Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On puhdasta v|ttuilua Kelalta sanoa: tarvitse muuttaa pois asunnostasi, mutta sinun täytyy silloin maksaa asumismenojen loppuosa itse

Vierailija
29.07.2025 |

Kela näkee joka saatanan sentin tilillä ja väittää että voi maksaa loppuosan itse. Tuo on tarkoituksellisen loukkaavasti ilmaistu. Viranomainen haluaa näpäyttää

Asian voisi sanoa: sinun ei tarvitse muuttaa, mutta emme myöskään voi myöntää enemmän tukea. 

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä väärin, jos ihmiselle ei anneta aitoa mahdollisuutta muuttaa halvempaan asuntoon, jotta pärjäisi pienillä tuloilla paremmin.

Eli kyse ei taida olla pelkästään säästämisestä, vaan köyhien ihmisten kiusaamisesta. Sitähän oikeisto tykkää harrastaa.

Päättäjissä on mukana oikeasti sadistista jengiä. Kelan virkailijoiden vikahan tuo ei ole, mutta varmaan saavat tuta kaikenlaisia reaktioita asiakkailta.

Vierailija
22/110 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei halua vuokrata omakotitaloa tai rivitalo asuntoa. 

Lämmityskuluihin saa asumistukea 46 euroa kuukaudessa. 

www.kela.fi/miten-tulot-ja-menot-vaikuttavat#vuokra-asunto

Tee itse puut. Vuokraa mökki ja ole ahkera. Sellaisille vuokrataan kohtuuhintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin halvempaan asuntoon. Niitä on tarjolla Suomessa valtavasti.

Vierailija
24/110 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä Kela näe mun tilejä. Eikä maksa avustuksiakaan. Käyn töissä ja rahoitan oman asumiseni itse. Miksi sinä et tee niin?

Vierailija
25/110 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne määräykset Kelan / virkailijan syytä ole. 

Tasapuolisesti on oltava kaikille samat säännöt. 

Kun oppositio huutaa, että lainaa on otettu liikaa, niin silloin pitää säästää. Ei vaan voi jatkaa entiseen malliin. 

Vierailija
26/110 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs olet sellainen Kelan orja? 

Oisko parempi jos Kela olisi määrännyt muuttamaan?

Vielä miutama vuosi sitten kuule olin Ranskassa töissä ja palkka oli todella kiva etuineen. Mutta sitten työt loppuivat ja ikää on 59. 

Kaikki hyvä ei ole ikuista. 

Vierailija
27/110 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt esitä, ei tuo ole mitään veetuilua vaan fakta joka täytyy sanoa. Ilmeisesti siksikin että kovapäisesti intät asiaan vastaan.

Me muutkin maksetaan ihan itse joten turha vinkua etuoikeuksia.

Vierailija
28/110 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olit Ranskassa töissä ja rahaa tuli niin kovin hyvin niin miksi et säästänyt? Tai miksi et jäänyt sinne ulkomaille kun siellä on niin hyvä olla ?

Vierailija
29/110 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä ap kuvittelit? Että olet joku lumihiutale, jolle maksetaan enemmän kuin muille? 

Sinun pitää muuttua nokihiutaleeksi. Sitten saat kaiken mitä pyydät eikä tarvitse muuttaa kuin kalliimpaan asuntoon.

Vierailija
30/110 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin halvempaan asuntoon. Niitä on tarjolla Suomessa valtavasti.

Ovat ilmeisesti niin paljon parempia ihmisiä olevinaan ettei kantti kestä. Vanha tuttu juttu.

Vierailija
31/110 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä miutama vuosi sitten kuule olin Ranskassa töissä ja palkka oli todella kiva etuineen. Mutta sitten työt loppuivat ja ikää on 59. 

Miksi et säästänyt ja vaikka sijoittanut sitä palkkaasi?

Vierailija
32/110 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että loisia kyykytetään. Mitä enemmän sinua vituttaa, sitä enemmän työnteko ehkä alkaa maittaa.

Vierailija
33/110 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että tunne, että on vittuiltu, johtuu siitä ap:n omasta mielenlaadusta ja tietynlaisesta häpeästä oman tilanteen takia. 

Vierailija
34/110 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä väärin, jos ihmiselle ei anneta aitoa mahdollisuutta muuttaa halvempaan asuntoon, jotta pärjäisi pienillä tuloilla paremmin.

Eli kyse ei taida olla pelkästään säästämisestä, vaan köyhien ihmisten kiusaamisesta. Sitähän oikeisto tykkää harrastaa.

Päättäjissä on mukana oikeasti sadistista jengiä. Kelan virkailijoiden vikahan tuo ei ole, mutta varmaan saavat tuta kaikenlaisia reaktioita asiakkailta.

Mä luin aloituksen huolimattomasti, ja vastasin siksi asian vierestä. Sori.

Mutta kirjoitattamani pätee kyllä silti. Olen kuullut, että ihmiset eivät saa muuttoavustusta tarpeeksi Kelalta ja siksi ovat nalkissa siinä liian kalliissa asunnossa. Ja näkemykseni oikeistosta on tuo koko ajan enemmän ja enemmän.

Vierailija
35/110 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä sulla jäänyt mitään säästöön?

Vierailija
36/110 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä sulla jäänyt mitään säästöön?

Ei jäänyt. Kaikki meni päihteisiin.

Vierailija
37/110 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa maksaa asuminen itse niin ei tarvitse olla kelan kanssa tekemisissä

Miten tällainen provo-/trollivastaus on voinut saada 14 yläpeukkua??

Vierailija
38/110 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luin aloituksen huolimattomasti, ja vastasin siksi asian vierestä. Sori.

Mutta kirjoitattamani pätee kyllä silti. Olen kuullut, että ihmiset eivät saa muuttoavustusta tarpeeksi Kelalta ja siksi ovat nalkissa siinä liian kalliissa asunnossa. Ja näkemykseni oikeistosta on tuo koko ajan enemmän ja enemmän.

Eikö voi auttaa toinen toistaan muutossa? Perustakaa joku muuttoapuryhmä faceen tms. Jos ei pysty vaatineeksi jeesaamaan muutossa esim vamman takia niin sittrn auttaa jollain muulla tavalla. Näin asiat hoidettiin.

Vierailija
39/110 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallisesti sanottu. Eikä ole mitään vittuilua. Tunnen ihmisiä jotka noin toimii.

Vierailija
40/110 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit säästänyt siitä kivasta palkastasi.