On puhdasta v|ttuilua Kelalta sanoa: tarvitse muuttaa pois asunnostasi, mutta sinun täytyy silloin maksaa asumismenojen loppuosa itse
Kela näkee joka saatanan sentin tilillä ja väittää että voi maksaa loppuosan itse. Tuo on tarkoituksellisen loukkaavasti ilmaistu. Viranomainen haluaa näpäyttää.
Asian voisi sanoa: sinun ei tarvitse muuttaa, mutta emme myöskään voi myöntää enemmän tukea.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei halua vuokrata omakotitaloa tai rivitalo asuntoa.
Lämmityskuluihin saa asumistukea 46 euroa kuukaudessa.
Tee itse puut. Vuokraa mökki ja ole ahkera. Sellaisille vuokrataan kohtuuhintaan.
Ei muuta kuin halvempaan asuntoon. Niitä on tarjolla Suomessa valtavasti.
Ei kyllä Kela näe mun tilejä. Eikä maksa avustuksiakaan. Käyn töissä ja rahoitan oman asumiseni itse. Miksi sinä et tee niin?
Ei ne määräykset Kelan / virkailijan syytä ole.
Tasapuolisesti on oltava kaikille samat säännöt.
Kun oppositio huutaa, että lainaa on otettu liikaa, niin silloin pitää säästää. Ei vaan voi jatkaa entiseen malliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs olet sellainen Kelan orja?
Oisko parempi jos Kela olisi määrännyt muuttamaan?
Vielä miutama vuosi sitten kuule olin Ranskassa töissä ja palkka oli todella kiva etuineen. Mutta sitten työt loppuivat ja ikää on 59.
Kaikki hyvä ei ole ikuista.
Älä nyt esitä, ei tuo ole mitään veetuilua vaan fakta joka täytyy sanoa. Ilmeisesti siksikin että kovapäisesti intät asiaan vastaan.
Me muutkin maksetaan ihan itse joten turha vinkua etuoikeuksia.
Jos olit Ranskassa töissä ja rahaa tuli niin kovin hyvin niin miksi et säästänyt? Tai miksi et jäänyt sinne ulkomaille kun siellä on niin hyvä olla ?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä ap kuvittelit? Että olet joku lumihiutale, jolle maksetaan enemmän kuin muille?
Sinun pitää muuttua nokihiutaleeksi. Sitten saat kaiken mitä pyydät eikä tarvitse muuttaa kuin kalliimpaan asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin halvempaan asuntoon. Niitä on tarjolla Suomessa valtavasti.
Ovat ilmeisesti niin paljon parempia ihmisiä olevinaan ettei kantti kestä. Vanha tuttu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä miutama vuosi sitten kuule olin Ranskassa töissä ja palkka oli todella kiva etuineen. Mutta sitten työt loppuivat ja ikää on 59.
Miksi et säästänyt ja vaikka sijoittanut sitä palkkaasi?
Hyvä että loisia kyykytetään. Mitä enemmän sinua vituttaa, sitä enemmän työnteko ehkä alkaa maittaa.
Luulen, että tunne, että on vittuiltu, johtuu siitä ap:n omasta mielenlaadusta ja tietynlaisesta häpeästä oman tilanteen takia.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä väärin, jos ihmiselle ei anneta aitoa mahdollisuutta muuttaa halvempaan asuntoon, jotta pärjäisi pienillä tuloilla paremmin.
Eli kyse ei taida olla pelkästään säästämisestä, vaan köyhien ihmisten kiusaamisesta. Sitähän oikeisto tykkää harrastaa.
Päättäjissä on mukana oikeasti sadistista jengiä. Kelan virkailijoiden vikahan tuo ei ole, mutta varmaan saavat tuta kaikenlaisia reaktioita asiakkailta.
Mä luin aloituksen huolimattomasti, ja vastasin siksi asian vierestä. Sori.
Mutta kirjoitattamani pätee kyllä silti. Olen kuullut, että ihmiset eivät saa muuttoavustusta tarpeeksi Kelalta ja siksi ovat nalkissa siinä liian kalliissa asunnossa. Ja näkemykseni oikeistosta on tuo koko ajan enemmän ja enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä sulla jäänyt mitään säästöön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä sulla jäänyt mitään säästöön?
Ei jäänyt. Kaikki meni päihteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa maksaa asuminen itse niin ei tarvitse olla kelan kanssa tekemisissä
Miten tällainen provo-/trollivastaus on voinut saada 14 yläpeukkua??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä väärin, jos ihmiselle ei anneta aitoa mahdollisuutta muuttaa halvempaan asuntoon, jotta pärjäisi pienillä tuloilla paremmin.
Eli kyse ei taida olla pelkästään säästämisestä, vaan köyhien ihmisten kiusaamisesta. Sitähän oikeisto tykkää harrastaa.
Päättäjissä on mukana oikeasti sadistista jengiä. Kelan virkailijoiden vikahan tuo ei ole, mutta varmaan saavat tuta kaikenlaisia reaktioita asiakkailta.
Mä luin aloituksen huolimattomasti, ja vastasin siksi asian vierestä. Sori.
Mutta kirjoitattamani pätee kyllä silti. Olen kuullut, että ihmiset eivät saa muuttoavustusta tarpeeksi Kelalta ja siksi ovat nalkissa siinä liian kalliissa asunnossa. Ja näkemykseni oikeistosta on tuo koko ajan enemmän ja enemmän.
Eikö voi auttaa toinen toistaan muutossa? Perustakaa joku muuttoapuryhmä faceen tms. Jos ei pysty vaatineeksi jeesaamaan muutossa esim vamman takia niin sittrn auttaa jollain muulla tavalla. Näin asiat hoidettiin.
Asiallisesti sanottu. Eikä ole mitään vittuilua. Tunnen ihmisiä jotka noin toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit säästänyt siitä kivasta palkastasi.