Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi palstamiehet tuntuvat vihaavan kahviloita, ravintoloita ja matkustelua?

Vierailija
25.07.2025 |

Miten jokin niin tavallinen ja lähtökohtaisesti miellyttävä asia kuin hyvä ruoka ja juoma tai uusien paikkojen näkeminen voi herättää niin paljon ärtymystä? Miksi ette halua  nauttia hetkistä hyvässä seurassa hyvän ruuan ja juoman äärellä ja eikö teistä ole antoisaa nähdä uusia maisemia, tutustua vieraisiin kulttuureihin, maistaa erilaisia ruokia ja ylipäätään kokea jotain uutta? Puhumattakaan siitä, miten tärkeää on joskus vain irtautua arjesta ja rentoutua.

Kommentit (1070)

Vierailija
721/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten matkailu on itsekkäämpi harrastus kuin vaikkapa rinnepyöräily? 

Ilmastovaikutuksiltaan esimerkiksi.

Matkalla voi ekologisestikin. Mökin omistajan hiilijalanjälki on suurempi kuin lomamatkan hiilijalanjälki.

Minä esim en syö lihaa ja luovuin autostakin ihan ekologisista syistä, en koe huonoa omaatuntoa siitä jos lennän muutaman kerran vuodessa. Syön paljon järvikalaa koska se on luontoystävällistä. Matkustan myös junalla aina kun mahdollista, joka on hyvinkin ekologista. 

En pidä itseäni itsekkäänä ihmisenä, jotain iloja elämässä on hyvä olla jotta jaksaa puurtaa töitä (joka myös sekin liittyy luonnonsuojeluun), ja minun tapani rentoutua ja raikastaa mieltä on matkustaminen. Välillä kotimaassa ja välillä ulkomailla. 

Vierailija
722/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lentokentillä touhuaminen ja odottelu äärimmäisen hermoja raastavaa touhua. 

Mielen- ja vihanhallintaa voi harjoitella, silloin oppii ottamaan nuokin tilanteet rennosti ilman stressaamista. 

Sitten itse kohteessa naisseurassa pitää yleensä kiitää tukka putkella hiki päässä ja jalat rakoilla näkemässä ja kokemassa kaikenlaista, "kun nyt täällä kerran ollaan". Ja naisten kanssa tuosta vähintään 35% tarkoittaa shoppailua ja kaikenmaailman mölybasaareissa pyörimistä.

Ei pidä, ja joka paikkaan ei ole pakko mennä mukaan. Voi opetella myös päästämään toisen itsekseen. Ja sitä pain tunne yhtään naista joka erityisesti nauttisi shoppailusta... Sinulla on aika yksipuolinen ja Instagram-mainen käsitys naisista. 

Iän myötä itselleni on tullut yhä tärkeämmäksi rentoutuminen ja ihan vaan oleminen, eikä loman suorittaminen kaikenlaisten aktiviteettien parissa.   

Ja kun sille rahalle olisi nykyisessä taloustilanteessa muutakin käyttöä, kuin ulkomaisten turistirysien tukeminen, niin mieluummin jään kotiin.

Plus,että ulkomailla on loppujen lopuksi kaikkialla melkein samanlaista. Kun

Moni nainenkin nauttii siitä, ettei tarvi olla koko aikaa menossa, ja tykkää myös pysähtyä ja viettää rauhallisia päiviä. 

En ymmärrä miksi dissaat koko matkustamista kun sinun pääsyy kuitenkin matkustamattomuuteen tuntuu olevan rahan puute.

Minusta tosiaan kuulostaa että joko sinulla on hyvin spesifinen naismaku ja törmäät vain tietyn tyylisiin naisiin, tai sitten saat naiskuvasi Instagramin ammatikseen tuollaista tekeviä seuraamalla.

Kai siis ymmärrät että tuo kuvaamallasi tavalla matkustamisen/elämäntavan näyttäminen ja esittely on heidän työtään? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahat sijoitetaan eikä tuhlata. 

ketä tuhlailukulttuuri jaksaa kiinnostaa? 

Se on elämästä nauttimista. Minulla ja miehellä on kohtuullisesti sijoituksia, talo on maksettu eikä ole lapsia, joille jättää perintöä. Mihin sinä keräät rahaa ja kenen iloksi ellei omaksi? Kun on yli 40 vuotta tehnyt töitä ja päässyt eläkkeelle, on aika nauttia niin kauan kuin pystyy. Huomenna voi tulla infarkti.

Vierailija
724/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ravintolat ja kahvilat ovat tulotasoon nähden todella kalliita - Pertti Perusinsinöörin palkalla ei näissä kauheasti vietetä aikaa saati sitten Ville Varastomiehen liksalla.

Yleensäkin nämä ovat vähän sellaista "some-esittämistä".

Perusinsinööri on kyllä yleensä kohtuullisen hyvätuloinen. Kyllä muutaman kerran vuodessa voi nautiskella.

Vierailija
725/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset rakastaa kaikkea missä pääsee tuhlaamaan rahaa ja varsinkin miesten rahoja?

Miten nainen tuhlaa miehen rahoja?

Minä kyllä naisena käytän ihan omia rahojani. Kulut laitettu miehen kanssa suurin piirtein puoliksi jo 35 vuotta. Koskaan ei ole laskettu, kumpi maksaa.

Vierailija
726/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miksi miksi mitä väliä sillä on sinun elämässä, mitä ja miksi joku tekee. Tee omat valinnat ja hellitä vähän korvien väliä.

Vierailija
727/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset rakastaa kaikkea missä pääsee tuhlaamaan rahaa ja varsinkin miesten rahoja?

