Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi palstamiehet tuntuvat vihaavan kahviloita, ravintoloita ja matkustelua?

Vierailija
25.07.2025 |

Miten jokin niin tavallinen ja lähtökohtaisesti miellyttävä asia kuin hyvä ruoka ja juoma tai uusien paikkojen näkeminen voi herättää niin paljon ärtymystä? Miksi ette halua  nauttia hetkistä hyvässä seurassa hyvän ruuan ja juoman äärellä ja eikö teistä ole antoisaa nähdä uusia maisemia, tutustua vieraisiin kulttuureihin, maistaa erilaisia ruokia ja ylipäätään kokea jotain uutta? Puhumattakaan siitä, miten tärkeää on joskus vain irtautua arjesta ja rentoutua.

Kommentit (1070)

Vierailija
701/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ravintolat ja kahvilat ovat tulotasoon nähden todella kalliita - Pertti Perusinsinöörin palkalla ei näissä kauheasti vietetä aikaa saati sitten Ville Varastomiehen liksalla.

Yleensäkin nämä ovat vähän sellaista "some-esittämistä".

Vierailija
702/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on yleensä aika tylsämielisiä. Ne ei myöskään tykkää nähdä naista onnellisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset rakastaa rahan tuhlaamista turhuuksiin ja miehen vihaa tuhlaamista. Mikä siinä onkin aina kun nainen sanoo jokunen olevan kiva paikka se tarkoittaa aina rahan tuhlaamista. 

Sehän on ihmisestä kiinni mikä on tuhlaamista. Ilmeisesti sinä naisvihassasi olet sitä mieltä että kaikki naisten kiinnostuksen kohteet ovat tuhlaamista. 

Minun kohdallani esimerkiksi auto, kesämökki Suomesta tai lottoaminen olisi typerää tuhlaamista. Matkustelu ja hyvä ruoka taas minulle on omaan hyvinvointiini panostamista ja ei missään nimessä tuhlaamista. 

Syödä on pakko, joten melko typerää olisi olla tekemättä siitä ilo ja nautinto.

Mutta eihän nämä työttömät, hampaattomat, nuuskaa ja kaljaa ylikuluttavat perusnasserot edes maista tai haista mitään. 

Vierailija
704/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luiskaan tuollaiset äijät. Ne on katkeria ihmissitruunoita, jotka pilaa muiden fiilikset.

Vierailija
705/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta kuka tahansa saa tehdä mitä tahansa. Minä vaan en enää osoita kiinnostustani tiettyihin ihmisiin. Olin teini-ikäisestä asti yhdessä naisen kanssa jonka kanssa toivoin saavani perheen. Nainen ei tätä kiistänyt vaan elettiin 15 vuotta yhdessä kunnes totesi ettei halua saada lasta vaan nauttia yhdessä. Mutta matkalla piti käydä vähintään kolmesti vuodessa.

En ymmärrä että miten hän jaksoi olla mun kanssa niin kauan kun ei selkeästi välittänyt pätkääkään. Oli myös mun rinnalla isän kuoleman aikaan. Hyvin hän esitti välittävänsä mun surusta. Eikä antanut edes mitään selitystä että miksi oli mun kanssa, väitti rakastavansa aidosti. Tiedän ettei asia niin ollut

Vierailija
706/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei tarvitse olla sohvamöllöttäjä, vaikka ei pitäisi matkailusta. Matkailijoista vaan tiedän, että sen oman elämän nauttimisen vuoksi on valmis uhraamaan parisuhteen onnen. Tai eihän se toisen osapuolen onni ole pääasia, kunhan pääsee matkailemaan."

Ei tuo mitenkään ole matkailijoiden juttu sen enempää kuin muidenkaan, enemmän kumppaninvalintajuttu. Kannattaa valita sellainen kumppani, jolla on ymmärrystä saman tyylisiin asioihin.

Esim työtä tärkeänä pitävän kannattaa valita kumppani joka myös sitä arvostaa.

Matkailijan kannattaa valita toinen reissussa viihtyvä. Mökkeilijän mökkeilijä, kaupungissa viihtyvän toinen kaupunkilainen. 

Se suhde voi kariutua mihin tahansa intohimon kohteeseen jos se toinen puolikas ei sitä ymmärrä ja arvosta. Esim työntekoon, sohvamöllötykseen, urheiluun jne. 

Vierailija
707/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet sitä, miehet tätä, jäkä, jäkä!

Vierailija
708/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset rakastaa rahan tuhlaamista turhuuksiin ja miehen vihaa tuhlaamista. Mikä siinä onkin aina kun nainen sanoo jokunen olevan kiva paikka se tarkoittaa aina rahan tuhlaamista. 

