Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isät, oppikaa tästä ajoissa. Isä, äiti ja pikkulapsi syömässä ulkona

Vierailija
28.07.2025 |

Isä kantaa oman ruokatarjottimensa, kun äiti valitsee lapselle ruokaa toiselle tarjottimelle hoitotaukku olkapäällään. Kävelemään oppinut lapsi roikkuu hameenhelmasta kädellään ja äiti kantaa tarjotinta. Lapsi saa itkuisen väsymys-nälkä raivarin, kun ovat pöydässä. Isä alkaa syömään omaa ruokaansa ja sanoo, että toiset ruokailijat eivät  varmasti pidä lapsen itkusta. Äiti sanoo, että hän itsekään ei ole syönyt sitten aamupalan ja käskee isää vahtimaan lasta, jotta hänkin saisi ruokaa. Äiti tulee takaisin oman ruokansa kanssa. Äiti syö itse ja saa lapsen syömään JA ÄITI ON VARMASTI JO EHTINYT AJATTELEMAAN, ETTÄ KUN LAPSI ON VÄHÄN ISOMPI, NIIN HÄN EROAA ITSEKKÄÄSTÄ ISÄSTÄ, JOKA EI OSAA REAGOIDA LAPSENSA TARPEISIIN OMA-ALOITTEISESTI, EIKÄ HUOMIOI VAIMOAAN.

Kommentit (398)

Vierailija
261/398 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai kun on lapsen syntymäpäivät. Isät eivät osallistu. Tai kun on koulun myyjäiset. Isät eivät osallistu. Lapsen harrastukseen kuskaaminen. Isää ei kiinnosta. Lapsen päiväkodin tai koulun juhlat/vanhempain vartti/yms. Eipä isää näy.

Miksi ulkoistat itsesi perheesi elämästä?

En yleistä kaikkiin isiin. Nykyään moni nuori isä ottaa paikkansa tasa-arvoisena vanhempana.

En minäkään osallistunut ikinä mihinkään myytäisiin pysyin niistä kaukana ja aina oli muuta, olen siis äiti. Lapset harrastivat isänsä kanssa, ei ollut iso homma synttäreitä sitten järjestää 

Vierailija
262/398 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoan jälkeen äiti lähti vaihtamaan taaperolle vaippaa. Hoitolaukussa on yleensä vaihtovaatteita, vaippoja yms. Isot pointsit siitä, että eivät ottaneet rattaita sisälle, vaan äiti koki olevansa riittävän vahva liikkumaan lapsen kanssa ilman niitä.

ap

Vaihtoiko ne paskavaipat siinä ruokapöydässä?

LÄHTI VAIHTAMAAN, ETKÖ YMMÄRRÄ LUKEMAASI?

Ei sanottu, minne lähti vaihtamaan. Vaikka viereiseen vapaaseen ruokapöytään.

kukaan ravintolasalissa vaihtele,miks sää oot tyhmä,nolo,mee pois. ravintolan vessoissa siistiydytään kaikkinaisesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/398 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä unohdeta sitä reissuun lähtemisen valmistatumista. Nainen suunnittelee, hankkii ja pakkaa lasten kamppeet matkaa varten sekä siinä sivussa omansa. Mies nakkaa laukkuun omat kamat 5 min.ennen ovesta ulos astumista.

Tulee mieleen eksän kanssa vietetty loma. Pakkasin omat ja lasten kamppeet. Ajettiin 400km kohteeseen, ja saavuttuamme mies kysyy, että enkö pakannut hänen T-paitojaan. Olin ihan että mitä helvettiä, aikuinen mies ei osaa pakata edes yhtä laukkua? Se oli kyllä lopun alkua se. 

Vierailija
264/398 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset yleensä omivat lapset ja sitten ihmettelevät, kun ne roikkuvat heissä kuin takiaiset.

Vierailija
265/398 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset hoivaavat lapset pilalle. Isät antavat lasten oppia virheistään.

Vierailija
266/398 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Auttaisitko kulta, sanoisi normaali nainen."

