Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi loukkaannut stringeistä/bikineistä? Todellinen syy on tässä...

Vierailija
26.07.2025 |

Sinulla ei ole päätösvaltaa kenenkään toisen ihmisen kehoon ja vaatteisiin vaikka kuinka toivoisit ja tai polkisit jalkaa maahan kiukkuisesti.

Kysymys onkin miksi paljas iho järkyttää?

Onko tosiaan niin että kun muut naiset saavat huomiota vähissä vaatteissa, siitä tulee itselle inhottava olo koska ei koe itseään niin halutuksi, joten tämä huono itsetuntoasia projisoidaan muihin ihmisiin: "vika on heissä, ei minussa."

Oletko ajatellut että käytös on kuin koulukiusaajalla jotka haukkuivat koulussa toisia vaatteiden perusteella?

Näihin itsetunto-ongelmiin kannattaisi hankkia apua.

Kommentit (820)

Vierailija
41/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni on kohteliasta muita kohtaan pukeutua asiallisesti. Paljas pylly julkisella paikalla on loukkaavaa. En järkyty, mutta koen epäkohteliaana. Tunne on ällötys, ei järkytys. 

Miksi paljas pyllynposki ällöttää sinua? Ällöttääkö myös muu ihmisen paljas iho. Pitäisikö sinunkin mielestä pukeutua kaapuun?

Vierailija
42/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä stringi-pepuilla on yleensä myös tatuoinnit, raatelukynnet, paksut irtoripset ja markettipaketti värjätyt tukat. Sellaista weetee-tyyliä siis. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pienen kunnan kaukaisella julkisella rannalla paikalla oli perhe, lapsetkin olivat nuoria aikuisia puolisoineen, nuorilla rehevillä naisilla oli pienen pieniä bikineitä, selluliittiä ja muhkuraa, ajattelin onpa hienoa, että siinä rohkeasti venyttelevät hyvin tavallista naisen vartaloaan.

Yhden ainoan kerran olen stringbikiniä paheksunut, olin perhelomalla Välimeren maassa ja hotellin uima-altaan baarissa välipalalla, eikö siinä ahtaassa pöytäviidakossa lähes pizzasiivulautasellini tuli  venäläinen käytännössä paljas perse. Samassa rytäkässä viereisen pöydän englantilainen oli tukehtua omaan siivuunsa ja nauruunsa kun huomasi tilanteen ja ilmeeni. 

Vierailija
44/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. En halua huomioita miehiltä niin miten niin muka olen toisille kateellinen? 

No miksi puutut siihen, miten muut naiset pukeutuvat?

En ole tuo, jolta kysyit, mutta miksi sinä puutut siihen, mitä ihmiset ajattelevat? Eikö ihmisillä ole vapaus ajatella ihan mitä haluavat?

Ei koskaan. Ihminen on aina rajallinen myös ajattelultaan.

Mutta miksi sinä aktiivisesti pyrit rajoittamaan sitä ja samalla kertomaan, mitä toisten pitäisi ajatella?

Samasta syystä kuin evoluution ymmärtäjä pyrkii saamaan kristittyä kreationistia ymmärtämään ajattelunsa haasteita. Vapaus ajatteluun itseisarvona

Koko keskustelun ydin ei taida enää olla se, kuka pukeutuu miten, vaan kuka kokee olevansa oikeutettu selittämään toisille, miksi he ovat väärässä. Se, että joku näkee itsensä rationaalisena evoluution ymmärtäjänä, ei automaattisesti tee toisesta kreationistia. Jos alat kohdata ihmisiä kuin he olisivat valistusta kaipaavia harhaoppisia, saat todennäköisesti vain lisää vastarintaa, et ymmärrystä.

Vierailija
45/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tykkää katsella kenenkään paljasta persettä. Ei siinä mitään sen kummempaa ole tausstalla, joten voit unohtaa noi sun tyhjänpäiväiset pohdintosi.

Minä taas tykkään ja mitä enemmän pakaroita näkyvissä, sen tiiviimmin tuijotan. Yleensä otan kuviakin.