Minä kyllä naisena käytän ihan omia rahojani. Kulut laitettu miehen kanssa suurin piirtein puoliksi jo 35 vuotta. Koskaan ei ole laskettu, kumpi maksaa.

Niin, reilusti oman nettopuolikkaansa yhteisistä ja 100% omistaan hoitaviakin naisia on. Tosin pieni vähemmistö.

Vierailija
728/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahat sijoitetaan eikä tuhlata. 

ketä tuhlailukulttuuri jaksaa kiinnostaa? 

Se on elämästä nauttimista. Minulla ja miehellä on kohtuullisesti sijoituksia, talo on maksettu eikä ole lapsia, joille jättää perintöä. Mihin sinä keräät rahaa ja kenen iloksi ellei omaksi? Kun on yli 40 vuotta tehnyt töitä ja päässyt eläkkeelle, on aika nauttia niin kauan kuin pystyy. Huomenna voi tulla infarkti.

Kukin tyylillään, mutta antaa kaikkien kukkien kukkia, eikö vaikka?

Vierailija
729/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilat parasta 

Vierailija
730/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, reilusti oman nettopuolikkaansa yhteisistä ja 100% omistaan hoitaviakin naisia on. Tosin pieni vähemmistö.

Mitä se sinulle kuuluu miten muut pariskunnat maksut hoitaa? Sinä tietysti haet sellaisen kumppanin jonka kanssa olet tyytyväinen myös raha-asioiden suhteen, mutta muut saavat etsiä jotain muuta. 

Vierailija
731/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sinulle kuuluu miten muut pariskunnat maksut hoitaa? Sinä tietysti haet sellaisen kumppanin jonka kanssa olet tyytyväinen myös raha-asioiden suhteen, mutta muut saavat etsiä jotain muuta. 

Ja mitä se sinulle kuulos jos jotkut eivät pidä kahvilakulttuurista ja/tai matkailusta?

-eri

Vierailija
732/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä se sinulle kuulos jos jotkut eivät pidä kahvilakulttuurista ja/tai matkailusta?

-eri

Minun puolestani kaikki saa tykätä mistä haluavat, mutta ei tarvi täällä palstalla suuttua siitä jos joku matkustamisesta nauttii. Niinkuin täällä tosiaan välillä tapahtuu.

Vierailija
733/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuusikymppinen heteromies. Ilmoitan Tinderissä ihan suoraan (ja totuudenmukaisesti), että pidän matkustelusta, viinistä, hyvästä ruoasta, kulttuurista ja keskustelusta. Ilmoitan samalla harrastavani myös liikuntaa kuten patikointia, tennistä ja purjehdusta. Käyn talvisin myös aika aktiivisesti salilla, ja sekin on muistaakseni mainittu profiilissani.

Kun aktivoin profiilini, ei matcheista ole yleensä pulaa. Maksan myös mieluusti miellyttävän seuralaisen matkan. Enkä edellytä korvaukseksi seksiä.

Vierailija
734/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai AP:sta tuntuu joltakin? Minusta TUNTUU, että AP jauhaa paskaa.

Vierailija
735/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa muuta kuon matkustelua. Suomessakin voi maata rannalla ja juoda viinaa.

Palstamies

Vierailija
736/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa, älä yleistä. Uusien paikkojen näkeminen ja kahvilat hyvä juttu. M49

Vierailija
737/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamiehet ovat palstamiehiä. Heitä ei oikeassa elämässä lasketa miehiksi lainkaan.

Vierailija
738/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten matkailu on itsekkäämpi harrastus kuin vaikkapa rinnepyöräily? 

Ilmastovaikutuksiltaan esimerkiksi.

Matkalla voi ekologisestikin. Mökin omistajan hiilijalanjälki on suurempi kuin lomamatkan hiilijalanjälki.

Minä esim en syö lihaa ja luovuin autostakin ihan ekologisista syistä, en koe huonoa omaatuntoa siitä jos lennän muutaman kerran vuodessa. Syön paljon järvikalaa koska se on luontoystävällistä. Matkustan myös junalla aina kun mahdollista, joka on hyvinkin ekologista. 

En pidä itseäni itsekkäänä ihmisenä, jotain iloja elämässä on hyvä olla jotta jaksaa puurtaa töitä (joka myös sekin liittyy luonnonsuojeluun), ja minun tapani rentoutua ja raikastaa mieltä on matkustaminen. Välillä kotimaassa ja välillä ulkomailla. 

Ei kuitenkaan kannata yrittää perustella omaa toimintaa sillä, että joku muu asia on vielä pahempi. Minulle on aivan sama, mitä kukakin tekee, mutta se käsittää sen, etten kritisoi muiden tekemisiä, vaikka ne on kuinka ikäviä tahansa. Joka tapauksessa maailmassa on joku asia, mikä on pahempi, eli eihän minulla ole mitään varaa sanoa. Esim. kun nainen loukkasi minua todella ikävästi, niin ei ole oikeutta valittaa, kun jossain nainen on tappanut miehen parisuhteessa. Alan olla tämän jälkeen aika valmis kaikkeen vääntämiseen

Vierailija
739/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytää kuvia maailman ääristä. Mutta ne pitää kokea itse ->  itsekästä. Ette te matkailijat pääse itsekkyydestä eroon

Vierailija
740/1070 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut työn puolesta pari vuosikymmentä. Ravintolaruoka maistuu samalle eltaantuneelle rasvalle joka paikassa. Mieluiten syön terveellistä kotiruokaa. Kahvilassa saatan juoda kahvin, juoman, pikaevään ja jatkan taas matkaa. Vapaa-aikana kierrän nähtävyyksiä. Harrastukset vie myös usein ulkomaille. Silloin pääpaino on harrastuksessa ja itsensä huoltamisessa.