Miksi loukkaannut stringeistä/bikineistä? Todellinen syy on tässä...
Sinulla ei ole päätösvaltaa kenenkään toisen ihmisen kehoon ja vaatteisiin vaikka kuinka toivoisit ja tai polkisit jalkaa maahan kiukkuisesti.
Kysymys onkin miksi paljas iho järkyttää?
Onko tosiaan niin että kun muut naiset saavat huomiota vähissä vaatteissa, siitä tulee itselle inhottava olo koska ei koe itseään niin halutuksi, joten tämä huono itsetuntoasia projisoidaan muihin ihmisiin: "vika on heissä, ei minussa."
Oletko ajatellut että käytös on kuin koulukiusaajalla jotka haukkuivat koulussa toisia vaatteiden perusteella?
Näihin itsetunto-ongelmiin kannattaisi hankkia apua.
Kommentit (820)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni on kohteliasta muita kohtaan pukeutua asiallisesti. Paljas pylly julkisella paikalla on loukkaavaa. En järkyty, mutta koen epäkohteliaana. Tunne on ällötys, ei järkytys.
Miksi paljas pyllynposki ällöttää sinua? Ällöttääkö myös muu ihmisen paljas iho. Pitäisikö sinunkin mielestä pukeutua kaapuun?
Ehkä se ällöttää paikassa jonne se ei kuulu? Eli julkiselle paikalle. Tietyt asiat koetaan privaatiksi ja pylly yleensä luetaan niihin asioihin.
Tämä. Ap:lle näköjään mahdoton tajuta. :D
Vierailija kirjoitti:
Naisten sisäinen moraalinvartija nousee esiin ja se on sitten seliteltävä naismaisesti kaikin erilaisin tavoin, paitsi sillä ainoalla, oikealla syyllä. Olen edelleen syvästi huvittunut naiseuden erilaisista vivahteista.
T. Naisena viha-aloituksia spämmäävä Pasi-runkkari
Paljastavan pukeutumisen ongelmakeskustelu kohdistuu vain ja pelkästään naisten kehoihin. Miehillä ei näytä olevan tarvetta esitellä pyllynreijän ryppyjään uimarannoilla. (Joo, reijän ruskeat reunat näkyy aina kun kumarrut.)
On masentavaa, että naisilla on aina tarve miesten katseille. Aina tarvitsee miettiä että olenko tarpeeksi kuuma, hyväksytäänkö mut nyt. Jo nuoret tytöt toimivat näin.
Voi kunpa pääsisimme siihen, että tytöt ja naiset voisivat olla rennosti ilman kehopaineita rannoilla ja muualla. Mukavissa mekoissa ja löysissä t-paidoissa ja sortseissa, ihan kuin miehetkin.
Naiset, tämä vaatii rohkeutta, mutta yritetään edes: harjoitellaan tuntemaan itsemme hyväksytyiksi ilman vartalomme seksuaalista esittelyä.
Vierailija kirjoitti:
1800: naisille ei huivia päässä? Hui kauheaa!
1930: naisille housut ja farkut? Hui kauheaa!
1950: naisille uimavaatteet? Hui kauheaa!
1970: naisille paljaat olkapäät? Hui kauheaa!
1990: naisilla toppi ja maha näkyy? Hui kauheaa!
Voisiko naisten oikeuksien vastustajat oikeasti lopettaa tyhmyytensä. Antaisi naisten olla.
Edetäänkö loogisesti niin, että parikymmentä vuotta eteenpäin ja naiset kävelevät alasti kaduilla?
Jos ärsyttää, katso muualle. Jos yhä ärsyttää, hanki Ketipinor-resepti ahdistukseen.
N60
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi sitten miehet jatkuvasti valittavat ja loukkaantuvat stringeistä ja leggingseistä? Ovatko hekin kateellisia leggings-naisten saamasta huomiosta?
No kuvitteleppa, saako sen ikäinen mies normaalisti kovin paljoa huomiota?
Vierailija kirjoitti:
Mä en tykkää katsella kenenkään paljasta persettä. Ei siinä mitään sen kummempaa ole tausstalla, joten voit unohtaa noi sun tyhjänpäiväiset pohdintosi.
No katso muualle sitten.
Ei minua ole ulkonäköni koskaan niin kovasti kiinnostanut, on ollut ihan muita mielenkiinnonkohteita. Eikä minua kiinnosta toistenkaan ulkonäkö, en kiinnitä siihen juurikaan huomiota. En koskaan huomaa toisten värjänneen hiuksiaan tai muista onko työkaverilla (samassa duunissa oltu 5v) silmälasit tai viikset, tai kumpaakaan noista.
Minut on kuitenkin kasvatettu jollain asteella siveelliseksi ja noudattamaan yleisiä pukeutumisnormeja (juhliin juhlavaatteet, remppaan rytkyt, yökerhoon paljastavampaa, töihin työnvaatimat vaatteet ja uimaan uimapuku). Pikkuruisen pienet bikinit eivät ole suunniteltu uimiseen, niistä tulee mieleen jokunen vuosi sitten ollut kohu muotiuikkareista, joita ei saanutkaan kastella...
No samapa tuo minulle on. Mielessäni paheksun, niin kuin paheksun kaikkea mikä päähäni rakentuneita arvoja rikkoo. Esimerkiksi aina myöhässä tulevat, paljon kiroilevat, lastensa vieressä tupakoivat, joka viikko (ja aina kun vain mahdollista) kännissä olevat jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni on kohteliasta muita kohtaan pukeutua asiallisesti. Paljas pylly julkisella paikalla on loukkaavaa. En järkyty, mutta koen epäkohteliaana. Tunne on ällötys, ei järkytys.
Miksi paljas pyllynposki ällöttää sinua? Ällöttääkö myös muu ihmisen paljas iho. Pitäisikö sinunkin mielestä pukeutua kaapuun?
Ehkä se ällöttää paikassa jonne se ei kuulu? Eli julkiselle paikalle. Tietyt asiat koetaan privaatiksi ja pylly yleensä luetaan niihin asioihin.
On hassua että yleensä jo aika pienet lapsetkin kokevat pyllyn privaatiksi. Hekin ymmärtävät että siihen liittyy jotain mitä ei paljastella vieraille. Mihin tämä ymmärrys katoaa joiltakin aikuisilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1800: naisille ei huivia päässä? Hui kauheaa!
1930: naisille housut ja farkut? Hui kauheaa!
1950: naisille uimavaatteet? Hui kauheaa!
1970: naisille paljaat olkapäät? Hui kauheaa!
1990: naisilla toppi ja maha näkyy? Hui kauheaa!
Voisiko naisten oikeuksien vastustajat oikeasti lopettaa tyhmyytensä. Antaisi naisten olla.
Edetäänkö loogisesti niin, että parikymmentä vuotta eteenpäin ja naiset kävelevät alasti kaduilla?
Kuten miehet nyt? Rumat, karvaiset miestissit hölskyen lihaksettomassa yläruumiissa.
Haloo ap, sinä olet incel. Et saa seksiä joten ahdistut ja kiukuttelet. Mene lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on oma ranta; ei tarvitse katsella näitä stringistejä. :)
Hah hah. Tempaise tänään ja mene omalle rannalle alasti. Jookos? Kukaan ei ole näkemässä ja paheksumassa.
En tajua miksi joku haluaisi näyttää paljasta persettään. Ehkä nuorena vielä ymmärsin mutta on se kyllä nyt aikuisena ajateltuna outoa kun pitää halua näyttää se kaikille. Näyttäisikö myös työnantajalle, sukulaisille tai työtovereillekin? En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tykkää katsella kenenkään paljasta persettä. Ei siinä mitään sen kummempaa ole tausstalla, joten voit unohtaa noi sun tyhjänpäiväiset pohdintosi.
No katso muualle sitten.
Vaikea katsoa, kun nämä paljastelijat lähtevät sinne rannalle juuri siksi, että kaikki näkisivät sen ruman perseensä. Tungetaan sitä ihmisten naamalle ja pyllistellään eri asennoissa toisten edessä.
eri
Hammaslanka kankkujen välissä on yhtä tehokas suojelemaan ympäristöä bakteereilta, kuin mummopöksyt puhdistamaan hampaiden välit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. En halua huomioita miehiltä niin miten niin muka olen toisille kateellinen?
No miksi puutut siihen, miten muut naiset pukeutuvat?
En ole koskaan puuttunut toisten pukeutumiseen. En ole mies joka kokee oikeudekseen puuttua toisten kehoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No katso muualle sitten.
"Minä, minä, minä". Muista viis. Vaikutat todella vastenmieliseltä ihmiseltä.🤢
-eri
Vierailija kirjoitti:
Paljastavan pukeutumisen ongelmakeskustelu kohdistuu vain ja pelkästään naisten kehoihin. Miehillä ei näytä olevan tarvetta esitellä pyllynreijän ryppyjään uimarannoilla. (Joo, reijän ruskeat reunat näkyy aina kun kumarrut.)
On masentavaa, että naisilla on aina tarve miesten katseille. Aina tarvitsee miettiä että olenko tarpeeksi kuuma, hyväksytäänkö mut nyt. Jo nuoret tytöt toimivat näin.
Voi kunpa pääsisimme siihen, että tytöt ja naiset voisivat olla rennosti ilman kehopaineita rannoilla ja muualla. Mukavissa mekoissa ja löysissä t-paidoissa ja sortseissa, ihan kuin miehetkin.
Naiset, tämä vaatii rohkeutta, mutta yritetään edes: harjoitellaan tuntemaan itsemme hyväksytyiksi ilman vartalomme seksuaalista esittelyä.
Onneksi meillä on edelleen ihmisiä, jotka jaksavat kertoa muille naisille, mikä on "oikeaa" vapautta. Ilmeisesti se on t-paita ja shortsit, mutta vain jos ne ovat riittävän löysät ja tarkoituksella epäseksikkäät. Uskomatonta, että 2025 joku jaksaa vielä pukea häpeän feministiseksi muodoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten sisäinen moraalinvartija nousee esiin ja se on sitten seliteltävä naismaisesti kaikin erilaisin tavoin, paitsi sillä ainoalla, oikealla syyllä. Olen edelleen syvästi huvittunut naiseuden erilaisista vivahteista.
T. Naisena viha-aloituksia spämmäävä Pasi-runkkari
MOT.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ne naiset, jotka haluavat olla rannalla mekossa tai t-paidassa ja sortseissa, ovat jo. Se on täysin sallittua ja hyväksyttyä eikä kukaan koskaan valita siitä. Se ei vaadi yhtään minkäänlaista rohkeutta, ja valtava määrä naisia tekee sitä joka päivä.
Ei siinä ole mitään "pääsemistä", me olemme jo tuossa tilanteessa.
On ihan sama onko nainen uimarannalla pyllynposket täysin paljaana tai vain osittain. Siinä ei ole mitään eroa. Joka muuta väittää ei ole ajatellut asiaa loppuun asti.
Eri asia sitten rannan ulkopuolinen elämä, joissa paikoissa pitäisi pukeutua paikallisten normien mukaan ja josta pukeutumisesta myös huomautettu turistipaikoissa.