Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Maria, 45, lakkasi yrittämästä olla laiha ja seksikäs: Se oli sairasta

Vierailija
29.02.2024 |

Ylen Naiseuteni pinta -dokumenttisarjassa tavataan 45-vuotias Maria Biffen Ahonen. Hän on oppinut olemaan välittämättä kauneusihanteista ja hyväksyy itsensä sellaisena kuin on.

- Mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmän välittää. Nyt saa olla. Nyt olen vain lihava, vi##u, Maria toteaa voimaantuneena

Se on tosi ihanaa. Jos tekee mieli sipsejä, voin syödä niitä. Nyt voi kulkea löysissä vaatteissa, juoda olutta ja hällä väliä.

Mahtavaa. Maria on hyvä roolimalli meille naisille!

Kommentit (205)

Vierailija
1/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen vain lihava viddu ja syön sipsejä🙏

Vierailija
2/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse hänestä mallia ottaa, tai kenenkään muunkaan. Annetaan kaikkien kukkien kukkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään muu ei ole valheellisempaa kuin se että ihminen elää onnettomana omassa kropassaan ja väittää naama peruslukemilla että on "hyväksynyt itsensä sellaisenaan kuin on" :D Ikäänkuin se olisi joku kirous mikä pitäisi "hyväksyä" koska siitä ei pääse eroon. 

Ihminen tekee tän täysin koska hän on uhriutuja, hän alistuu omalle tilanteelleen ja alkaa uskottelemaan itselleen että se on hyvä asia koska "mitään muuta ei ole tehtävissä". 

Vierailija
4/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että teitä naisia :D

Vierailija
5/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tuollainen pullukka olla, mutta en todellakaan enää viisikymppisenä punnitse jokaista suupalaa tai mittaile ja ravaa vaaalla pakonomaisesti. Olen mitä olen, normaalisti.

Vierailija
6/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko sanoa, että nyt kun olen lihonut, en koe tätä yhtään vapauttavana. Olo on koko ajan väsynyt, en jaksa mitään, kävelylenkkikin tuntuu raskaalta. Kyllä mä ennemmin olen hyväkuntoinen, hoikempi ja pirteämpi. Sitä oloa en saa sipseistä ja sohvalta, vaikka toki nekin joskus on ihan jees. Ulkonäkö tulee sitten sivutuotteena ja minä en ole koskaan ymmärtänyt sitä, että pitäisi olla seksikäs. Mitä sillä tarkoitetaan? Mieheni mielestä olen seksikäs ja se riittää mulle. Muiden mielipiteet ei aiheesta kiinnosta

Joten aion itse kyllä lähteä taas treenaamaan ja liikkumaan, ruokailutavat on jo ok. 

Vierailija
7/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jorma, 58, lakkasi yrittämästä olla seksikäs ja juo nyt olutta kotisohvalla pieruverkkareissa.

-Ihanaa olla oma itsensä, kommentoi Jorma hymyillen ja iskee silmää."

Vierailija
8/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viiskymppinen, en luontaisesti pyöreä mutten laihakaan. Taidan olla siis helpolla normaalipainoinen.

Voihan kilot kummasti alkaa vielä kasaantua mutta kyllä jo aktiivisella hyötyliikunnalla on merkitystä. Enkä edes tykkää sipseistä tms mättöroskasta. Tuntuu jotenkin kurjalta jos parasta mitä tietää on jonkun höttöroskan ahtaminen.

Vierailija
9/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kilpailija Yle on nyt iltapaskojen lifestyle-mädätyssegmentille?

Vierailija
10/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea asenne sinänsä, ettei ulkonäön vuoksi kannata liikaa paineita ottaa, meikkaus vaikka, tai ollakseen langanlaiha, seksikäs tms.

Omasta terveydestään kuitenkin hyvä huolehtia, elämällä terveellisesti, vaikka ei senkään tarvitse äärimmäistä ja pikkutarkkaa olla. Keskitie on usein hyvä tie kulkea monelle.

Vierailija
11/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että teitä naisia :D

Samaa mietin.

Kyllä mäkin saan ja voin ja syön kun lystää.

En vaan voi hirveän hyvin jos mässäilen paljon.

Kyllä moni nainen tekee ihan kuten tuo esimerkkitapaus. Hölmöä on kuulla että kaikki juoksee niin paljon hyväksynnän ja käsiteltyjen mallikuvien perässä.

Kai noi kuitenkin on ääritapauksia noi silikonityypit- milloin huuleen otan pehvaan nenään 

Eikä sitä sipsiä kannata sairaaksi asti jäystää.

On rauhassa lihava, ja on rauhassa sen muotoinen kuin on.

Vierailija
12/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihat naiset on vaan niin kauniita 😘

Vierailija
13/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehopositiivisuus on intersektionaalisen marxilaisen feminismin termi, joka tuntuu hyvältä ja oikealta, mutta sen takana on raadollinen ideologia, jonka tarkoitus ei ole tuottaa hyvää oloa. Tavoitteena on vallankumous ja se ei synny hyvästä olosta, vaan vastakkainasettelusta, katkeruudesta, pahantahtoisuudesta ja kateudesta. Tavoite on uhristatus. Auktoriteettien ja hierarkioiden alasajo vaikuttaa lapsista aikuisiin. Liikuntaan ei minua saa pakottaa, siitä tulee paikat kipeäksi. Urheilu on toksista. Terveelliseen ruokavalioon ei edes lääkäri voi kehottaa, vain rikkailla on mahdollisuus syödä terveellisesti, siksi syön sipsejä ja pitsaa. Haluan turvallisen tilan, missä minua ei saa arvostella. Klassinen kauneusihanne on luotu miehen katseelle, se on patriarkan sortoa. Tähän kirsikkana kakussa kehopositiivisuus, missä minun ei tarvitse välittää todellisuudesta eikä ottaa vastuuta itsestäni ja paha olo on yhteiskunnan syytä. 

Vierailija
14/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jorma, 58, lakkasi yrittämästä olla seksikäs ja juo nyt olutta kotisohvalla pieruverkkareissa.

-Ihanaa olla oma itsensä, kommentoi Jorma hymyillen ja iskee silmää."

Miksei toisiaan miehistä tehdä koskaan tällaisia voimaantumis-sankaritarinoia?

Vierailija
15/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo sen käsivarret on tatskattu ihan täyteen... 

Vierailija
16/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat naiset on vaan niin kauniita 😘

Vierailija
17/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana juttu. Toivottavasti kaikki tajuavat, että on ok olla oma itsensä, eli lihava. Tulee mieleen utopistinen elokuva WALL-E https://youtu.be/s-kdRdzxdZQ?si=l_F7Evn-oyxanoVh

Vierailija
18/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"toteaa voimaantuneena". YLE kettuilee hänelle.

Vierailija
19/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehopositiivisuus on intersektionaalisen marxilaisen feminismin termi, joka tuntuu hyvältä ja oikealta, mutta sen takana on raadollinen ideologia, jonka tarkoitus ei ole tuottaa hyvää oloa. Tavoitteena on vallankumous ja se ei synny hyvästä olosta, vaan vastakkainasettelusta, katkeruudesta, pahantahtoisuudesta ja kateudesta. Tavoite on uhristatus. Auktoriteettien ja hierarkioiden alasajo vaikuttaa lapsista aikuisiin. Liikuntaan ei minua saa pakottaa, siitä tulee paikat kipeäksi. Urheilu on toksista. Terveelliseen ruokavalioon ei edes lääkäri voi kehottaa, vain rikkailla on mahdollisuus syödä terveellisesti, siksi syön sipsejä ja pitsaa. Haluan turvallisen tilan, missä minua ei saa arvostella. Klassinen kauneusihanne on luotu miehen katseelle, se on patriarkan sortoa. Tähän kirsikkana kakussa kehopositiivisuus, missä minun ei tarvitse välittää todellisuudesta eikä ottaa vastuuta itsestäni ja paha olo on yhteiskunnan syytä.

Pointtina on korvata auktoriteetit uusilla auktoriteeteilla.

Sitä ajavat ihmiset joilla ei ole älyä, kunnianhimoa tai märätietoisuutta saavuttaa tai rakentaa mitään, tai edes pitää itseään kuosissa. Niinpä valtaa haetaan toista kautta. Uhriutumalla, ja määrittämällä uusiksi miksi ketäkin saa kutsua ja miten kukakin saa puhua.

Kun tämä porukka hallitsee kieltä, he hallitsevat keskustelua. Kun liikemies tai kokenut tutkija sanoo A, feministi vastaa että hei he et voi käyttää tuota termiä, se on rakenteellisesti meitä alistavaa - ja feministi voittaa keskustelun. Faktoista viis.

Tavoitteena on juurikin dystopia, jossa lahjattomat ja laiskat mutta vallanhimoiset kertovat muille mitä saa ja ei saa tehdä. Mukaansa tämä tempaa lisä lahjattomia ja laiskoja, jotka saavat oikeutuksen tekemisilleen.

Tämä kirjoitus ei suoranaisesti liity ap:n viittaamaan artikkeliin, vaan yleisesti marxistiseen feminismiin.

Vierailija
20/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituinen just tämä nykymedian joko kehopositiivinen "pommi" tai leikelty, muokattu ja kaikin mahdollisin keinoin käsitelty supernukke. Että tässä vaihtoehdot, naiset! Siihen päälle vielä joku transolio selittämään miten kauheaa naiseus on.

Miten tälläisestä tuubasta haluaisi maksaa mitään? Ai ei tarvitsekaan mutta siltä on myös hyvin vaikea välttyä. Siitä wokehahmojen voimasoitto pitää kyllä huolen, yhtenä vakiotyyppinä kaikenkarvaiset ihmisoikeustaistelijat joiden mielestä on hirveä rikos kun joku katsoo sinua (huolella rakennettua kehomanifestiasi) hitusenkaan pidempää. 

Miten nämä tyypit oikein kehitettiin, jossain ideologien think tankissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi