Miksi palstamiehet tuntuvat vihaavan kahviloita, ravintoloita ja matkustelua?
Miten jokin niin tavallinen ja lähtökohtaisesti miellyttävä asia kuin hyvä ruoka ja juoma tai uusien paikkojen näkeminen voi herättää niin paljon ärtymystä? Miksi ette halua nauttia hetkistä hyvässä seurassa hyvän ruuan ja juoman äärellä ja eikö teistä ole antoisaa nähdä uusia maisemia, tutustua vieraisiin kulttuureihin, maistaa erilaisia ruokia ja ylipäätään kokea jotain uutta? Puhumattakaan siitä, miten tärkeää on joskus vain irtautua arjesta ja rentoutua.
Kommentit (1070)
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessa olen entistä onnellisempi omasta miehestä joka tykkää käydä siellä ravintoloissa, kahviloissa ja matkustellakin yhdessä. Hyvä mies on :)
kysymys ei ole kuitenkaan siitä, miksi "palstamiehet" muka vihaa kahviloita, ravintoloita tai matkustamista, vaan miksi sinä tarvitset niitä tunteaksesi hetken merkitykselliseksi. Miksi rakentaa arvosi ostettuun tunnelmaan, ulkopuoliseen tarjoiluun ja hyväksyttyyn asetelmaan, jossa hyvä mies on se, joka ei häiritse sanoillaan mitään?
Sinun maailmassasi elämä on lavastettu tila, jossa halit jaetaan miehille, jotka pysyvät sopivina. Niille, jotka eivät sano mitään väärään aikaan, eivät kyseenalaista, eivät riko käsikirjoitusta. Muille jää diagnoosi, leima tai hiljainen sulkeminen ulos. Tämä ei ole keskustelua tai edes parisuhde, tämä on ehdollistsmista.
(Yleistäen) Me emme pelaa, koska me emme tarvitse näyttämöä ollaksemme olemassa kaveriemme keskuudessa. Ja ehkä juuri se tekee meistä sinulle uhkan: että me emme myöskään kaipaa sinun maailmasi hyväksyntää ja että meille aitous ei ole rooli, vaan tila, jossa ei tarvitse pyytää lupaa olla kanssasi eri mieltä.
Sinä tulkitset nyt oman ajatusmaailmasi kautta sitä mitä sinä luulet muiden saavan vaikkapa nyt tuosta matkustamisesta. Tulkintasi menee tosin aivan metsään ja teet aivan omituisia johtopäätöksiä muista ihmisistä.
Matkustaminen ei tarkoita sitä etteikö matkustava ihminen nauti myös ihan tavallisesta arjesta tai harrasta ihan kotinurkillakin. Itse olin toissapäivänä esimerkiksi sienimetsässä katsomassa olisiko vaalea-orakkaita jo noussut. Ei ollut, mutta kantarelleja tuli muutama litra. Viikonloppuna on loman kunniaksi tarkoitus käydä ravintolassa syömässä.
Vapaus ja aikuisuus on sitä ettei tarvitse valita jompaakumpaa vaan voi valita molemmat - sienimetsän ja ravintolat. Enempi parempi.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi se ärtymystä yleensä herättää, olen törmännyt samaan aika monta kertaa. Yksi spesiaali tapaus myöhemmin tänään on kertonut että siinä suututti enemmän se tilanne kun hän ajatteli ettei hänellä olisi minun kanssa saumoja suhteeseen koska hänellä ei sellaiseen ole varaa... Olemme nyt olleet naimisissa 14v.😀
Minä maksan meidän lomat ja kahvilat, ja onneksi miehenkin tulotaso on noussut siitä mitä se alunperin oli ja hänkin nykyään voi kustannuksiin jonkun verran osallistua. 😍
Olet oikea ihmenainen 😮???
Mitä ne miehet on, jotka käy ulkomailla katsomassa formuloita, jalkapallo-otteluita ja urheilukisoja? Yrittääkö ne täyttää sisimmässään olevaa tyhjää kohtaa pinnallisilla asioilla ja elävät valheellisessa todellisuudessa? Parempi tulos tulisi, kun ne ottaisi sangon käteen ja menisivät sienimetsään tai vaimon kanssa mattopyykille. Se se vasta olisi oikeaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessa olen entistä onnellisempi omasta miehestä joka tykkää käydä siellä ravintoloissa, kahviloissa ja matkustellakin yhdessä. Hyvä mies on :)
Mulle kanssa kumppaniehdokasta valitessa on aivan ehdotonta, että tykkää yllämainituista asioista. Eipä olisi paljon yhteistä sellaisen henkilön kanssa, joka ei nauti matkailusta tai haluaisi kokeilla erilaisia keittiöitä. 'Kauhukumppani' olisi sellainen, joka ei ikinä halua kokeilla mitään uutta. Oma maailmankatsomukseni kun on varsin seikkailunhaluinen ja avoin uusille kokemuksille.
Ja miestä ei ole vieläkään löytynyt. Mikähän siinä...
En ole tuo jolle vastasit, mutta ei todellakaan ole vaikea löytää miestä, joka käy ravintoloissa, kahviloissa ja matkustelee. Sinä ja minä pyörimme ilmeisesti aika erilaisissa piireissä, sillä ne paikat, joissa minä liikun, ovat täynnä miehiä, jotka elävät aktiivista elämää ja kokeilevat uusia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. 😊
Mun mies haluaa lomille ja herkuttelemaan sopivin väliajoin.
Myös! Ihana mies on! 😍
Ja tuo viikonloppuisin aamiaisen sänkyyn kun tarvii vähemmän unta!
"Miehenne" ovat varmasti aika yksinäisiä, kun itse olette palstalla aamusta iltaan, joka päivä.
Jaa, mä oon viimeksi käynyt täällä joskus 2kk sitten. Ja mieheni on tänään vanhempiensa apuna puusavotassa.
Vierailija kirjoitti:
Naisten ajatusmaailma ei ole monesti kovin empaattista. Kyllähän sitä voisi käydä jos siellä olisi hyvää ruokaa, usein vain ei ole. Lisäksi ettei viikonloppu olisi siinä, minäkin haluan jotain kivaa tekemistä. Se ravintolareissu sinänsä on vähän rankempi kuin koko viikon työt yhteensä, eli hyvin kaukana rentoutumisesta.
Mikset sitten itse opiskele mestarikokiksi? Tai huippuleipuriksi? Perhe kyllä tykkäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllähän näiden joidenkin ketjujen lukeminen nostaa sitä oman miehen arvostusta ihan taivaisiin! Palstalla on joitain mt-hulluja jotkut, toki ihan fiksujakin mahtuu mukaan onneksi varmaan enemmän kuin näitä spämmääjiå. Nämä valitettavasti vain ovat täällä harmillisen näkyviä ja ihnat miehet jää näiden varjoon...
Haleja kaikille ihanille miehille!
Et uskalla edes kuvitella miten korkealle miehet arvostavatkaan aasialaisia naisiaan luettuaan tätä palstaa.
Tai naisettomuuttaan
Sitä ei nimittäin "itketä" vaan juhlitaan
Eikös se ole ihanaa kun näin moni on tyytyväisiä? Osa pariskunnista ja osa sinkuista! Ja kaikki elävät onnellisina elämisensä loppuun saakka!
Aloituksessa mainitut asiat on todella kalliita. Olen mies, osaan laittaa parempaa ruokaa kuin suurimmassa osassa ravintoloista on tarjolla. En ole mikään Michelin tasoinen kokki mutta olen saanut kehuja ruoistani. En halua maksaa järkyttävää ylihintaa siitä että joku tekee minulle huonompaa ruokaa kuin mitä itse teen edullisemmin. Kahvilat on myös räikeästi ylihinnoiteltuja, vihaan niitä siitä syystä.
Matkustelua en vihaa mutta ulkomailla tulee käytyä harvoin. En koe tarvetta. Matkustan kotimaassa ja valitsen matkakohteet vaellus- ja kalastusharrastusten ehdoilla.
Vierailija kirjoitti:
Naisten ajatusmaailma ei ole monesti kovin empaattista. Kyllähän sitä voisi käydä jos siellä olisi hyvää ruokaa, usein vain ei ole. Lisäksi ettei viikonloppu olisi siinä, minäkin haluan jotain kivaa tekemistä. Se ravintolareissu sinänsä on vähän rankempi kuin koko viikon työt yhteensä, eli hyvin kaukana rentoutumisesta.
Miksi ravintolareissu on sinulle näin rankka kokemus eikä löydy hyviä ravintoloita? Asutteko niin syrjässä? Itse kun lähden ulos kotiovesta niin tuossa on ihan 100 metrin säteellä varmaan parikymmentä ravintolaa valita, joten siinä ei ole sen rankempaa kuin kävellä ovesta ulos ja löytyy mm. turkkilainen, kreikkalainen, italialainen ja vegaaniravintola.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa mainitut asiat on todella kalliita. Olen mies, osaan laittaa parempaa ruokaa kuin suurimmassa osassa ravintoloista on tarjolla. En ole mikään Michelin tasoinen kokki mutta olen saanut kehuja ruoistani. En halua maksaa järkyttävää ylihintaa siitä että joku tekee minulle huonompaa ruokaa kuin mitä itse teen edullisemmin. Kahvilat on myös räikeästi ylihinnoiteltuja, vihaan niitä siitä syystä.
Matkustelua en vihaa mutta ulkomailla tulee käytyä harvoin. En koe tarvetta. Matkustan kotimaassa ja valitsen matkakohteet vaellus- ja kalastusharrastusten ehdoilla.
Vaellus- ja kalastusharrastuskin voi viedä ja aika monelle viekin ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Toki plussaa siitä, että osaat kokata ruokaa, mutta miten sulta onnistuisi esim. sushin tekeminen? Minäkin mieheni kanssa kokataan jotain ruokia, mutta esim. jotain sushia tai jotain muuta erikoisempaa ruokaa ei viitsitä ruveta itse väsäämään saati osaisi tehdä sitä niin hyvin kuin alaan erikoistunut mestari.
Vierailija kirjoitti:
Vaimosi ja lapsesi ovat onnekkaita, kun vastaat perheen ruokahuollosta. Osaat ilmeisesti myös leipoa kuten kondiittorit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimosi ja lapsesi ovat onnekkaita, kun vastaat perheen ruokahuollosta. Osaat ilmeisesti myös leipoa kuten kondiittorit?
Ei ole vaimoa. Joskus toivon sellaisen löytäväni, lapsia en ehkä tule saamaan kun ikää on jo sen verran.
Vierailija kirjoitti:
Huomaatko parilla ensimmäisellä sivulla tykkäysten määrät? Mitä enemmän jossain viestissä haukutaan miehiä, sen enemmän näillä valuu mahla reisiä pitkin
Eihän niissä miehiä haukuta per ce, vaan niitä jotka suuttuvat toisten harrastuksista.
Tämä juuri. En oikein ymmärrä mitä rankkaa siinä on. Ellei ole mikään fine dining -paikka niin ei tarvise edes mitenkään erityisesti pukeutua, perussiistit vaatteet riittää ja tarjoilija kantaa sulle kaiken sun eteen. Huomattavasti helpompaahan tuo on kuin itse kokata vaikka kolme ruokalajin illallinen tiskeineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kanssa kumppaniehdokasta valitessa on aivan ehdotonta, että tykkää yllämainituista asioista. Eipä olisi paljon yhteistä sellaisen henkilön kanssa, joka ei nauti matkailusta tai haluaisi kokeilla erilaisia keittiöitä. 'Kauhukumppani' olisi sellainen, joka ei ikinä halua kokeilla mitään uutta. Oma maailmankatsomukseni kun on varsin seikkailunhaluinen ja avoin uusille kokemuksille.
En ole tuo jolle vastasit, mutta ei todellakaan ole vaikea löytää miestä, joka käy ravintoloissa, kahviloissa ja matkustelee. Sinä ja minä pyörimme ilmeisesti aika erilaisissa piireissä, sillä ne paikat, joissa minä liikun, ovat täynnä miehiä, jotka elävät aktiivista elämää ja kokeilevat uusia asioita.
Eniten minua ihmetyttää se ristiriita, että monet miehet, jotka itse eivät käy ravintoloissa, matkusta tai muutenkaan hakeudu uusiin kokemuksiin, näyttävät uskovan, että tämä sama suhtautuminen pätee kaikkiin miehiin. He ikään kuin olettavat, että jos he itse eivät kaipaa elämyksiä, matkoja tai ravintolaelämyksiä, niin ei kaipaa kukaan muukaan mies. Kerrassaan kummalinen ajattelutapa, että olisi vain heidänkaltaisiaan miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo jolle vastasit, mutta ei todellakaan ole vaikea löytää miestä, joka käy ravintoloissa, kahviloissa ja
Eli koska sinun kuplasi on täynnä kahviloissa viihtyviä miehiä, heidän olemassaolonsa mitätöi kaiken muun keskustelun? Jos ravintoloissa käyvien miesten olemassaolo olisi ollut pointti, tämä ketju ei olisi koskaan alkanut. Tässä ei väitetty, etteikö tällaisia miehiä olisi vaan että osa miehistä ei jaa tuota hedonistista maapalloa hiljalleen tuhoavaa elämäntapaa, eikä heidän valintansa tee heistä vihaajia tai katkeria.
Se, että yleistät oman sosiaalisen ympäristösi todistukseksi siitä, miten todellisuus toimii, kertoo vain siitä, ettet ole koskaan joutunut katsomaan sen ulkopuolelle. Jos et ymmärrä, miksi joku ei koe kahvilaa rentouttavaksi, vika ei ehkä ole heissä vaan siinä, ettet ole koskaan kuunnellut ketään muuta kuin niitä, jotka puhuvat kuin sinä. Ja väitetään että matkailu avartaa...
Kiva on joskus istua valmiiseen pöytään.
Reissut kanssa avartaa ja kokemusia, muistoja laariin.