Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi palstamiehet tuntuvat vihaavan kahviloita, ravintoloita ja matkustelua?

Vierailija
25.07.2025 |

Miten jokin niin tavallinen ja lähtökohtaisesti miellyttävä asia kuin hyvä ruoka ja juoma tai uusien paikkojen näkeminen voi herättää niin paljon ärtymystä? Miksi ette halua  nauttia hetkistä hyvässä seurassa hyvän ruuan ja juoman äärellä ja eikö teistä ole antoisaa nähdä uusia maisemia, tutustua vieraisiin kulttuureihin, maistaa erilaisia ruokia ja ylipäätään kokea jotain uutta? Puhumattakaan siitä, miten tärkeää on joskus vain irtautua arjesta ja rentoutua.

Kommentit (1070)

Vierailija
961/1070 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa olen entistä onnellisempi omasta miehestä joka tykkää käydä siellä ravintoloissa, kahviloissa ja matkustellakin yhdessä. Hyvä mies on :)

Mulle kanssa kumppaniehdokasta valitessa on aivan ehdotonta, että tykkää yllämainituista asioista. Eipä olisi paljon yhteistä sellaisen henkilön kanssa, joka ei nauti matkailusta tai haluaisi kokeilla erilaisia keittiöitä. 'Kauhukumppani' olisi sellainen, joka ei ikinä halua kokeilla mitään uutta. Oma maailmankatsomukseni kun on varsin seikkailunhaluinen ja avoin uusille kokemuksille.

Ja miestä ei ole vieläkään löytynyt. Mikähän siinä...

En ole tuo jolle vastasit, mutta ei todellakaan o

Oikea kysymys on: kun joku mies ei jaa tiettyä somessa hyväksyttyä elämäntapaa, hänen motiivinsa kyseenalaistetaan, ja hänen näkemyksensä patologisoidaan? Se, että et ymmärrä jonkun toisen valintoja, ei tee niistä vähempiarvoisia.

Ravintolat, matkat ja elämykset eivät ole miehisyyden mittareita eivätkä niiden puuttuminen ole sen kummempaa ideologiaa kuin vaikkapa kotona viihtyminen. Mutta jos tuo kaikki pitää erikseen sanoa, ehkä ongelma ei ole miehissä vaan siinä, kuinka ahtaaksi sinä olet tottunut muiden elämän piirtämään.

Vierailija
962/1070 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Ravintoloista ja matkustamista ei tietenkään harrasteta minkään muun kuin somen takia ja sen vahvin perustelu onkin se että kukaan ei matkustanut tai käynyt ravintoloissa ennen sosiaalista mediaa. Ihan on uusi ilmiö joka ilmestyi Internetin myötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/1070 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin rakastan Thaimaan lomia. 

Vierailija
964/1070 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen mielelläni kahvilaan, ravintolaan ja matkoille, jos nainen ei jaa näitä hetkiä somessa. 

Vierailija
965/1070 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palstanainen kyllä kernaasti kävisi kahviloissa ja ravintoloissa ja matkustelisi mutta kun ei vaan ole rahaa.

Vierailija
966/1070 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa olen entistä onnellisempi omasta miehestä joka tykkää käydä siellä ravintoloissa, kahviloissa ja matkustellakin yhdessä. Hyvä mies on :)

kysymys ei ole kuitenkaan siitä, miksi "palstamiehet" muka vihaa kahviloita, ravintoloita tai matkustamista, vaan miksi sinä tarvitset niitä tunteaksesi hetken merkitykselliseksi. Miksi rakentaa arvosi ostettuun tunnelmaan, ulkopuoliseen tarjoiluun ja hyväksyttyyn asetelmaan, jossa hyvä mies on se, joka ei häiritse sanoillaan mitään?

