Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi loukkaannut stringeistä/bikineistä? Todellinen syy on tässä...

Vierailija
26.07.2025 |

Sinulla ei ole päätösvaltaa kenenkään toisen ihmisen kehoon ja vaatteisiin vaikka kuinka toivoisit ja tai polkisit jalkaa maahan kiukkuisesti.

Kysymys onkin miksi paljas iho järkyttää?

Onko tosiaan niin että kun muut naiset saavat huomiota vähissä vaatteissa, siitä tulee itselle inhottava olo koska ei koe itseään niin halutuksi, joten tämä huono itsetuntoasia projisoidaan muihin ihmisiin: "vika on heissä, ei minussa."

Oletko ajatellut että käytös on kuin koulukiusaajalla jotka haukkuivat koulussa toisia vaatteiden perusteella?

Näihin itsetunto-ongelmiin kannattaisi hankkia apua.

Kommentit (820)

Vierailija
101/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap pohtii sekoja. En pidä paljastelusta, enkä ihmisistä, jotka esim stringeillä eivät kunnioita muiden ihmisten rauhaa olla näkemättä irvokkaita pukeutumisia. SIKSI.

Sinulla on ongelma koska et arvosta muiden naisten vapautta omaan kehoonsa ja haluat heikentää naisten oikeuksia jotta sinun tunteitasi ei loukata. Sinun mielensäpahoitus on enemmän suojeltava asia kuin naisten oikeudet. Tuo on niin itsekästä ja ylimielistä mutta valitettavasti et sitä itse huomaa koska oletat että muut ihmiset pyörii sinun pillisi mukaan. Sori, et ole maailman keskipiste. 

Mitä oikeuksia? Olen itse joutunut itsensäpaljastajan uhriksi parikin kertaa jo hyvin nuorena. En pahoittanut mieltäni, mutta en koe olevani itsekäs ja ylimielinen jos en haluaisi kokea tuota enää. En yritä heikentää miesten oikeuksia näyttää intii

Onko sinun mielestäsi stringbikinit uimarannalla sama asia kuin itsensä paljastelija pusikosta? 

Vierailija
102/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on oma ranta; ei tarvitse katsella näitä stringistejä. :)

Hah hah. Tempaise tänään ja mene omalle rannalle alasti. Jookos? Kukaan ei ole näkemässä ja paheksumassa.

No just tässähän on se villakoiran ydin: yksityisessä paikassa ei tarvitse ottaa toisia huomioon. Harva nyt ainakaan toistaiseksi tulee yleisille rannoille uimaan alasti. Omassa mökkirannassa taas ihan normaalia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. En halua huomioita miehiltä niin miten niin muka olen toisille kateellinen? 

No miksi puutut siihen, miten muut naiset pukeutuvat?

En ole koskaan puuttunut toisten pukeutumiseen. En ole mies joka kokee oikeudekseen puuttua toisten kehoihin. 

Ei siihen tarvita miespuolista kontrolloijaa, ihan hyvin nainenkin voi tehdä sen. Sukupuoli ei tee kritiikistä vähemmän rajoittavaa.

Vierailija
104/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua nähdä vieraiden ihmisten paljaita perseitä.

Ihan samalla tavalla kuin en halua kuunnella ihmisten riitelyä tai muuta huonoa käytöstä julkisella paikalla.

Valitettavasti aina on juntteja, joilla ei palikat riitä ottamaan huomioon ympärillä olevia kanssaihmisiä. 

Ja ei, en ole kateellinen niille riitelijöille ja huonokäytöksisille ihmisille sen enempää kuin perseen paljastajillekkaan. Pidän heitä yksikertaisesti sivistymättöminä moukkina. 

Miten sinä otat huomioon sen, että tuollaiselta ei voi välttyä, ja etenkin kun maailma muuttuu jatkuvasti? Mitäpä jos pysyisit kotona? Et voi vaikuttaa muihin, mutta voit vaikuttaa itseesi ja valittaminen netissä ei auta.

Minä juurikin otan huomioon asian sillä tavalla, että vältän paikkoja, joissa nämä moukat parveilevat. Onneksi heillä tosiaan on tapana keskittyä tiettyihin paikkoihin ja alueisiin. 

Vierailija
105/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tykkää katsella kenenkään paljasta persettä. Ei siinä mitään sen kummempaa ole tausstalla, joten voit unohtaa noi sun tyhjänpäiväiset pohdintosi.

No katso muualle sitten.

Vaikea katsoa, kun nämä paljastelijat lähtevät sinne rannalle juuri siksi, että kaikki näkisivät sen ruman perseensä. Tungetaan sitä ihmisten naamalle ja pyllistellään eri asennoissa toisten edessä.

eri

Miksi naamasi on niin kiinni jonkun perseessä, ettet pysty katsomaan muualle kuin sinne perseeseen? Pidä normaali etäisyys toisista ihmisistä.

Vierailija
106/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tykkää katsella kenenkään paljasta persettä. Ei siinä mitään sen kummempaa ole tausstalla, joten voit unohtaa noi sun tyhjänpäiväiset pohdintosi.

Miksi et tykkää katsella. Sehän on vaan paljasta ihoa?

(eri)

On kiusallista nähdä liikaa. Siitä tulee olo, että on luvattomasti tirkistelemässä jonkun intiimialueita.

Monet miehet kokee samoin, mutta silti he ovat vain likaisia setämiehiä.

Vierailija
107/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljastavan pukeutumisen ongelmakeskustelu kohdistuu vain ja pelkästään naisten kehoihin. Miehillä ei näytä olevan tarvetta esitellä pyllynreijän ryppyjään uimarannoilla. (Joo, reijän ruskeat reunat näkyy aina kun kumarrut.) 

https://yle.fi/a/74-20173963

itsensäpaljastelu on rikos, jota vain miehet harrastavat.

Incel- Pasi näköjään pyllistelee peilin edessä.

Voi kunpa pääsisimme siihen, että tytöt ja naiset voisivat olla rennosti ilman kehopaineita rannoilla ja muualla. Mukavissa mekoissa ja löysissä t-paidoissa ja sortseissa, ihan kuin miehetkin. 

TAi jopa burkassa!

Vierailija
108/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljastavan pukeutumisen ongelmakeskustelu kohdistuu vain ja pelkästään naisten kehoihin. Miehillä ei näytä olevan tarvetta esitellä pyllynreijän ryppyjään uimarannoilla. (Joo, reijän ruskeat reunat näkyy aina kun kumarrut.)

On masentavaa, että naisilla on aina tarve miesten katseille. Aina tarvitsee miettiä että olenko tarpeeksi kuuma, hyväksytäänkö mut nyt. Jo nuoret tytöt toimivat näin.

Voi kunpa pääsisimme siihen, että tytöt ja naiset voisivat olla rennosti ilman kehopaineita rannoilla ja muualla. Mukavissa mekoissa ja löysissä t-paidoissa ja sortseissa, ihan kuin miehetkin. 

Naiset, tämä vaatii rohkeutta, mutta yritetään edes: harjoitellaan tuntemaan itsemme hyväksytyiksi ilman vartalomme seksuaalista esittelyä.

Näin tehdään. Meidän raamattupiiri kokoontuu seuraavan kerran sunnuntaina leirinuotion ääreen. Kirsi tuo kitaran.

Vierailija
109/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No katso muualle sitten.

"Minä, minä, minä". Muista viis. Vaikutat todella vastenmieliseltä ihmiseltä.🤢

-eri

Nämä muiden pukeutumiseen puuttujathan juuri ovat niitä minäminä-ihmisiä. Minä en ole vaatinut muita tanssimaan oman pillini mukaan.

Vierailija
110/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni on kohteliasta muita kohtaan pukeutua asiallisesti. Paljas pylly julkisella paikalla on loukkaavaa. En järkyty, mutta koen epäkohteliaana. Tunne on ällötys, ei järkytys. 

Miksi paljas pyllynposki ällöttää sinua? Ällöttääkö myös muu ihmisen paljas iho. Pitäisikö sinunkin mielestä pukeutua kaapuun?

Ehkä se ällöttää paikassa jonne se ei kuulu? Eli julkiselle paikalle. Tietyt asiat koetaan privaatiksi ja pylly yleensä luetaan niihin asioihin.

On hassua että yleensä jo aika pienet lapsetkin kokevat pyllyn privaatiksi. Hekin ymmärtävät että siihen liittyy jotain mitä ei paljastella vieraille. Mihin tämä ymmärrys katoaa joiltakin aikuisilta? 

Aika pienille lapsille opetetaan, että pylly on yksityinen paikka, johon ei kenenkään ole lupa koskea ilman lupaa. Ei se ole mitään sisään rakennettua. 

Vierailija
111/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan puuttunut toisten pukeutumiseen. En ole mies joka kokee oikeudekseen puuttua toisten kehoihin. 

Ei siihen tarvita miespuolista kontrolloijaa, ihan hyvin nainenkin voi tehdä sen. Sukupuoli ei tee kritiikistä vähemmän rajoittavaa.

Kritisoi itseäsi, miestissi.

Vierailija
112/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on vajaa. 😄

Vierailija
113/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua nähdä vieraiden ihmisten paljaita perseitä.

Ihan samalla tavalla kuin en halua kuunnella ihmisten riitelyä tai muuta huonoa käytöstä julkisella paikalla.

Valitettavasti aina on juntteja, joilla ei palikat riitä ottamaan huomioon ympärillä olevia kanssaihmisiä. 

Ja ei, en ole kateellinen niille riitelijöille ja huonokäytöksisille ihmisille sen enempää kuin perseen paljastajillekkaan. Pidän heitä yksikertaisesti sivistymättöminä moukkina. 

Miten sinä otat huomioon sen, että tuollaiselta ei voi välttyä, ja etenkin kun maailma muuttuu jatkuvasti? Mitäpä jos pysyisit kotona? Et voi vaikuttaa muihin, mutta voit vaikuttaa itseesi ja valittaminen netissä ei auta.

