Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isät, oppikaa tästä ajoissa. Isä, äiti ja pikkulapsi syömässä ulkona

Vierailija
28.07.2025 |

Isä kantaa oman ruokatarjottimensa, kun äiti valitsee lapselle ruokaa toiselle tarjottimelle hoitotaukku olkapäällään. Kävelemään oppinut lapsi roikkuu hameenhelmasta kädellään ja äiti kantaa tarjotinta. Lapsi saa itkuisen väsymys-nälkä raivarin, kun ovat pöydässä. Isä alkaa syömään omaa ruokaansa ja sanoo, että toiset ruokailijat eivät  varmasti pidä lapsen itkusta. Äiti sanoo, että hän itsekään ei ole syönyt sitten aamupalan ja käskee isää vahtimaan lasta, jotta hänkin saisi ruokaa. Äiti tulee takaisin oman ruokansa kanssa. Äiti syö itse ja saa lapsen syömään JA ÄITI ON VARMASTI JO EHTINYT AJATTELEMAAN, ETTÄ KUN LAPSI ON VÄHÄN ISOMPI, NIIN HÄN EROAA ITSEKKÄÄSTÄ ISÄSTÄ, JOKA EI OSAA REAGOIDA LAPSENSA TARPEISIIN OMA-ALOITTEISESTI, EIKÄ HUOMIOI VAIMOAAN.

Kommentit (398)

Vierailija
381/398 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta aloituksen perusteella mietin, et entä sitten? Ap näki pienen osan perheen elämästä. Ei voi tietää, mitä muuta siellä tapahtuu.

Älä muuta sano, tuo voi olla vasta pientä esimakua.

Esimakua, mistä?

Vierailija
382/398 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkeesti ei ollu miehen lapsi kyseessä, ei silloin kuulukkaan välittää  tuommoisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/398 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. Huomaa että helle saa joidenkuiden päät sekaisin ja kirjoittamaan ihan mitä sontaa tahansa, esittämään olevansa oikein ammattilainen ja luulee tietävänsä kaikesta kaiken ja olevansa aina oikeassa. No, onneksi syksy kolkuttelee oven takana ja sitte tulee uudet sekopoltsit uusine tyhmine juttuineen. Näin se kierre jatkuu.

Vierailija
384/398 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa ketjua lukiessa mieleen, että kasvatetaanko miehet tällaisiksi? Aikoinaan lastemme hoitopaikka oli kaukana, miehellä vuorotyö ja minä ajokortittomana hain lapset pyörällä omien töiden jälkeen. Aikoja sen jälkeen, kun saimme lapset lähipäiväkotiin, pohti anoppi ääneen, että kyllä he monesti miettivät tarvitsisimmeko apua lasten kuljetuksissa. No olisimme ilolla ottaneet tämän avun vastaan, eipä tullut koskaan edes mieleen kysyä, koska omat lapsethan hoidetaan mukisematta, eikös vain. Ja mies on vähän samanlainen, kantapään kautta on saanut oppia huomaavaisuutta perhettään kohtaan. Mutta osaan kyllä pyytää apua sekä mieheltä että lapsilta. Ihana huomata lasten tulevan joskus pyytämättä auttamaan, muistan heitä kyllä tästä kehua.

Vierailija
385/398 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne äiditkin osaa olla ällöjä. Oma kokemus: Jatkuva akan nalkutus alkoi kyrsiä, vaikka hoidin kotia, lasta, tein ruokaa ja pesin pyykkejä. Kyllästyin ja  ilmaisin haluni erota. Yhtenä iltana muija oli "tyttöjen" iltaa viettämässä ja tuli kahden aikaan yöllä jurrissa kotiin juuri kun olin reilun vuoden vanhaa tyttöä ripulipaskasta pesemässä jota oli ihan kiitettävä pitkin lasta ja siitähän se riemu syntyi ja syytökset alkoi. No ero meni sitten riitaiseksi ja syyttely jatkui, mutta olinpa varautunut asiaan ja kuvannut lapsen ennen pesua vaipoissaan selkäpuolelta kun paskanorot valui pitkin reisiä ja selkää ja lapsen vuode oli ripulupaskan peitossa, joten ainoa mahdollisuus oli siis pestä tyttö, mutta akan retalehan se sai itselleen ongelmia aiheettomasti syyttelystä. En ollut kertonut kuvista ja kuvat oli vain todisteena ja sittemmin tuhottiin.Tyttö oli minulle tärkeä ja on edelleen joten saimme asianajajan kanssa akan suostumaan yhteishuoltajuuteen, (yritti silti elatusmaksuja, muttei saanut) joten tytöllä kaksi osoitetta. Nyttemmin osaa jo liikkua itse, mutta jostain kumman syystä akan vuoroviikoilla tyttö onkin enemmän minun luona, kun äitinsä, ei onneksi minua haittaa se, itse pidän kyllä koko viikon, akkaa ei kiinnosta kun kaikki muu on kivempaa kun lapsesta huolen pitäminen.  (pääpiirteittäin kirjoitettu, muuten ois satasivuinen stoori)