Tai mies voisi sanoa näin kun ei taaskaan osaa ajaa autoaan: Auttaisitko, kulta, kun eksyin navigaattorista huolimatta?

Autolla kai se mies osaa ajaa? Jos sinulta käy paremmin vieressä navin käyttmö sanom että kyllä kulta, autanhan minä.

Ja sitten ollaan taas onnellinen pariskunta. Kaikki tekee sen mitä osaa ja kaikilla on kivaa. Eikä tarvi haukkua puolisoa muille täällä netissä.

Vierailija
267/398 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme alapeukutusta jos joillakin menee hyvin.

Vierailija
268/398 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi lauantaina istuin ravintolassa brunssilla niin eiköhän viereen tullut lapsiperhe kahden taaperon kanssa. Isä istui p-rseelleen kännykkä kourassa ja tilasi oman kahvinsa, ja seuraavan puoli tuntia taaperot vispasivat ja häsläsivät jatkuvaa menoa, perheen äiti leikitti, syötti, vei vessaan, haki tarjoilijalta pyyhkeen lapsen kaatamalle mehulle, lohdutti päänsä lyönyttä lasta ja hädin tuskin sai oman juomansa juotua. Perheen isä istui kännykkä liimattuna käteen ja suurin kontribuutio lastenhoitoon oli nostaa katse luurista ja sanoa naiselle "tää kaato ton mehun".

Just tällaisen takia en ikinä halua lapsia.

Vierailija
269/398 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on aikaa jo n. 18 v, mutta vieläkin muistuu mieleeni äitienpäivälounas ravintolassa kahden pienen lapsen kanssa.Minulla molemmat lapset sylissä ja syötin toista. Mies söi ruokansa ja alkoi kyllästyneen näköisenä odotella, että enkö kohta ole valmis, kun en ollut vielä aloittanutkaan ruokaani. Lopulta sähähdin miehelle, että vosiko pilkkoa pihvini, niin saisin sen syötyä pelkällä haarukalla. Mies pilkkoi. 

Kun tätä olen muistellut (kyllä) myöhemmin, mies on kysynyt, miksi en pyytänyt häntä ottamaan lapsia syliin, syöttämään heitä tms. No en todellakaan pyytänyt kun olin niin raivoissani. Kyllä pitää itse tajuta!

En todellakaan tajua, miksi pitää ne lapset tehdä parin vuoden ikäerolla, kun nykyisin on vapaus valita.

Mammat (ja ilmeisesti papat myös) ovat nykyään niin

Maho ei tule raskasksi!

Vierailija
270/398 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on aikaa jo n. 18 v, mutta vieläkin muistuu mieleeni äitienpäivälounas ravintolassa kahden pienen lapsen kanssa.Minulla molemmat lapset sylissä ja syötin toista. Mies söi ruokansa ja alkoi kyllästyneen näköisenä odotella, että enkö kohta ole valmis, kun en ollut vielä aloittanutkaan ruokaani. Lopulta sähähdin miehelle, että vosiko pilkkoa pihvini, niin saisin sen syötyä pelkällä haarukalla. Mies pilkkoi. 

Kun tätä olen muistellut (kyllä) myöhemmin, mies on kysynyt, miksi en pyytänyt häntä ottamaan lapsia syliin, syöttämään heitä tms. No en todellakaan pyytänyt kun olin niin raivoissani. Kyllä pitää itse tajuta!

No pystyit kuitenkin hampaiden välistä sähähtämään, jotta pihvin pilkkoo. 

Niin. Miksi se isä ei tehnyt oma-aloitteisesti yhtään mitään hoitaakseen

Aiempi kirjoitti, että oli niin raivoissaan ettei pyytänyt apua. Miten se sähinä hampaiden välistä pihvin pilkkomiseen pyynnöstä eroaa, että ois pyytäny lapsen sylistä ottamaan?! Sitä mietin?

Vierailija
271/398 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just eilen katseltiin oman kumppanin kanssa (olemme lapseton pariskunta) vastaavanlaista vuoden isää, kun olimme syömässä kesäterassilla.