M47

Vierailija
46/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä stringi-pepuilla on yleensä myös tatuoinnit, raatelukynnet, paksut irtoripset ja markettipaketti värjätyt tukat. Sellaista weetee-tyyliä siis. 

Ok, mutta mitäs sulla on?

Vierailija
47/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vttu mikä jankuttajavajakki ap on 🥱🥱🥱

Vierailija
48/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni on kohteliasta muita kohtaan pukeutua asiallisesti. Paljas pylly julkisella paikalla on loukkaavaa. En järkyty, mutta koen epäkohteliaana. Tunne on ällötys, ei järkytys. 

Miksi paljas pyllynposki ällöttää sinua? Ällöttääkö myös muu ihmisen paljas iho. Pitäisikö sinunkin mielestä pukeutua kaapuun?

Tuota...on olemassa välimuotoja stringien ja kaavun välillä. 

Mutta kun on pipetillä annettu...🥱

Vierailija
49/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vttu mikä jankuttajavajakki ap on 🥱🥱🥱

Sellaiset älynlahjat sieltä.

Vierailija
50/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annostele pipetillä vain itsellesi, älä puutu muiden.

Vierailija
51/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kuinka naiset voivat haluta kääntää naisten pukeutumista vanhoillisempaan suuntaan. Historiaperspektiivi puuttuu aivan kokonaan.

Nimittäin jos kaikki näkyvämpi kapina pitäisi naisen pukeutumisesta riisua, palaisimme suunnilleen 1910-luvun eli Titanic-elokuvan ajan muotiin.

Niinpä. Joka vuosikymmenellä on vastustajat vastustaneet naisten oikeutta pukeutua kuten haluaa. Farkut, paljaat olkapäät, hiusten näkyminen jne.... ja sitten jos näkyi liikaa ennen vanhaan, naista syyllistettiin. Ihan samaa syyllistämistä mitä nyt tehdään stringeissä kulkeville.

Täysin käsittämätöntä että vaikka on koulutusta enemmän kuin koskaan, naiset yhä haluavat rajoittaa naisten vapauksia. Miksi

Vierailija
52/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttänyt stringejä silloin kun kroppa oli hyvä, enkä käytä nytkään.

Koska ne on epämukavat ja epäkäytännölliset. Jos joku niitä käyttää, en ymmärrä syytä, ja paheksun vain tyhmyyttä.

En siis ääneen, vaan mielessäni.

Vierailija
53/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti sinun kohdallasi pipettikin on liikaa.

-eri

Vierailija
54/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tykkää katsella kenenkään paljasta persettä. Ei siinä mitään sen kummempaa ole tausstalla, joten voit unohtaa noi sun tyhjänpäiväiset pohdintosi.

Miksi et tykkää katsella. Sehän on vaan paljasta ihoa?

(eri)

Perseen näyttäminen koetaan maailmanlaajuisesti loukkaukseksi. Se on ihoa, mutta sitä pidetään loukkaavana ja räävittömänä koska se on yleisesti hyvin intiimi alue johon liittyy yksityisiä elintoimintoja ja likaa. Ja sen alueen paljastaminen toisille liittyy yleensä joko seksuaalisuuteen tai toisen loukkaamiseen käyttäytymällä huonosti ja julkeasti. Tuntuu oudolta että pitää selittää tällainenkin nykyaikana ihmisille.

(eri)

"Maailmanlaajuisesti":) Jos olisi kuten esität, niin Suomessa ei oltaisi esim. julkisessa saunassa alasti. Suurin osa suomalaisista ei voisi käydä saunassa. Heh heh.

(sama)

Vierailija
55/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käyttänyt stringejä silloin kun kroppa oli hyvä, enkä käytä nytkään.

Koska ne on epämukavat ja epäkäytännölliset. Jos joku niitä käyttää, en ymmärrä syytä, ja paheksun vain tyhmyyttä.

En siis ääneen, vaan mielessäni.

