Miksi palstamiehet tuntuvat vihaavan kahviloita, ravintoloita ja matkustelua?
Miten jokin niin tavallinen ja lähtökohtaisesti miellyttävä asia kuin hyvä ruoka ja juoma tai uusien paikkojen näkeminen voi herättää niin paljon ärtymystä? Miksi ette halua nauttia hetkistä hyvässä seurassa hyvän ruuan ja juoman äärellä ja eikö teistä ole antoisaa nähdä uusia maisemia, tutustua vieraisiin kulttuureihin, maistaa erilaisia ruokia ja ylipäätään kokea jotain uutta? Puhumattakaan siitä, miten tärkeää on joskus vain irtautua arjesta ja rentoutua.
Kommentit (1070)
Alkuperäiseen kysymykseen palatakseni. Tietynlaiset miehet vihaavat matkustelua, ravintoloita ja kahviloita, koska kaikki nämä asiat korostavat näiden tiettyjen miesten puutteita. Huonoa taloudellista asemaa ja sosiaalisten taitojen, kenties muidenkin kykyjen puutetta. Juuri niiden asioiden puuttumista, jotka ovat olennaisia pariutumisen kannalta. Tietyt miehet vihaavat matkustelua, ravintoloita ja kahviloita myös siksi, että olettavat naisten pitävän niistä. Ja tämä resonoi incel-asenteen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Naiset kun tykkää matkustella ja käydä ravintoloissa sekä kahviloissa niin sehän tarkoittaa sitä että naiset aiheuttavat enemmän päästöjä kuin miehet. Mies kun ajaa polttiksella töihin ja ostaa ruokaa kaupasta niin ei siinä paljoa päästöjä kerry. Se lentokone nimittäin aiheuttaa päästöjä yhdella lomamatkalla saman verran mitä se mies aiheuttaa päästöjä autoilullaan koko elämänsä aikana.
Väärin. Pelkästään keskimääräinen suomalaisen mökille ajelu vuoden aikana tuottaa enemmän päästöjä kuin lomamatka Välimerelle. Töihin pöristely on toisen lomamatkan verran, jollei jopa kolmannen.
Jos tehdään otanta lentokentältä, laadukkaasta kahvilasta ja ravintolasta, ovat ihmiset näissä otannoissa keskimääräistä menestyneempiä niin taloudellisesti, koulutuksella tai sivistyksellä mitaten tai sosiaalisesti. Tämä on hyvä syy vihata kyseisiä asioita ja paikkoja, jos ei tuohon joukkoon koe kuuluvansa.
Koska miehet rahoittavat nuo hyödyttömät aktiviteetit.
Palsta-ja Tinderimiehet haluaa aina mieluiten tavata ensimmäistä kertaa treffinaisen saunassa. Omassaan mikä on jossain periferiassa. Näitä nimittäin tuli vastaan aika usein vielä kun deittailin. Onneksi olen taas onnellisessa parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset kun tykkää matkustella ja käydä ravintoloissa sekä kahviloissa niin sehän tarkoittaa sitä että naiset aiheuttavat enemmän päästöjä kuin miehet. Mies kun ajaa polttiksella töihin ja ostaa ruokaa kaupasta niin ei siinä paljoa päästöjä kerry. Se lentokone nimittäin aiheuttaa päästöjä yhdella lomamatkalla saman verran mitä se mies aiheuttaa päästöjä autoilullaan koko elämänsä aikana.
Väärin. Pelkästään keskimääräinen suomalaisen mökille ajelu vuoden aikana tuottaa enemmän päästöjä kuin lomamatka Välimerelle. Töihin pöristely on toisen lomamatkan verran, jollei jopa kolmannen.
Niin? Miksi puhut vain yhdestä matkasta vuodessa? Ja vain Välimerelle asti? Tehän käytte jo Dubaissa ja Balilla pari kertaa vuodessa! Aikamoista harhaanjohtamisesta nyt kuules, ilmastonpilaaja viherhihhuli. Ymmärtäähän sen, kognitiivisen dissonanssin täytyy olla valtava.
Vierailija kirjoitti:
Naiset saa ulkomailla miehiä helpommin seksiä.
Tuosta johtuu ero kiinnostuksessa matkusteluun. Luultavasti homot ja hyvin hyvännäköiset miehet ovat myös asiasta kiinnostuneita.
Tavismiehelle matkasta jää käteen vain mustapekka, joten miksipä lähteä mihinkään.
Reissussa on parempaakin tekemistä kuin juosta munan perässä ja pahimmassa tapauksessa saada joku ukko roikkumaan ja vinkumaan lisää. Lomahan siinä olisi pilalla. Naurettavaa ajatuksenakin!
Naiset ei ajattele sukuelimellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että en ole mieslapsi jolla jippii -jahuu.-jutut ovat elämän kohokohta.
Mielummin mökötän rauhassa ja hiljaisuudessa luonnon sylissä yksinäni. Tuo kaikki tarpeeton paska, millä tyhjäpäiset ihmiset kuvittelevat hankkivansa elämänsä sisältöä, on nähty tuhannesti.
Meinaat että nuo sulkee pois toisensa? Minä nautin fine diningista siinä missä nokipannikahveista ja trangialla tehdystä ruoasta.
Fine dining on sitä että maksaa satasen lautasesta, jolla on joitakin tunnistamattomia murusia ja vähän keltaista lientä, ja sen jälkeen syö parilla kympillä grillikioskilla niin että nälkä lähtee
Et ole näköjään koskaan fine dining -paikassa käynyt jos et ymmärrä että noita pieniä annoksia tulee useita. Menu on suunniteltu niin että sillä kyllä tulee maha täyteen, 15 ruokalajin menu on pisin jonka olen syönyt. Jos tarkoituksena on syödä vain perinteiset kolme annosta niin sitten annoskoot on sen mukaan suunniteltu.
Koskaan en ole nälkäisenä menun jälkeen ravintolasta lähtenyt, eikä isot miehetkään joita seurassa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta johtuu ero kiinnostuksessa matkusteluun. Luultavasti homot ja hyvin hyvännäköiset miehet ovat myös asiasta kiinnostuneita.
Tavismiehelle matkasta jää käteen vain mustapekka, joten miksipä lähteä mihinkään.
Reissussa on parempaakin tekemistä kuin juosta munan perässä ja pahimmassa tapauksessa saada joku ukko roikkumaan ja vinkumaan lisää. Lomahan siinä olisi pilalla. Naurettavaa ajatuksenakin!
Ei kai sen Kreikkaan matkanneen bimbon tarvitse mitään juoksennella, eiköhän gigolot juokse hänen perässään. Olipa älyllisesti epärehellinen postaus sinulta, kaikkihan sen tajuaa että mokkavekkulin perässä siellä reissataan.
Vierailija kirjoitti:
Maistelmenu😆
Tai miksei sekin jos vaikka varsinainen ateriamenu maksaisi pari kymppiä ja se maistelumenu esim. viitosen, kun kerta on vain maistiaisia (muissa yhteyksissä maistiaiset ovat tosin yleensä ilmaisia).
Itse kokeilin kerran Fine Diningia kun käsiini sattui joutumaan nippu lahjakortteja. Ei ne kyllä ihan riittäneet ja päälle piti käydä hampurilaisella kun nälälle ei vielä ollut tapahtunut mitään.
Huoh, myötähäpeä on aika kamala tunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sen Kreikkaan matkanneen bimbon tarvitse mitään juoksennella, eiköhän gigolot juokse hänen perässään. Olipa älyllisesti epärehellinen postaus sinulta, kaikkihan sen tajuaa että mokkavekkulin perässä siellä reissataan.
Sinähän se niistä mokkavekkuleista koko ajan jauhat ja mietit niitä jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Juujuu, ihan kahviloista ja ravintoloista oli puhe. Voidaan keskustella ketjukahviloista ja rafloista, tai huippuluokan sellaisista maailmalla, mistä aloitetaan? Onko se joku henkilökohtainen loukkaus, jos toteaa että Suomessa kahviloiden ja ravintoloiden laatu on yleisesti mennyt alaspäin?
Minusta taas ylöspäin. Täällä etelässä mielestäni on taso parantunut jatkuvasti. Aivan halvimmassa paikoissa tosin ei tule käytyä, ehkä niissä ollaan enemmän sitten säästölinjalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edullinen kotiruoka esim. makaronilaatikko on jo riittävän hyvää.
Niin on. Tuon toteaminen on kuitenkin täysin eri asia, kuin väittää tekevänsä itse parempaa ruokaa kuin mitä laaturavintolat tarjoilevat.
Olen varma että aika moni minun läheinen ja minä itsekin, teen omaan suuhuni PALJON MAITTAVAMPAA RUOKAA, kuin joku yliarvostettu kätensä töhrinyt "chef" jossain ylihintaisessa puljussa. Itseasiassa oon aika varma, että "hienon ravintolan" ruoka maistuisi mielestäni aika pahalta. Olet todella hölmö, jos uskot oikeasti että se ruoka olisi jotenkin maukkaampaa ja parempaa kuin kotiruoka. Sinua kustaan linssiin. Kaikki on mielikuvitusta. Ihan kuin master chefin kokitkin, ovat niin töynnä itseään ja kikkailevat tekniikoilla, mutta kyllä parempaa ruokaa voi tehdä ihan kuka hyvänsä.
Kuinka tietämätön ihminen voi olla...? Ja sitten vielä toitottaa omaa tietämättömyyttään totuutena... 😢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edullinen kotiruoka esim. makaronilaatikko on jo riittävän hyvää.
Niin on. Tuon toteaminen on kuitenkin täysin eri asia, kuin väittää tekevänsä itse parempaa ruokaa kuin mitä laaturavintolat tarjoilevat.
Olen varma että aika moni minun läheinen ja minä itsekin, teen omaan suuhuni PALJON MAITTAVAMPAA RUOKAA, kuin joku yliarvostettu kätensä töhrinyt "chef" jossain ylihintaisessa puljussa. Itseasiassa oon aika varma, että "hienon ravintolan" ruoka maistuisi mielestäni aika pahalta. Olet todella hölmö, jos uskot oikeasti että se ruoka olisi jotenkin maukkaampaa ja parempaa kuin kotiruoka. Sinua kustaan linssiin. Kaikki on mielikuvitusta. Ihan kuin master chefin kokitkin, ovat niin töynnä itseään ja kikkailevat tekniikoilla, mutta kyllä parempaa ruokaa voi te
Hyvin on median propaganda mennyt sinullekin läpi, yritä edes ajatella omilla aivoillasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en varmastikaan samaa kuin monissa laaturafloissa, mutta varmasti parempaa kuin monissa. :) En ole väittänyt missään olevani joku Jamie Oliver
En usko, että teet parempaa ruokaa kuin mitä yhdessäkään (oikeasti) laaturavintolassa tehdään. Voit toki kuvitella, että se sinänsä taidolla paistamasi pihvi tms. olisi sellaista, mutta ei se ole. Ja jos nyt jostain Michelin-tason fine diningistä puhutaan, niin enpä olisi itse valinnut esimerkiksi Jamie Oliveria. Oliverhan tekee enemmänkin sellaista maistuvaa rustiikkia mättöruokaa, eli varmaankin juuri sellaista jossa uskot olevasi itse hyvä.
Se on sinun mielipiteesi, itse olen täysin erimieltä, en ole koskaan saanut ravintolassa hyvää pihviä, aina ne ovat sellaisia raakoja. Täys työ että saa sen ruoan Ylipäätään syötyä ennenkuin oksentaa. Siitäkö pitäisi nauttia?
No, pyydä pihvisi kypsänä, hyvä ihminen! Lol.
Outoa uusavuttomuutta. Tietysti ravintolassa pitää pihvi saada sellaisena kuin sen haluaa. Tosin, kuka enää nykyään mitään pihviä tilailee? Eikös sellainen jäänyt ysärille/nollarille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juujuu, ihan kahviloista ja ravintoloista oli puhe. Voidaan keskustella ketjukahviloista ja rafloista, tai huippuluokan sellaisista maailmalla, mistä aloitetaan? Onko se joku henkilökohtainen loukkaus, jos toteaa että Suomessa kahviloiden ja ravintoloiden laatu on yleisesti mennyt alaspäin?
Minusta taas ylöspäin. Täällä etelässä mielestäni on taso parantunut jatkuvasti. Aivan halvimmassa paikoissa tosin ei tule käytyä, ehkä niissä ollaan enemmän sitten säästölinjalla?
Jep. Kahviloiden ja (oikeiden) ruokaravintoloiden taso on aivan selkeästi noussut aiempiin vuosikymmeniin verrattuna. Tarjontaa on myös tullut lisää ja se on monipuolistunut todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
No, pyydä pihvisi kypsänä, hyvä ihminen! Lol.
Outoa uusavuttomuutta. Tietysti ravintolassa pitää pihvi saada sellaisena kuin sen haluaa. Tosin, kuka enää nykyään mitään pihviä tilailee? Eikös sellainen jäänyt ysärille/nollarille?
Voihan se kenties ihan oikeasti olla hieman vaikeaa saada laaturavintolassa pihvi rutikuivana ja pilalle kärytettynä. Vastaavasti olisi varmaan vaikea saada vaikkapa ammattimaallari maalaamaan talon seinät vesiväreillä vaikka sitä kuinka itse tilaajana pyytäisi ja inttäisi. Mutta joo, enpä usko, että tuo ko. pihvinsä pilattuina nauttiva henkilö missään laaturavintoloissa edes käy. Kyllä ABC:lla varmasti saa pihvinsä aivan riittävän kypsänä jos sen sellaisena pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin master chefin kokitkin, ovat niin töynnä itseään ja kikkailevat tekniikoilla, mutta kyllä parempaa ruokaa voi tehdä ihan kuka hyvänsä.
No, Master Chef -kilpailijathan ovat kotikokkeja eikä ammattilaisia. Mutta siitä vaan osallistumaan Master Chefiin ja pokkaamaan pääpalkinto tuosta vain, kun kerran olet niin ylivertainen. Tulet huomaamaan, ettet pääse pöperöilläsi edes karsinnan esikarsinnasta läpi. Mutta valintaraadille varmasti tuottaisit kyllä hyvät naurut. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Miksi puhut vain yhdestä matkasta vuodessa? Ja vain Välimerelle asti? Tehän käytte jo Dubaissa ja Balilla pari kertaa vuodessa! Aikamoista harhaanjohtamisesta nyt kuules, ilmastonp
Lol, kuinka tyhmiä persut onkaan... Tuohan laski kolme matkaa?
Itse arvelisin että saattaa mahtua neljäskin joukkoon jos työmatka yhtään pidempi kuin 10min ajo.
Dubaissa ja Balilla ei käy kuin persut, fiksummat ymmärtää olla menemättä nuihin paikkoihin.
Varmaankin suunnilleen samaa luokkaa täällä, saattaa olla enemmänkin. Silti aina jaksan nauttia taidolla tehtystä menusta, monella aistilla. Yksi parhaista asioista mitä makuaistilla varustettu ihminen voi tehdä.