Viereiseen pöytään tuli pariskunta jolla oli kaksi lasta, toinen tuttisuinen taapero ja toinen luultavammin 5-vuotias. Äiti kantoi pöydän ääreen sekä pienimmäisen, että kaikki tarvikkeet. Mies tuli katta kättä heilutellen. Äiti alkoi syöttämään piltillä pienempää lasta ja koko sen ajan vanhempi härväsi ympärillä ja yritti jutella äidin kanssa. Yritti puhua myös isälleen, mutta isä keskittyi vain puhelimeensa. Lopulta vanhempi muksi tuli meidän luoksemme ja alkoi höpisemään meille. Hetken päästä muksu meni äitinsä luo pyytämään repusta piirrustustarvikkeensa, jotka äiti antoi hänelle pienemmän syötön lomassa.

Vanhempi muksu

Tämä nyt ei ole mitään kasvattamista, jos ajatellaan, että lapset kasvatettaisiin hyville tavoille ja käyttäytymään muiden ihmisten kanssa. Mutta me ollaankin suomessa. 

Vierailija
272/398 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Olisiko kannattanut valita parempi mies isäksi tai jättää lisääntymättä?

Vierailija
273/398 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on hoitolaukku ja miksi se pitää olla mukana ruokaa hakiessa?

Tätä kummastelee mummoikäinen, jonka kaikki omat lapset ovat jo aikuisia, mutta lapsenlapsia ei ole. Eikä minulla ollut kovin usein hametta vaan farkkuihin pukeuduin, kun lapset olivat pieniä. Ei roikkuneet lapset hameenhelmassa.

Ei minullakaan hametta ollut ja ei lapset lahkeessakaan roikkunu. Minä olen jo mummu, eikä lapsenlapsetkaan roiku helmoissa tai lahkeissa. 

No ne lapsenlapset ei olekaan sinun. Ei vieraiden kuulukaan sinussa kyhnätä.

Tyypillisesti esimerkiksi ravintolassa on hyvä, että se oma lapsi (ei vieras) pysyy lähellä, eikä katoa hulinaan.

Ja ajattelit ettemme kävisi lastemme ja lastenlastemme kanssa äiteineen syömässä?! Ne lapset eivät roiku äitinsä jaloissa. Siitä tiedän. Vieraskoreutta ei lapsenlapsilla meihin ole, olemme todella läheisiä. Olemme olleet aikoinaan vanhemmat, joiden lapset eivät kadonneet hulinaan. Kun minä hain lapsille ruokaa, jäi isä lasten kans pöytään. Kun tulin takaisin, pilkkoessani lasten annoksia, haki isä ruokaa. Heidän alkaessa ruokailemaan, hain minä annokseni. Tämä on periytynyt pojillemme ja sama arvo heidän omissa perheissä.

Vierailija
274/398 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Olisiko kannattanut valita parempi mies isäksi tai jättää lisääntymättä?

Lasten isäksi toki

Vierailija
275/398 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pystyit kuitenkin hampaiden välistä sähähtämään, jotta pihvin pilkkoo. 

Niin. Miksi se isä ei te

Ei tuollaisessa tilanteessa KUULU pyytää apua. Toisen pitää tajuta ihan pyytämättäkin, ellei ole ihan retard.

Vierailija
276/398 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on hoitolaukku ja miksi se pitää olla mukana ruokaa hakiessa?

Tätä kummastelee mummoikäinen, jonka kaikki omat lapset ovat jo aikuisia, mutta lapsenlapsia ei ole. Eikä minulla ollut kovin usein hametta vaan farkkuihin pukeuduin, kun lapset olivat pieniä. Ei roikkuneet lapset hameenhelmassa.

Ei minullakaan hametta ollut ja ei lapset lahkeessakaan roikkunu. Minä olen jo mummu, eikä lapsenlapsetkaan roiku helmoissa tai lahkeissa. 

No ne lapsenlapset ei olekaan sinun. Ei vieraiden kuulukaan sinussa kyhnätä.

Tyypillisesti esimerkiksi ravintolassa on hyvä, että se oma lapsi (ei vieras) pysyy lähellä, eikä katoa hulinaan.

