Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä Suomessa lihottaa? Niin monet ulkolaisetkin paisuvat täällä

Vierailija
29.07.2025 |

Suomalaiset ovat ylipainoisia isolla prosentilla mutta miksi? Itselläni on paino noussut 15 kg viimeisen 2 vuoden aikana vaikka pyöräilen työmatkat. Suomalainen nykyinen ruokavalio ei siis olekaan kovin terveellistä.

Kommentit (421)

Vierailija
281/421 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskasta tuodut perunat ovat paljon rasvaisimpia kun Suomessa tuotetut. Kun nämä vielä viedään grillin kautta kuluttajille. Eli ranskalaisia perunoita ei pitäisi tuoda Suomeen.

Vierailija
282/421 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lähtee jo aamupalasta.

Hoettu et aamupala on päivän tärkein ateria ja syödään jo silloin liikaa tai sit pitäis vähentää iltaa kohti syömistä. 

Aamupala, välipala, lounas, välipala, päivällinen, välipala, iltapala. Ihmekään jos alkaa painoa tulemaan. 

Etelä Euroopassa aamupala on kevyt joo saattaa olla leivos kahvin kanssa, mut vastaavasti heillä lounas on myös kevyt ja usein vasta 13-15 aikaa. Sillä taas mennään iltaan asti. Korkeintaan kevyt välipala 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/421 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
284/421 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs lääkäri sanoi, että ihmisen kilot määräytyy siitä mitä suuhunsa laittaa, liikunnalla ei ole siinä suurtakaan merkitystä. 

Kannattaa harkita lääkärin vaihtoa.

Liikunta lisää vireyttä ja jaksamista parantaen elimistön aineenvaihduntaa ja lisää siten myös perusenergiankulutusta.

100kcal päivässä ylimääräistä tekee 36500 kcal vuodessa eli 5kg läsää vuodessa.

Tottakai liikunta on hyvä, mutta ilman sitäkin pysyy laihana, jos pysyy tarkkana siitä mitä nielaisee. Ihmiset eivät tajua, että yhdessä suklaapatukassa voi olla 300kcal ja se  menee kurkusta alas 2-3 minuutissa. Sen polttamiseen menee esim. juoksumatolla puolisen tuntia. Limsat vielä pahempia, kun hulahtavat hetkessä kurkusta alas. Kaiken maailman sokerit, lisäaineet ja huonot rasvat saavat elimistössä muutakin hallaa aikaa kuin pelkästään lisäkalorit.

Vierailija
285/421 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino ollut sama 30 vuotta.

Ei punaistalihaa, herkkuja menee ja likunta vain hyötyliikunta.

Tupakoinnin lopettaminen -17 toi ylimääräisiä syöntikertoja.

Aamulla ennen veti vain tupakan.

Polttais joo, jos ei olis kallista.

Vierailija
286/421 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoettu et aamupala on päivän tärkein ateria ja syödään jo silloin liikaa tai sit pitäis vähentää iltaa kohti syömistä. 

Aamupala, välipala, lounas, välipala, päivällinen, välipala, iltapala. Ihmekään jos alkaa painoa tulemaan. 

Etelä Euroopassa aamupala on kevyt joo saattaa olla leivos kahvin kanssa, mut vastaavasti heillä lounas on myös kevyt ja usein vasta 13-15 aikaa. Sillä taas mennään iltaan asti. Korkeintaan kevyt välipala 

Tupakka ja kahvi 

Vierailija
287/421 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on liian hyvä sosiaaliturva, ihmiset vaan makaa kotona ja juo kaljaa sekä ylensyö koska tuet sen mahdollistaa. Maissa missä tuet on huonot niin siellä ihmiset ovat hoikkia. 

Suomen toimeentulotuki on ALEMPI kuin Espanjan vastaava. Mitäs siihen sanot? 

HYVÄ.

Elävä Jumala Jeesus Kristus tulee vielä tuomitsemaan sinua tästä sydämen kylmyydestä köyhiä ja kipeitä kohtaan ellet kadu ja käänny. Huomaa että olette ottaneet pedon merkin CV -injektion. 

Täällä aikajanaa jo tapahtuneeseen ja Herran odotukseen https://m.youtube.com/@geraldbadalamento4906/posts

Vierailija
288/421 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naureskeltiin toissapäivänä prisman parsoille. 30 cm ranteenpaksuisen varren päässä nyrkinkokoinen kukinto. Ette oo tosissanne.

Olis pitäny hakea puutarhaosastolta sakset, napsia varret pois ja jättää sakset laariin seuraavalle.

Ymmärrän jos haluaa perinteisen näköisen parsakaalin, mutta parsakaalihan syödään kokonaan varsineen. Et kai napsi parsakaalista vain yläosaa ruokaan ja heitä varsia roskiin?? :O

Parsakaalin varsi on juuri tämän kasvin ravinteikkain osa. 

Vierailija
289/421 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

The CV 19 Plandemic was THE BIBLICAL GREAT TRIBULATION😷 AND THE 💉🧬 was THE BIBLICAL MOTB / ABOMINATION OF DESOLATION! THIS 💯% CONFIRMS THE DANIEL DAYCOUNT! THERE IS NO OTHER MATCH! IT'S OVER! The Daniel DAYCOUNT is IRONCLAD TO THE DAY! Why? Because we say so? NO!! Because God's Word 📖 is TRUE! Dan 8:13-14 13 Then I heard a holy one speaking, and another holy one said to him, How long will it take for the vision to be fulfilledthe vision concerning the daily sacrifice, the rebellion that causes desolation💉🧬, the surrender of the sanctuary and the trampling underfoot of the Lords people? 14 He said to me, It will take 2,300 👉evenings and mornings👈; then the sanctuary will be reconsecrated.

Vierailija
290/421 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten käsitys normaalipainosta on vääristynyt, melkein sairaalla tavalla jo. Lievää ylipainoa ei suunnilleen kukaan pidä ylipainona. Itekkin oon lievästi ylipainoinen ja pidän sitä ongelmana, epänormaalina, josta pitää päästä pois. Kanssaihmiset saattavat silti sanoa mulle vaikkapa että oon hoikka. Oon pitkä ja paino jakaantunut tasaisesti, mutta silti: olen ylipainoinen. 

Minä en ole koskaan mahtunut näihin ns. normaalipainon kriteereihin edes nuorena. Olen lyhyt ja lihaksikas ja harrastanut paljon urheilua. Jo nuorena terveydenhoitaja kysyi käynkö punttisalilla enkä ollut siellä koskaan käynyt. Painosta ei kuitenkaan koskaan valitettu sillä kroppa oli todella timmissä kunnossa vaikka olin sen BMI asteikon mukaan ylipainoinen. Kyllä peili ja rasvaprosentti kertoo enemmän kuin se BMI.

Vierailija
291/421 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruoka ei ole lääkkeesi niin myöhemmin lääkkeet ovat ruokaasi.

Vierailija
292/421 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset syövät huonosti. Kauppadata on lahjomaton. Sen mukaan sipsejä ostetaan todella paljon. Lisäksi lihavien ihmisten ruokakorista näkee, miksi ihmiset ovat lihavia. Ostetaan kaurahiutaleita ja leikitään terveystietoista, mutta sitten on paljon höttöä. Ja joo, kyylään muiden ihmisten ostoskärryjä ja -koreja. 

Vierailija
293/421 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointiyhteiskunta. Täällä on helppo syödä itsensä vaikka hengiltä, kun kaupasta saa loputtomasti kaikkea. Lisäksi monen työ on pelkästään paikallaan istumista, eli liikuntaa ei juurikaan tule päivän aikana. Kun syö paljon ja kulutus on vähäistä, niin silloin ihminen luonnollisesti lihoaa.

Vierailija
294/421 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskasta tuodut perunat ovat paljon rasvaisimpia kun Suomessa tuotetut. Kun nämä vielä viedään grillin kautta kuluttajille. Eli ranskalaisia perunoita ei pitäisi tuoda Suomeen.

No itse syön kaikista rasvaisimpia ruokia, mitä kaupasta saa. Juustot ja maidot on aina rasvaisinta mahdollista. Käytän voita, enkä mitään margariineja. Silti olen aina ollut hoikka ja painoindeksi ollut koko elämäni käytännössä alle 25.

Vierailija
295/421 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten käsitys normaalipainosta on vääristynyt, melkein sairaalla tavalla jo. Lievää ylipainoa ei suunnilleen kukaan pidä ylipainona. Itekkin oon lievästi ylipainoinen ja pidän sitä ongelmana, epänormaalina, josta pitää päästä pois. Kanssaihmiset saattavat silti sanoa mulle vaikkapa että oon hoikka. Oon pitkä ja paino jakaantunut tasaisesti, mutta silti: olen ylipainoinen. 

Minä en ole koskaan mahtunut näihin ns. normaalipainon kriteereihin edes nuorena. Olen lyhyt ja lihaksikas ja harrastanut paljon urheilua. Jo nuorena terveydenhoitaja kysyi käynkö punttisalilla enkä ollut siellä koskaan käynyt. Painosta ei kuitenkaan koskaan valitettu sillä kroppa oli todella timmissä kunnossa vaikka olin sen BMI asteikon mukaan ylipainoinen. Kyllä peili ja rasvaprosentti kertoo enemmän kuin se BMI.

BMI asteikko on tahallaan säädetty tiukaksi, että voidaan kutsua lähes kaikkia ylipainoisiksi, vaikka olisi loistavassa kunnossa. Tämän verukkeella aletaan tyrkyttämään lääkkeitä. Sama juttu muuten verenpainearvojen kanssa. Jos on järjettömän kokoiset lihakset niin ne vaativat paljon verta toimiakseen ja se käy pumpun päälle. Läski ei ole terveellistä, mutta siinä ei veri kierrä ja jopa lihavat elävät pitempään kuin hormoneilla pumpatut bodarit.  

Vierailija
296/421 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintarviketeollisuuteen voisi kääntää syyttävän sormen. Ruoka on pilattu ja nykyään täytyy olla todella tiedostava, että osaa syödä terveellisesti.

Et voi ostaa kaupasta mitään muuta kuin peruselintarvikkeita ja tehdä ruokasi alusta alkaen itse!

Vierailija
297/421 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse syön kaikista rasvaisimpia ruokia, mitä kaupasta saa. Juustot ja maidot on aina rasvaisinta mahdollista. Käytän voita, enkä mitään margariineja. Silti olen aina ollut hoikka ja painoindeksi ollut koko elämäni käytännössä alle 25.

Ei SILTI, vaan SIKSI.

Vierailija
298/421 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elintarviketeollisuuteen voisi kääntää syyttävän sormen. Ruoka on pilattu ja nykyään täytyy olla todella tiedostava, että osaa syödä terveellisesti.

Et voi ostaa kaupasta mitään muuta kuin peruselintarvikkeita ja tehdä ruokasi alusta alkaen itse!

Hieman dramatisointia.

Pelkäättekö että ihmiset eivät tee itse ruokaa jos tuette valmisruokia?

Tätä samaa eriarvoistamista on ollut siitä asti kun muistan.

Miksi myytäisiin ruokia ihmisille jotka pilaavat terveyden?

Kannattaa säilyttää järki päässä ja realismi elämässä.

Elämästä ei kannata tehdä kohtuuttoman vaikeaa.

Yhtenä esimerkkinä vielä se että köyhällä ei ole varaa syödä rikkaasti mutta silti on terve ja hyvinvoiva. Miten tämä on mahdollista?

Älkää mustamaalatko ruokia ja ruokatarvikkeita.

Kohtuus kaikessa ja jokainen syököön sekä varojensa että mielihalujensa mukaisesti.

Toivottavasti jokainen söisi mahdollisimman monipuolisesti sillä monipuolisuus ruokavaliossa auttaa ruokaakin maistumaan paremmin.

Asioita voi ajatella monellakin tavalla.

Muistakaa ihmisen luonnollinen olemus ja luontaiset tarpeet sekä vaatimukset.

Vierailija
299/421 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä.

Vierailija
300/421 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään kuka söisi tyyliin aamupala, välipala, lounas, välipala, päivällinen, välipala, iltapala.

Itse syön aamupala (kahvi + ruisleipäpala), lounas n. klo 12:30 päivällinen n. klo 18:30 ja iltapala. Mitään leivoksia ei tavalliseen päivääni kuulu. "Herkkuni" voi olla esim. marja ja rahka iltapalana.

Mulla on ehkä sitten ilo tuntea ihmisiä, jotka syövät terveellisesti.