Minä juurikin otan huomioon asian sillä tavalla, että vältän paikkoja, joissa nämä moukat parveilevat. Onneksi heill

Mielenkiintoinen näkemys: pukeutumistyyli määrittää ihmisarvon ja keskustelukelpoisuuden, ja tietyt ihmiset voi yksinkertaisesti rajata pois elämästä moukkina. Jos tuo on vapauden ja ymmärryksen tavoite, niin peli on jo menetetty kohdallasi.

Vierailija
114/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti halua nähdä kenenkään pakaroita missään.

Kaupassa joku trikooihminen pyllisti  edessäni (kun otti alahyllyltä tuotteita) ja sen jälkeen en ole luonut katsetta kuin vyötäröstä ylöspäin. 

Ykspäivä (tai olla mies) kulki sellaiset trikoot päällä josta näkyi läpi (Todin taidi olla ihonväristä kangasta mutta näytti että kaikki olisi esillä). En halua nähdä.

Vierailija
115/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et tykkää katsella. Sehän on vaan paljasta ihoa?

(eri)

On kiusallista nähdä liikaa. Siitä tulee olo, että on luvattomasti tirkistelemässä jonkun intiimialueita.

Monet miehet kokee samoin, mutta silti he ovat vain likaisia setämiehiä.

Paitsi komeiden nuorukaisten katseet, jotka ovat kuin virkistävä kesäsade.

Vierailija
116/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kritisoi itseäsi, miestissi.

No tuota kommenttia ei tarvitse edes huomioida.

Vierailija
117/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap pohtii sekoja. En pidä paljastelusta, enkä ihmisistä, jotka esim stringeillä eivät kunnioita muiden ihmisten rauhaa olla näkemättä irvokkaita pukeutumisia. SIKSI.

Sinulla on ongelma koska et arvosta muiden naisten vapautta omaan kehoonsa ja haluat heikentää naisten oikeuksia jotta sinun tunteitasi ei loukata. Sinun mielensäpahoitus on enemmän suojeltava asia kuin naisten oikeudet. Tuo on niin itsekästä ja ylimielistä mutta valitettavasti et sitä itse huomaa koska oletat että muut ihmiset pyörii sinun pillisi mukaan. Sori, et ole maailman keskipiste. 

Mitä oikeuksia? Olen itse joutunut itsensäpaljastajan uhriksi parikin kertaa jo hyvin nuorena. En pahoittanut mieltäni, mutta en koe olevani itsekäs ja ylimielinen jos en haluaisi kokea tuota enää. En y

sinnepäin kyllä. Eli on. Eihän voi tietää mitä seksuaalisia väreitä pakaroiden esittelijä saa.

Vierailija
118/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kuinka naiset voivat haluta kääntää naisten pukeutumista vanhoillisempaan suuntaan. Historiaperspektiivi puuttuu aivan kokonaan.

Nimittäin jos kaikki näkyvämpi kapina pitäisi naisen pukeutumisesta riisua, palaisimme suunnilleen 1910-luvun eli Titanic-elokuvan ajan muotiin.

Niinpä. Joka vuosikymmenellä on vastustajat vastustaneet naisten oikeutta pukeutua kuten haluaa. Farkut, paljaat olkapäät, hiusten näkyminen jne.... ja sitten jos näkyi liikaa ennen vanhaan, naista syyllistettiin. Ihan samaa syyllistämistä mitä nyt tehdään stringeissä kulkeville.

Täysin käsittämätöntä että vaikka on koulutusta enemmän kuin koskaan, naiset yhä haluavat rajoittaa naisten vapauksia. Miksi

Kiintoisa aihe. Oma hypoteesini on, että oikeistolaisemmat arvot vähintään lisäävät suurempaa huolta naisen kunnollisuudesta. Jos ajatellaan miten nainen on saanut käyttäytyä, niin vasemmalla hänelle on annettu enemmän tilaa ja vapauksia juuri kehon ja tyylin suhteen kuin oikealla. Naisen tyylin kapina-ulottuvuus on ollut usein vasemmistolaista alkaen varmaan jo 1920-luvun lyhyistä helmoista ja hiuksista.

Vierailija
119/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tässä keskustelussa hassuinta on se, että on olemassa hyvin vahva naisten kulttuuri, jossa kielletään täysin se, että seksikkäällä pukeutumisella pyrittäisiin tavoittelemaan miesten katseita. En siis sano, että kaikki naiset ovat tätä mieltä, ja toisaalta osa ei varmaankaan kunnolla edes tajua oman pukeutumisensa vaikutusta vastakkaiseen sukupuoleen (en ehkä oikein itsekään tajunnut nuorena). Kuitenkaan pakarat paljastaviin housuihin pukeutumiselle ei ole mitään muuta syytä kuin katsokaa mun persettä. 

Vierailija
120/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mutta valtavan kokosia röllyköitä nää nykypäivän perseet. Siis aivan valtavia!