Ja ajattelit ettemme kävisi lastemme ja lastenlastemme kanssa äiteineen syömässä?! Ne lapse

Eli sinunkaan lapsesi eivät saaneet itse valita ruokiaan. Ankeaa!

Ja kylmät ankeat välit kaikilla. Huoh, joita vielä kehut! 

Vierailija
277/398 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vain kuvitella, millaisen sotkun tuo perhe jättää ympärilleen, kun ovat kaikonneet ravintolasta.

Tuosta tuli mieleen perhe kylpylässä aamiaisella. Perheen isä huolehti lapsesta syömisineen. Äiti luki kirjaa, valehtelematta lautasvuori edessä. Päällimmäisissä lautasissa oli syömätöntä ruokaa ja pienissä leipälautasissa kussakin yksi leipä, paahtoleipä, kroisantti, pulla, piirakka ja noista kaikista se yksi haukku! Kiinnitti niin huomiota, ettei voinut olla katsomatta.

Joo, en ymmärrä kymmentä eri lautasta, mutta täytynee sanoa, että aika normaalia, ettei pienet lapset syö kaikkea mitä lautaselle on laitettu... Maistavat vähän jotain ja siinä se. 

Ei ku ne oli sen kirjaa lukevan äidin! Se lapsi söi isänsä kanssa. Niin kuin sanoin, kiinnitin huomiota, kun oli niin eriskummallista. Näin, kun äiti haki ruokaa ja tulos oli se aiempi kirjoitus. Meillä ei lapset tee noin. En tiedä sinun lapsista.

Vierailija
278/398 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä on oppia etenkin kaikille äideille. Opettakaa ne poikalapsenne ottamaan vastuuta ja huomioimaan toiset ihmiset! Teette ison palveluksen tuleville miniöillenne sekä myös pojillenne. 

Kasvatuksestahan tuollainen käytös on melko paljon kiinni. Toki aina on itsekkäitä törppöjä, joihin ei mikään ohjeistus tehoa.

Olen nainen ja useasti todistanut ap:n kuvaamaa tapahtumaa.

Miksi isät eivät voi opettaa poikalapsilleen vastuunkantoa ja toisten ihmisten huomioimista?

Joidenkin lapsille! Jotkut isät opettavat. 

Vierailija
279/398 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vain kuvitella, millaisen sotkun tuo perhe jättää ympärilleen, kun ovat kaikonneet ravintolasta.

Tuosta tuli mieleen perhe kylpylässä aamiaisella. Perheen isä huolehti lapsesta syömisineen. Äiti luki kirjaa, valehtelematta lautasvuori edessä. Päällimmäisissä lautasissa oli syömätöntä ruokaa ja pienissä leipälautasissa kussakin yksi leipä, paahtoleipä, kroisantti, pulla, piirakka ja noista kaikista se yksi haukku! Kiinnitti niin huomiota, ettei voinut olla katsomatta.

Joo, en ymmärrä kymmentä eri lautasta, mutta täytynee sanoa, että aika normaalia, ettei pienet lapset syö kaikkea mitä lautaselle on laitettu... Maistavat vähän jotain ja siinä se. 

Jos siinä on kolmekin lasta syömässä niin äkkiäkös niitä lautas

Äiti, isä ja yksi lapsi. Isä söi lapsensa, ei lapsiensa kanssa. Ymmärsin, että äitillä oli luku- ja ruokailuhetkensä.

Vierailija
280/398 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoan jälkeen äiti lähti vaihtamaan taaperolle vaippaa. Hoitolaukussa on yleensä vaihtovaatteita, vaippoja yms. Isot pointsit siitä, että eivät ottaneet rattaita sisälle, vaan äiti koki olevansa riittävän vahva liikkumaan lapsen kanssa ilman niitä.

ap

Vaihtoiko ne paskavaipat siinä ruokapöydässä?

Missä lukutaitoisi on? Ap kirjoitti äidin lähteneen vaihtamaan vaippaa. Jos äiti olisi vaihtanut vaipan ruokapöydässä, niin tuskin siitä olisi tarvinnut lähteä mihinkään (kun kerran olivat jo valmiiksi pöydän ääressä). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi