Isät, oppikaa tästä ajoissa. Isä, äiti ja pikkulapsi syömässä ulkona
Isä kantaa oman ruokatarjottimensa, kun äiti valitsee lapselle ruokaa toiselle tarjottimelle hoitotaukku olkapäällään. Kävelemään oppinut lapsi roikkuu hameenhelmasta kädellään ja äiti kantaa tarjotinta. Lapsi saa itkuisen väsymys-nälkä raivarin, kun ovat pöydässä. Isä alkaa syömään omaa ruokaansa ja sanoo, että toiset ruokailijat eivät varmasti pidä lapsen itkusta. Äiti sanoo, että hän itsekään ei ole syönyt sitten aamupalan ja käskee isää vahtimaan lasta, jotta hänkin saisi ruokaa. Äiti tulee takaisin oman ruokansa kanssa. Äiti syö itse ja saa lapsen syömään JA ÄITI ON VARMASTI JO EHTINYT AJATTELEMAAN, ETTÄ KUN LAPSI ON VÄHÄN ISOMPI, NIIN HÄN EROAA ITSEKKÄÄSTÄ ISÄSTÄ, JOKA EI OSAA REAGOIDA LAPSENSA TARPEISIIN OMA-ALOITTEISESTI, EIKÄ HUOMIOI VAIMOAAN.
Kommentit (398)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo lähdössä autolla pikkureissuun ja auto kurainen takalasia myöten. Vaimo siinä manaa etten ole pessyt autoa yhteisen kalareissun jälkeen vaikka tiesi että hän lähtee sillä autolla reissuun. Autokin haisee kuulemma kalalle.
Pitääkö kaikesta muistuttaa. Näkihän tuo että auto on likainen. Olisi kannattanut itse pestä ennen kuin lähtee reissuun.
Jokainen normaali nainen pesee kyllä auton jos haluaa ajaa puhtaalla autolla.
Se joka sotkee niin se myös pesee sen auton. Näin toimii normaalit ihmiset.
Eikös tuo kirjoittanut että yhteisellä kalareissulla oltiin. Miksi se autonpesu olisi vain miehen hommaa?
Voi pyhät pylväshallit. Oppikaa ajoissa tästä 🤣😅🤣😅🤣😅, siellä mestariopettaja yrittää kouluttaa isät tavoille. Sinun juttusi ei meitä muuta meitä yhtään koska tyhmä on se joka tän uskoo. Terveisin isä joka tuli juuri perheen kanssa syömästä Ravintola Astorista ja hyvin syötiin. Mukana vaimo, 3 v kaksostytöt ja 5 v tyttönen ja 6 v poika. Kukaan ei kyylännyt ja kaikki sujui hyvin, lapsille vaimo haki ensin ruokaa, sitten kävi vaimo itselleen ja sen jälkeen minä hain itselleni. Helpompaa kun heinänteko. Nyt on tovi huilittu ruokailun jälkeen ja matka jatkuu (8 hengen autolla) kohti pohjoista ja sieltä Norjaan. Juu, ihan koko perheen kesken kesälomareissulla ollaan ja tullaan vielä matkan aikana käymään monessa paikassa syömässä. Tervetuloa vaan kyttäämään jos perässä pysyt.
Vierailija kirjoitti:
Äidin päätehtävä on huolehtia lapsista. Isällä on muita vastuualueita.
Missä sä oot kasvanut (jossain maalla keskellä korpea näkemättä ketään sivistynyttä ihmistä vuosikausiin)?
Ja millä vuosikymmenellä?
Iänaikaisia täysin tähän nykyiseen (tai edes nykyistä edellisiin) elämään sopimattomia periaatteita.
Suorastaan tyhmiä. Älä avaa suutasi ainakaan julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Voi pyhät pylväshallit. Oppikaa ajoissa tästä 🤣😅🤣😅🤣😅, siellä mestariopettaja yrittää kouluttaa isät tavoille. Sinun juttusi ei meitä muuta meitä yhtään koska tyhmä on se joka tän uskoo. Terveisin isä joka tuli juuri perheen kanssa syömästä Ravintola Astorista ja hyvin syötiin. Mukana vaimo, 3 v kaksostytöt ja 5 v tyttönen ja 6 v poika. Kukaan ei kyylännyt ja kaikki sujui hyvin, lapsille vaimo haki ensin ruokaa, sitten kävi vaimo itselleen ja sen jälkeen minä hain itselleni. Helpompaa kun heinänteko. Nyt on tovi huilittu ruokailun jälkeen ja matka jatkuu (8 hengen autolla) kohti pohjoista ja sieltä Norjaan. Juu, ihan koko perheen kesken kesälomareissulla ollaan ja tullaan vielä matkan aikana käymään monessa paikassa syömässä. Tervetuloa vaan kyttäämään jos perässä pysyt.
Eikö teillä lapset saa itse valita ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä tiedä jos isä vaikka maksaa 100% perheen kuluista. Tai jopa 150% niin että nainenkin saa jotain voittoa! No tuo vaimolle vittuilu on kyllä varma merkki siitä, että ero tulee heti kun on sopiva hetki
Tämä oli minun arkipäivää, kunnes älysin erota.
Onko niin että tänne kirjoittelee vain tietynlaiset perheenäidit. Ei kaikki miehet käyttäydy tuolla tavalla.
Minulla ja ystävilläni on miehet joka osallistuvat perheenhoitamiseen kykyjensä ja ajankäyttönsä mukaan.
Ystäväni mies käy esim matkoilla vuorotellen kaikkien 4 lapsen kanssa yksin jotta saa aikaa jokaiselle. Mieheni laittaa meillä aina aamupalat jotta ehdin laittaa itseni päiväkuntoon ja ja sitten syödään yhdessä.
Rasittavaa lukea näitä valivalivali-miehensä haukkujia.
ITSEPÄHÄN HEIDÄT VALITSITTE PUOLISOKSI JA LASTENNE ISIKSI.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Meinaatteko porsia vielä lisää?
Vierailija kirjoitti:
Yhhh. Vaimo siis hiki hatussa juoksee viidelle hengelle sapuskat. No hyvä jos on tyytyväinen, se ratkaisee.
Mekin lähdetään takaisin pohjoiseen, täällä Lofooteilla on kuuma (20) ja aivan liikaa ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä, äiti ja 1 vuotias lentokoneessa.
Ruokatarjoilu, äiti syö oman annoksen, 1 v. on isän sylissä, isä yrittää yhdellä kädellä syödä.
Kun äiti on syönyt hän alkaa selaamaan kännykkää, lapsi on edelleen isän sylissä.
Viereisellä penkkirivillä istuva mummo on jo syönyt, hän ottaa lapsen syliinsä jotta isäkin saa syödä.
Tämä vain yksi esimerkki ko. perheestä, nykyään vanhemmat jo eronneet ja lapsi on onnellinen yksinhuoltajaisänsä kanssa.
Siinä vaiheessa se äiti on kuitenkin ollut ensin 9 kuukautta raskaana ja sen jälkeen imettänyt kuukausitolkulla eli ollut todella kiinni siinä lapsessa iät ajat.
Joo, raskaana se oli kyllä, mutta eipä viitsinyt edes imettää
Raskaudesta n kaksi viimeistä kuukautta on vähän tukalampaa mutta jos on terve ja kaikki ok ekaa puoli vuotta nyt ei voi käyttää tekosyynä.
Vierailija kirjoitti:
Mies on perheen pää joten hän syö ensimmäisenä. Sen jälkeen hän keskittyy muiden tarpeisiin.
Suomessa perinteisesti mies ei elätä, eikä kanna päävastuuta kodista eikä lapsista. Aika heikot näytöt on perheenpäällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä lapset saa itse valita ollenkaan?
Ei toivottavasti. Tuon ikäisten ruokailusta vastaa vanhemmat. JA 3-6- vuoden kokemuksella tietää jo mitä lapset syövät mielellään ja uusia makuja pitää opetella.
Ei toivottavasti. Tuon ikäisten ruokailusta vastaa vanhemmat. JA 3-6- vuoden kokemuksella tietää jo mitä lapset syövät mielellään ja uusia makuja pitää opetella.
Kaikkien suositusten vastaista toimintaa, edesauttaa syömishäiriöiden laukeamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on aikaa jo n. 18 v, mutta vieläkin muistuu mieleeni äitienpäivälounas ravintolassa kahden pienen lapsen kanssa.Minulla molemmat lapset sylissä ja syötin toista. Mies söi ruokansa ja alkoi kyllästyneen näköisenä odotella, että enkö kohta ole valmis, kun en ollut vielä aloittanutkaan ruokaani. Lopulta sähähdin miehelle, että vosiko pilkkoa pihvini, niin saisin sen syötyä pelkällä haarukalla. Mies pilkkoi.
Kun tätä olen muistellut (kyllä) myöhemmin, mies on kysynyt, miksi en pyytänyt häntä ottamaan lapsia syliin, syöttämään heitä tms. No en todellakaan pyytänyt kun olin niin raivoissani. Kyllä pitää itse tajuta!
Tämä! Kihistään raivosta vielä 20 vuotta myöhemmin mutta ei saada aikanaan suuta auki. Ihanaa olla marttyyri.
Auttaisitko kulta, sanoisi normaali nainen.
Mieheni ja jo aikuisten lastemme isä on jo vanhempaa ikäpolvea, syntynyt 1951, mutta osasi ravintolassa aina erikseen pyytämättä hoitaa osansa. Kun oli kaksi lasta, toinen auttoi toista niin että molemmat aikuisetkin saivat syötyä. Kun oli vain yksi pieni, vahdittiin lasta vuorotellen.
Luulisi nykyisien olevan vähintään yhtä fiksuja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kummallista tuossa aloituksessa oli? Normaalia perhe-elämää. Isää voi kyllä ohjeistaa, varsinkin, jos on ensimmäinen lapsi kyseessä ja ensimmäinen kerta yhdessä ravimtolassa. Kylllä se siitä vuosien ja useampien lasten myötä tasoittuu. 48 vuotta aviossa 4 lasta ja lapsenlapsia.
No ei ole normaalia, että aikuista miestä tarvitsee omien lastensa hoidossa ja vaimon huomioimisessa ohjeistaa. Olet ilmeisesti nainut jonkin mammanpojan aikoinaan. 41 vuotta aviossa ja 2 lasta.
Luen näitä ihan pöyristyneenä. Miten te vaimot ja äidit kirjoittelette miehistänne. Onko todella noin paljon pahoinvoipia perheitä? Ja onko todella näin paljon huonosti käyttäytyvia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidin päätehtävä on huolehtia lapsista. Isällä on muita vastuualueita.
Kuten mitä?
Isä mahdollistaa naiselle äitiyden, jotta tämä voi kantaa hoitolaukkua ja sirosti kesämekossa liihotella lapset mukanaan. Isä vaihtaa autoon talvirenkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kummallista tuossa aloituksessa oli? Normaalia perhe-elämää. Isää voi kyllä ohjeistaa, varsinkin, jos on ensimmäinen lapsi kyseessä ja ensimmäinen kerta yhdessä ravimtolassa. Kylllä se siitä vuosien ja useampien lasten myötä tasoittuu. 48 vuotta aviossa 4 lasta ja lapsenlapsia.
Katsos kun nykypäivänä naiset eivät halua kasvattaa ensimmäisen lapsen ohessa aikuista miestä, kuten teidän aikoinanne tuntui olevan yleistä. Nykyään ollaan sillä tavalla terveemmässä ajatusmallissa, että aikuinen mies ymmärtää tehdessään päätöksen perheenperustamisesta, että niitä lapsia kuuluu hoitaa ja niiden elämään kuuluu osallistua, eikä tätä sitten enää ruveta naisen (jolle myös se ensimmäinen lapsi on ensimmäinen lapsi) naisen toimesta rautalangalla vääntelemään siinä kohtaa kun se lapsi on maailmassa.
Totta joka sana!!!!!
N60, aviossa täyspäisen miehen kanssa jo 36v
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien suositusten vastaista toimintaa, edesauttaa syömishäiriöiden laukeamista.
Siis mitä ihmettä? Laukeaako 3-vuotiaan lapsen syömishäiriö siitä että äiti valitsee lapselle syötävän??
Meillä ainakin 3 v. lapsi haluaisi pelkkiä herkkuja jos saisi itse valita. Ohjaan häntä syömään terveellisesti koksa olen äiti ja kasvattaja.
Nyt siellä myösvähän jämäkämpää käytöstä lasten kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Vaimo lähdössä autolla pikkureissuun ja auto kurainen takalasia myöten. Vaimo siinä manaa etten ole pessyt autoa yhteisen kalareissun jälkeen vaikka tiesi että hän lähtee sillä autolla reissuun. Autokin haisee kuulemma kalalle.
Pitääkö kaikesta muistuttaa. Näkihän tuo että auto on likainen. Olisi kannattanut itse pestä ennen kuin lähtee reissuun.
Jokainen normaali nainen pesee kyllä auton jos haluaa ajaa puhtaalla autolla.
Jaa. Meillä se pesee joka sotkee.
Hahhhaaa. On sitä ap jaksanut seurata perheen ruokailua alusta aina vaipan vaihtoon asti. Kyllä on elämä tylsää jollakulla. Vielä tää neropatti tietää jotta avioero on tulossa. Hanki jo hyvä ihminen ihan OMA ELÄMÄ sekä ot mt lääkkeesi ja lopeta järkeä vailla oleva kyttääminen. Ikävä kyllä sunlaisia vailla omaa elämää on jo ihan liikaa. Siellä köyhä ap vaahto suusta valuen keskittyi kyttäämään kun muut söivät. Kirjoititko ihan muistiin joka hetken, jotta sait tänne tän typerä PROVON kirjoitettua. Silkkaa sitä ihtiään tää sun tarinasi.