Isät, oppikaa tästä ajoissa. Isä, äiti ja pikkulapsi syömässä ulkona
Isä kantaa oman ruokatarjottimensa, kun äiti valitsee lapselle ruokaa toiselle tarjottimelle hoitotaukku olkapäällään. Kävelemään oppinut lapsi roikkuu hameenhelmasta kädellään ja äiti kantaa tarjotinta. Lapsi saa itkuisen väsymys-nälkä raivarin, kun ovat pöydässä. Isä alkaa syömään omaa ruokaansa ja sanoo, että toiset ruokailijat eivät varmasti pidä lapsen itkusta. Äiti sanoo, että hän itsekään ei ole syönyt sitten aamupalan ja käskee isää vahtimaan lasta, jotta hänkin saisi ruokaa. Äiti tulee takaisin oman ruokansa kanssa. Äiti syö itse ja saa lapsen syömään JA ÄITI ON VARMASTI JO EHTINYT AJATTELEMAAN, ETTÄ KUN LAPSI ON VÄHÄN ISOMPI, NIIN HÄN EROAA ITSEKKÄÄSTÄ ISÄSTÄ, JOKA EI OSAA REAGOIDA LAPSENSA TARPEISIIN OMA-ALOITTEISESTI, EIKÄ HUOMIOI VAIMOAAN.
Kommentit (398)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toivottavasti. Tuon ikäisten ruokailusta vastaa vanhemmat. JA 3-6- vuoden kokemuksella tietää jo mitä lapset syövät mielellään ja uusia makuja pitää opetella.
Kaikkien suositusten vastaista toimintaa, edesauttaa syömishäiriöiden laukeamista.
Siis mitä ihmettä? Laukeaako 3-vuotiaan lapsen syömishäiriö siitä että äiti valitsee lapselle syötävän??
Meillä ainakin 3 v. lapsi haluaisi pelkkiä herkkuja jos saisi itse valita. Ohjaan häntä syömään terveellisesti koksa olen äiti ja kasvattaja.
Nyt siellä myösvähän jämäkämpää käytöstä lasten kanssa...
Kaikenlainen pakko on väärin.
Ja lapsi pitää opettaa valitsemaan itse.
Silloin se lapsi ei mätä niitä herkkuja määrättä, kun ei ole pakotettu ja pakkosyötetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo lähdössä autolla pikkureissuun ja auto kurainen takalasia myöten. Vaimo siinä manaa etten ole pessyt autoa yhteisen kalareissun jälkeen vaikka tiesi että hän lähtee sillä autolla reissuun. Autokin haisee kuulemma kalalle.
Pitääkö kaikesta muistuttaa. Näkihän tuo että auto on likainen. Olisi kannattanut itse pestä ennen kuin lähtee reissuun.
Jokainen normaali nainen pesee kyllä auton jos haluaa ajaa puhtaalla autolla.
Jaa. Meillä se pesee joka sotkee.
sulle sama vastaus:
Eikös tuo kirjoittanut että yhteisellä kalareissulla oltiin. Miksi se autonpesu olisi vain miehen hommaa?
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni tekee kodin ja lapsenhoidosta varmasti yli 50%, mutta joka kerta kun ollaan hotelliaamiaisella, on asetelma tuo ap:n kertoma. Mies ottaa oman ruokansa ja minä huolehdin lapsen syömiset ja omani. Ei minulle kyllä valiteta ja hakee mies ensimmäisen satsinsa syötyään kyllä kiltisti lisää mitä tahansa meille. Miehet on vain niin rakennettu, että nähdään se oma lautanen ensin, kun taas naiselle se ensimmäinen on aina lapsen lautanen.
