Miksi loukkaannut stringeistä/bikineistä? Todellinen syy on tässä...
Sinulla ei ole päätösvaltaa kenenkään toisen ihmisen kehoon ja vaatteisiin vaikka kuinka toivoisit ja tai polkisit jalkaa maahan kiukkuisesti.
Kysymys onkin miksi paljas iho järkyttää?
Onko tosiaan niin että kun muut naiset saavat huomiota vähissä vaatteissa, siitä tulee itselle inhottava olo koska ei koe itseään niin halutuksi, joten tämä huono itsetuntoasia projisoidaan muihin ihmisiin: "vika on heissä, ei minussa."
Oletko ajatellut että käytös on kuin koulukiusaajalla jotka haukkuivat koulussa toisia vaatteiden perusteella?
Näihin itsetunto-ongelmiin kannattaisi hankkia apua.
Kommentit (820)
Ei järkytä paljas iho, johan tässä suomalaisena on tullut yleisissä saunoissa istuttua. Eikä aiheuta kateutta kenenkään ulkomuoto. Itsetunto-ongelmako siitä että joku muu haluaa huomiota? Ei nyt sentään.
Taidan tulla lomalle sinne. Millä rannalla nämä kyylät päivystävät vahtimassa bikinin kokoa? Pamautan paikalle koko DD-kuppisessa yläosattomassa uhkeudessani ja parkkeeraan heidän viereensä.
En loukkaannu vaan koen myötähäpeää. Naru persiissä on vain mautonta ja halpaa. Jos joku haluaa olla mauton ja halvan näköinen, niin siitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Naiset vastustaa naisia. Mikä yllätys.
Jassoo. En minä halua miestenkään genitaalien muotoja, kokoja ja kyrvän asentoja nähdä. Onko sekin miesvihaa sitten jos tämä on naisvihaa, ettei halua kenenkään vulvanmuotoja ja perseitä nähdä vellovan rantaviivan edessä. Ihmiset on yksinkertaisesti ällöttäviä nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tässä keskustelussa hassuinta on se, että on olemassa hyvin vahva naisten kulttuuri, jossa kielletään täysin se, että seksikkäällä pukeutumisella pyrittäisiin tavoittelemaan miesten katseita. En siis sano, että kaikki naiset ovat tätä mieltä, ja toisaalta osa ei varmaankaan kunnolla edes tajua oman pukeutumisensa vaikutusta vastakkaiseen sukupuoleen (en ehkä oikein itsekään tajunnut nuorena). Kuitenkaan pakarat paljastaviin housuihin pukeutumiselle ei ole mitään muuta syytä kuin katsokaa mun persettä.
Joo ja kun kaikki naiset eivät edes ole heteroita.
Jostain syystä myös osa lesboksi identifioituvista on kuitenkin erittäin persoja miesten katseille.
Niin, ennen "vääränlaiset" ihmiset osasivat hävetä ja pysyä syrjässä, ja kaikilla oli rauhallinen olo, kun kukaan ei erottunut liikaa. Nyt maailma on vähän eri, ja se kirpaisee niitä, jotka oli tottuneet siihen, että heidän mukavuutensa oli normi.
Tavallaan ymmärrettävää, mutta ei se silti tarkoita, että toisten pitää taas piiloutua, jotta sä et joutuisi miettimään omaa reaktiotasi.
Se tuntuu nurinkuriselta, kun et ole enää se, joka sanelee, mitä saa näkyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku haluaisi saada huomiota takapuolellaan, mitä sekään muille kuuluu?
Jos joku haluaa huomiota, sitten haluaa.
Sekään ei muille kuulu millä motiiveilla ihmiset ovat.
Naiset saavat hakea huomiota jos haluavat. Tai saa olla hakematta. Se on oma valinta.
Jos ahdistaa että muut saavat huomiota enemmän kuin itse, se on jokaisen oma ongelma jos on niin heikko itsetunto.
Ei se kuulu, vaan se näkyy.
Kukaan ei ole sinulle tai muille pylkypaviaaneille kateellinen huomiosta, ihmetellään vain kovasti että mikä teitä riivaa kun ette osaa käyttäytyä. Kaikkea ei tarvitse ostaa ja pukea päälle, mitä naisille tyrkytetään. Omia aivojakin voi opetella käyttämään, ellei äiti ole näistä asioista puhunut.
Vastauksesi huokuu ylimielisyyttä. Edelleen kuvittel
Mistä nämä ylimääräiset kiinnostukset nuoriin ja nuoriin aikuisiin kumpuaa? En ikinä antaisi tyttärieni pukeutua p@lj@st@v@sti.
Vierailija kirjoitti:
Taidan tulla lomalle sinne. Millä rannalla nämä kyylät päivystävät vahtimassa bikinin kokoa? Pamautan paikalle koko DD-kuppisessa yläosattomassa uhkeudessani ja parkkeeraan heidän viereensä.
Hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos sä et nää eroa stringeissä rannalla ja vehkeen heiluttelussa puskassa, niin joko et ymmärrä kontekstia tai sä todella ajattelet että sun kokemus on kaiken mittari. Mutta se ei tee bikineistä väkivaltaa, se vaan kertoo, miten pienestä sä menet tolaltasi.
En mä ole mennyt tolaltani itsensäpaljastelijoista rannoilla, torilla, puskassa tai junanvaunussa, joissa olen heitä nähnyt. Sanoin, etten tiedä mikä se ero noissa on enkä näe sitä ilmiönä joka olisi yhteiskunnassa mitenkään toivottava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tässä keskustelussa hassuinta on se, että on olemassa hyvin vahva naisten kulttuuri, jossa kielletään täysin se, että seksikkäällä pukeutumisella pyrittäisiin tavoittelemaan miesten katseita. En siis sano, että kaikki naiset ovat tätä mieltä, ja toisaalta osa ei varmaankaan kunnolla edes tajua oman pukeutumisensa vaikutusta vastakkaiseen sukupuoleen (en ehkä oikein itsekään tajunnut nuorena). Kuitenkaan pakarat paljastaviin housuihin pukeutumiselle ei ole mitään muuta syytä kuin katsokaa mun persettä.
Joo ja kun kaikki naiset eivät edes ole heteroita.
Jostain syystä myös osa lesboksi identifioituvista on kuitenkin erittäin persoja miesten katseille.
Aivan, ja osa heteromiehistäkin tykkää näyttää hauista salilla. Outoa, etteivät kaikki olekaan sua varten.
Vierailija kirjoitti:
Jos "yhteiset pelisäännöt" tarkoittaa sitä, että kaikki noudattaa juuri sinun mukavuusarvojasi, niin kyse ei ole säännöistä, vaan kontrollihalusta.
Asiallinen käytös ei tarkoita sitä, että kaikkien täytyy pukeutua niin, ettei kukaan vain vahingossa näe jotain mitä voisi kuvitella seksuaaliseksi. Se tarkoittaa sitä, että annetaan toisille tilaa olla olemassa, vaikka ei itse arvostaisi heidän tyyliään.Ja jos bikineistä päätellään jo äidin moraalia, niin keskustelu ei enää liity yhteisiin pelisääntöihin, vaan siihen, miten pitkälle ollaan valmiita menemään toisten kontrolloimisessa häpeän kautta. Se ei ole sivistystä. Se on moralistista kiusaamista.
Kyllä jorma, selväksi tuli: kaikki on hyvin kunhan vain kaikilla tai edes joillain on nirunaru perceensolassa ja kaikki päin whittua jos kellään ei ole nirunarua perceensolassa.
Toisenlaisia mielipiteitä ei sallita, koska ne poikkeavat tästä AINOASTA OIKEASTA ja huokuvat kateutta ja kaikkea stringipakkomielteisen keksittyä negatiivineuroosihöttöä.
Katselen mielelläni naisten paljaita takapuolia rannalla. Tietysti ne kiinteimmät jää mieleen, varsinkin jos ehdin katsellessa miettiä, että kuinka sijoittaisin itseni pakaroiden väliin, öljytyllä kalullani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä et nää eroa stringeissä rannalla ja vehkeen heiluttelussa puskassa, niin joko et ymmärrä kontekstia tai sä todella ajattelet että sun kokemus on kaiken mittari. Mutta se ei tee bikineistä väkivaltaa, se vaan kertoo, miten pienestä sä menet tolaltasi.
En mä ole mennyt tolaltani itsensäpaljastelijoista rannoilla, torilla, puskassa tai junanvaunussa, joissa olen heitä nähnyt. Sanoin, etten tiedä mikä se ero noissa on enkä näe sitä ilmiönä joka olisi yhteiskunnassa mitenkään toivottava.
Okei, eli sä vaan rauhallisesti koet että bikinit ja seksuaalinen ahdistelu on sama ilmiö, muttet siis mene mitenkään tolaltasi. Aivan. Se on kyllä tosi viileä tapa olla sokea kontekstille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos "yhteiset pelisäännöt" tarkoittaa sitä, että kaikki noudattaa juuri sinun mukavuusarvojasi, niin kyse ei ole säännöistä, vaan kontrollihalusta.
Asiallinen käytös ei tarkoita sitä, että kaikkien täytyy pukeutua niin, ettei kukaan vain vahingossa näe jotain mitä voisi kuvitella seksuaaliseksi. Se tarkoittaa sitä, että annetaan toisille tilaa olla olemassa, vaikka ei itse arvostaisi heidän tyyliään.Ja jos bikineistä päätellään jo äidin moraalia, niin keskustelu ei enää liity yhteisiin pelisääntöihin, vaan siihen, miten pitkälle ollaan valmiita menemään toisten kontrolloimisessa häpeän kautta. Se ei ole sivistystä. Se on moralistista kiusaamista.
Kyllä jorma, selväksi tuli: kaikki on hyvin kunhan vain kaikilla tai edes joillain on nirunaru perceensolassa ja kaikki päin whittua jos kellään ei ole nirunarua perceensolassa.
Toisenlais
Ainoa vaatimus on, ettei muiden valintaa tuomita sen perusteella, että se ei miellytä omaa moraalimakua.
Jos sä koet, että sua vaiennetaan, kun sun mielipide saa vastalauseita, niin ehkä et haluakaan keskustella, vaan saada koko tilan itsellesi.
Mua ei haittaa eikä ole koskaan haitannut, koska mikään ei ole minulta pois.
Mutta sanokaas, mihin tämä nykyinen hyvin seksuaalisuutta tihkuva maailmanmeno johtaa? Kuinka pitkälle paljastelussa voi vielä mennä, niin että se katsotaan vielä pukeutumiseksi? Tuleeko aika, jolloin ihmiset ihan suvereenisti liikkuvat kokonaan ilman vaatteita?
Eihän sen pitemmälle enää voi mennä. Ruvetaanko harrastamaan sitten jotain ihon koristelua, kaikenlaisia lävistyksiä ja sen sellaisia, mihin ollaan jo jonkun verran mentykin? Tuleeko muotiin alkuasukaspukeutuminen, missä miehillä on vain joku kukkaro, ja muuten alasti, ja naisilla vain joku riekale just ja just jotain peittämässä, joka tapauksessa kaikilla takapuoli paljaana? Joissakin heimoissahan kuljettiin jo kokonaan alastikin.
Ja sitten vaan hurjasti kaikenlaisia himpuloita ja vimpuloita lävistettyinä pitkin kehoa, että jotain poikkeavuutta muista sentään olisi.
Aikahan kaiken näyttää.
Selluliittisiä ja ylipainoisia ihmisiä ei ole mukava katsella mutta hyväkroppaisia kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Niin, ennen "vääränlaiset" ihmiset osasivat hävetä ja pysyä syrjässä, ja kaikilla oli rauhallinen olo, kun kukaan ei erottunut liikaa. Nyt maailma on vähän eri, ja se kirpaisee niitä, jotka oli tottuneet siihen, että heidän mukavuutensa oli normi.
Tavallaan ymmärrettävää, mutta ei se silti tarkoita, että toisten pitää taas piiloutua, jotta sä et joutuisi miettimään omaa reaktiotasi.
Se tuntuu nurinkuriselta, kun et ole enää se, joka sanelee, mitä saa näkyä.
Ennen ihmiset, jotka eivät halunneet noudattaa yleisiä käytössääntöjä, halusivatkin olla syrjässä missä saa käyttäytyä omalla tavallaan. Se oli muiden kunnioitusta, ei piiloutumista. Aina ennen yhteisöjen yleiset käytöstavat on olleet se, mikä määrittelee julkisen tilan käytön. Ei se, että joku yksilö kokee oikeudekseen vaikkapa olla intiimialueet paljaana missä ikinä haluaakin, kuten nyt haluttaisiin julkisessa tilassa oleminen määritellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. En halua huomioita miehiltä niin miten niin muka olen toisille kateellinen?
No miksi puutut siihen, miten muut naiset pukeutuvat?
En ole tuo, jolta kysyit, mutta miksi sinä puutut siihen, mitä ihmiset ajattelevat? Eikö ihmisillä ole vapaus ajatella ihan mitä haluavat?
On, mutta pidä ne mielessäsi.
Ethän sä itsekään pidä omiasi mielessäsi, tämänkin aloituksen teit. Vielä kehtaat väittää tietäväsi paremmin, mitä muut ajattelevat. On sulla pokkaa. Mene ulos katsomaan nyt niitä pyllyjä, kun niitä näkyy. Sitten syksymmällä voit tehdä ketjun, missä valitat miten tylsästi ja epänaisellisesti naiset pukeutuu, kun on kylmä sää.
Ei siinä tarkkaan tarvitse katsoa kun näkökenttään tulee heti 😄