Sinulle epämiellyttävät. Eivät toisille. Miksi paheksut toisen valintaa, jonka tekee vapaaehtoisesti ja se tuntuu toisesta hyvältä? Jos toinen kokisi ne epäkäytännöllisiksi, eivät he niitä pitäisi.

Vierailija
56/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti sinun kohdallasi pipettikin on liikaa.

-eri

Pipetillä vai ilman, ainakaan en annostele ylimielisyyttä muille. Mutta kiitos yrityksestä, sait minut haukottelemaan, jos et muuta.

Vierailija
57/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua nähdä vieraiden ihmisten paljaita perseitä.

Ihan samalla tavalla kuin en halua kuunnella ihmisten riitelyä tai muuta huonoa käytöstä julkisella paikalla.

Valitettavasti aina on juntteja, joilla ei palikat riitä ottamaan huomioon ympärillä olevia kanssaihmisiä. 

Ja ei, en ole kateellinen niille riitelijöille ja huonokäytöksisille ihmisille sen enempää kuin perseen paljastajillekkaan. Pidän heitä yksikertaisesti sivistymättöminä moukkina. 

Vierailija
58/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap pohtii sekoja. En pidä paljastelusta, enkä ihmisistä, jotka esim stringeillä eivät kunnioita muiden ihmisten rauhaa olla näkemättä irvokkaita pukeutumisia. SIKSI.

Sinulla on ongelma koska et arvosta muiden naisten vapautta omaan kehoonsa ja haluat heikentää naisten oikeuksia jotta sinun tunteitasi ei loukata. Sinun mielensäpahoitus on enemmän suojeltava asia kuin naisten oikeudet. Tuo on niin itsekästä ja ylimielistä mutta valitettavasti et sitä itse huomaa koska oletat että muut ihmiset pyörii sinun pillisi mukaan. Sori, et ole maailman keskipiste. 

Mitä oikeuksia? Olen itse joutunut itsensäpaljastajan uhriksi parikin kertaa jo hyvin nuorena. En pahoittanut mieltäni, mutta en koe olevani itsekäs ja ylimielinen jos en haluaisi kokea tuota enää. En yritä heikentää miesten oikeuksia näyttää intiimejä paikkojaan tuntemattomille, vaan sitä oikeutta ei minusta tarvitse olla niin miehillä kuin naisisillakaan.

Ja jos joku sanoo että älä katso, niin sille ei voi mitään kun on jo nähnyt toisen intiimialueet.

Vierailija
59/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole päätösvaltaa. Sen sijaan minulla voi olla, ja onkin, mielipide siitä, millainen vaatetus on mautonta ja sopimatonta.

Mielipide saa olla. Ongelma siitä tulee kun alkaa lytätä muita ihmisiä alaspäin sen varjolla ja saa muut ihmiset kokemaan huonoa oloa omista vaatteistaan. Silloin se on kiusaamista ja henkistä väkivaltaa.

Alapäänsä paljastelu julkisella paikalla on toisten kiusaamista ja henkistä väkivaltaa.

Vierailija
60/820 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos alat kohdata ihmisiä kuin he olisivat valistusta kaipaavia harhaoppisia, saat todennäköisesti vain lisää vastarintaa, et ymmärrystä."

Tässä on jo tuotu esiin esimerkiksi, että farkut on nähty sopimattomana vaatteena ei kovin kauan sitten. Eikä kukaan ole määritellyt, millainen sitten on se asiallinen ja säädyllinen asu, johon jokaisen naisen pitäisi pukeutua.

Yritän ainakin itse ymmärtää paheksujia, mutta heidän ajatuksenjuoksunsa tuntuu hyvin yksiulotteiselta ja suhteettomalta.

Kreationisteilla ongelma on samantapainen. He aiheuttavat itse itselleen dilemman eli löytävät vian kritisoimastaan asiasta, eivätkä enää käy järkikeskustelua kannastaan vedoten mm. ajattelun vapauteen.

En pidä tällaista kuitenkaan hulluutena, mutta sitä on vaikea ymmärtää siksi koska siihen tuntuu liittyvän tunne enemmän kuin asioiden huolellinen tarkastelu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän