pyöreä nolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ahkeralta. Toisin kuin nämä kotitöistä valittavat (työttömät).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T
Mulla on pyörään kahdet kiekot pikalukituksella. Ei muuta kuin uudet kiekot alle ja taas mennään. Ehtii ne kumit vaihtaa myöhemminkin vanteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaadi vaimoni. Olisihan se hullua, kun teen puolet pidempää työviikkoa kuin hän, eli en ole myöskään kotona sotkemassa ja siivoamassa yhtä paljon. Maksan toki vastaavasti enemmän perheemme kuluista.
Miksi sinun pitää saada sluibailla kotitöistä vain siksi että saat tehdä uraa ja kerryttää eläkettä?
Teeppä itse kahta työtä, 140% työviikkoja ja tule sitten kertomaan, minkä verran paukkuja riittää kotitöihin.
Toki teen kotitöitä, mutta en yhtä paljon kuin vaimoni. Hänelle ei tilannetta ole edes tarvinnut rautalangasta vääntää, kuten nyt sinulle.
Miksi teet kahta työtä? Hyötyykö vaimosi siitä taloudellisesti?
Totta kai hyötyy. Ja lapset harrastuk
Kysyit siis vaimoltani ja lapsiltakin ja he vastasivat noin?
Menepäs jo nukkumaan. Kontribuutiosi keskusteluun on tullut selväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaadi vaimoni. Olisihan se hullua, kun teen puolet pidempää työviikkoa kuin hän, eli en ole myöskään kotona sotkemassa ja siivoamassa yhtä paljon. Maksan toki vastaavasti enemmän perheemme kuluista.
Miksi sinun pitää saada sluibailla kotitöistä vain siksi että saat tehdä uraa ja kerryttää eläkettä?
Teeppä itse kahta työtä, 140% työviikkoja ja tule sitten kertomaan, minkä verran paukkuja riittää kotitöihin.
Toki teen kotitöitä, mutta en yhtä paljon kuin vaimoni. Hänelle ei tilannetta ole edes tarvinnut rautalangasta vääntää, kuten nyt sinulle.
Miksi teet kahta työtä? Hyötyykö vaimosi siitä taloudellisesti?
Juu otin yhteyttä Mikämikämaahan ja kysyin heiltä. Kiireiseksi mieheksi notkut täällä käsittämättömän pitkäön. Sekositko prosenteissa?
Ei hän hyödy vaan kärsii. Menettää oman uransa ja eläkkeensä piikomiseen.
Lapsesi menettävät isänsä.
Tässä sadussa.