No ei ole minun mies rakennettu tuollaiseksi, ettei jälkeläisen ravinto kiinnosta ihan ekana! Todellakin hoitaa oikeasti osansa, luontaisesti älyää ja haluaa. Hyvä toki, että muuten menee tasan teillä, mutta ihme paskaa tuo"miehet on rakennettu näin", alentuvaa ja alentavaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi pyhät pylväshallit. Oppikaa ajoissa tästä 🤣😅🤣😅🤣😅, siellä mestariopettaja yrittää kouluttaa isät tavoille. Sinun juttusi ei meitä muuta meitä yhtään koska tyhmä on se joka tän uskoo. Terveisin isä joka tuli juuri perheen kanssa syömästä Ravintola Astorista ja hyvin syötiin. Mukana vaimo, 3 v kaksostytöt ja 5 v tyttönen ja 6 v poika. Kukaan ei kyylännyt ja kaikki sujui hyvin, lapsille vaimo haki ensin ruokaa, sitten kävi vaimo itselleen ja sen jälkeen minä hain itselleni. Helpompaa kun heinänteko. Nyt on tovi huilittu ruokailun jälkeen ja matka jatkuu (8 hengen autolla) kohti pohjoista ja sieltä Norjaan. Juu, ihan koko perheen kesken kesälomareissulla ollaan ja tullaan vielä matkan aikana käymään monessa paikassa syömässä. Tervetuloa vaan kyttäämään jos perässä pysyt.
Eikö Astorissa enää ole pöytiintarjoilua? Ennen oli, lounas tuotiin pöytään. Harmi, että ovat vaihtaneet itsepalveluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toivottavasti. Tuon ikäisten ruokailusta vastaa vanhemmat. JA 3-6- vuoden kokemuksella tietää jo mitä lapset syövät mielellään ja uusia makuja pitää opetella.
Kaikkien suositusten vastaista toimintaa, edesauttaa syömishäiriöiden laukeamista.
Siis mitä ihmettä? Laukeaako 3-vuotiaan lapsen syömishäiriö siitä että äiti valitsee lapselle syötävän??
Meillä ainakin 3 v. lapsi haluaisi pelkkiä herkkuja jos saisi itse valita. Ohjaan häntä syömään terveellisesti koksa olen äiti ja kasvattaja.
Silloin se lapsi ei mätä niitä herkkuja määrättä, kun ei määrättä, kun ei ole pakotettu ja pakkosyötetty.
Kuka tässä kirjottaa että lapsia pakotetaan ja pakkosyötetään?
Ei ihme että lastenkasvatus on hakoteillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin se l
Keskustelu lähti tilanteesta, jossa lapset eivät saa olla valitsemansa syömisiään edes buffetissa ja pakko on maistaa sitä mitä vanhemmat määrää.
Olen ollut lounaalla, jossa isä haki lapsille ruokaa ja äiti ryhtyi huutamaan, että ei ne näitä syö, ei saa ottaa lihapullia ja broileria, sielläon kasvisvaihtoehto.
Ehkä isät eivät huolehdi lapsista ihan siksi, että äidit osaavat kaiken paremmin. Tuossa tapauksessa isä piti päänsä, lapset söivät lihapullia ja muusia sekä kanaa ja riisiä hyvällä halulla, vaikka äiti yritti houkutella heitä kikherne-tofusalaatin äärelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinne lounasravintolaan pitää lapsen kanssa lähteä, jos sinne ei oikeasti halua mennä ja kokee sen vaikeana? Ei sitä autoakaan hanki ihminen, jolle autosta huolehtiminen on epämieluisaa, mutta äidit tunkevat lapsineen tämän tästä paikkoihin, joissa oma elämä on kamalaa.
Aikuinen ihminen kykenee ottamaan yhdellä kertaa ruuat ja juomat kahdelle, aika moni yh-äiti olisi hoitanut homman taitavasti, mutta mieheen tukeutuvat naiset kuvittelevat, että saavat olla perheessä vapaamatkustajina ja mies huolehtii kaikesta. Kun ei huolehdi, alkaa valitus siitä, että minä jouduin sen synnyttämään ja mies miettii, että ihanko oikeasti tämä nainen ehdottomasti halusi lapsen ja oli valmis luopumaan kaikesta sen saadakseen. Ja nyt on sitten unohtunut, kenellä se vauvakuume oli ja kuka vain suostui koko asiaan.
Meillä mies halusi 2 lasta ja minä suostuin asiaan.
Voi sinua raukkaa. Tietääkö lapsesi että he olivat "ei toivottuja" äitinsä puolelta?
Älä vain koskaa kerro heille jos eivät vielä ole tajunneet asian oikeaa laitaa. Tsempit isälle.
Vierailija kirjoitti:
"Isää voi kyllä ohjeistaa"
MIKSI lähtökohtaisesti se isä toimii vain jos joku muu huolehtii koko ajan?
MIKSI isältä ei saa odottaa aikuisuutta?
Meinasin kysyä samaa. Meillä mies kehuu aina, kuinka älykäs on. Jos ei tajua sanomatta jotain, en todellakaan sano. Sitten, kun valittaa, että miksen sanonut, missä kommunikointikyky, vastaan, että missäs se älykkyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinne lounasravintolaan pitää lapsen kanssa lähteä, jos sinne ei oikeasti halua mennä ja kokee sen vaikeana? Ei sitä autoakaan hanki ihminen, jolle autosta huolehtiminen on epämieluisaa, mutta äidit tunkevat lapsineen tämän tästä paikkoihin, joissa oma elämä on kamalaa.
Aikuinen ihminen kykenee ottamaan yhdellä kertaa ruuat ja juomat kahdelle, aika moni yh-äiti olisi hoitanut homman taitavasti, mutta mieheen tukeutuvat naiset kuvittelevat, että saavat olla perheessä vapaamatkustajina ja mies huolehtii kaikesta. Kun ei huolehdi, alkaa valitus siitä, että minä jouduin sen synnyttämään ja mies miettii, että ihanko oikeasti tämä nainen ehdottomasti halusi lapsen ja oli valmis luopumaan kaikesta sen saadakseen. Ja nyt on sitten unohtunut, kenellä se vauvakuume oli ja kuka vain suostui koko asiaan.
Meillä mies halusi
He ovat yli kolmekymppisiä ja tietävät olevansa meille maailman rakkaimmat ihmiset. Mutta vauvakuume oli miehellä.
Kai sitten noissa perheissä, joissa mies suostuu kun nainen haluaa lapsia, kerrotaan ettei isä heitä halunnut?
Tässä keskustelussa koetetaan raivokkaasti antaa miehistä vastuuntunnoton ja vähä-älyinen kuva.
Vierailija kirjoitti:
Pii paa pii paa, polliisit paikalle pidättämään tän ääliövalittaja ketjun aloittaja, joka syytää silkkaa sontaa kuten lokki roiskii yli lentäessään. Oot sä nyt varmaan, olevinas maailman napa, jonka tehtävä on kyylätä mitä muut tekee, vaikkei kyse ole edes rikoksesta. Kyllä kuulut maan alimpaan juoru-valhe-iva-ja pilkkakastiin. Onneni on olla tuntematta tuollaisia tyyppejä kuten sinä. Käyttäisit tuonkin liirum laarum kyttäilyaikasi vaikka vanhusten ulkoiluttamiseen, niin voisit jopa saada kunnioitusta osaksesi. Hyi hitto ku ällöttää. Sun tehtäväsi ei ole arvostella kenenkään tekemisiä, se kun ei hittojakaan sulle kuulu.
Kasti-hullu iski taas.
Mee Intiaan siellä on kastijärjestelmä.
VÅITE:Tuon ikäisten ruokailusta vastaa vanhemmat. JA 3-6- vuoden kokemuksella tietää jo mitä lapset syövät mielellään ja uusia makuja pitää opetella.
VASTAUS:Kaikkien suositusten vastaista toimintaa, edesauttaa syömishäiriöiden laukeamista.
JATKO:Keskustelu lähti tilanteesta, jossa lapset eivät saa olla valitsemansa syömisiään edes buffetissa ja pakko on maistaa sitä mitä vanhemmat määrää.
kopsasin pari lausetta kun eivät näy ketjuna.
Tottahan toki saavat EDES buffetissa valita. (Mistä tuo kirjoittamasi -edes- tuli) Mutta äiti/isä ohjaa ottamaan ensin oikeata ruokaa ja sen jälkeen valitaan jälkiruoka.
Älä viisastele siellä. Ja ei ole kyse pakosta eikä määräyksisä. Älä provosoi.
Meillä ei kuitenkaan kaupassa kysytä 3-vuotiaalta, että mitä ruokaa laitetaan vaan minä päätän. Ei lapsen tarvi vielä tuollaisesta päättää.
En vieläkään usko, että lapsille tulee normaalista ruuasta syömishäiriöitä.
Meillä ei kuitenkaan ostoskoriin kerätä mättöä, ei sipsejä eikä missään tapauksessa irtokarkkeja. YÖK.
Vierailija kirjoitti:
VÅITE:Tuon ikäisten ruokailusta vastaa vanhemmat. JA 3-6- vuoden kokemuksella tietää jo mitä lapset syövät mielellään ja uusia makuja pitää opetella.
VASTAUS:Kaikkien suositusten vastaista toimintaa, edesauttaa syömishäiriöiden laukeamista.
JATKO:Keskustelu lähti tilanteesta, jossa lapset eivät saa olla valitsemansa syömisiään edes buffetissa ja pakko on maistaa sitä mitä vanhemmat määrää.
kopsasin pari lausetta kun eivät näy ketjuna.
Tottahan toki saavat EDES buffetissa valita. (Mistä tuo kirjoittamasi -edes- tuli) Mutta äiti/isä ohjaa ottamaan ensin oikeata ruokaa ja sen jälkeen valitaan jälkiruoka.
Kyseinen isä kirjoitti että äiti hakee lasten ruoat, lapset odottaa pöydässä ja sitten pitää maistaa uusia äidin valitsemia makuja. Se oli lähtökohta.
Täysin perseestä. Ja pakko on kuvioissa.
Hoitolaukkua ei sitten voinut viedä tuolille odottamaan, sitten ottaa lapselle ruokaa ja viedä pöytään lopuksi itselle ja syömään ? Itse tämäkin äiti järjesti asiansa niin että kaikki näkee. Oletko varma että mies oli lapsen isä
Vierailija kirjoitti:
Voi pyhät pylväshallit. Oppikaa ajoissa tästä 🤣😅🤣😅🤣😅, siellä mestariopettaja yrittää kouluttaa isät tavoille. Sinun juttusi ei meitä muuta meitä yhtään koska tyhmä on se joka tän uskoo. Terveisin isä joka tuli juuri perheen kanssa syömästä Ravintola Astorista ja hyvin syötiin. Mukana vaimo, 3 v kaksostytöt ja 5 v tyttönen ja 6 v poika. Kukaan ei kyylännyt ja kaikki sujui hyvin, lapsille vaimo haki ensin ruokaa, sitten kävi vaimo itselleen ja sen jälkeen minä hain itselleni. Helpompaa kun heinänteko. Nyt on tovi huilittu ruokailun jälkeen ja matka jatkuu (8 hengen autolla) kohti pohjoista ja sieltä Norjaan. Juu, ihan koko perheen kesken kesälomareissulla ollaan ja tullaan vielä matkan aikana käymään monessa paikassa syömässä. Tervetuloa vaan kyttäämään jos perässä pysyt.
Sotkevatko lapsukaisesi paljonkin noissa ruokapaikoissa? Jätettekö jälkeenne ison kasan lautasia, ruuanjämiä ja sotkua ympäri pöytää, tuoleja ja lattiaa?
Vierailija kirjoitti:
Hoitolaukkua ei sitten voinut viedä tuolille odottamaan, sitten ottaa lapselle ruokaa ja viedä pöytään lopuksi itselle ja syömään ? Itse tämäkin äiti järjesti asiansa niin että kaikki näkee. Oletko varma että mies oli lapsen isä
Eli äiti ravaa ja säätää, menettää paikan jonossakin kertaalleen ja isä jonottaa tyhjin käsin itselleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli äiti ravaa ja säätää, menettää paikan jonossakin kertaalleen ja isä jonottaa tyhjin käsin itselleen?
Kyllä tätä näkee, varsinkin hotelliaamiaisella. Mies istuu tumput suorana (tai puhelimella) kun äiti hoitaa ensin lasten aamiaiset yhdessä lasten kanssa, sitten hakee jotain itselleen. Isä istuu koko tämän ajan möllöttämistä kuin joku vähä-älyinen. Onneksi oma mieheni on ihan toista maata. :D
"Auttaisitko kulta, sanoisi normaali nainen."
Tai mies voisi sanoa näin kun ei taaskaan osaa ajaa autoaan: Auttaisitko, kulta, kun eksyin navigaattorista huolimatta?
Meillä mies halusi 2 lasta ja minä suostuin asiaan.