Sehän on ihmisestä kiinni mikä on tuhlaamista. Ilmeisesti sinä naisvihassasi olet sitä mieltä että kaikki naisten kiinnostuksen kohteet ovat tuhlaamista. 

Minun kohdallani esimerkiksi auto, kesämökki Suomesta tai lottoaminen olisi typerää tuhlaamista. Matkustelu ja hyvä ruoka taas minulle on omaan hyvinvointiini panostamista ja ei missään nimessä tuhlaamista. 

En vihaa naisia ihmisinä vaan naisten tyyliä toimia kun aina pitää päästä tuhlaamaan rahaa turhuuksiin

Et sinä voi toisten puolesta päättää mikä heille on turhaa ja mikä ei. 😂

Ehkä sinun harrastuksesi on heidän mielestä turhaa tuhlaamista. Rahan tai ajan. 

Vierailija
709/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei tarvitse olla sohvamöllöttäjä, vaikka ei pitäisi matkailusta. Matkailijoista vaan tiedän, että sen oman elämän nauttimisen vuoksi on valmis uhraamaan parisuhteen onnen. Tai eihän se toisen osapuolen onni ole pääasia, kunhan pääsee matkailemaan."

Ei tuo mitenkään ole matkailijoiden juttu sen enempää kuin muidenkaan, enemmän kumppaninvalintajuttu. Kannattaa valita sellainen kumppani, jolla on ymmärrystä saman tyylisiin asioihin.

Esim työtä tärkeänä pitävän kannattaa valita kumppani joka myös sitä arvostaa.

Matkailijan kannattaa valita toinen reissussa viihtyvä. Mökkeilijän mökkeilijä, kaupungissa viihtyvän toinen kaupunkilainen. 

Se suhde voi kariutua mihin tahansa intohimon kohteeseen jos se toinen puolikas ei sitä ymmärrä ja arvosta. Esim työntekoon, sohvamöllötykseen, urheiluun jne. 

Ja palstan matkailija-asiahenkilö löytynyt. Ei sitä matkailua tarvitse glorifioida, se on itsekästä. Jos matkailu kasvattaa empaattisuutta tai mielenterveyttä, silloin ei ole vielä kypsä ihminen ja on paljon kasvamista. Enkä minä esimerkiksi haluaisi olla epäkypsän ihmisen kanssa suhteessa

Vierailija
710/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset rakastaa kaikkea missä pääsee tuhlaamaan rahaa ja varsinkin miesten rahoja?

Miten nainen tuhlaa miehen rahoja?

Vierailija
711/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä samat miehet tuntuu myös kuvittelevan, että kaikki naiset rakastaa kahviloita, ravintoloita ja matkustelua. He siis eivät näe lainkaan niitä naisia joille tuollainen elämäntyyli ei ole mieluisa vaikka just näistä naisista se itselle sopiva elämänkumppani huomattavasti todennäköisemmin voisi löytyä.

Vierailija
712/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vihaa naisia ihmisinä vaan naisten tyyliä toimia kun aina pitää päästä tuhlaamaan rahaa turhuuksiin

Et sinä voi toisten puolesta päät

Minunkin mielestä capuccinon särpiminen kahvilassa on kultturellia. Sitä myös jotenkin kasvaa ihmisenä, kun voi samalla säälitellä Juhla-Mokan latkijoita.

Vierailija
713/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja palstan matkailija-asiahenkilö löytynyt. Ei sitä matkailua tarvitse glorifioida, se on itsekästä. Jos matkailu kasvattaa empaattisuutta tai mielenterveyttä, silloin ei ole vielä kypsä ihminen ja on paljon kasvamista. Enkä minä esimerkiksi haluaisi olla epäkypsän ihmisen kanssa suhteessa 

Tietysti omaa harrastusta saa pitää hienona juttuna, ei kai sitä vapaaehtoisesti tekisikään jos ei sitä pitäisi siistinä. Kaikki harrastukset ovat itsekkäitä. Ihmiset harrastavat koska saavat siitä nautintoa tavalla tai toisella 

Ja ihminen ei koskaan ole valmis, aina voi kehittää itsessään empatiaa ja joustavuutta. Sinä kuulostat ylimieliseltä ja todella jäykältä ihmiseltä jos kuvittelet olevasi täydellisen valmis ja kypsä.

Sinun harrastuksesi ei ole sen parempi tai epäitsekkäämpi kuin toisen ihmisen matkustusharratus, ja selkeästi sitä empatiaa ja mielen joustavuutta sinun kannattaisi harjoittaa. Matkailu auttaa siinä, ihan näin sydämellisenä neuvona. 

Vierailija
714/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet sitä, miehet tätä, jäkä, jäkä!

Tätähän se on.

Vierailija
715/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti omaa harrastusta saa pitää hienona juttuna, ei kai sitä vapaaehtoisesti tekisikään jos ei sitä pitäisi siistinä. Kaikki harrastukset ovat itsekkäitä. Ihmiset harrastavat koska saavat siitä nautintoa tavalla tai toisella 

Ja ihminen ei koskaan ole valmis, aina voi kehittää itsessään empatiaa ja joustavuutta. Sinä kuulostat ylimieliseltä ja todella jäykältä ihmiseltä jos kuvittelet olevasi täydellisen valmis ja kypsä.

Sinun harrastuksesi ei ole sen parempi tai epäitsekkäämpi kuin toisen ihmisen matkustusharratus, ja selkeästi sitä empatiaa ja mi

Aika naiiveja ja epäkypsiä ovat sellaiset, jotka kuvittelevat matkailun hyödyttävän itseään. Se on harrastus, jota jokainen tekee oman nautinnon vuoksi. Ei minun tuntemat matkailijat ole sen kummempia kuin muutkin. Toki vähän epäkypsempiä kuin muut, ei siitä pääse mihinkään. Kannattaa ymmärtää se, että omaa harrastusta ei tarvitse selitellä toisille, ei minua kiinnosta, jos joku käy matkoilla. Enemmän arvostan esim. vanhempia joka kasvattaa ihmisestä ihan uudenlaisen ja opettaa täysin uusia näkökulmia omaan sekä muiden ihmisten elämään. Mutta minulle ei tarvitse perustella, matkailu on itsekästä, sinä saat siitä nautintoa. Minua ei kiinnosta, jos koet kasvavasi siellä.

Vierailija
716/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten matkailu on itsekkäämpi harrastus kuin vaikkapa rinnepyöräily? 

Vierailija
717/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten matkailu on itsekkäämpi harrastus kuin vaikkapa rinnepyöräily? 

Ilmastovaikutuksiltaan esimerkiksi.

Vierailija
718/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He ovat komeroituneita. 

Eivätkä he pidä ihmisten ilon näkemisestä kun itse ovat pahimmillaan efittäin negatiivisia.

En itsekään käy kahviloissa tai ravintoloissa mutta matkustelusta pidän.

Omat arkirutiinini pyörivät työn ja marketin sekä muutaman läheisen kanssa vietetyn ajan ympärillä,mutta silti olen joskus nähmyt kaupungilla yksinäisiä miehiä joilla suupielet alaspäin, ja jotka mulkkaavat muita vihaisesti. Tajusin vasta palstaa luettuani, mistä on kyse.

Ovatko ne komeroituneita vai hengaako ne sittenkin kaupungilla?

Kai niidenkin on pakko käydä kaupassa. Vihaisella yrmyilmeellä tietty. 

Vierailija
719/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä samat miehet tuntuu myös kuvittelevan, että kaikki naiset rakastaa kahviloita, ravintoloita ja matkustelua. He siis eivät näe lainkaan niitä naisia joille tuollainen elämäntyyli ei ole mieluisa vaikka just näistä naisista se itselle sopiva elämänkumppani huomattavasti todennäköisemmin voisi löytyä.

Sellaista se on kun kuola valuen tuijotellaan meneviä instakaunokaisia.

Ei paljon kauppareissulla vastaan tulevat tavistylleröt kiinnosta. Niitä korkeintaan mulkataan vihaisesti ja jos uskallus riittää niin örähdetään perään jotakin tylyä. 

Vierailija
720/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei matkailu enää kiinnosta siksi, että naisten kanssa matkustelu on helvetin kallista, rasittavaa ja turhauttavaa.

Ulkomailla matkustelu on erityisen kallista ja lentokentillä touhuaminen ja odottelu äärimmäisen hermoja raastavaa touhua. 

Sitten itse kohteessa naisseurassa pitää yleensä kiitää tukka putkella hiki päässä ja jalat rakoilla näkemässä ja kokemassa kaikenlaista, "kun nyt täällä kerran ollaan". Ja naisten kanssa tuosta vähintään 35% tarkoittaa shoppailua ja kaikenmaailman mölybasaareissa pyörimistä.

Iän myötä itselleni on tullut yhä tärkeämmäksi rentoutuminen ja ihan vaan oleminen, eikä loman suorittaminen kaikenlaisten aktiviteettien parissa. 

Ja kun sille rahalle olisi nykyisessä taloustilanteessa muutakin käyttöä, kuin ulkomaisten turistirysien tukeminen, niin mieluummin jään kotiin.

Plus,että ulkomailla on loppujen lopuksi kaikkialla melkein samanlaista. Kun on muutamassa paikassa eri puolilla käynyt, niin ei se nyt siitä enää juuri muutu missään uusissakaannpaikoissa.