Vierailija
386/398 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

99% kaikista maailman miehistä on tällaisia.. ja nekin jotka luulevat omistavansa hyvän miehen ovat itse ylisuorittajia tai yksinkertaisia.. 

Vierailija
387/398 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

99% kaikista maailman miehistä on tällaisia.. ja nekin jotka luulevat omistavansa hyvän miehen ovat itse ylisuorittajia tai yksinkertaisia.. 

Ja kaikista maailman naisista 99,7 poisulkien oma puolisoni, isäni ja iso-isäni. 

Vierailija
388/398 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne äiditkin osaa olla ällöjä. Oma kokemus: Jatkuva akan nalkutus alkoi kyrsiä, vaikka hoidin kotia, lasta, tein ruokaa ja pesin pyykkejä. Kyllästyin ja  ilmaisin haluni erota. Yhtenä iltana muija oli "tyttöjen" iltaa viettämässä ja tuli kahden aikaan yöllä jurrissa kotiin juuri kun olin reilun vuoden vanhaa tyttöä ripulipaskasta pesemässä jota oli ihan kiitettävä pitkin lasta ja siitähän se riemu syntyi ja syytökset alkoi. No ero meni sitten riitaiseksi ja syyttely jatkui, mutta olinpa varautunut asiaan ja kuvannut lapsen ennen pesua vaipoissaan selkäpuolelta kun paskanorot valui pitkin reisiä ja selkää ja lapsen vuode oli ripulupaskan peitossa, joten ainoa mahdollisuus oli siis pestä tyttö, mutta akan retalehan se sai itselleen ongelmia aiheettomasti syyttelystä. En ollut kertonut kuvista ja kuvat oli vain todisteena ja sittemmin tuhottiin.Tyttö oli minulle tärkeä ja on edelleen joten saimme asianajajan kanssa akan suostumaan yhteishuolt

En mäkään pitäisi lapsista huolta, jos mies ei maksa kunnon elatustukia. Menkööt isälle syömään kun pihtaa rahoja vielä erossakin. Ja aika varmasti on äiti useammin kuin kerran vaihtanut niskapaskat siltä lapselta. Jos tulee ripuli lapselle niin niinhän se koko sänky menee. Tod.näk. syötit sille jotain pilaantunutta.. mutta hyvä, että lapsi voi jo itse liikkua kotien välillä. Myöhemmin tytär kyllä tajuaa kuinka kp olet oikeasti. Äidin tarvitse sanoa yhtään mitään kun elämä opettaa. Äiti on ns. Luovuttanut sun tyttären suhteen . Varmaan tulee teini äidiksi tms. Tsemppiä..

Vierailija
389/398 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne äiditkin osaa olla ällöjä. Oma kokemus: Jatkuva akan nalkutus alkoi kyrsiä, vaikka hoidin kotia, lasta, tein ruokaa ja pesin pyykkejä. Kyllästyin ja  ilmaisin haluni erota. Yhtenä iltana muija oli "tyttöjen" iltaa viettämässä ja tuli kahden aikaan yöllä jurrissa kotiin juuri kun olin reilun vuoden vanhaa tyttöä ripulipaskasta pesemässä jota oli ihan kiitettävä pitkin lasta ja siitähän se riemu syntyi ja syytökset alkoi. No ero meni sitten riitaiseksi ja syyttely jatkui, mutta olinpa varautunut asiaan ja kuvannut lapsen ennen pesua vaipoissaan selkäpuolelta kun paskanorot valui pitkin reisiä ja selkää ja lapsen vuode oli ripulupaskan peitossa, joten ainoa mahdollisuus oli siis pestä tyttö, mutta akan retalehan se sai itselleen ongelmia aiheettomasti syyttelystä. En ollut kertonut kuvista ja kuvat oli vain todisteena ja sittemmin tuhottiin.Tyttö oli minulle tärkeä ja on edelleen joten saimme asianajajan kanssa akan suostumaan yhteishuolt

Satavarmaa asiaa, tollasia ne akat tai sanotaan nyt jo nykyiset exät ovat. Noita syytelijäakkoja on pilvin pimein, ikävä kyllä. Kovinkaan moni ero ei ilman riitaa, syyttelyä ja vaatimuksia synny. Mullakin eron yhteyteen sotkettiin muksut ja akka keksi jos mitä, jotten ois saanut kun valvotun tapaamisoikeuden, mutta pitkän nenän sai. Ovat niin tyhmiä, etteivät tajuu maailman menosta mitään. Kyllä exä soittelee vähän väliä, voisitko ottaa lapset kun ois sitä sun tätä tehtävää, no tottakai otan, vaikka tiedän kyllä mitä ex akan puuhat on, vaan omapa on asiansa, mielelläni hoidan omia muksujani. 

Vierailija
390/398 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä tulee mieleen, että entä jos se mies on vaikka sen naisen veli? Ei ne sukulaisuussuhteet sentään otsassa lue.

Ei ole väliä. Jos olette porukalla liikkeellä, niin tottakai autat äitiä lapsensa kanssa. Ei siitä niin paljon vaivaa ole.

Mihin on kadonnut normaali, hyvä käytös? Ihminen on laumaeläin ja laumassa autetaan toisia.

Vierailija
391/398 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä tulee mieleen, että entä jos se mies on vaikka sen naisen veli? Ei ne sukulaisuussuhteet sentään otsassa lue.

Ei ole väliä. Jos olette porukalla liikkeellä, niin tottakai autat äitiä lapsensa kanssa. Ei siitä niin paljon vaivaa ole.

Mihin on kadonnut normaali, hyvä käytös? Ihminen on laumaeläin ja laumassa autetaan toisia.

Minä autan ihan ventovieraita äitejäkin. Koska niin kuuluu tehdä.

Vierailija
392/398 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

389 tämä sinulle. Älä auo sitä turpaasi kun et näköjään ymmärrä. Selitänpä sinulle: Yhteishuoltajuus= kumpikaan ei maksa toiselle. Syötin lapselle pilaantunutta ruokaa, no en todellakaan jos kaupasta ostettu pilttipurkki ei ollut jo valmiiksi pilaantunutta, häpeä vesipääsky juttujasi. Sulla on aivojen tilalla sitä ihtiään ja olet selvästi järjettömän kateellinen. Mieti, äitinsä on yrittänyt mollata huolella, mutta tyttö on fiksu ja ajattelee omilla aivoillaan toisin kun sinä. On avoin kertoo kaikki jutut mitä äidiltään sylki suuhun tuo ja sitten keskustelen tytön kanssa, mutta ikinä en siis kertaakaan ole äidistään pahaa sanaa lapselle sanonut. Hyvä jos tyttö on 5 pv äitinsä luona kuukaudessa, joten käytännössä minä elätän hänet ja teen sen ilolla, annan viikkorahat, ostan vaatteet, koulutarpeet, harrastukset, huvipuistoliput, ulkomaanmatkat ja kaiken millä voin edistää hänen hyvinvointiaan. Huomaan että olet tosi kettuuntunut, se on tekstissäsi osiossa jossa tyttäreni tulee huomaamaan millainen kusipää isä on, mutta nyt löit kätesi suoraan paskaan. Ollaan tytön kanssa sovittu, että kaikesta voidaan puhua ja ollaan rehellisiä, jopa vähän ei niin kivoissa jutuissakin. Sinä et näköjään ollenkaan ymmärrä millaiset voi olla lapsen suhteen vanhempiinsa, olet vissiin joku jämäsatsizta puskettu tekele jonka tarve on vääristää asiat sellaiseksi kun ne sinulle sopii.

Vierailija
393/398 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä todistin hotellin aamiaisella,miten mies joi kahvia kuin kuningas ja vaimo juoksi leipä suussa sekä vauva kainalossa noin 2 ja 4 vuotiaiden lasten perässä. Vasta kun toinen lapsi kaatui,löo päänsä ja alkoi ulvoa  kuin  murhattava, mihin vauva tietenkin yhtyi,nii äiti räjähti ja ärjäisi " AUTA NYT HEL""TTI VÄHÄN!"  Tässä vaiheessa isä nousi hitaasti ja kävi retuttamassa ei itkevän lapsen pöytään jossa tämä keikkui tuolilla ja sotki muroillaan. hokien isi isi katto isi ym, haki selvästi huomiota... Isä leikki ettei nähnyt eikä kuullut  mitään ja syventyi kahviinsa. 

Äiti oli tässä vaiheessa vienyt kaksi muuta kai vessaan tai takaisin huoneeseen. Toivottavasti raukka sai jotain syödäkseen.

Wau mikä mielikuvitus sulla. Kannattaa ruveta kirjailijaksi kun noin hyvin suollat tekstiä vailla päätä tai häntää. No jos tuota tekstiä uskoo, niin selvisi ainakin se, että kotiväki opettaa lapsensa kiroilee, kun äitikin oikein huusi HELVETTIÄ avukseen.

Vierailija
394/398 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette te jotkut naiset sitten todella typeriä kun otate mieheksenne kertomuksien mukaisia miehiä.ja teette lapsia heidän kanssaan. Oisko pitänyt vähän ajatella.

Maailmassa on luotettavia ja osaavia, osallistuvia miehiä vaikka kuinka.

Minullakin on sellainen.

Vierailija
395/398 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosta ole mitään oppimista. Ei ihminen tietämättömyyttään ole välinpitämätön, eli ne jotka noin toimii, toimii niin ihan tietoisesti. Sitten taas ne jotka toimii normaalisti, ei tarvi siihen mitään anekdootteja, vaan jakavat "taakan", koska tietävät sen olevan yhteinen. 

Vierailija
396/398 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette te jotkut naiset sitten todella typeriä kun otate mieheksenne kertomuksien mukaisia miehiä.ja teette lapsia heidän kanssaan. Oisko pitänyt vähän ajatella.

Maailmassa on luotettavia ja osaavia, osallistuvia miehiä vaikka kuinka.

Minullakin on sellainen.

Niin, tuleepa mieleen ketjut, joissa pohdittiin, miten etukäteen voi varmustaa, että mies on kelpo isäksi. Ei mitenkään, oli selkeä tulos.

Vierailija
397/398 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kerran nähnyt ABC:llä vähän vastaavaa, kun sinne tuli vanhempi pariskunta kahden alle kouluikäisten kanssa, pienempi oli ehkä kolmen vanha.  Ilmeisesti isovanhemmat lapsenlasten kanssa.

Ei siinä mummon syömisestä mitään tullut, lapset vaati koko ajan mummon huomiota.  Vaari söi rauhassa ja sitten haki päivän lehden ja alkoi kaikessa rauhassa lukea sitä.  Lapset käväisi pöydässä, vähän jotain närsi ja sitten syöksyivät leikkinurkkaan, jossa koko ajan tapahtui jotain huutamista ja koluamista, että mummon oli mentävä sinne katsomaan.  Lopulta mummo istui siellä niiden pienten kanssa kokonaan, ruoka jäähtyi pöydässä.

Tässä vaiheessa lähdimme pois, mutta kun kurvasimme autolla matkaan, näimme kuinka vaari oli tullut ulos tupakalle.

Vierailija
398/398 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä todistin hotellin aamiaisella,miten mies joi kahvia kuin kuningas ja vaimo juoksi leipä suussa sekä vauva kainalossa noin 2 ja 4 vuotiaiden lasten perässä. Vasta kun toinen lapsi kaatui,löo päänsä ja alkoi ulvoa  kuin  murhattava, mihin vauva tietenkin yhtyi,nii äiti räjähti ja ärjäisi " AUTA NYT HEL""TTI VÄHÄN!"  Tässä vaiheessa isä nousi hitaasti ja kävi retuttamassa ei itkevän lapsen pöytään jossa tämä keikkui tuolilla ja sotki muroillaan. hokien isi isi katto isi ym, haki selvästi huomiota... Isä leikki ettei nähnyt eikä kuullut  mitään ja syventyi kahviinsa. 

Äiti oli tässä vaiheessa vienyt kaksi muuta kai vessaan tai takaisin huoneeseen. Toivottavasti raukka sai jotain syödäkseen.

Wau mikä mielikuvitus sulla. Kannattaa ruveta kirjailijaksi kun noin hyvin suollat tekstiä vailla päätä tai

Ihan uskottava juttu tuo oli.  Niin monet kerrat nähty tuollaista.  Tositarinanhan tuosta voisikin kirjoittaa.

Onhan tilanne pikkuisen muuttunut siitä, kun minäkin olin pieni.  Siihen aikaan isät ei lastenvaunujakaan työntäneet.  Kaikkinainen lasten hoitaminen kuului vain ja ainoastaan äidille tai jollekin muulle paikalla olevalle naisihmiselle.   Koskaan ei isät pyyhkineet pyllyjä eikä vaihtaneet vaippoja.  Sehän nyt olisi ollut ihan ennenkuulumatonta.