Sinun maailmassasi elämä on lavastettu tila, jossa halit jaetaan miehille, jotka pysyvät sopivina. Niille, jotka eivät sano mitään väärään aikaan, eivät kyseenalaista, eivät riko käsikirjoitusta. Muille jää diagnoosi, leima tai hiljainen sulkeminen ulos. Tämä ei ole keskustelua tai edes parisuhde, tämä on ehdollistsmista.

(Yleistäen) Me emme pelaa, koska me emme tarvitse näyttämöä ollaksemme olemassa kaveriemme keskuudessa. Ja ehkä juuri se tekee meistä sinulle uhkan: että me emme myöskään kaipaa sinun maailmasi hyväksyntää ja että meille aitous ei ole rooli, vaan tila, jossa ei tarvitse pyytää lupaa olla kanssasi eri mieltä. 

Kaikki mitä tuossa sanot toimii sinuun toisin päin. Kritisoit naisia siitä, mitä itse teet jopa samassa lauseessa, lisäksi naiskritisointisi menee metsään rytinällä. En ole koskaan törmännyt kuvaamanlaiseesi parisuhteeseen, enkä naiseen jonka kumppaninvalintakriteerit olisivat kuvaamasi laiset.

Sinä yrität ehdollistaa naisia olemaan pitämättä harrastuksistaan ja alistumaan sinun tapaasi nauttia elämästä. Kuvittelet, että naisille olisi joku menetys tai uhka, että sinä et heidän asioistaan kiinnostuisi, vaikka oikeasti ketään tuskin kiinnostaa mitä joku random tyyppi ajattelee toisen ihmisen kivoista harrastuksista, sukupuolesta riippumatta. Niin kauan siis kuin eivät osoita aggressioita sen vuoksi, joka oli tämän ketjun aihe. 

Lisäksi, matkustamisesta ja ravintoloista pitäminen ei tarkoita sitä, etteikö ne hetket voisi olla merkityksellisiä, eikä myöskään sitä, etteikö ihmisen elämä olisi täynnä muitakin merkityksellisiä hetkiä. Miksi rajoittaa elämän merkityksellisyys jonnekin ravintolaan tai matkalle? 

Kysymys oli nimenomaan se, että miksi jotkut palstamiehet suuttuvat toisten matkailusta. Ei sinun tuulesta temmattu olettamuksesi matkustamisen tarvimisesta elämän merkityksellisyyteen. Tuollainen on aivan höpöpuhetta. 

Kyllä tuo tekstisi taas huokuu sitä viestiä, että typistät naiset vain johonkin tiukkaan muottiin ja vielä kaiken lisäksi pidät sitä huonona ja sen motiiveja suorastaan paskoina. Ja se, mistä sinä et halua naisen pitävän on tietysti pinnallista ja väärin motiivein nautittu. 

Harvoin tuollaiseen misogyniaan pääsee oikeasti enää nykypäivänä törmäämään, olin kuvitellut että tuon tason jutut olisivat jo jääneet, mutta näköjään feminismille on vielä reilusti tarvetta.

Vierailija
967/1070 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen mielelläni kahvilaan, ravintolaan ja matkoille, jos nainen ei jaa näitä hetkiä somessa. 

Eli menet mielelläsi kahvilaan, ravintolaan ja matkoille 95% naisista seuranasi?

Jos kuvittelet että tuota useampi nainen jakaa someen kaiken, niin ehkä kannattaisi seurata niitä instabeibejä hieman vähemmän ja tutustua tavallisiin naisiin oikeassa elämässä. Tuokin prosenttiluku taitaa olla liian matala. 

Vierailija
968/1070 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Ravintoloista ja matkustamista ei tietenkään harrasteta minkään muun kuin somen takia ja sen vahvin perustelu onkin se että kukaan ei matkustanut tai käynyt ravintoloissa ennen sosiaalista mediaa. Ihan on uusi ilmiö joka ilmestyi Internetin myötä.

Heheh, totta. Me reissattiin jo ennen somea, ja nautittiin siitä! 

Vierailija
969/1070 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllähän näiden joidenkin ketjujen lukeminen nostaa sitä oman miehen arvostusta ihan taivaisiin! Palstalla on joitain mt-hulluja jotkut, toki ihan fiksujakin mahtuu mukaan onneksi varmaan enemmän kuin näitä spämmääjiå. Nämä valitettavasti vain ovat täällä harmillisen näkyviä ja ihnat miehet jää näiden varjoon...

Haleja kaikille ihanille miehille!

Naisvaltaisille palstoille on tyypillistä, että mt-ongelmaiset naiset valtaavat ne. Nämä vihaavat sekä miehiä, että itseään kauniimpia, nuorempia ja fiksumpia naisia.

Ja sinä mt-mammana täällä muiden joukossa.

Vierailija
970/1070 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kanssa kumppaniehdokasta valitessa on aivan ehdotonta, että tykkää yllämainituista asioista. Eipä olisi paljon yhteistä sellaisen henkilön kanssa, joka ei nauti matkailusta tai haluaisi kokeilla erilaisia keittiöitä. 'Kauhukumppani' olisi sellainen, joka ei ikinä halua kokeilla mitään uutta. Oma maailmankatsomukseni kun on varsin seikkailunhaluinen ja avoin uusille kokemuksille.

En ole tuo jolle vastasit, mutta ei todellakaan ole vaikea löytää miestä, joka käy ravintoloissa, kahviloissa ja

Mieheni ei välitä kahviloista/ravintoloista ja ulkomaille matkustetaan yhdessä tiettyinä hääpäivinä. Harrastan tätä muuta kavereiden kanssa. Aikuinen poikani taas pitää noista kaikista. Hän työkseen myös asuu ulkomailla, kun on myös kiinnostunut erilaisista kulttuureista. Näin voi samassa perheessä mielenkiinnon kohteet olla erilaisia. 

Onneksi meillä kukaan ei rajoita toisen tekemisiä. Eikä halveksu.

Vierailija
971/1070 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Nimimerkillä useampia illallisia laaturavintoloissa kuin pystyn muistamaan, samoin matkoja. Nolla kappaletta somepostauksia. 😂

Vierailija
972/1070 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulen surulliseksi kahvilassa jossa onnelliset ihmiset juttelee ja hymyilee toisilleen. Inhoa iloisia lomakuvia perheiden kanssa, jota en itse koskaan kyennyt perustamaan m43

Vierailija
973/1070 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa mainitut asiat on todella kalliita. Olen mies, osaan laittaa parempaa ruokaa kuin suurimmassa osassa ravintoloista on tarjolla. En ole mikään Michelin tasoinen kokki mutta olen saanut kehuja ruoistani. En halua maksaa järkyttävää ylihintaa siitä että joku tekee minulle huonompaa ruokaa kuin mitä itse teen edullisemmin. Kahvilat on myös räikeästi ylihinnoiteltuja, vihaan niitä siitä syystä. 

Matkustelua en vihaa mutta ulkomailla tulee käytyä harvoin. En koe tarvetta. Matkustan kotimaassa ja valitsen matkakohteet vaellus- ja kalastusharrastusten ehdoilla.

Meillä miehen laittama ruoka on pakastepizza. Joten kaikki ihana ruoka on minun tekemää. Minä käyn mielelläni reissuissa ja saan sieltä ideoita myös kotiruokaan. Tänään tein spelttirisottoa, johon innostuin hyvän ravintola-annoksen syötyäni.

Vierailija
974/1070 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten ajatusmaailma ei ole monesti kovin empaattista. Kyllähän sitä voisi käydä jos siellä olisi hyvää ruokaa, usein vain ei ole. Lisäksi ettei viikonloppu olisi siinä, minäkin haluan jotain kivaa tekemistä. Se ravintolareissu sinänsä on vähän rankempi kuin koko viikon työt yhteensä, eli hyvin kaukana rentoutumisesta.

Miksi ravintolareissu on sinulle näin rankka kokemus eikä löydy hyviä ravintoloita? Asutteko niin syrjässä? Itse kun lähden ulos kotiovesta niin tuossa on ihan 100 metrin säteellä varmaan parikymmentä ravintolaa valita, joten siinä ei ole sen rankempaa kuin kävellä ovesta ulos ja löytyy mm. turkkilainen, kreikkalainen, italialainen ja vegaaniravintola.

Kahden viikon sisään olen syönyt hyvin Loviisassa, Strömforssin ravintolassa ja Mathieldedalissa. Reissut eivät olleet raskaita, kun ei pahemmin biletetty, vaan tutustuttiin kiinnostaviin seutuihin ja syötiin hyvin. Asuminenkin oli halpaa (ja vaarimatonta) paitsi yksi kallis hotelli. Sekin häiden takia. Paljon kivoja muistoja ja hyvää mieltä 

Vierailija
975/1070 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo jolle vastasit, mutta ei todellakaan o

"Eniten minua ihmetyttää se ristiriita, että monet miehet, jotka itse eivät käy ravintoloissa, matkusta tai muutenkaan hakeudu uusiin kokemuksiin, näyttävät uskovan, että tämä sama suhtautuminen pätee kaikkiin miehiin. He ikään kuin olettavat, että jos he itse eivät kaipaa elämyksiä, matkoja tai ravintolaelämyksiä, niin ei kaipaa kukaan muukaan mies. Kerrassaan kummalinen ajattelutapa, että olisi vain heidänkaltaisiaan miehiä."

Niin, eivät kaikki naisetkaan näist välitä. Sit taas osa naisista tykkää metsästää tai harrastaa jotain muuta miehille tyypillistä. Tyoerää tehdä oletuksia pelkän sukupuolen perusteella.

Vierailija
976/1070 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo jolle vastasit, mutta ei todellakaan ole vaikea löytä

"Tässä ei väitetty, etteikö tällaisia miehiä olisi vaan että osa miehistä ei jaa tuota hedonistista maapalloa hiljalleen tuhoavaa elämäntapaa, eikä heidän valintansa tee heistä vihaajia tai katkeria."

Miten kahvilat tai ravintolat tuhoaa maapalloa?

Vierailija
977/1070 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa, et mistä minä tämän käsittämättömän tavan keksin ennen somea...

Vierailija
978/1070 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli menet mielelläsi kahvilaan, ravintolaan ja matkoille 95% naisista seuranasi?

Jos kuvittelet että tuota useampi nainen jakaa someen kaiken, niin ehkä kannattaisi seurata niitä instabeibejä hieman vähemmän ja tutustua tavallisiin naisiin oikeassa elämässä. Tuokin prosenttiluku taitaa olla liian matala. 

Meitä on naispoppoo, jotka matkustellaan ja naatiskellaan. Meistä kukaan ei jaa näitä hetkiä mihinkään. Korkeintaan kotiin, jos kotona on mies/perhe. Kuvitella, että olemme ilmeinen poikkeus

Vierailija
979/1070 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun äo on riittävän korkea niin ei ole pakonomaista tarvetta mennä pällistelemään kulttuureita joka puolelle, kun ne ovat jo entuudestaan tuttuja monia reittejä pitkin. Samaa alhaista ihmisyyttä on pääasiassa tarjolla kaikkialla. Luontokohteet toki sitten erikseen, kun niissä on jotain koettavaakin. 

Lomalla tekee mieli levätä ja rentoutua, eikä ulkomailla ramppaaminen ole kovin optimaalista siihen. 

Vierailija
980/1070 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tulen surulliseksi kahvilassa jossa onnelliset ihmiset juttelee ja hymyilee toisilleen. Inhoa iloisia lomakuvia perheiden kanssa, jota en itse koskaan kyennyt perustamaan m43

Surullista, jos tuolta tuntuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi